19 - Lamine Yamal
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 398 gange
- Blevet takket: 1449 gange
- FCBarcelonaChr
- FCBarcelonaChr
- FCBarcelonaChr
- !Option
- Har takket: 186 gange
- Blevet takket: 172 gange
- FCBarcelonaChr
Re: 27 - Lamine Yamal
Han er 20 år gammel!
- FCBarcelonaChr
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 1891 gange
- Blevet takket: 1227 gange
- Kontakt:
Pyha jeg synes der bliver skrevet mange store ting om ham for tiden. Det er ved at være så ekstremt at jeg ville blive overrasket, hvis han IKKE kommer til at lide et formdyk på et tidspunkt som følge af mentalt pres i form af vanvittige forventninger og andet.
Fyren er 16 og UEFA-præsidenten udtaler at han bliver verdens bedste om nogle år. Mange store aviser skriver det samme. Der er også blevet udtalt at han var bedre end Messi da han var på den alder.
Altså jeg er egentlig ikke uenig i disse udtalelser, drengen er jo for vild. Men som det tit er blevet nævnt er det et enormt stort pres for en så ung spiller, og jeg synes kun det bliver værre og værre. Hvis det stod til mig var han i bobleplast for at skåne ham fra omverdenen haha.
Tror I også at han kommer til at blive FOR mentalt presset og det kommer til at kunne ses på hans spil?
Fyren er 16 og UEFA-præsidenten udtaler at han bliver verdens bedste om nogle år. Mange store aviser skriver det samme. Der er også blevet udtalt at han var bedre end Messi da han var på den alder.
Altså jeg er egentlig ikke uenig i disse udtalelser, drengen er jo for vild. Men som det tit er blevet nævnt er det et enormt stort pres for en så ung spiller, og jeg synes kun det bliver værre og værre. Hvis det stod til mig var han i bobleplast for at skåne ham fra omverdenen haha.
Tror I også at han kommer til at blive FOR mentalt presset og det kommer til at kunne ses på hans spil?
- Matves12
- Har takket: 135 gange
- Blevet takket: 26 gange
Jeg sidder med præcis samme frygt! Det er ekstremt voldsomt den opmærksomhed og mediedækning, Yamal får.JHMark skrev: ↑tirs jun 18, 2024 12:33 pmPyha jeg synes der bliver skrevet mange store ting om ham for tiden. Det er ved at være så ekstremt at jeg ville blive overrasket, hvis han IKKE kommer til at lide et formdyk på et tidspunkt som følge af mentalt pres i form af vanvittige forventninger og andet.
Men hvis Yamal virkelig er en form for Messi arvetager, så skal han også kunne bære presset (selvfølgelig ikke som 16-17 årig). Men husker da også at inden Messi kom frem på den store scene og da Dinho var verdens bedste, var Dinho meget vokal om en lille dreng på La Masia som i følge ham allerede var bedre end ham selv. Han skulle også have introduceret Kobe Bryant for Messi da Messi rendte rundt på ungdoms holdene.
Man kan kun håbe at Yamal kan vokse med ansvaret og presset, ellers må Messi lige bruge lidt tid på skype og guide ham, han må vel have massere tid når nu han hygger sig i Miami
Mødte Ronaldinho i 2004 efter Brøndby kampen og ellers har jeg engang set Bubber på Statoil i Køge
Ja, helt enig i at han skal lære at leve med presset, men som du selv skriver kan det slet ikke forventes af en på 16-17 år. Der sker alligevel meget mentalt fra 17-20 vil jeg mene, og det er netop grunden til min bekymring.Matves12 skrev: ↑tirs jun 18, 2024 1:10 pmJeg sidder med præcis samme frygt! Det er ekstremt voldsomt den opmærksomhed og mediedækning, Yamal får.JHMark skrev: ↑tirs jun 18, 2024 12:33 pmPyha jeg synes der bliver skrevet mange store ting om ham for tiden. Det er ved at være så ekstremt at jeg ville blive overrasket, hvis han IKKE kommer til at lide et formdyk på et tidspunkt som følge af mentalt pres i form af vanvittige forventninger og andet.
Men hvis Yamal virkelig er en form for Messi arvetager, så skal han også kunne bære presset (selvfølgelig ikke som 16-17 årig). Men husker da også at inden Messi kom frem på den store scene og da Dinho var verdens bedste, var Dinho meget vokal om en lille dreng på La Masia som i følge ham allerede var bedre end ham selv. Han skulle også have introduceret Kobe Bryant for Messi da Messi rendte rundt på ungdoms holdene.
Man kan kun håbe at Yamal kan vokse med ansvaret og presset, ellers må Messi lige bruge lidt tid på skype og guide ham, han må vel have massere tid når nu han hygger sig i Miami
Dog er en af hans kvaliteter også det vilde bundniveau han viser, og i de store kampe er han ikke faldet igennem pga. presset. Det tegner heldigvis på en god mental styrke…
Ja haha, ville ikke være dårligt med Messi som mentor :D
- Puyols_garn
- Har takket: 94 gange
- Blevet takket: 70 gange
Han virker tilgengæld som en knejt der er rimelig nede på jorden. Var der ikke et interview med ham for nylig op til EM hvor han sagde han havde taget lektierne med til EM og håbede hans skolelærer ville være forstående over for situationen (eller noget i den dur)?
Presset er kæmpe i Barcelona, men jeg ser det som et godt tegn hvis han stadig tænker på hans skolearbejde til trods for en debutsæson uden lige for en 15-16 årig og sammenligninger med Messi
Presset er kæmpe i Barcelona, men jeg ser det som et godt tegn hvis han stadig tænker på hans skolearbejde til trods for en debutsæson uden lige for en 15-16 årig og sammenligninger med Messi
-
- Har takket: 1136 gange
- Blevet takket: 1023 gange
Det er muligt han er bedre end Messi var som 16 årig. Det kan jeg ikke vurdere.
Spørgsmålet er om han fortsætter den rivende udvikling, for det skal der til hvis han også skal være på Messi 18 niveau eller Messi 21 niveau!
Spørgsmålet er om han fortsætter den rivende udvikling, for det skal der til hvis han også skal være på Messi 18 niveau eller Messi 21 niveau!
-
- Har takket: 135 gange
- Blevet takket: 193 gange
Selvfølgelig sammenligner man Yamal med Messi: samme klub, samme position, begge meget unge debutanter og begge fantastiske dribleegenskaber.
Men jeg synes nu alligevel, at Yamal virker mere orienteret mod at lægge op end Messi gjorde som helt ung, i hvert fald af, hvad jeg lige kan huske. Altså Messi var mere selvvisk og også mere eksplosiv.
Men ja, Yamal skal holde sit hoved koldt og blive ved med at sige til sig selv, at han er Yamal. Han skal ikke leve op til noget eller nogen, han skal bare fortsætte med at være Yamal.
Selvfølgelig meget nemmere sagt end gjort.
Men jeg synes nu alligevel, at Yamal virker mere orienteret mod at lægge op end Messi gjorde som helt ung, i hvert fald af, hvad jeg lige kan huske. Altså Messi var mere selvvisk og også mere eksplosiv.
Men ja, Yamal skal holde sit hoved koldt og blive ved med at sige til sig selv, at han er Yamal. Han skal ikke leve op til noget eller nogen, han skal bare fortsætte med at være Yamal.
Selvfølgelig meget nemmere sagt end gjort.