Er der nogen der kan udfordre Yamal på Kopa?FCBarcelonaChr skrev: ↑ons sep 04, 2024 6:44 pmMå vel næsten være Yamal der render med den?
De andre nominerede til Kopa Trofæet 2024:
FC Barcelona
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- whidgee
- Har takket: 159 gange
- Blevet takket: 314 gange
Re: FC Barcelona
La Ligas fastsatte lønloft siger intet om hvad vores lønniveau rent faktisk er. Som eksempel var vores lønloft fra La Liga i februar 2022 på -144 millioner euro og i september 2021 var loftet på cirka 98 millioner euro, men vores reelle lønniveau var langt højere. Deraf årsagen til, at vi røg ud af 1:1 reglen.
- Barca80
- Har takket: 75 gange
- Blevet takket: 231 gange
Ingen fans skal føle sig dumme over at ikke fatte noget om den økonomiske situation i klubben. For selve ledelsen har også utrolig svært ved at begribe den og håndtere den.
Det kræver åbenbart en hel flok revisorer og jurister at tæmme de ustabile og uforudsiglige regler om økonmien i ligaen.
Hvor mange gange har vi ikke hørt at nu nærmer vi os 1:1 reglen, hvor det så ender med at vi må sælge en hel række spillere uden dog at nå i mål overhovedet.
Vi har bokset mod disse begrænsninger i over 4 år nu, mens rivalen henter Bellingham, Mbappe, Alaba osv til vanvittige løninger. Konspirationsteoretikere vil sige at det er La Liga ledelsens måde at knuse Barca på , ved at indføre en kunstig transfer forbud/begrænsning rettet mod RM's største rival. Ud fra fansenes perspektiv er der meget lidt der giver mening nemlig.
Det kræver åbenbart en hel flok revisorer og jurister at tæmme de ustabile og uforudsiglige regler om økonmien i ligaen.
Hvor mange gange har vi ikke hørt at nu nærmer vi os 1:1 reglen, hvor det så ender med at vi må sælge en hel række spillere uden dog at nå i mål overhovedet.
Vi har bokset mod disse begrænsninger i over 4 år nu, mens rivalen henter Bellingham, Mbappe, Alaba osv til vanvittige løninger. Konspirationsteoretikere vil sige at det er La Liga ledelsens måde at knuse Barca på , ved at indføre en kunstig transfer forbud/begrænsning rettet mod RM's største rival. Ud fra fansenes perspektiv er der meget lidt der giver mening nemlig.
-
- Har takket: 131 gange
- Blevet takket: 171 gange
Jeg ved faktisk heller ikke hvad den helt store og afgørende forskel er på os og Real når nu vores omsætninger så vidt jeg husker ikke er langt fra hinanden. Men de har helt klart bare handlet klogere og så har de også vunder CL et hav af gange. Og fx:Barca80 skrev: ↑fre sep 13, 2024 4:51 amIngen fans skal føle sig dumme over at ikke fatte noget om den økonomiske situation i klubben. For selve ledelsen har også utrolig svært ved at begribe den og håndtere den.
Slipper Ronaldo for mange penge og slipper hans løn, hvor vi holder på Messi til en meget høj løn for at slippe ham gratis. De bygger nyt stadion et par år tidligere end os. Og generelt sælger de dyrere og køber fornuftigere set over de sidste 5-10 år.
Og så kan de jo i øvrigt altid sælge deres træningsanlæg til kommunen for et vanvidsbeløb og derefter leje det meget billigt.
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 1805 gange
- Blevet takket: 1188 gange
- Kontakt:
Kan vi ikke bare spille fodbold og glemme alt om pengene.Hristo skrev: ↑fre sep 13, 2024 7:50 amJeg ved faktisk heller ikke hvad den helt store og afgørende forskel er på os og Real når nu vores omsætninger så vidt jeg husker ikke er langt fra hinanden. Men de har helt klart bare handlet klogere og så har de også vunder CL et hav af gange. Og fx:Barca80 skrev: ↑fre sep 13, 2024 4:51 amIngen fans skal føle sig dumme over at ikke fatte noget om den økonomiske situation i klubben. For selve ledelsen har også utrolig svært ved at begribe den og håndtere den.
Slipper Ronaldo for mange penge og slipper hans løn, hvor vi holder på Messi til en meget høj løn for at slippe ham gratis. De bygger nyt stadion et par år tidligere end os. Og generelt sælger de dyrere og køber fornuftigere set over de sidste 5-10 år.
Og så kan de jo i øvrigt altid sælge deres træningsanlæg til kommunen for et vanvidsbeløb og derefter leje det meget billigt.
MDCCCXCIX
-
- Har takket: 785 gange
- Blevet takket: 177 gange
Altså vi har jo haft en kæmpe gæld som Real ikke har haft.Hristo skrev: ↑fre sep 13, 2024 7:50 amJeg ved faktisk heller ikke hvad den helt store og afgørende forskel er på os og Real når nu vores omsætninger så vidt jeg husker ikke er langt fra hinanden. Men de har helt klart bare handlet klogere og så har de også vunder CL et hav af gange. Og fx:Barca80 skrev: ↑fre sep 13, 2024 4:51 amIngen fans skal føle sig dumme over at ikke fatte noget om den økonomiske situation i klubben. For selve ledelsen har også utrolig svært ved at begribe den og håndtere den.
Derudover var de noget heldige med at da de byggede deres stadion var der corona og derfor kunne nedgangen i indtjeningen bogføres som grundet corona.
Men altså.... Der er jo nogen der har lavet de regler der klart favoriserer Real.
-
- Blevet takket: 221 gange
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/inig ... vedet.html
Er nu ret sikker på,at han ryger på bænken, så snart Flick har Araujo eller AC tilbage. Men ja han har da været anstændig, men der er bare nogle gevaldige begrænsninger ligeså.
Er nu ret sikker på,at han ryger på bænken, så snart Flick har Araujo eller AC tilbage. Men ja han har da været anstændig, men der er bare nogle gevaldige begrænsninger ligeså.
- Dytrax
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Har takket: 2051 gange
- Blevet takket: 1222 gange
Javier Tebas: "Thank God Barça didn't sign more players, otherwise they would have won matches with 10-0. They are candidates to win La Liga and the Champions League."
Luk skuffen, skipper.
-
- Geografisk sted: Sønderborg
- Har takket: 893 gange
- Blevet takket: 651 gange
-
- Geografisk sted: Sønderborg
- Har takket: 893 gange
- Blevet takket: 651 gange
https:/twitter.com/barcacentre/status/1838975343153058110?t=19k-CztQ8naB3jQgjIWsQA&s=19
Alle spillere der har tilknytning til Barca er åbenbart skadesplaget
Alle spillere der har tilknytning til Barca er åbenbart skadesplaget
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 366 gange
- Blevet takket: 1353 gange
-
- Geografisk sted: Randers
- Har takket: 354 gange
- Blevet takket: 229 gange
Er det 3 eller 4 gang vi hører det snart ift 1:1 reglen og intet sker
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto
- FCBarcelonaChr
Højere. Og der kommer flere!
- FCBarcelonaChr
Sad og tænkte på ... hvem er egentlig jeres yndlingsspillere i Barça?
Min top fem:
1) Gavi.
Navnet taler for sig selv. Han er en kriger uden sidestykke, kæmper med brystet forrest. Lader ikke små hunde som Vinicius gøre hvad der passer ved ham. Han kæmper. Han er eminent teknisk og virker som en virkelig god dreng.
2) Cubarsí.
En ung gut de fleste af os fik øjnene op for i sidste sæson. Hans evner med bolden for fødderne er helt specielle i så ung en alder. Han laver sine fejl, men der er et kæmpe potentiale. Jeg ser ham som fremtiden for Barça. Jeg husker en del virkelig gode bolde op i banen i sidste sæson og også denne. Han er rolig på bolden og er lige det vi mangler.
3) Pedri.
Arvtageren til Don Andrés' nummer otte. Hvad han ikke kan med en bold, er ikke værd at kunne. Efter min mening, hvis han kan holde sig skadesfri, så er han helt oppe i toppen af midtbanespillere i hele verden. Top to. Unikum.
4) Raphinha.
Hvor skal man starte? Fra at være en humørspiller (for at sætte det på spidsen), til at være én af vores mest stabile spillere. Han leverer gang på gang. Han kan spille på kanterne, som hængende angriber, offensiv midt. Han er blevet langt mere afslutningssikker. Kæmper tydeligvis for logoet og sine holdkammerater. En rigtig guttermand.
5) Yamal.
Hvor dælen skal man starte med den her knægt? Han kan jo drive gæk med selv de mest rutinerede forsvarsspillere, sætte sine medspillere op i bedste Messi-stil, han er tilmed begyndt at score regelmæssigt og har været med i nogle år nu efterhånden. Han vælger, eftersigende, at afvise århundredets kontrakttilbud fra PSG. Udelukkende grundet kærligheden til klubben. Dét giver ham en stor stjerne i min bog, udover alt det åbenlyse. En unik spiller.
Det var et lille skriv om mine nuværende yndlingsspillere på førsteholdet i Barça!
Min top fem:
1) Gavi.
Navnet taler for sig selv. Han er en kriger uden sidestykke, kæmper med brystet forrest. Lader ikke små hunde som Vinicius gøre hvad der passer ved ham. Han kæmper. Han er eminent teknisk og virker som en virkelig god dreng.
2) Cubarsí.
En ung gut de fleste af os fik øjnene op for i sidste sæson. Hans evner med bolden for fødderne er helt specielle i så ung en alder. Han laver sine fejl, men der er et kæmpe potentiale. Jeg ser ham som fremtiden for Barça. Jeg husker en del virkelig gode bolde op i banen i sidste sæson og også denne. Han er rolig på bolden og er lige det vi mangler.
3) Pedri.
Arvtageren til Don Andrés' nummer otte. Hvad han ikke kan med en bold, er ikke værd at kunne. Efter min mening, hvis han kan holde sig skadesfri, så er han helt oppe i toppen af midtbanespillere i hele verden. Top to. Unikum.
4) Raphinha.
Hvor skal man starte? Fra at være en humørspiller (for at sætte det på spidsen), til at være én af vores mest stabile spillere. Han leverer gang på gang. Han kan spille på kanterne, som hængende angriber, offensiv midt. Han er blevet langt mere afslutningssikker. Kæmper tydeligvis for logoet og sine holdkammerater. En rigtig guttermand.
5) Yamal.
Hvor dælen skal man starte med den her knægt? Han kan jo drive gæk med selv de mest rutinerede forsvarsspillere, sætte sine medspillere op i bedste Messi-stil, han er tilmed begyndt at score regelmæssigt og har været med i nogle år nu efterhånden. Han vælger, eftersigende, at afvise århundredets kontrakttilbud fra PSG. Udelukkende grundet kærligheden til klubben. Dét giver ham en stor stjerne i min bog, udover alt det åbenlyse. En unik spiller.
Det var et lille skriv om mine nuværende yndlingsspillere på førsteholdet i Barça!
-
- Har takket: 131 gange
- Blevet takket: 171 gange
#1: Gavi (kongen)FCBarcelonaChr skrev: ↑ons okt 02, 2024 5:39 pmSad og tænkte på ... hvem er egentlig jeres yndlingsspillere i Barça?
Min top fem:
1) Gavi.
2) Cubarsí.
3) Pedri.
4) Raphinha.
5) Yamal.
#2: Pedri, Araujo, Yamal, Fermin, Raphinha, Kounde (undervurderet af mange)
#3: Casado, Balde, Cubars, Olmo, Fati, Ter Stegen
Ja det er mange, men det er nok der kendetegner den nye gejst: mange fede typer at holde af, mange klubfolk.
Og har intet imod Lewan eller De Jong. AC er også så fin og må gerne blive mange år. Men jeg elsker dem med passion. Ikke tilfældigt Stoitchkov nok er min alltime favorit efter Ronaldinho og Messi.