Halløj!
Jeg vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle spørge, så det bliver her. Jeg har ikke læst tråden helt igennem, så undskylder på forhånd hvis jeg kunne have fundet svaret der. Jeg tænkte på, hvem holder folk med udover Barça og hvorfor?
Er interesseret i at kende mine med fans lidt bedre og har hukommelse som en si, så derfor spørger jeg her. Det behøver selvfølgelig ikke nødvendigvis være sådan at I holder lige meget med alle klubber, hvis der er flere, men det kan også være klubber i blot ønsker det bedste for. Både indenfor og udenfor landets grænser. Jeg starter:
1) FC Barcelona.
Her ligger min allerdybeste kærlighed. Blev forelsket da jeg så Ronaldinho med en bold for fødderne for første gang og har holdt ved lige siden. Kærlighed på godt og på ondt. Min nuværende yndlingsspiller er Gavi. Den lille terrier.
2) Odense Boldklub.
Den første kamp jeg nogensinde så på et ''rigtigt'' stadion var sammen med min far og jeg var ... ikke solgt. Jeg var vel fem år gammel, helt høj på sukker og faldt i søvn i første halvleg. Hjem gik det. Sidenhen har jeg haft den gamle med på Camp Nou og senest Odense Stadion. Selvom OB's spillestil på ingen måder minder om Barça's, så ... er jeg solgt. De har mit hjerte, til evig tid. Lige meget hvor mange gange de skuffer mig, så vil jeg altid støtte dem.
3) Klubber der har min sympati.
Lad os starte i det tyske, nærmere bestemt Borussia Dortmund. De spiller, for det meste, sprudlende offensiv fodbold og har en helt fantastisk fanskare. Jeg har dem på listen over steder jeg skal opleve inden jeg dør. Et magisk sted.
Så hopper vi på et fly og tager til London, hvor vi finder Arsenal. Én af mine allerbedste kammerater er stor fan af Thierry Henry og Arsenal, så det var naturligt for mig at følge med på sidelinjen. Endnu engang, et offensivt tænkende mandskab. Jeg synes snart de skal skubbe Manchester City & Pep af mesterskabstronen, det ville klæde ''verdens bedste liga''.
Sidste stop på FCBChr's lille Europa turné, Milano. Nærmere bestemt AC Milan. Endnu engang skal vi hive gode gamle Ronaldinho frem. Forlod ikke Barça da han gjorde, men holdt et skarpt øje med hvad han foretog sig. Husker en kamp på Bernabéu hvor han i en fremskredende alder drev gæk med Gud og hver mand. Lidt af hvert på min liste.
Listen med sympati klubber kunne nemt være længere, men begrænsede mig!
Nå gutter. Hvem, hvad, hvor og hvornår?