Camp Nou
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 2122 gange
- Blevet takket: 1316 gange
- Kontakt:
-
- Har takket: 59 gange
- Blevet takket: 179 gange
Re: Camp Nou
Det har du sku ret i. Men hvis du nogensinde har været så uheldig at se en kamp i regnvejr, så vil du nyde at der snart er tag hele vejen rundt

Og ikke kun hos de fine i VIPEN.
Jeg glæder mig til det er helt færdig og Barca spiller er opvisningskamp med Messi og Iniesta på holdet, det bliver STORT

- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 439 gange
- Blevet takket: 1628 gange
Jeg har kun set kampe på Camp Nou i solskin, men kunne forestille mig det er maks træls. Har trods alt været en del gange på Odense Stadion...Iniesta007 skrev: ↑ons okt 02, 2024 5:20 pmDet har du sku ret i. Men hvis du nogensinde har været så uheldig at se en kamp i regnvejr, så vil du nyde at der snart er tag hele vejen rundt![]()
Jeg glæder mig til det er helt færdig og Barca spiller er opvisningskamp med Messi og Iniesta på holdet, det bliver STORTDrømme kender ingen grænser.
![]()

- Lopezzz
- Kontakt:
Det kommer til at tage lang tid at vænne mig til det nye stadion men jeg glæder mig.Iniesta007 skrev: ↑ons okt 02, 2024 5:20 pmDet har du sku ret i. Men hvis du nogensinde har været så uheldig at se en kamp i regnvejr, så vil du nyde at der snart er tag hele vejen rundt![]()
Jeg glæder mig til det er helt færdig og Barca spiller er opvisningskamp med Messi og Iniesta på holdet, det bliver STORTDrømme kender ingen grænser.
![]()
Og hvis Messi kommer tilbage bliver det endnu mere specielt oplevelse men jeg tvivler på at han kommer tilbage mens Laporta er der.
MDCCCXCIX
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 439 gange
- Blevet takket: 1628 gange
- Norbit
- Har takket: 202 gange
- Blevet takket: 511 gange
Puha, det ser meget stilstående ud. Havde forstillet mig at de knoklede. Det er klart at de bliver forsinket.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
- Lopezzz
- Kontakt:
Vi skulle have aldrig gået denne vej. Fuck luksus, fuck penge, jeg savner den gamle Camp Nou og jeg kommer aldrig til at tilgive klubben for det.
Historien og minderne er helt ødelagt og slettet.
Historien og minderne er helt ødelagt og slettet.
MDCCCXCIX
- Norbit
- Har takket: 202 gange
- Blevet takket: 511 gange
Men var det ikke pga slitage og andre større problemer, det vel ikke kun luksus osv? Og som klub vil man muligvis være bedre stillet i fremtiden med det nye stadion end det gamle (som gav os vanvittig mange minder), forhåbentlig kan det nye give lige så mange.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."
- Puyols_garn
- Har takket: 156 gange
- Blevet takket: 115 gange
Vil endnu engang fremhæve denne artikel fra The Athletic/New York Times fra april 23. Man kan forresten læse artiklen gratis, hvis man opretter en ny konto hos NYT. Ellers er der tilbud i øjeblikket, hvis man allerede har en konto og ikke har flere gratis artikler, så man kan få NYT og The Athletic i ét år til lidt over 11 kr. om måneden: https://www.nytimes.com/athletic/437678 ... directed=1
I forhold til forsinkelserne, så var der, jævnfør artiklen, allerede store spørgsmålstegn da man skulle vælge entreprenører i forhold til hvor realistisk prisen og tidshorisonten i Limaks bud egentlig var. Laporta og bestyrelsen havde ændret kriterierne for at kunne byde ind på opgaven kort forinden at de opfordrede Limak til at afgive et bud. Under de gamle kriterier ville Limak slet ikke have været i stand til at afgive et bud, men klubben insisterer på at ændringerne blev foretaget for at øge konkurrencen om udbuddet, og ikke blev lavet specifikt med henblik på Limak. De catalanske byggekonsortier der også bød på opgaven vurderede alle at det ville tage længere tid i deres bud end Limak, og det næstlaveste bud var over €250m højere end Limaks bud på €900m for stadionet alene, hvilket er det samme beløb som socioerne havde stemt for i 2021. Den tidligere direktør og hovedansvarlige for Espai Barca projektet, William Mannarelli (som desuden nu har en injuriesag kørende mod klubben og en række lokale medier relateret til hans arbejde på Espai Barca), forlod klubben kort efter Laporta blev valgt, og det nye bestyrelsesmedlem Jordi Llauradó overtog Mannerellis rolle på Espai Barca projektet. Llauradó afstod fra at stemme da bestyrelsen godkendte aftalen med Limak, og fratrådte hans plads i bestyrelsen og hans rolle som hovedansvarlig for Espai Barca to dage efter at den nu godkendte aftale blev offentliggjort. Jeg parafraserer fra artiklen, og artiklen går mere i dybden med arbejdet på Espai Barca, finansieringen, det gamle projekt som blev skrottet, problemer med at indhente byggetilladelser til det nye projekt, og de mange udskiftninger på projektet både på ledelsesniveau i klubben og blandt arkitektfirmaer, underentreprenører, osv.
Limak var den eneste entreprenør der afgav et bud med så kort en tidshorisont, til så lavt et beløb, og som mente at det var muligt at vende tilbage til Camp Nou i indeværende sæson, endsige før slutningen af 2024. I det seneste årsregnskab rapporterede klubben, at man forventede en stigning i matchday omsætningen på €28m i forhold til 23/24 sæsonen på grund af en tilbagevenden til Camp Nou i starten af 2025. Den forventede stigning i omsætning, fraregnet omkostningerne forbundet med en tilbagevenden, pyntede selvsagt på vores Squad Cost Limit for sommeren 24/25.
Det kan være forsinkelserne oprigtigt kom bag på klubben, men med tanke på hvor vigtig en milepæl en tilbagevenden til 1:1 var for ledelsen, og hvordan en urealistisk tidshorisont for en tilbagevenden til Camp Nou ville pynte på selvsamme regnskab, sammenholdt med det faktum at ingen af de andre entreprenører der bød, som samtidig havde mere erfaring med lignende projekter, mente det kunne lade sig gøre til den pris eller indenfor den tidshorisont som Limak havde stillet i sigte, så har jeg meget svært ved at tro på at forsinkelserne kommer bag på ledelsen. Jeg er spændt på hvor længe projektet kommer til at tage og hvor meget det rent faktisk ender med at koste.
Det kan selvfølgelig være at det hjælper på udgiftsniveauet, at vi tilsyneladende har valgt en entreprenør der ikke har nogen kvaler ved at bruge underleverandører i hobevis der betaler mindre end mindsteløn til deres ansatte og ikke udbetaler overarbejde indtil myndighederne beordrer det. For slet ikke at nævne Eurobau SRL, der har helt har undladt at udbetale løn til nogle af deres arbejdere, som er hentet ind uden kontrakt og uden at registrere dem hos Seguridad Social:
https://www.elperiodico.com/es/economia ... -104406906
- Lopezzz
- Kontakt:
Det bliver aldrig det samme men jeg håber at holdet leverer nogle uforglemmelige resultater på det ny stadion.Norbit skrev: ↑fre jan 03, 2025 11:33 amMen var det ikke pga slitage og andre større problemer, det vel ikke kun luksus osv? Og som klub vil man muligvis være bedre stillet i fremtiden med det nye stadion end det gamle (som gav os vanvittig mange minder), forhåbentlig kan det nye give lige så mange.
MDCCCXCIX
- Lopezzz
- Kontakt:
- whidgee
- Har takket: 199 gange
- Blevet takket: 422 gange
Jeg fatter ikke hvorfor de jagter at skulle spille der i denne sæson. Vent nu bare til næste sæson og lad dem bygge videre over sommerferienLopezzz skrev: ↑fre jan 31, 2025 8:40 pmDet er en god nyhed hvis det passer.
https://x.com/BarcaUniversal/status/1885397336643228122
Det har nok en del med økonomi at gøre, tænker ikke det er gratis at leje Monjuic.whidgee skrev: ↑lør feb 01, 2025 12:24 amJeg fatter ikke hvorfor de jagter at skulle spille der i denne sæson. Vent nu bare til næste sæson og lad dem bygge videre over sommerferienLopezzz skrev: ↑fre jan 31, 2025 8:40 pmDet er en god nyhed hvis det passer.
https://x.com/BarcaUniversal/status/1885397336643228122
- Lopezzz
- Kontakt:
Ærligt jeg tror ikke at vi kommer til at spille på Camp Nou i år. Der kommer altid noget i vejen med de her store projekter.
Hvis I ser live billeder fra byggeriet lige nu ser det ud til at der sker absolut intet.
Det går så langsomt at man skulle tror at hele projektet er gået i stå.
Hvis I ser live billeder fra byggeriet lige nu ser det ud til at der sker absolut intet.
MDCCCXCIX
-
- Har takket: 940 gange
- Blevet takket: 208 gange
Det er lørdag…Lopezzz skrev: ↑lør feb 01, 2025 12:08 pmÆrligt jeg tror ikke at vi kommer til at spille på Camp Nou i år. Der kommer altid noget i vejen med de her store projekter.