Vitor Roque

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Geografisk sted: Randers
Har takket: 419 gange
Blevet takket: 254 gange

Re: 19 - Vitor Roque

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
fre maj 10, 2024 2:36 pm
❌ Xavi doesn’t see Vitor Roque as a strong option for the starting lineup or even as an obvious backup option. [Relevo]

Siger Xavi, der ofte har sendt Romeu på banen.

Ville ønske han havde stået ved sin opsigelse. Ender med at jeg skal brokke mig over Xavi hver dag. Det magter jeg ikke.
Han har slet ikke fået chancen endnu... slet ikke nok hvertfald.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano

Brugeravatar
Dytrax
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 2189 gange
Blevet takket: 1287 gange

Indlæg af Dytrax »

Antimadridista skrev:
fre maj 10, 2024 3:17 pm
Dytrax skrev:
❌ Xavi doesn’t see Vitor Roque as a strong option for the starting lineup or even as an obvious backup option. [Relevo]

Ville ønske han havde stået ved sin opsigelse. Ender med at jeg skal brokke mig over Xavi hver dag. Det magter jeg ikke.
Ok. Så vi har en ung, relativ lovende rigtig 9’er i truppen, som vi tilmed netop har skaffet os, på en fremrykket transfer, til en relativ anseelig sum….men bossen vil ik bruge ham!! :roll: :roll:

Bare lige et foreslag! Ku Deco, Xavi, Laporta og hvem der ellers er “in charge” eventuelt aftale om nu en investering til næsten 300m kr, 300!!!!!!! :eek:, måtte være fornuftig inden en underskrift og måske aftale at vi selvfølglig vil bruge den, i dette såkaldte professionelle foretagende..eller, nåe nej, vi har jo penge som skidt, så lad os udleje ham til Betis, før vi om 2 år, sender ham hjem til Brasilien for 20m kr…der lyder fandme som en lækker strategi :roll:
Præcis! Det er simpelthen så dumt og uprofessionelt, som noget kan være.

Jeg tror det handler om at Xavi ikke selv har bedt om ham, og derfor konsekvent nægter at give knægten spilletid. Det skulle jo også nødigt gå ud over Ferrans udvikling, idet han - ifølge Xavi - giver sådan en god energi i omklædningsrummet. Det skal vi nok vinde en masse kampe, nye tilhængere og sponsorater på.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Geografisk sted: Odense
Har takket: 408 gange
Blevet takket: 1466 gange

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Det er til grin. Den behandling, eller mangel på samme, som Roque har fået, hører ingen steder hjemme.

Parla
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 71 gange

Indlæg af Parla »

FCBarcelonaChr skrev:
fre maj 10, 2024 5:47 pm
Det er til grin. Den behandling, eller mangel på samme, som Roque har fået, hører ingen steder hjemme.
Bliver nok ikke nemmere at købe de unge talenter fra brasilien længere efter den her.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Parla skrev:
fre maj 10, 2024 5:52 pm
FCBarcelonaChr skrev:
fre maj 10, 2024 5:47 pm
Bliver nok ikke nemmere at købe de unge talenter fra brasilien længere efter den her.
Nope. Den dør burde være mere eller mindre lukket nu.

Antimadridista
Har takket: 1150 gange
Blevet takket: 1024 gange

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
fre maj 10, 2024 5:43 pm
Antimadridista skrev:
fre maj 10, 2024 3:17 pm
Dytrax skrev:

Ok. Så vi har en ung, relativ lovende rigtig 9’er i truppen, som vi tilmed netop har skaffet os, på en fremrykket transfer, til en relativ anseelig sum….men bossen vil ik bruge ham!! :roll: :roll:

Bare lige et foreslag! Ku Deco, Xavi, Laporta og hvem der ellers er “in charge” eventuelt aftale om nu en investering til næsten 300m kr, 300!!!!!!! :eek:, måtte være fornuftig inden en underskrift og måske aftale at vi selvfølglig vil bruge den, i dette såkaldte professionelle foretagende..eller, nåe nej, vi har jo penge som skidt, så lad os udleje ham til Betis, før vi om 2 år, sender ham hjem til Brasilien for 20m kr…der lyder fandme som en lækker strategi :roll:
Præcis! Det er simpelthen så dumt og uprofessionelt, som noget kan være.

Jeg tror det handler om at Xavi ikke selv har bedt om ham, og derfor konsekvent nægter at give knægten spilletid. Det skulle jo også nødigt gå ud over Ferrans udvikling, idet han - ifølge Xavi - giver sådan en god energi i omklædningsrummet. Det skal vi nok vinde en masse kampe, nye tilhængere og sponsorater på.
Ja det er da klart at Roque nok ikke gir en fandens god energi med den behandling :roll:

Men Laporta er vel øverste boss og ham der har ansvaret for økonomien. Han burde fortælle Xavi at, “hey nu har vi købt ham her, så nu skal du også give ham noget spilletid. Punktum”

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1927 gange
Blevet takket: 1235 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Porto vinder stort hvis de henter Faye og Roque. Og vi taber igen...
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Michman
Har takket: 3 gange
Blevet takket: 678 gange

Indlæg af Michman »

Nu skal knægten altså have chancen..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..

Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
FCBarcelonaChr

Re: Vitor Roque

Nyt nummer til Lamine Yamal. Nummer 19. Roque's nummer. Hvad skal der ske nu? Synes det er fint at han ikke snuppede nummer 10, det er alt for tidligt. Men hvad skal der så ske med Vitor? Han må vel næsten blive solgt...

Brugeravatar
SIOUX
Har takket: 518 gange
Blevet takket: 257 gange

Indlæg af SIOUX »

FCBarcelonaChr skrev:
man jul 22, 2024 5:51 pm
Nyt nummer til Lamine Yamal. Nummer 19. Roque's nummer. Hvad skal der ske nu? Synes det er fint at han ikke snuppede nummer 10, det er alt for tidligt. Men hvad skal der så ske med Vitor? Han må vel næsten blive solgt...
Ville virkelig gerne se ham få lidt spilletid :sad:

Kvoller
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 939 gange
Blevet takket: 687 gange

Indlæg af Kvoller »

Hvis det er sandt, så er det skidt..
Måske han skal lejes ud?

Antimadridista
Har takket: 1150 gange
Blevet takket: 1024 gange

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
tirs jul 23, 2024 5:51 am

Hvis det er sandt, så er det skidt..
Måske han skal lejes ud?
Er han en Gabriel Barbosa 2…!!!

SantJordi
Har takket: 28 gange
Blevet takket: 68 gange

Indlæg af SantJordi »

Måske skal man lade manden være god til det han er købt for at skulle kunne i stedet? Aggressive løb i ryggen på forsvaret, god timing i feltet og gode afslutninger. Det tror jeg ville være rigtigt godt, hvis vi skal spille lidt som Spanien til EM med Yamal og Nico på hver side og en masse tidlige indlæg. Det er klart vi ikke kan skabe gode angribere og skal trækkes med en gammel, dyr Lewandowski, hvis de unge angribere bliver vurderet på deres evner i en rondo. :eh:

Hans første dag i klubben var desuden efter sæsonen i Brasilien, midt i den spanske sæson og et halvt år før planlagt. Giv ham nu en fair chance.

Brugeravatar
Lopezzz
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1927 gange
Blevet takket: 1235 gange
Kontakt:

Indlæg af Lopezzz »

Jeg krydser fingre for Roque men Hansi Flick er desværre en god ven med Lewandowski og det betyder nul titler for Barca i den kommende sæson hvis polakken bliver fast starter.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Paulinho15
Har takket: 280 gange
Blevet takket: 126 gange

Indlæg af Paulinho15 »

https://www.fcbarcelona.dk/Artikler/vit ... abien.html

Det ærgrer mig, at Vítor Roque ikke for alvor fik chancen i sidste sæson - hvorfor forstår jeg ikke. Nogle der har indblik eller kan gøre os klogere på det?

Det virkede som, at Xavi ellers gerne ville have ham til klubben, men må antage, at han ikke har været god nok til træning?

Kan der være noget med Lewandowski? At der skulle stå i hans kontrakt, at han skal spille/starte inde?

Jeg synes, at Vítor Roque er en utrolig spændende angriber, der med sin agressivitet minder om Luis Suárez.

Der er ingen tvivl om hans kvaliteter og hans spidskompetencer. Der er heller ikke en tvivl om hans potentiale.

Måske Barca har været en tand for højt rent niveumæssigt til at starte med?

Men igen, hans dybdeløb og måde at true forvaret på er noget Barca rigtig godt kan bruge, som er nævnt herinde flere gange mener jeg.

Der er han en anderledes type end Lewandowski, der måske egner sig bedre i feltet.

Mit drømmescenarie er, at Lewandowski starter og Vítor Roque bruges som indskifter i starten, hvor han kan få nogle flere chancer og vende sig til niveauet.

Så kan han bygges op med små succesoplevelser af gangen og tanke selvtillid og tro på egne evner.

Jeg synes, han burde få chancen noget mere. Tror desværre godt, han kunne tage turen til Al-Hilal.

Rent økonomisk vil det nok være godt for Barca her og nu, men jeg synes klubben burde give ham nogle flere chancer og med den rette coaching og træning mener jeg han kan løfte sit niveau.

Alternativt er der muligheden for at udleje ham, men det skal være til en klub med en god og omfavnende træner og hvor han vil få kontinuerlig spilletid, helst med en offensiv spillestil eller noget i den still.

Sevilla? Tja, det virker som en klub der har været i kaos, men García Pimienta kan måske være god for ham i Sevilla.

Betis nævnes også… Måske Porto som tidligere har været nævnt også kan være godt.

Måske nemmere med sproget og kulturen, og de er gode til at udvikle sydamerikanerne i Portugal, så det kunne være et godt træningsophold for ham til at blive klar til Barca.

En ting er dog sikkert. Han skal have spilletid. Hvis ikke det kan blive i Barca, så er det bedst med ny klub.

Om det så skal være salg eller leje kommer an på Victors og Barcas ønsker.

Men ja, jeg ærger mig godt nok. Jeg sidder tilbage med fornemmelsen af, at han er uforløst og en usleben diamant.

Synes ikke han har fået den chance han fortjener. Hvad synes i andre?
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Besvar