Nej, men Olmo vil ikke få den samme løn som Gundo. Og det er mest med lønnen at FFP har givet os problemer. Jeg tror nu også, at journalisten er kendt for at være ude med riven tit, når det gælder Gundo, og derfor kunne Olmo tingen godt være en metode til at få fansene vendt mod Gundo.DrGink skrev: ↑tirs jul 16, 2024 7:42 amFfp-mæssigt giver det ingen mening. Så skal der være nogen der vil smide mange mange penge efter gündogan. Han kom jo gratis. Så det er kun lønnen det handler om. Det burde på ingen måde være nok til at hente en spiller til 60 mio, som det lyder til olmo kan hentes for - specielt ikke da han nok kræver en lige så stor løgn.Puyols_garn skrev: ↑man jul 15, 2024 9:27 pm
Kontroversielt at potentielt sælge vores måske bedste spiller i sidste sæson. Olmo ville være en god erstatning som 10'er der også kan vikariere på venstrekanten efter behov. Ville stadig efterlade os med et luksusproblem med Pedri/Olmo/Fermín til nr. 10, og jeg har også lidt svært ved at se hvordan Gündoğans transfer skulle give nok luft i budgettet til at hente Olmo, Gündoğans alder taget i betragtning.
Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
Re: Transferrygter
-
- Har takket: 136 gange
- Blevet takket: 213 gange
Olmo er fremragende, men kan på ingen måde sætte spillet, som Gundo kan. Vi skal have en spiller, som kan være effektiv og RASK til at nedbryde ca. halvdelen af La Ligas "low blocks".
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 418 gange
- Blevet takket: 1552 gange
Jeg stemmer for at beholde Gündo. Sidste sæsons vel nok bedste og mest stabile spiller og en spiller med lederegenskaber.
- Champione
- Geografisk sted: København
- Har takket: 24 gange
- Blevet takket: 182 gange
Julian Alvarez meldes på vej til Atlético, som Moratas afløser, som skal til Milan.
Neeeej hvor gad jeg godt se Lewa i sandkassen og Alvarez som vores nye permanente 9’er.
Tror han kunne blive SÅ voldsom for os!
Neeeej hvor gad jeg godt se Lewa i sandkassen og Alvarez som vores nye permanente 9’er.
Tror han kunne blive SÅ voldsom for os!
---------------------------------------
Barca is my religion!
Barca is my religion!
- Barca80
- Har takket: 87 gange
- Blevet takket: 279 gange
Ham har Atletico da ikke råd til? Han koster mindst 90 mio. euro ifølge transfermarkt.
Tebas giver kun RM lov til at bruge så store summer.
- Champione
- Geografisk sted: København
- Har takket: 24 gange
- Blevet takket: 182 gange
Har tæsket X igennem for en prisindikation, uden held. Men City plejer at lade folk gå, som gerne vil væk. Og hans rolle er desværre for ham backup for Haaland.
Ham, Nico og Zubimendi. Raphinha, Frenkie og Lewa ud.
= klar til sæsonstart.
---------------------------------------
Barca is my religion!
Barca is my religion!
- Puyols_garn
- Har takket: 111 gange
- Blevet takket: 86 gange
Jeg er heller ikke helt overbevist, selv hvis det kunne lade sig gøre. Lige nu har vi vel FdJ, Gündoğan, Gavi, Casado og Romeu der kan spille på de to bagerste midtbanepladser, hvis systemet kommer til at ligne Flicks fra Bayern. Hvor meget FdJ og Gavi vil være tilgængelige i næste sæson er svært at spå om, Romeu ligner ikke en spiller der er god nok (selvom systemskiftet måske ville være godt for ham) og Casado aner jeg ikke hvor god er. Hvis vi skipper Gündoğan for Olmo står vi med 2 skadesplagede klassespillere og 2 spillere der måske/måske ikke viser sig at have niveauet til at vikariere for dem i længere tid, til gengæld for at vi får endnu mere dybde på en allerede velbesat 10'er position.DrGink skrev: ↑tirs jul 16, 2024 7:42 amFfp-mæssigt giver det ingen mening. Så skal der være nogen der vil smide mange mange penge efter gündogan. Han kom jo gratis. Så det er kun lønnen det handler om. Det burde på ingen måde være nok til at hente en spiller til 60 mio, som det lyder til olmo kan hentes for - specielt ikke da han nok kræver en lige så stor løgn.Puyols_garn skrev: ↑man jul 15, 2024 9:27 pm
Kontroversielt at potentielt sælge vores måske bedste spiller i sidste sæson. Olmo ville være en god erstatning som 10'er der også kan vikariere på venstrekanten efter behov. Ville stadig efterlade os med et luksusproblem med Pedri/Olmo/Fermín til nr. 10, og jeg har også lidt svært ved at se hvordan Gündoğans transfer skulle give nok luft i budgettet til at hente Olmo, Gündoğans alder taget i betragtning.
Den eneste måde jeg kan se det give mening er hvis man også henter Merino som jeg tror ville være et fantastisk stilistisk fit, men så giver det endnu mindre mening ift FFP-regnskabet.
-
- Geografisk sted: Randers
- Har takket: 456 gange
- Blevet takket: 270 gange
Øv så gerne Alvarez i barca
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano
- Puyols_garn
Hvor har du prisen fra? Det her er de eneste rygter jeg umiddelbart er støt på hvor der nævnes en pris. €20-30m for en spiller af hans kaliber ser jeg som et røverkøb, og med så lavt et prisskilt kan vi nemt risikere at en anden klub henter ham inden næste sommer
Tror han ville passe perfekt ind hos Flick. Har skrevet lidt om trupsammensætningen og hvordan jeg forventer vi kommer til at stille op under Flick før, og jeg ser Merino som den aggresive, boldvindende boks-til-boks spiller i systemet (og Gavi på sigt, når han er tilbage i fulde omdrejninger). Der er en tråd her som stemmer meget godt overens med mine egne tanker om systemet og Merinos mulige rolle, til dem der måtte være interesseret.
-
- Har takket: 1225 gange
- Blevet takket: 1039 gange
Noget der kan give mig et kort sammenligningsreferat af forskelle og ligheder ved Merino kontra Zubimendi?
- Puyols_garn
De spiller to ret forskellige roller for Sociedad, men ville beskrive Merino som en klassisk boks-til-boks spiller og Zubimendi som en dybtliggende playmaker med god defensiv positionering. Typemæssigt er Zubimendi lidt sjov. Han spiller single-pivot for Sociedad og har en smule FdJ over sig med hans dybe carries. Sociedad spiller ofte med meget højt tempo, og jeg synes han gør det godt når modstanderen forsøger at presse dem i bund. Måske lidt en hybrid af Busquets og de Jong i hans profil, uden at være helt lige så god som nogen af dem i deres spidskompetencer.Antimadridista skrev: ↑ons jul 17, 2024 4:23 pmNoget der kan give mig et kort sammenligningsreferat af forskelle og ligheder ved Merino kontra Zubimendi?
Merino er en boks-til-boks spiller. Meget fysisk spiller med en kæmpe motor der også er en trussel i luftrummet. Vi har mere tekniske spillere end ham der er bedre med bolden i fødderne, men ikke nogen der kan matche hans aggressivitet og evne til at vinde bolden tilbage på modstanderens banehalvdel. Han var den spiller i de store ligaer i Europa med flest vundne dueller i sidste sæson, og han lå vidst også i 98 percentil for tacklinger på den sidste tredjedel af banen. Han er en spiller der er involveret i alle faser af spillet, og heller ikke er bleg for at angribe boksen.
Jeg tror Merino ville være en god tilføjelse. Særligt fordi jeg er bekymret for om vi ellers kommer til at forhaste Gavis tilbagevenden til startopstillingen.
Edit: Nu hvor de spiller for samme hold er det lidt lettere at sammenligne heatmaps for at få en ide om deres roller på holdet. Mens Merino har en stor spredning, så har Zubimendi stadig en langt større andel af hans berøringer på egen halvdel og lige omkring midterlinjen.
Senest rettet af Puyols_garn ons jul 17, 2024 7:19 pm, rettet i alt 1 gang.
-
- Har takket: 906 gange
- Blevet takket: 199 gange
Men er merino ikke netop en gavi-type. Måske lidt mere boks-til-boks hvor gvai er lidt mere tekniker. Men aggressiviteten er den samme.Puyols_garn skrev: ↑ons jul 17, 2024 6:56 pmDe spiller to ret forskellige roller for Sociedad, men ville beskrive Merino som en klassisk boks-til-boks spiller og Zubimendi som en dybtliggende playmaker med god defensiv positionering. Typemæssigt er Zubimendi lidt sjov. Han spiller single-pivot for Sociedad og har en smule FdJ over sig med hans dybe carries. Sociedad spiller ofte med meget højt tempo, og jeg synes han gør det godt når modstanderen forsøger at presse dem i bund. Måske lidt en hybrid af Busquets og de Jong i hans profil, uden at være helt lige så god som nogen af dem i deres spidskompetencer.Antimadridista skrev: ↑ons jul 17, 2024 4:23 pmNoget der kan give mig et kort sammenligningsreferat af forskelle og ligheder ved Merino kontra Zubimendi?
Merino er en boks-til-boks spiller. Meget fysisk spiller med en kæmpe motor der også er en trussel i luftrummet. Vi har mere tekniske spillere end ham der er bedre med bolden i fødderne, men ikke nogen der kan matche hans aggressivitet og evne til at vinde bolden tilbage på modstanderens banehalvdel. Han var den spiller i de store ligaer i Europa med flest vundne dueller i sidste sæson, og han lå vidst også i 98 percentil for tacklinger på den sidste tredjedel af banen. Han er en spiller der er involveret i alle faser af spillet, og heller ikke er bleg for at angribe boksen.
Jeg tror Merino ville være en god tilføjelse. Særligt fordi jeg er bekymret for om vi ellers kommer til at forhaste Gavis tilbagevenden i startopstillingen.
Bliver det ikke lidt 2 landsholdsspillere til én plads. Ikke urimeligt i Barca, men måske også lidt overkill i forhold til vi også skal give de unge plads - fermin, prim, casado, bernal etc.
- Puyols_garn
Jo, helt enig med dig i at de begge er meget aggressive spillere, og ser også Gavi spille boks-til-boks og rotere med Merino under Flick, selvom de bringer nogle lidt forskellige ting til rollen. Der skal nok blive nok med spilletid til dem begge over en hel sæson, med tanke på skadessituationen på midtbanen og omfanget af Gavis skade. Tænker desuden vi som udgangspunkt skal sigte efter at have to dygtige spillere til hver plads med et par unge boblere i truppen hvis vi vil være en europæisk magtfaktor igen.DrGink skrev: ↑ons jul 17, 2024 7:18 pmMen er merino ikke netop en gavi-type. Måske lidt mere boks-til-boks hvor gvai er lidt mere tekniker. Men aggressiviteten er den samme.Puyols_garn skrev: ↑ons jul 17, 2024 6:56 pmDe spiller to ret forskellige roller for Sociedad, men ville beskrive Merino som en klassisk boks-til-boks spiller og Zubimendi som en dybtliggende playmaker med god defensiv positionering. Typemæssigt er Zubimendi lidt sjov. Han spiller single-pivot for Sociedad og har en smule FdJ over sig med hans dybe carries. Sociedad spiller ofte med meget højt tempo, og jeg synes han gør det godt når modstanderen forsøger at presse dem i bund. Måske lidt en hybrid af Busquets og de Jong i hans profil, uden at være helt lige så god som nogen af dem i deres spidskompetencer.Antimadridista skrev: ↑ons jul 17, 2024 4:23 pmNoget der kan give mig et kort sammenligningsreferat af forskelle og ligheder ved Merino kontra Zubimendi?
Jeg tror Merino ville være en god tilføjelse. Særligt fordi jeg er bekymret for om vi ellers kommer til at forhaste Gavis tilbagevenden i startopstillingen.
Bliver det ikke lidt 2 landsholdsspillere til én plads. Ikke urimeligt i Barca, men måske også lidt overkill i forhold til vi også skal give de unge plads - fermin, prim, casado, bernal etc.
Fermín ser jeg mere som en rotationsspiller på pladsen bag Lewandowski. Kender ikke nok til Bernal, Prim, eller Casado til at vide hvor mange år de første to er fra regulært at være førsteholdsspillere, eller om Casado er egnet til at spille rollen som aggressiv boks-til-boks. Tænker primært Merino ville være en vigtig anskaffelse fordi Gavi er den eneste aggresive boldvinder vi har på midtbanen, og jeg ville ikke satse på at han kan spille 30-40 kampe minimum i næste sæson.
- Barca80
- Har takket: 87 gange
- Blevet takket: 279 gange
Fra transfermarkt. Ikke sagt at han så også koster 50 mio. euro, men det er i hvert fald hans nuværende markedsværdi.
Hvad jeg ikke fatter er, hvorfor i alverden man ikke bare går efter Guido Rodríguez, som er helt GRATIS. Han er en bundsolid DM, som har masser La Liga erfaring fra Betis, samt international erfaring fra det argentinske landshold.