20 - Dani Olmo
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 345 gange
- Blevet takket: 1308 gange
20 - Dani Olmo
Den kære Fabrizio har tweetet sit berømte ''Here we go!''. Olmo er på vej ''hjem''.
Men som flere af jer skriver: Har vi brug for ham? Passer han i Hansi Flicks system?
I så fald, hvor skal han spille henne. Off. midt/venstre kant? Spørgsmålene er mange.
Fulde navn: Daniel Olmo Carvajal.
Fødselsdato: 07 Maj 1998.
Fødested: Terrassa, Spanien.
Position: Offensiv midt/venstre wing.
Højde: 1.76 m.
Jeg ved ikke helt hvilket ben jeg skal stå på. Han er unægteligt en god spiller, men ...
vi mangler IMO mere en rendyrket kantspiller og sådan kender jeg ikke Dani Olmo.
Hvad tænker I? Den er ikke officiel endnu, men Romano misser sjældent.
Men som flere af jer skriver: Har vi brug for ham? Passer han i Hansi Flicks system?
I så fald, hvor skal han spille henne. Off. midt/venstre kant? Spørgsmålene er mange.
Fulde navn: Daniel Olmo Carvajal.
Fødselsdato: 07 Maj 1998.
Fødested: Terrassa, Spanien.
Position: Offensiv midt/venstre wing.
Højde: 1.76 m.
Jeg ved ikke helt hvilket ben jeg skal stå på. Han er unægteligt en god spiller, men ...
vi mangler IMO mere en rendyrket kantspiller og sådan kender jeg ikke Dani Olmo.
Hvad tænker I? Den er ikke officiel endnu, men Romano misser sjældent.
- FCBarcelonaChr
- whidgee
- Har takket: 157 gange
- Blevet takket: 308 gange
Re: Dani Olmo
Det er lidt ærgerligt, at han kommer i skyggen af Nico som glippede. For jeg tror at vi alle havde foretrukket Nico. Men med det sagt er det en god signing, som passer godt ind. Tror han bliver rigtig god, hvis ellers han kan undgå skader
- FCBarcelonaChr
Ja det er jo lige det. Vi må håbe på det bedste. Han er en god spiller. Spændende at se hvordan Flick vil bruge ham.
- PeterPedal
- Har takket: 18 gange
- Blevet takket: 140 gange
Hvor er det, han passer godt ind?
Der er altid lys for enden af tunnelen. Hvis man ikke kan se det, er det fordi vejen drejer.
- whidgee
- Har takket: 157 gange
- Blevet takket: 308 gange
På banen. Dooooooh
-
- Har takket: 126 gange
- Blevet takket: 158 gange
De sidste 3 år har han i snit haft 3 skader og misset 25 kampe pga skader pr sæson.
Jeg tror ledelsen klister Pedri og Olmo sammen til en hel spiller. Vi har jo også en fremragende historik ift skader, så det skal nok blive halvt godt
Jeg tror ledelsen klister Pedri og Olmo sammen til en hel spiller. Vi har jo også en fremragende historik ift skader, så det skal nok blive halvt godt
- FCBarcelonaChr
- Barca80
- Har takket: 73 gange
- Blevet takket: 226 gange
Der har været en del mærkelige fejlkøb på det seneste; Victor Roque, Ferran Torres, og til dels Raphinha m.fl.
Dani Olmo kan blive fugl eller fisk i den her sammenhæng.
Først det positive:
1) Jeg er glad for at han kun er 26 år - hvis han flopper har han stadig en værdi og kan sælges videre.
2) Han er fleksibel - kan spille fire positioner; h wing, v wing, offensiv midt og central midt.
3) Vigtigst af alt kender han klubben og systemet, samt kan sproget. Han har også allerede holdkammerater fra landsholdet.
4) Han kan både skabe spillet, men scorer også mål, hvilket er et behov vi har haft længe.
Det negative:
1) Han har haft vanvittig mange skader, hvilket er et kæmpe minus, da vi i forvejen får mange skader, især på midtbanen.
2) Tror næppe han får en plads på midtbanen og skal derfor hoversagligt spille venstre wing, hvilket kan blive en blandet affære.
Bottomline er, hvis man kan reducere hans skader tror jeg det bliver et fornuftigt køb. I værste tilfælde kan han være en god backup til bredden pga. hans fleksibilitet.
Dani Olmo kan blive fugl eller fisk i den her sammenhæng.
Først det positive:
1) Jeg er glad for at han kun er 26 år - hvis han flopper har han stadig en værdi og kan sælges videre.
2) Han er fleksibel - kan spille fire positioner; h wing, v wing, offensiv midt og central midt.
3) Vigtigst af alt kender han klubben og systemet, samt kan sproget. Han har også allerede holdkammerater fra landsholdet.
4) Han kan både skabe spillet, men scorer også mål, hvilket er et behov vi har haft længe.
Det negative:
1) Han har haft vanvittig mange skader, hvilket er et kæmpe minus, da vi i forvejen får mange skader, især på midtbanen.
2) Tror næppe han får en plads på midtbanen og skal derfor hoversagligt spille venstre wing, hvilket kan blive en blandet affære.
Bottomline er, hvis man kan reducere hans skader tror jeg det bliver et fornuftigt køb. I værste tilfælde kan han være en god backup til bredden pga. hans fleksibilitet.
-
- Har takket: 89 gange
- Blevet takket: 233 gange
Jeg forstår simpelthen intet af denne handel medmindre, at klubben har tænkt sig at afskippe enten Pedri, Gündo eller Fermín.
Bevares, Olmo er en fremragende spiller. Men kunne de penge ikke være brugt bedre andre steder? Vi mangler i den grad en naturlig venstrekant, der kan strække banen med udfordringer og fart, og nu lader det godt nok til, at Williams har valgt at blive i Baskerlandet, men har klubben ikke kigget på alternativer? Jeg græmmes, hvis Olmo bliver placeret på kanten, og vi igen (igen, igen) har hentet en topspiller til en position, de ikke for alvor vil trives i.
Bevares, Olmo er en fremragende spiller. Men kunne de penge ikke være brugt bedre andre steder? Vi mangler i den grad en naturlig venstrekant, der kan strække banen med udfordringer og fart, og nu lader det godt nok til, at Williams har valgt at blive i Baskerlandet, men har klubben ikke kigget på alternativer? Jeg græmmes, hvis Olmo bliver placeret på kanten, og vi igen (igen, igen) har hentet en topspiller til en position, de ikke for alvor vil trives i.
Robert Zimmerman
-
- Har takket: 126 gange
- Blevet takket: 158 gange
Hvis Olmo er eneste store transfer i år havde jeg nok også hellere lånt lidt ekstra i banken og nappet ham her (hvis Williams er ude):DeanCassady skrev: ↑tirs aug 06, 2024 9:09 pmJeg forstår simpelthen intet af denne handel medmindre, at klubben har tænkt sig at afskippe enten Pedri, Gündo eller Fermín.
https://www.transfermarkt.com/khvicha-k ... ler/502670
Håber godt nok at både Fermin og Pedri er fredet og en central del af fremtiden. Hvis Fermin sælges viser vi at vi ikke vil satse på egen avl.
Gundagan må meget gerne blive, men et tilbud kan selvfølgelig blive for godt til at afslå for en aldrende spiller.
Altså det passer mig fint. Det var med til at give Spanien en em titel så kan det give os en stabilitet med trofæer til følge at de 2 bliver mikset til en så er det da en fremragende handel.
-
- Har takket: 2656 gange
- Blevet takket: 192 gange
Klubben er simpelthen helt væk til at købe og sælge for den sags skyld!!!!!!
Hvorfor fanden køber vi Olmo som er OM, når vi har Gundo, Pedri, Gavi, Fermin, Torre, Darvich, Toni osv til den plads!
Den plads har vi jo massere der kan spille, og nu går der spilleminutter fra spillere som Fermin, som spiller den plads bedst, og er samme type som Olmo, og er i gang med at føre Spanien U23 til en OL titel. Og Torre som også spiller den OM naturligt og gør det godt i Pre-season. + vi har Darvich og Toni som større talenter på vej!
Olmo er tilmed skadesplaget, som vi har rigeligt af i forvejen! Så det jo helt væk at give 60 mil euro for en spiller der kommer til at spille 50% af kampene og tager spilletid fra andre, og når venstrekanet er meget mere nødvendig og en DM. Og når vi ikke har så mange penge!!
Jeg vil væde med at Olmo kommer til at spille venstrekant, nu vi ikke får Williams, også har vi igen et fejlkøb til venstrekanten, ligesom Coutinho, Griessmann og Felix før ham!
Ja Olmo vil blive en klassespiller for os, HVIS han bruges som OM. Men det betyder bare at Fermin ikke for opfyldt sit fulde potientiale og derfor burde vi sælge ham. + at Pedri og Gavi skal ses om DM, selvom de ikke er bedst der.
Selvom vi på usandsynligvis skulle få Williams, så vil købet at Olmo stadig være dumt!
Men man kan selvfølgelig også sige, at Pedri nok burde sælges næste sæson, da han kommer til at være skadesplaget resten af sin karriere, og det sammen sker nok desværre også for Gavi, så skal vi ikke tænke dem med ind i ligningen.
Hvor er jeg træt at min klub skal være retarderet!!!!
Ledelsens beslutninger virker som om de bliver taget et kast med en terning eller med en magic eight ball!
#DecoOut!!!!!!!
Hvorfor fanden køber vi Olmo som er OM, når vi har Gundo, Pedri, Gavi, Fermin, Torre, Darvich, Toni osv til den plads!
Den plads har vi jo massere der kan spille, og nu går der spilleminutter fra spillere som Fermin, som spiller den plads bedst, og er samme type som Olmo, og er i gang med at føre Spanien U23 til en OL titel. Og Torre som også spiller den OM naturligt og gør det godt i Pre-season. + vi har Darvich og Toni som større talenter på vej!
Olmo er tilmed skadesplaget, som vi har rigeligt af i forvejen! Så det jo helt væk at give 60 mil euro for en spiller der kommer til at spille 50% af kampene og tager spilletid fra andre, og når venstrekanet er meget mere nødvendig og en DM. Og når vi ikke har så mange penge!!
Jeg vil væde med at Olmo kommer til at spille venstrekant, nu vi ikke får Williams, også har vi igen et fejlkøb til venstrekanten, ligesom Coutinho, Griessmann og Felix før ham!
Ja Olmo vil blive en klassespiller for os, HVIS han bruges som OM. Men det betyder bare at Fermin ikke for opfyldt sit fulde potientiale og derfor burde vi sælge ham. + at Pedri og Gavi skal ses om DM, selvom de ikke er bedst der.
Selvom vi på usandsynligvis skulle få Williams, så vil købet at Olmo stadig være dumt!
Men man kan selvfølgelig også sige, at Pedri nok burde sælges næste sæson, da han kommer til at være skadesplaget resten af sin karriere, og det sammen sker nok desværre også for Gavi, så skal vi ikke tænke dem med ind i ligningen.
Hvor er jeg træt at min klub skal være retarderet!!!!
Ledelsens beslutninger virker som om de bliver taget et kast med en terning eller med en magic eight ball!
#DecoOut!!!!!!!
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!!
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen
-
- Har takket: 327 gange
- Blevet takket: 221 gange
Alt imens vi er ved at købe en OM der skal spille ude af position på VW, er Atletico ved at lande Julian Alvarez
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto
- Champione
- Geografisk sted: København
- Har takket: 24 gange
- Blevet takket: 182 gange
Og her har vi vores mand.
Vi har mere brug for en 9’er, end vi har brug for Olmo, hvor vi har masser af bredde, når vi er uden skader.
Men sej handel af Atlético. Spændende hold de er ved at lande. Normand, Alvarez, og rygter om Laporte og Gallagher..
---------------------------------------
Barca is my religion!
Barca is my religion!