Lad nu være med at oversælge og underlevere, medmindre du sætter dig på et fly til Barcelona med træplanker og søm.whidgee skrev: ↑tors sep 05, 2024 12:18 am
Men der er jo så mange "ukendte" faktorer, som du slet ikke har med i dine tolkninger. Transfervinduet sluttede først den 30. august, hvorfor det inden da var umuligt at fastslå, hvordan truppen og lønbudgettet så ud og hvilke transfers der ville blive gennemført. Hvilke salg/udleje havde ledelsen klar?
Husker du de megets stærke rygter som sendte Eric Garcia til Girona i et reelt køb de sidste dage af transfervinduet? Med et prisskilt på 15 mio. euro. Som i helt til dagen inden kørte rygtet. Hvor er det mulige salg af Eric Garcia med i din kronologi? Kan du informere om hvordan ledelsen arbejdede med denne mulige transfer og om den var blevet gennemført hvis ikke AC var blevet skadet? Kunne det være, at man med AC's skade valgte at droppe salget af Garcia, da man kunne udnytte den regel der i stedet blev brugt til at indskrive Olmo?
Kan du informere om, hvor vidt ledelsen havde andre salg eller lejeaftaler klar, så man kunne indskrive Olmo? Transfers eller lejeaftaler, som var på plads? Var Ansu Fati på vej på udleje? Var Ferran Torres på vej til Newcastle? Var Iñigo Martínez på vej til Al-Ittihad? Hvordan arbejdede ledelsen med disse handler i forhold til indskrivningen af Olmo? Og hvor er disse handler i din kronologi?
Jeg er ret sikker på, at du intet reelt ved om hvor disse handler var og hvor ledelsen havde dem henne. Og om de havde haft indflydelse på Olmos registrering. Men faktum er, at de kunne gennemføres indtil den 30. august - 7 dage efter AC's skade. Og faktum er også, at Flick på et pressemøde udtalte, at Olmo fysisk ikke var klar til at spille den første ligakamp den 17. august, hvorfor han reelt set først gik glip af en kamp på grund af manglende indskrivning den 24. august, dagen EFTER AC's skade.
Barca var uden tvivl "heldige", at AC's skade pludselig åbnede op for en regel. Kunne det være, at ledelsen så tænkte, at nu kan vi både få en bedre Nike-aftale, og vi kan beholde Eric García, OG vi kan indskrive Dani Olmo hvis vi lige ofrer en enkelt kamp mod Bilbao?
Havde det været kønnere bare at indskrive Dani Olmo den 9. august? Ja for helvede. Det havde også været kønnere at købe Nico Williams, og Haaland, og Mbappe. Men vi har lige rejst os fra konkurs og lider under verdens højeste lønniveau skabt af den kære Bartomeu. Så måske ledelsen rent faktisk tog nogle valg, som nu ender med at sende os endnu stærkere ud på den anden side?
Overstående peger jo så igen tilbage til, at vi ikke aner noget som helst. Og at du ikke kan sætte to streger, ikke engang en enkelt streg, under dine argumenter og din kronologi. Fordi du simpelthen mangler 80% af billedet, lige som alle os andre. Det er egentlig min hovedpointe. Og jeg synes altid kritik er uretfærdig, når man baserer den på uvidenhed, ufuldstændig fakta og gossip fra medierne.
MEN, jeg skal den 1. januar være den FØRSTE til at korsfæste Joan Laporta, hvis man på daværende tidspunkt ikke kan indskrive Dani Olmo for den sidste halvdel af sæsonen. Og ja egentlig allerede til oktober eller hvornår AC nu er klar, hvis han ikke får lov at spille på grund af økonomien. Så kan jeg fandme love dig for, at der er håndfaste beviser på svigt og dårlig ledelse. Men der er vi på INGEN måde endnu. Lige nu er alt gætterier og det er hvad kritikken er baseret på.
Jeg synes det er en meget “glasset er halvt fuld” tolkning om ledelsens ageren. Jeg medgiver man ikke præcis kan vide hvad der er op og ned. Det ændrer bare ikke på at man synes man skulle købe olmo uden at have registreringen på plads. Så havde man muligvis flere løsninger. Jeg synes dog et par at dem du nævner virker noget søgte. En af løsningerne havde jo så åbenbart været at indgå en dårligere sponsor aftale med Nike. Det mener jeg ikke olmo er værd. Så hellere ikke købe ham og beholde gundogan.
Jeg (og jeg får indtrykket af de andre der er med i diskussionen) brokker os ikke over der er købt for lidt ind. Snarere tværtimod. Problemet er der konsekvent bliver meldt overoptimistisk ud og når så det kommer til at der skal leveres, så kan man ikke det. En løsning havde selvfølgelig IKKE været at købe spillere fordi “man jo havde lovet det”. En løsning havde derimod været at dæmpe forventningerne og ikke melde stort ud.
Det er det jeg mener der giver politikerlede.