19/9 Monaco - FC Barcelona

Alle kamptråde fra sæsonen 2024/2025

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 303 gange

Re: 19/9 Monaco - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Jeg fik ikke set kampen, men kan forstå at vi har tabt til et underseedet hold pga. Stegens uansvarlighed, som har kostet os dyrt gennem årene, her tænker jeg især på 4-0 kampen på Anfield i 19.

Som jeg ser det er vi i øjeblikket på meget tynd is i forhold til skadessituationen og det tætte kampprogram. Derfor vil jeg ikke være overrasket, hvis vi lige akkurat for klemt røven forbi adgangskravene til top 24. Vi har så mange spillere der er tvivlsomme, som enten i øjeblikket er skadede eller lige er blevet meldt klar. Holdet har lige "overpræsteret" rent fysisk ved at spille 10 mod 11 i 80 minutter, mon Pedri får en pause på søndag - eller Yamal eller Balde?

Flick er god, men han kan ikke trylle, så han bliver nødt til at underprioritere ligaen, hvis vi skal være sikre på CL.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Fyn
Har takket: 505 gange
Blevet takket: 1829 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

nosslo15 skrev:
fre sep 20, 2024 4:13 pm
Jeg fik ikke set kampen, men kan forstå at vi har tabt til et underseedet hold pga. Stegens uansvarlighed, som har kostet os dyrt gennem årene, her tænker jeg især på 4-0 kampen på Anfield i 19.

Som jeg ser det er vi i øjeblikket på meget tynd is i forhold til skadessituationen og det tætte kampprogram. Derfor vil jeg ikke være overrasket, hvis vi lige akkurat for klemt røven forbi adgangskravene til top 24. Vi har så mange spillere der er tvivlsomme, som enten i øjeblikket er skadede eller lige er blevet meldt klar. Holdet har lige "overpræsteret" rent fysisk ved at spille 10 mod 11 i 80 minutter, mon Pedri får en pause på søndag - eller Yamal eller Balde?

Flick er god, men han kan ikke trylle, så han bliver nødt til at underprioritere ligaen, hvis vi skal være sikre på CL.
Enig, vi skal være realistiske. Og dem du nævner kunne virkelig godt bruge en pause. Et bud på en opstilling:

Ter Stegen

Koundé - Cubarsí - Martínez - Fort

Eric - Marc Casadó

Raphinha - Torre - Pau Victor

Robert Lewandowski

Så er Balde, Pedri og Yamal sparret.

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

Ja rigtigt, men Kounde, Raphinha, Cubarsi og Martinez har også brug for pause.

Pointen med mit skriv er ikke blot, at vi har en meget dårlig skadeshistorik i klubben de senere år, men at der også sker nogle ting rent turneringmæssigt, som tilgodeser de store og rige hold, som har råd til at være godt dækket ind på alle pladser. Vores hold er besat af unge uudviklede spillere, der stadig vokser og som derfor ikke har den samme styrke til at kunne spille 60-70 kampe om året.

Det som FIFA og UEFA gør er simpelthen, at de ødelægger fodbolden, ved at fremprovokere flere skader, så kvaliteten af spillet falder.

Antimadridista
Har takket: 1772 gange
Blevet takket: 1180 gange

Indlæg af Antimadridista »

Ok 15p nok på en god dag! Lidt overraskende…

YB skal selvfølgelig ordnes, dernæst er det enormt vigtigt for troen på at vi kan være med, at vi kan spille op med Bayern og få minimum 1 point. Helst 10p efter 5 kampe, så skal det nok gå…

Antimadridista

nosslo15 skrev:

Stegen er SÅ frustrerende! Lagde nærke til Inter målmand Sommer den anden dag. Han er ikke på Stegens niveau med fødderne, men han var koncentreret og fokuseret og administrerede et hav af korte bolde til og fra mod City, med bravour!
Ved ikke hvad det er med Stegen, men det er som om at han tænker at det lette/fornuftige, er under hans niveau. Han laver bare de der ting konstant. Ofte bliver det afværget, men det er jo ikke meningen at hans spil med fødderne skal være en hæmsko! Hvor ofte ser man egentlig at det er en decideret force, det han laver fremad banen…!? Sjældent. Meget sjældent…

Ift Villarreal. Tror ikke folk bliver sparet fra start. Det er uhyre vigtigt at ride videre på liga bølgen, så tror først det bliver mod Getafe…fingers crossed…

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 2323 gange
Blevet takket: 1377 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Vi har spillet forfærdeligt mod Monaco som har styret kampen fra start til slut. Det er længe siden at vi har set så mange boldtab fra vores side. Monaco var konstant på vores banehalvdel.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
whidgee
Har takket: 206 gange
Blevet takket: 461 gange

Indlæg af whidgee »

Hvor er det dog sørgeligt og sølle den måde folk går efter Ter Stegen på hans Instagram-profil. Han har om nogen reddet os 1000 gange før og så får én fejl folk til at gå amok på ham. Han havde endda flere store redninger i går. Nu har han måtte slå kommentarer fra i sit seneste opslag. Vores fanbase viser sig desværre alt for ofte fra et alt for sølle og barnligt niveau

DrGink
Har takket: 1050 gange
Blevet takket: 220 gange

Indlæg af DrGink »

whidgee skrev:
fre sep 20, 2024 8:52 pm
Hvor er det dog sørgeligt og sølle den måde folk går efter Ter Stegen på hans Instagram-profil. Han har om nogen reddet os 1000 gange før og så får én fejl folk til at gå amok på ham. Han havde endda flere store redninger i går. Nu har han måtte slå kommentarer fra i sit seneste opslag. Vores fanbase viser sig desværre alt for ofte fra et alt for sølle og barnligt niveau

Wtf whidgee. Vi er nogenlunde enige?!? :grin:

Ikke lige det sidste, men ellers er jeg enig. Ter Stegen er en af verdens bedste med fødderne. Det har en stor betydning for vores opspil. Okay der skete en fejl. Han har reddet os før,

Brugeravatar
whidgee
Har takket: 206 gange
Blevet takket: 461 gange

Indlæg af whidgee »

DrGink skrev:
fre sep 20, 2024 8:56 pm
whidgee skrev:

Ikke lige det sidste, men ellers er jeg enig. Ter Stegen er en af verdens bedste med fødderne. Det har en stor betydning for vores opspil. Okay der skete en fejl. Han har reddet os før,
Her var jeg ellers stensikker på, at du ville skyde skylden på Joan Laporta :mrgreen: Spøg til side, jeg sad og scrollede gennem kommentarerne på hans opslag og var chokeret. Hvis han selv sidder og læser de mange hadefulde kommentarer, så forstår jeg godt hvis han ikke ligefrem ser positivt på at blive i klubben. Jeg ved godt at sådan er sociale medier, men synes det har været en voldsom overreaktion overfor en mand, som har reddet os gang på gang

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

whidgee skrev:
Flertallet af fodboldfans i dag accepterer kun fejlfri spillere ellers bliver de og deres familier truet på livet hvis de ikke spiller godt. Det er så trist verden vi lever i.
MDCCCXCIX

nosslo15

Indlæg af nosslo15 »

Antimadridista skrev:
fre sep 20, 2024 6:13 pm
nosslo15 skrev:

Stegen er SÅ frustrerende! Lagde nærke til Inter målmand Sommer den anden dag. Han er ikke på Stegens niveau med fødderne, men han var koncentreret og fokuseret og administrerede et hav af korte bolde til og fra mod City, med bravour!
Ved ikke hvad det er med Stegen, men det er som om at han tænker at det lette/fornuftige, er under hans niveau. Han laver bare de der ting konstant. Ofte bliver det afværget, men det er jo ikke meningen at hans spil med fødderne skal være en hæmsko! Hvor ofte ser man egentlig at det er en decideret force, det han laver fremad banen…!? Sjældent. Meget sjældent…

Ift Villarreal. Tror ikke folk bliver sparet fra start. Det er uhyre vigtigt at ride videre på liga bølgen, så tror først det bliver mod Getafe…fingers crossed…
Det er hans karakter, det er topmålet af tysk arrogance - som så bliver så meget desto mere latterlig, når det går galt...

Han bringer alt for ofte sine medspillere i ekstremt pressede situationer, så det, til tider, ser nærmest forræderisk ud

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 218 gange
Blevet takket: 196 gange

Indlæg af Puyols_garn »

whidgee skrev:
fre sep 20, 2024 9:33 pm
DrGink skrev:
whidgee skrev:

Her var jeg ellers stensikker på, at du ville skyde skylden på Joan Laporta :mrgreen: Spøg til side, jeg sad og scrollede gennem kommentarerne på hans opslag og var chokeret. Hvis han selv sidder og læser de mange hadefulde kommentarer, så forstår jeg godt hvis han ikke ligefrem ser positivt på at blive i klubben. Jeg ved godt at sådan er sociale medier, men synes det har været en voldsom overreaktion overfor en mand, som har reddet os gang på gang
Må også melde mig helt enig her :grin:

Siden kampen ved jeg ikke hvor mange opslag jeg har set på Twitter af såkaldte Barça fans der joker med at slå ham ihjel, eller lægger op til at andre burde gøre det, nu hvor Barça ikke selv skiller sig af med ham. En poster døbte ham "The Blaugrana Hitler" og vedhæftede et photoshoppet billede af ham med det dertilhørende overskæg, i en tråd fyldt med videoklip der skulle vise hvor meget han havde kostet. Størstedelen af de clips var ikke engang drops eller nemme redninger.

Jeg synes faktisk smædekampagnen har stået på længe. Ved ikke hvor mange posts jeg har set fra ret store kontoer på Twitter, der har kaldt ham 'Ter Statue' i flere år efterhånden. Jeg er enig i noget af kritikken af ter Stegen, og jeg ser også gerne man begynder at lede efter en langsigtet erstatning, men jeg forstår ikke hvordan Barça fans på Twitter kan være så hurtige til at glemme nogle af hans tidligere sæsoner. Han havde en ufattelig stor andel i vores uventede La Liga triumf i 22/23 hvor han vel var den bedste keeper i verden i 1-mod-1 situationer.

Jeg forstår godt man er irriteret, jeg sad sgu da også og råbte af tv'et i torsdags, men han er nu engang vores målmand som minimum indtil vintervinduet, og mon ikke også efter det. Vi burde vise vores støtte til spillerne når der kommer et bump i vejen, men i stedet er de sociale medier fyldt med dødstrusler og det ene skæmmende opslag efter det andet (ikke hæftet på folk herinde, jeg har bare lige fået lidt spat af Twitter de sidste par dage).

Antimadridista

Det primære problem med Stegen er bare, at det virker komplet unødvendigt med de hjerneblødninger i opspillet.

Han har jo et niveau med fødderne hvor man tænker, “hvorfor gør du det der”!!?

Hvis nu han bare virkelig havde problemer med spillet med fødderne, så var det ligesom sådan det var….men han bliver rost som en af de bedste og alligevel kokser det for ofte

Brugeravatar
Lopezzz
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Puyols_garn skrev:
lør sep 21, 2024 10:42 am
whidgee skrev:
fre sep 20, 2024 9:33 pm
DrGink skrev:
whidgee skrev:

Må også melde mig helt enig her :grin:

Siden kampen ved jeg ikke hvor mange opslag jeg har set på Twitter af såkaldte Barça fans der joker med at slå ham ihjel, eller lægger op til at andre burde gøre det, nu hvor Barça ikke selv skiller sig af med ham. En poster døbte ham "The Blaugrana Hitler" og vedhæftede et photoshoppet billede af ham med det dertilhørende overskæg, i en tråd fyldt med videoklip der skulle vise hvor meget han havde kostet. Størstedelen af de clips var ikke engang drops eller nemme redninger.

Jeg synes faktisk smædekampagnen har stået på længe. Ved ikke hvor mange posts jeg har set fra ret store kontoer på Twitter, der har kaldt ham 'Ter Statue' i flere år efterhånden. Jeg er enig i noget af kritikken af ter Stegen, og jeg ser også gerne man begynder at lede efter en langsigtet erstatning, men jeg forstår ikke hvordan Barça fans på Twitter kan være så hurtige til at glemme nogle af hans tidligere sæsoner. Han havde en ufattelig stor andel i vores uventede La Liga triumf i 22/23 hvor han vel var den bedste keeper i verden i 1-mod-1 situationer.

Jeg forstår godt man er irriteret, jeg sad sgu da også og råbte af tv'et i torsdags, men han er nu engang vores målmand som minimum indtil vintervinduet, og mon ikke også efter det. Vi burde vise vores støtte til spillerne når der kommer et bump i vejen, men i stedet er de sociale medier fyldt med dødstrusler og det ene skæmmende opslag efter det andet (ikke hæftet på folk herinde, jeg har bare lige fået lidt spat af Twitter de sidste par dage).
Og tror mig mange af idioterne er ikke engang Barca fans og er sikkert madridistas.
De er der bare for at skabe endnu mere ballade.
Det man kan gøre er at blive ved med at anmelde, blokere og svare dem tilbage.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Puyols_garn
Har takket: 218 gange
Blevet takket: 196 gange

Indlæg af Puyols_garn »

Antimadridista skrev:
lør sep 21, 2024 11:08 am
Det primære problem med Stegen er bare, at det virker komplet unødvendigt med de hjerneblødninger i opspillet.

Han har jo et niveau med fødderne hvor man tænker, “hvorfor gør du det der”!!?

Hvis nu han bare virkelig havde problemer med spillet med fødderne, så var det ligesom sådan det var….men han bliver rost som en af de bedste og alligevel kokser det for ofte
Det er den del af kritikken af ter Stegen som jeg er enig i. Han er helt klart en af de mere teknisk dygtige målmænd og hans korte spil er meget vigtigt for vores måde at bygge op på og modstå genpresset. Men ja, det virker som om det er noget mentalt. Det er som om han ikke altid er så god til at overskue mulighederne foran ham, læse spilsituationen, og træffe en kompetent, hurtig beslutning, og han ender for ofte med at tage alt for store risici for et potentielt afkast der slet ikke er tilsvarende. Den i torsdags var i en helt anden kategori og må siges at være en decideret hjerneblødning. Til tider skal en målmand bare få bolden væk og tage toppen af presset, og jeg er enig i hans fareinstinkt ikke er tilsvarende hans tekniske evner med bolden.

Jeg synes bare kritikken tager lidt overhånd til tider på sociale medier (synes det meste af kritikken herinde har været fin), for synes han er meget kompetent på langt de fleste parametre og en af de bedste på enkelte af dem. Jeg tror langt de fleste målmænd på markedet ville komme til kort i Barça med de krav der er til målmandens deltagelse i det opbyggende spil. Jeg så mange på Twitter der græmmede sig over, at man ikke forsøgte at hente Mamardashvili i sommers fx. Ret skal være ret, hans shot stopping i sidste sæson og under EM var fremragende, og han er god i luftrummet, men han er ikke nogen sweeper, og hans korte distribution under pres får ter Stegen til at ligne peak Xavi. Min pointe er egentlig bare, at nogle af ter Stegens mangler også bliver udstillet fordi hans rolle kræver en forholdsvis høj grad af risiko, og jeg tror ikke der er mange målmænd derude, og endnu færre vi realistisk kan hente i den nærmeste fremtid, der i det store billede ville være en forbedring over ter Stegen i vores system.
Lopezzz skrev:
lør sep 21, 2024 11:13 am
Og tror mig mange af idioterne er ikke engang Barca fans og er sikkert madridistas.
De er der bare for at skabe endnu mere ballade.
Det man kan gøre er at blive ved med at anmelde, blokere og svare dem tilbage.
Jeg ved ikke om de er Madrid fans, men der er nogen af dem hvor man sidder og tænker de ikke har meget kærlighed til klubben. Nogen af dem farmer sikkert bare engagement. Jeg gider ikke give dem engagement, og jeg tror desværre ikke der sker noget ved at anmelde dem der kommer med dødstrusler. Efter Elon har taget over virker det som om alverdens nynazister og højreradikale har fået frit spil til åbent at snakke om at brænde moskeer ned og ønske død og ødelæggelse over gud og hvermand, så jeg tror ikke dødstrusler mod fodboldspillere får nogen konsekvenser på den platform. Medmindre de samtidig bruger nogle af de "woke" fyord som Elon ikke bryder sig om, så kunne det være der endelig ville komme nogle bans :lol:

Besvar