Transferrygter
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
-
- Har takket: 135 gange
- Blevet takket: 193 gange
Re: Transferrygter
Vi får jo ikke 750 mio. Euro for Yamal nu, uanset hvordan han præsterer.Antimadridista skrev: ↑fre jun 14, 2024 6:39 pmHvis han ender på niveau med Messi, tænker jeg det var en dårlig ide.nosslo15 skrev: ↑fre jun 14, 2024 12:56 pmVille du virkelig sælge Yamal for 750?Antimadridista skrev: ↑tors jun 13, 2024 6:11 pmJeg er villig til at returnere til forhandlingsbordet.DrGink skrev: ↑tors jun 13, 2024 4:25 pmJeg mener det var noget med jeg foreslog psg måtte få Yamal for 1 milliard euro, og så skrev du at 500 mio nu også ville være nok.Antimadridista skrev: ↑tors jun 13, 2024 11:40 amHvorfor må jeg ikke komme medDrGink skrev: ↑ons jun 12, 2024 9:16 pmDu er hermed føjet til listen af folk, jeg ikke vil have med mig rundt på en tyrkisk bazar sammen med Anti.Madameskrald skrev: ↑ons jun 12, 2024 9:11 pmDer er ellers ikke lagt fingre mellem herinde, ifht. hvor håbløs han er, og i det perspektiv skal NUFC jo ikke give mere
15 mio er for lidt. Og skæpper næppe meget i ffp-kassen, da vi købte ham for meget mere. Plus Newcastle har jo pengene. De kan bare betale ved kasse 1.
750m €! Kom så, så lukker vi den
Vi taler om et af de største talenter vi har set de sidste 15 år. Han har bevist sit værd og han er i en klub, som favoriserer unge talenter.
Hvis han for fornuftigt med spilletid og den rette coaching, så går der ikke mange år før han nomineres til Ballon d`or.
Er du seriøs Anti eller er det bare pis?
Men altså vi taler 5.5 milliarder kr!!! Han kan blive skadet i korsbåndet i morgen, få muskelskader en’mas…alt muligt kan ske.
Der er stadig langt til en ballon og meget skal klappe for at han overstiger en værdi af 5.5 milliarder i ren gevinst for Barca!
Fati var måske lige en smule under Yamal, men han var altså også enormt lovende og hypet. Og se hvor han er i dag pga lort og lagkage.
Så ja, et 750m€ bud i morgen. Ja tak.
Uanset hvad ville jeg helt klart tage chancen og beholde ham.
-
- Har takket: 1136 gange
- Blevet takket: 1023 gange
Nu var de 750m€ hele baggrunden for den her lille hypotetiske snak så…..nosslo15 skrev: ↑tirs jun 18, 2024 4:17 pmVi får jo ikke 750 mio. Euro for Yamal nu, uanset hvordan han præsterer.Antimadridista skrev: ↑fre jun 14, 2024 6:39 pmHvis han ender på niveau med Messi, tænker jeg det var en dårlig ide.nosslo15 skrev: ↑fre jun 14, 2024 12:56 pmVille du virkelig sælge Yamal for 750?Antimadridista skrev: ↑tors jun 13, 2024 6:11 pmJeg er villig til at returnere til forhandlingsbordet.DrGink skrev: ↑tors jun 13, 2024 4:25 pmJeg mener det var noget med jeg foreslog psg måtte få Yamal for 1 milliard euro, og så skrev du at 500 mio nu også ville være nok.Antimadridista skrev: ↑tors jun 13, 2024 11:40 amHvorfor må jeg ikke komme medDrGink skrev: ↑ons jun 12, 2024 9:16 pmDu er hermed føjet til listen af folk, jeg ikke vil have med mig rundt på en tyrkisk bazar sammen med Anti.Madameskrald skrev: ↑ons jun 12, 2024 9:11 pmDer er ellers ikke lagt fingre mellem herinde, ifht. hvor håbløs han er, og i det perspektiv skal NUFC jo ikke give mere
15 mio er for lidt. Og skæpper næppe meget i ffp-kassen, da vi købte ham for meget mere. Plus Newcastle har jo pengene. De kan bare betale ved kasse 1.
Vi taler om et af de største talenter vi har set de sidste 15 år. Han har bevist sit værd og han er i en klub, som favoriserer unge talenter.
Hvis han for fornuftigt med spilletid og den rette coaching, så går der ikke mange år før han nomineres til Ballon d`or.
Men altså vi taler 5.5 milliarder kr!!! Han kan blive skadet i korsbåndet i morgen, få muskelskader en’mas…alt muligt kan ske.
Der er stadig langt til en ballon og meget skal klappe for at han overstiger en værdi af 5.5 milliarder i ren gevinst for Barca!
Fati var måske lige en smule under Yamal, men han var altså også enormt lovende og hypet. Og se hvor han er i dag pga lort og lagkage.
Jeg ville sælge, du vil beholde.
-
- Har takket: 852 gange
- Blevet takket: 187 gange
875 er mit sidste bud!Antimadridista skrev: ↑tirs jun 18, 2024 5:02 pmNu var de 750m€ hele baggrunden for den her lille hypotetiske snak så…..nosslo15 skrev: ↑tirs jun 18, 2024 4:17 pmVi får jo ikke 750 mio. Euro for Yamal nu, uanset hvordan han præsterer.Antimadridista skrev: ↑fre jun 14, 2024 6:39 pmHvis han ender på niveau med Messi, tænker jeg det var en dårlig ide.nosslo15 skrev: ↑fre jun 14, 2024 12:56 pmVille du virkelig sælge Yamal for 750?Antimadridista skrev: ↑tors jun 13, 2024 6:11 pmJeg er villig til at returnere til forhandlingsbordet.DrGink skrev: ↑tors jun 13, 2024 4:25 pmJeg mener det var noget med jeg foreslog psg måtte få Yamal for 1 milliard euro, og så skrev du at 500 mio nu også ville være nok.
- Champione
- Geografisk sted: København
- Har takket: 24 gange
- Blevet takket: 182 gange
Men hvorfor har han ikke været i truppen en eneste gang i sæsonen?
Og 15 mio euro for en spillet uden et minuts bold + buy back hvis han smadrer igennem - kan vel vise sig at være god deal?
---------------------------------------
Barca is my religion!
Barca is my religion!
-
- Har takket: 1136 gange
- Blevet takket: 1023 gange
Med den forhandlingsteknik, tænker jeg at du allerede HAR været forbi den tyrkiske bazarDrGink skrev: ↑tirs jun 18, 2024 7:22 pm875 er mit sidste bud!Antimadridista skrev: ↑tirs jun 18, 2024 5:02 pmNu var de 750m€ hele baggrunden for den her lille hypotetiske snak så…..nosslo15 skrev: ↑tirs jun 18, 2024 4:17 pmVi får jo ikke 750 mio. Euro for Yamal nu, uanset hvordan han præsterer.Antimadridista skrev: ↑fre jun 14, 2024 6:39 pmHvis han ender på niveau med Messi, tænker jeg det var en dårlig ide.nosslo15 skrev: ↑fre jun 14, 2024 12:56 pmVille du virkelig sælge Yamal for 750?Antimadridista skrev: ↑tors jun 13, 2024 6:11 pmJeg er villig til at returnere til forhandlingsbordet.
- Barca80
- Har takket: 82 gange
- Blevet takket: 253 gange
1:1 vil sige, sælger du får en 50er, så må du også købe for en 50er.gerardromero: "Ladies and gentlemen, Barça will comeback to the 1:1 rule next week!"
#circuitmiracle
Men hvad med det normale transferbudget udover eventuelle salg? Der må da være lidt mønter i kistebunden.
Og hvad med lønbudgettet? Sælger man fx Ferran Torres, må man så kun tilbyde hans løn til en ny erhvervet spiller?
Der må næsten være nogen herinde som har forstået 1:1 reglen i forhold til Barcas nuværende økonomiske situation.
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 1891 gange
- Blevet takket: 1227 gange
- Kontakt:
Jeg krydser fingre for at vi henter Nico Williams. Nu har jeg set ham spille for Spanien og han er sindssyg god.
MDCCCXCIX
- Diabolito
- Geografisk sted: København
- Har takket: 16 gange
- Blevet takket: 60 gange
Jeg forstår det heller ikke helt.Barca80 skrev: ↑fre jun 21, 2024 7:44 am1:1 vil sige, sælger du får en 50er, så må du også købe for en 50er.gerardromero: "Ladies and gentlemen, Barça will comeback to the 1:1 rule next week!"
#circuitmiracle
Men hvad med det normale transferbudget udover eventuelle salg? Der må da være lidt mønter i kistebunden.
Og hvad med lønbudgettet? Sælger man fx Ferran Torres, må man så kun tilbyde hans løn til en ny erhvervet spiller?
Der må næsten være nogen herinde som har forstået 1:1 reglen i forhold til Barcas nuværende økonomiske situation.
Er 1:1 det "normale"? Som jeg forstår reglen, skal vi sælge for 50 mio Euro for at købe for 50 mio Euro. Det gør Madrid f.eks. da slet slet ikke. Eller er det bare indkomst generelt?
El Señor de las Tartas
- Michman
- Har takket: 3 gange
- Blevet takket: 670 gange
Det skal vi ikke. Men den ledelse er så økonomisk på røven at hvis han vil så kan han smutte..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899
Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..
Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería
Barca er min religion..
Barça - Beautiful football since 1899
Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..
Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería
Barca er min religion..
-
Ikke for den pris i hvert fald.
Omvendt er det jo ikke altid helt dumt at få spillere videre med tilbagekøbspris og evt procenter af videre salg.
Han ligger trods alt nummer 3 i angrebs hierakiet lige nu. Så måske han i hvert fald bør udlejes.
-
Som jeg forstår reglen.Diabolito skrev: ↑fre jun 21, 2024 9:15 amJeg forstår det heller ikke helt.Barca80 skrev: ↑fre jun 21, 2024 7:44 am1:1 vil sige, sælger du får en 50er, så må du også købe for en 50er.gerardromero: "Ladies and gentlemen, Barça will comeback to the 1:1 rule next week!"
#circuitmiracle
Er 1:1 det "normale"? Som jeg forstår reglen, skal vi sælge for 50 mio Euro for at købe for 50 mio Euro. Det gør Madrid f.eks. da slet slet ikke. Eller er det bare indkomst generelt?
Det er lidt mere komplekst end som så. Det handler om nedskrivninger og indtægter. Og så længe du er over et vist niveau af udgifter til nedskrivninger i forhold til indtægter, kan du bruge pengene som du har lyst.
Ved en nedskrivning på en spiller indgår BÅDE transferpris og lønudgiften over en årrække. Derfor kan Chelsea købe dyre spillere fordi de laver lange kontrakter(deres system i forhold til ffp er mu også lidt anderledes).
Hvis vi nu køber wirtz til 100 mio og laver en femårig kontrakt på 20 mio om året er udgiften i alt 200 mio der skal fordeles ud på 5 år - dvs 40 mio om året i ffp-regnskabet.
Hvis han nu i stedet lavede en 10 årig kontrakt med samme løn, ville den samlede udgift være 300 mio, men nu over 10 år - dvs det kun belaster ffp med 30 mio om året.
Det er meget komplekst for ikke-revisorer og -økonomer (FBSOCI?)og der indgår jo også ofte bonusser i kontrakter, som jeg ikke aner hvordan håndteres.
Det er derfor næsten umuligt for os uden meget indgående kendskab til Barcas økonomi at kunne spå om hvilke penge man kan bruge hvornår.
Man må simpelthen lytte til hvad der bliver meldt ud.
Senest rettet af DrGink lør jun 22, 2024 3:34 pm, rettet i alt 2 gange.