Og han er snart 100 år gammelMadameskrald skrev: ↑tors maj 30, 2024 7:34 amHan er rutineret, kulturbære, billig og har præsteret ganske fint de seneste måneder - jeg kan virkeligt ikke se problemet!
Hvem vil du hellere have ind..?
Sergi Roberto
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
- Lopezzz
- Geografisk sted: Babylon
- Har takket: 2323 gange
- Blevet takket: 1377 gange
- Kontakt:
Re: 20 - Sergi Roberto
MDCCCXCIX
- !Option
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 199 gange
- Blevet takket: 191 gange
Han er bundsolid, billig og sikker i drift. Skaber ingen drama i omklædningen eller pressen, men passer bare sit job hver gang der bliver kaldt på ham.
Han er alt alt alt for udskældt særligt blandt fans i min optik. Hvis man forventer en spiller som kamp efter kamp ændrer kampbilledet er det ikke Roberto man skal kigge efter, men ALLE hold har altså også brug for klubmænd uden store armbevægelser som bare gør deres ting dag ud og dag ind.
Han er alt alt alt for udskældt særligt blandt fans i min optik. Hvis man forventer en spiller som kamp efter kamp ændrer kampbilledet er det ikke Roberto man skal kigge efter, men ALLE hold har altså også brug for klubmænd uden store armbevægelser som bare gør deres ting dag ud og dag ind.
Rey Abi!
- SpillerSomMESSI
- Geografisk sted: Skive - Jylland
- Har takket: 710 gange
- Blevet takket: 769 gange
Jeg er enig i alt det ovenstående, men jeg ville dog foretrække at man ikke havde forlænget alligevel.!Option skrev: ↑tors maj 30, 2024 10:47 amHan er bundsolid, billig og sikker i drift. Skaber ingen drama i omklædningen eller pressen, men passer bare sit job hver gang der bliver kaldt på ham.
Ny tid! Træk en streg i sandet til alt det gamle ..
Hans plads skal optages af et nyt talent, og så ser vi kun fremad nu, og ikke lade en gammel kulturbærer fra dengang være anfører i denne nye tid, bedst illustreret ved at lade en træner uden Barca tilknytning overhovedet, tage over nu.
Men jeg kan da leve med at Roberto har en bi rolle på holdet endnu en sæson når han ikke er skadet. Han skal blot overhovedet ikke være anfører for holdet, for det sender et signal om fortid ikke om nutid.
”…jeg synes at vi bør spille 4-4-3 i de svære kampe…”
- !Option
- Geografisk sted: Odense
- Har takket: 199 gange
- Blevet takket: 191 gange
Meget enig. Han skal ikke stå i vejen for fx Fermin eller lignende, men det er jo heller ikke umiddelbart tilfældet.SpillerSomMESSI skrev: ↑tors maj 30, 2024 1:23 pmJeg er enig i alt det ovenstående, men jeg ville dog foretrække at man ikke havde forlænget alligevel.!Option skrev: ↑tors maj 30, 2024 10:47 amHan er bundsolid, billig og sikker i drift. Skaber ingen drama i omklædningen eller pressen, men passer bare sit job hver gang der bliver kaldt på ham.
Hans plads skal optages af et nyt talent, og så ser vi kun fremad nu, og ikke lade en gammel kulturbærer fra dengang være anfører i denne nye tid, bedst illustreret ved at lade en træner uden Barca tilknytning overhovedet, tage over nu.
Men jeg kan da leve med at Roberto har en bi rolle på holdet endnu en sæson når han ikke er skadet. Han skal blot overhovedet ikke være anfører for holdet, for det sender et signal om fortid ikke om nutid.
Anførerbindet burde sidde på en fast spillende fx Ter Stegen, Gavi, Araujo eller lignende.
For den beskedne økonomi en forlængelse koster får vi ikke tilsvarende materiale ind.
Rey Abi!
- Paulinho15
- Har takket: 290 gange
- Blevet takket: 169 gange
Sergi Roberto skal selvfølgelig fortsætte med at være anfører.!Option skrev: ↑tors maj 30, 2024 3:42 pmMeget enig. Han skal ikke stå i vejen for fx Fermin eller lignende, men det er jo heller ikke umiddelbart tilfældet.SpillerSomMESSI skrev: ↑tors maj 30, 2024 1:23 pmJeg er enig i alt det ovenstående, men jeg ville dog foretrække at man ikke havde forlænget alligevel.!Option skrev: ↑tors maj 30, 2024 10:47 amHan er bundsolid, billig og sikker i drift. Skaber ingen drama i omklædningen eller pressen, men passer bare sit job hver gang der bliver kaldt på ham.
Anførerbindet burde sidde på en fast spillende fx Ter Stegen, Gavi, Araujo eller lignende.
For den beskedne økonomi en forlængelse koster får vi ikke tilsvarende materiale ind.
Han er guld værd for Barca på og udenfor banen med hans lederskab og som rollemodel for de unge spillere.
Han har i flere år været loyal for klubben, og indfundet sig med en uvant position på højre back.
I min optik har han ikke fået en fair chance på midtbanen, som er den position han er bedst på.
Han har stået i skyggen af Xavi, Iniesta og Fabregas og det var en umulig kamp for ham at vinde dengang, da han kom frem.
Selv Fabregas kunne ikke slå Xavi eller Iniesta af og måtte forlade klubben tre år efter til Chelsea, hvor han i sin første sæson vandt mesterskabet efter en sublim sæson på midtbanen.
Se selv en spiller som Thiago, som også måtte søge andre græsgange.
Sergi Roberto er en loyal soldat for Barca og fortjener en forlængelse.
Ikke bare en etårig forlængelse. Men en to-tre årig forlængelse. Ellers må han forlade klubben denne sommer, hvis klubben ikke kan vise ham den respekt.
Det er simpelthen en skændsel fra klubbens side, at behandle Sergi Roberto med den uvished hver sæson der er om han forlænges eller ej.
Dertil er det en skændsel den måde nogle fans skælder Sergi Roberto ud på og her taler jeg helt generelt om den kritik, der uberettiget har været af ham i mange år efterhånden nu.
Som andre brugere påpeger, så har alle klubber brug for en spiller som Sergi Roberto.
Sergi Roberto er ikke Xavi! Han er ikke Iniesta! Han er Sergi Roberto og han er holdets ubestridte førsteanfører.
Det kan der ikke være nogen tvivl om, og det er der ikke nogen, der kan sætte spørgsmålstegn ved eller sætte en finger på.
Han skal blive, men han skal selvfølgelig heller ikke stå i vejen for de unge talenter, men han er et skoleeksempel for de unge spillere på La Masia, og en der er værd at se op til for alle unge drenge og piger, der gerne vil udvikle sig som mennesker og fodboldspillere.
Han fortjener så meget mere respekt og kredit for den rolle han har i klubben.
Det kan godt være han ikke skal starte inde i de største kampe, men som i kampen mod Almeria viser han sit værd i den rolle han kan have i klubben.
Barca vandt 3-2 den 20. december 2023, hvor Sergi Roberto scorede to mål i kampen og sikrede sejren med sit andet mål i kampen efter Almeria havde udlignet to gange tidligere i kampen på Montjuic.
Den sejr bragte Barca op på tredjepladsen i ligaen efter tre kampe i streg uden sejr, hvis jeg har læst korrekt op på fakta ellers så tjek selv efter og ret mig gerne, hvis jeg tager fejl.
Hallo! Sergi Roberto-haters! Vågn op og kom ind i kampen, i stedet for at sejle rundt i den hetz der.
Det er okay at være uenig og at have sin holdning til hver spiller, men den hetz der er mod Sergi Roberto er urimelig og skal stoppe nu.
I burde skamme jer, jer der bidrager til den hetz, der er mod en klublegende, som Sergi Roberto, der uden tvivl er en af de største spillere i klubbens historie.
Hvis man ikke kan se den værdi Sergi Roberto bidrager med til Barca, så er jeg ked af at sige det, men så er man ikke ægte Barca-fan, men blot en medløber, der ikke har styr på klubbens historie eller de værdier den er bygget op på.
Så kan man støtte en af de mange købeklubber i stedet for, som kan købe en hvilken som helst verdensklassespiller.
Det er ikke for sjov, at klubber som Arsenal og Inter rygtes at være interesseret i en spiller af Sergi Robertos kaliber.
Han har haft trænere som Pep Guardiola, Tito Vilanova, Gerardo Martino, Luis Enrique, Ernesto Valverde, Quique Setien, Ronald Koeman og Xavi, der alle har vurderet ham god nok til at spille for Barca og han har spillet på det spanske landshold, hvor han har spillet elleve landskampe, hvor der i forvejen er en vanvittig konkurrence på midtbanen.
Hvis i vil holde med Barca, så sæt jer ind i klubbens over 100 år lange historie og studér klubbens værdier, som bygger på sammenhold, lederskab, at være et godt menneske og talentudvikling med flere.
Sergi Roberto skal selvfølgelig ikke være i klubben, hvis han ikke har niveauet, men han er som skabt til den rolle han udfylder i truppen og det gør han til perfektion. Det er der ikke nogen, der kan sætte en finger på.
Sergi Roberto er indbegrebet af det som Barca er bygget op på gennem 125 år og til jer der ikke kender klubbens historie og værdier indgående, så vil jeg opfordre jer til at sætte jer ind i det, fordi så ville i hylde Sergi Roberto i stedet for at bidrage til den ulidelige hetz, der er mod ham.
Den hetz der er mod Sergi Roberto den stopper nu og så lad os behandle manden med den respekt han fortjener.
Hvis han ikke har niveauet til Barca, så er han den første til at sige stop og trække sig. Det kan der ikke være nogen tvivl om, men fakta er, at en spiller som Sergi Roberto passer perfekt ind i den genopbygning klubben er i gang med nu og han fortjener så meget at være der og at være anfører mere end nogen anden i klubben.
Med hensyn til anførersnakken, så synes jeg vi skal lave en anførertråd, hvor vi kan tage snakken specifikt der.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 505 gange
- Blevet takket: 1829 gange
- SpillerSomMESSI
@Paulinho15
Ok, det var da noget af en svada.. du skriver ligefrem "Roberto haters"..
Rolig nu.. I og for sig er jeg enig i dine pointer og også de fine pointer en anden bruger som roste Roberto.
Jeg er også ok med at han fortsætter, som jeg jo skrev.
Men..
Her er den anden vinkel som jeg synes også skal med i gryden..
Hvis vi med Flick vil starte med noget nyt, nyt mindset, anderledes spillestil, bare noget andet, for det har jo ikke virket at blive i det vi gerne ville - det der 2010'agtige trylle bold.. hvis man vil gøre op med det lige nu, med Hansi som træner og en anden vision, så bør man ikke lade en kulturbærer (selvom han er god nok, super rar, flik og ydmyg og alt det der) være anfører for et hold som skal kappe snoren til det vi var. Men i stedet gøre noget helt nyt, og lade alt fra den tid være fortid, og skabe en ny vision.
Jeg ønsker at vi kunne spille 2010 agtig men tiden er løbet fra det - det ser man jo på de andre hold som har succes'.
Flick vil sikkert noget andet end Xavi og derfor må vores nye stil og mindset afspejle sig i den vision og ikke med Roberto som kulturbærer fra den gamle generation.
Klubhistorie, siger du.. Jeg lader ikke som om jeg er ekspert på FC Barcelona området (undtaget når jeg har drukket lidt whisky naturligvis) - men jeg ser ikke at vores historie fordrer at Roberto absolut skal være en del af klubben hvis klubben gerne vil noget andet end det de gjorde da han var en fast del af startopstillingen.
Jeg har været her på sitet siden 2009, og har fulgt Barca tæt siden 1992, ja jeg er SÅ gammel, men jeg er ikke over 100 år dog, så jeg kan selvfølgelig ikke vide alt om Barcas over 100 års historie.
Jeg synes der bliver skudt mange ting i skoene på mig, eller også mente du andre end mig med det der hetz og haters snak.. jeg er utrolig glad for Roberto, men den anden vinkel må også tages i betragtning, og det er hverken hetz, hate, eller uvidenhed om klubbens historie det bygger på, men at vi skal trække en streg i sandet med det gamle og se en ny vision og version af klubben, med vinder mentalitet og en Hansi spillestil, hvad end den måtte være.
Læs nu det her med lidt large tolerance, for jeg er i bund og grund glad for Roberto, synes at han er en god sub, og han gjorde det faktisk godt i denne sæson.
Men det ville være symbolsk godt for holdet og træneren at kunne sige CUT til alt det der var.. og så skære igennem med noget nyt, ergo skal en kulturbærer fra den gamle æra ikke være anfører og kulturbærer ind i det nye.
Så nu vil jeg tage en kop kaffe og sætte noget slow Jazz lounge music på - og se om i eksploderer i hovedet på min post her.
Go' fredag (og husk det er blot en 'imo' post det her, ikke andet)
Rolig nu.. I og for sig er jeg enig i dine pointer og også de fine pointer en anden bruger som roste Roberto.
Men..
Hvis vi med Flick vil starte med noget nyt, nyt mindset, anderledes spillestil, bare noget andet, for det har jo ikke virket at blive i det vi gerne ville - det der 2010'agtige trylle bold.. hvis man vil gøre op med det lige nu, med Hansi som træner og en anden vision, så bør man ikke lade en kulturbærer (selvom han er god nok, super rar, flik og ydmyg og alt det der) være anfører for et hold som skal kappe snoren til det vi var. Men i stedet gøre noget helt nyt, og lade alt fra den tid være fortid, og skabe en ny vision.
Jeg ønsker at vi kunne spille 2010 agtig men tiden er løbet fra det - det ser man jo på de andre hold som har succes'.
Flick vil sikkert noget andet end Xavi og derfor må vores nye stil og mindset afspejle sig i den vision og ikke med Roberto som kulturbærer fra den gamle generation.
Klubhistorie, siger du.. Jeg lader ikke som om jeg er ekspert på FC Barcelona området (undtaget når jeg har drukket lidt whisky naturligvis) - men jeg ser ikke at vores historie fordrer at Roberto absolut skal være en del af klubben hvis klubben gerne vil noget andet end det de gjorde da han var en fast del af startopstillingen.
Jeg har været her på sitet siden 2009, og har fulgt Barca tæt siden 1992, ja jeg er SÅ gammel, men jeg er ikke over 100 år dog, så jeg kan selvfølgelig ikke vide alt om Barcas over 100 års historie.
Jeg synes der bliver skudt mange ting i skoene på mig, eller også mente du andre end mig med det der hetz og haters snak.. jeg er utrolig glad for Roberto, men den anden vinkel må også tages i betragtning, og det er hverken hetz, hate, eller uvidenhed om klubbens historie det bygger på, men at vi skal trække en streg i sandet med det gamle og se en ny vision og version af klubben, med vinder mentalitet og en Hansi spillestil, hvad end den måtte være.
Læs nu det her med lidt large tolerance, for jeg er i bund og grund glad for Roberto, synes at han er en god sub, og han gjorde det faktisk godt i denne sæson.
Men det ville være symbolsk godt for holdet og træneren at kunne sige CUT til alt det der var.. og så skære igennem med noget nyt, ergo skal en kulturbærer fra den gamle æra ikke være anfører og kulturbærer ind i det nye.
Så nu vil jeg tage en kop kaffe og sætte noget slow Jazz lounge music på - og se om i eksploderer i hovedet på min post her.
-
Filten
- Geografisk sted: Randers
- Har takket: 511 gange
- Blevet takket: 306 gange
Jeg er Roberto “hater”, han er ganske enkelt ikke god nok og jeg tror ikke, han selv er i stand til at indse det og sige stop.
Det er en fin rolle han har uden for fodboldbanen, men det er måske os der, den bør være, måske skal han ansættes til en anden rolle i klubben end som fodboldspiller? Derudover bør vi ikke have en anfører, der knap nok spiller eller starter på banen.
Kulturbærer ja, men bærer også rundt på en skrøbelig mentalitet.
Det er en fin rolle han har uden for fodboldbanen, men det er måske os der, den bør være, måske skal han ansættes til en anden rolle i klubben end som fodboldspiller? Derudover bør vi ikke have en anfører, der knap nok spiller eller starter på banen.
Kulturbærer ja, men bærer også rundt på en skrøbelig mentalitet.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano
- FCBarcelonaChr
- Geografisk sted: Fyn
- Har takket: 505 gange
- Blevet takket: 1829 gange
- Puyols_garn
- Har takket: 218 gange
- Blevet takket: 196 gange
Jeg kan godt forstå argumentet, men jeg køber ikke helt præmissen om at det skulle være en hæmsko for at etablere noget nyt at have en spiller fra klubbens storhedstid som Roberto rendende som anfører. Spillestilen har ændret sig mange gange i den tid Roberto har været i klubben, og jeg synes ikke vi har spillet Tiki Taka i mange år efterhånden.SpillerSomMESSI skrev: ↑fre maj 31, 2024 1:04 pm@Paulinho15
Men..
Xaviball var i lange perioder kendetegnet med masser af vertikalitet og direkte spil (for meget til tider), og havde ikke meget tilfælles med tidligere tiders Tiki-Taka.
Jeg er meget skeptisk når nogle forsøger at male et billede af tiden efter Pep som værende præget af (dysfunktionel) kontinuitet hvor man har forsøgt at holde fast i dyderne fra Pep's system. Det er er allerede over 10 år siden at Tito døde, og siden da har vi haft adskillige managers med hver deres spillestil der alle på den ene eller anden måde har afviget fra Pep's Barca. I mine øjne blev de første spadestik til Tiki-Takas begravelse i Barcelona allerede taget under Luis Enrique. Roberto har spillet under mange forskellige systemer i flere forskellige roller over de sidste 10 år, og jeg tror ærligt talt ikke han har været til hinder for at noget nyt kunne spire i klubben.
Jeg har ikke noget imod man forlænger. Han er stadig en solid backup og skulle eftersigende været på meget lave lønninger, og hvis træneren mener han er vigtig for stemningen i omklædningsrummet, så ser jeg gerne at han bliver. Selvfølgelig, hvis det økonomiske råderum er så småt at hans forlængelse forhindrer os i at registrere vigtige spillere på førsteholdet, så bliver man nødt til at overveje at skære ham fra. Ellers ser jeg ikke nogen grund til at sende ham på porten.
- SpillerSomMESSI
Og alt det du skriver er jo fint nok, men at vælge en som Hansi som træner nu, hvor alle gamle klub koryfæer er væk, så signalerer klubben med valget af Hansi at nu vil man noget helt andet. Alle andre trænere har jo haft en eller anden tilknytning til klubben i tidens løb, men ikke Hansi.
Da Roberto er en del af “det gamle” og naturligvis har det mindset og bærer faklen som anfører virker det unaturligt at bryde med det gamle for at slå en mental og spillemæssig streg i sandet, med en så anerledes træner valg, og så samtidig beholde holdets anfører som er den eneste tilbage fra dengang.
At han kan blive i klubben som super sub er en anden snak, og ok ud fra de gode argumenter fold har skrevet her, men hvis vi skal rykke os, og den nye træner virkelig skal have en chance for at give os et mental wake up call og starte noget nyt med mindsettet, intensiteten, spillestil og alt hvad der skal til for at få os til at blive vigtige i alle turneringer igen, så er det imo et forkert valg, og signal at sende, at beholde Roberto som anfører for holdet.
Jeg aner ikke hvad Hansi vil, men der er jo nødt til at skulle ske noget helt dramatisk andet end det vi har gjort siden 8-2 feks og alle de udebane CHl kampe vi har tabt på forfærdelig vis, samt liga kampe hvor bundhold har leget med os.
Jeg håber at med Hansi kan vi sige som Monty Python: “and now for something completely different”.. og det flugter desværre ikke med at beholde vores gamle anfører som ikke engang er i start opstillingen hvis alle er klar, og har et mindset der har vist sig at være meget skrøbeligt i modgang, som vi har set denne sæson også.
Men det skal da ikke blæses op til et stridsspørgsmål herinde, det var blot en vinkel på debatten jeg synes skulle med i gryden, som sagt.
Hvis Roberto bliver, og stadig er anfører lever jeg da også med det og det er sikkert fint hvis Hansi synes det er fint.
Men skal revolutionen ikke snart begynde så vi kan konkurrere igen? Hvor skal den starte?
Da Roberto er en del af “det gamle” og naturligvis har det mindset og bærer faklen som anfører virker det unaturligt at bryde med det gamle for at slå en mental og spillemæssig streg i sandet, med en så anerledes træner valg, og så samtidig beholde holdets anfører som er den eneste tilbage fra dengang.
At han kan blive i klubben som super sub er en anden snak, og ok ud fra de gode argumenter fold har skrevet her, men hvis vi skal rykke os, og den nye træner virkelig skal have en chance for at give os et mental wake up call og starte noget nyt med mindsettet, intensiteten, spillestil og alt hvad der skal til for at få os til at blive vigtige i alle turneringer igen, så er det imo et forkert valg, og signal at sende, at beholde Roberto som anfører for holdet.
Jeg aner ikke hvad Hansi vil, men der er jo nødt til at skulle ske noget helt dramatisk andet end det vi har gjort siden 8-2 feks og alle de udebane CHl kampe vi har tabt på forfærdelig vis, samt liga kampe hvor bundhold har leget med os.
Jeg håber at med Hansi kan vi sige som Monty Python: “and now for something completely different”.. og det flugter desværre ikke med at beholde vores gamle anfører som ikke engang er i start opstillingen hvis alle er klar, og har et mindset der har vist sig at være meget skrøbeligt i modgang, som vi har set denne sæson også.
Men det skal da ikke blæses op til et stridsspørgsmål herinde, det var blot en vinkel på debatten jeg synes skulle med i gryden, som sagt.
Hvis Roberto bliver, og stadig er anfører lever jeg da også med det og det er sikkert fint hvis Hansi synes det er fint.
Men skal revolutionen ikke snart begynde så vi kan konkurrere igen? Hvor skal den starte?
- Puyols_garn
- Har takket: 218 gange
- Blevet takket: 196 gange
Jeg synes det at man ansætter en træner som Hansi og udskifter dele af trænerstaben er et fint sted at starte, og jeg tror også det har meget mere at sige end Robertos status som anfører.SpillerSomMESSI skrev: ↑fre maj 31, 2024 8:19 pmOg alt det du skriver er jo fint nok, men at vælge en som Hansi som træner nu, hvor alle gamle klub koryfæer er væk, så signalerer klubben med valget af Hansi at nu vil man noget helt andet. Alle andre trænere har jo haft en eller anden tilknytning til klubben i tidens løb, men ikke Hansi.
Han nåede ikke at få mere end 3 kampe under Pep, og den eneste større success han rigtig har haft en hånd med i var under Lucho. Jeg tror bare at vi som fans overanalyserer hans ansvar for de sportsligt magre år, fordi han er den eneste fællesnævner i persongalleriet som har været med fra før vores detour startede og igennem en række år med fallerede trænere og præsidenter. Jeg tror det har meget lidt hvis overhovedet noget med Roberto at gøre, og jeg er overbevist om årsagerne er langt mere nærliggende: ledelsen af klubben har været et stort shitshow på næsten alle fronter lige siden 2014, både hvad angår det økonomiske og i forhold til den overordnede sportslige vision, og det høster vi for alvor frugterne af i de senere år.
Jeg tror bare ikke jeg er helt med på præcis hvilket mindset det er Roberto skulle have med sig som en del af den gamle garde. Skulle han være for mæt? For påvirket af de store nederlag i CL? Jeg kan bare ikke lige se hvad der skulle være galt med hans mindset, for jeg synes ikke det er tydeligt på ham, hverken på eller uden for banen.
Min pointe er sådan set bare at han har været med igennem adskillige trænerskifte, udskiftninger i truppen, og kaos på de interne linjer, og hele vejen igennem har han gået forrest og ikke brokket sig, til trods for perioder med begrænset spilletid og i senere år lønninger der er langt fra hvad en førsteholdsspiller normalt ville forvente på det her niveau.
Men nej, prøver heller ikke at gøre det til et stridspunkt. Jeg tror bare ikke det rykker noget at fjerne anførerbindet fra Roberto. Vi har som Barça fans snakket om at skifte den gamle garde ud igennem mange år nu, som om det var det dem der forhindrede os i at udfolde vores fulde potentiale, men spillet på banen er bare blevet værre efter deres afgange. Da Messi forlod klubben var vi helt i hundene, og nu hvor Busquets har forladt klubben er vi gået fra at være det hold i ligaen der gav suverænt færrest chancer væk til at være et midterhold på det parameter. Nu er der kun Roberto tilbage af den gamle garde som man kan skille sig af med, og mens jeg ikke tror hans afgang vil have nær samme betydning som fx Busquets, så tror jeg heller ikke rigtig på det ville gavne noget. Som jeg ser det, så er eneste vej ud af krisen kompetent ledelse og coaching. Om det er Laporta og Flick må tiden vise.
God aften allesammen, og husk på, det kan altid blive værre
- SpillerSomMESSI
Igen, mange fine pointer, og overall er jeg enig i stortset det hele.
Der vil blot være noget symbolsk for træneren i at kunne slå en streg i sandet og få alt væk fra det der var engang, til at lave sit eget setup.
Roberto har desværre vist det mindset som jeg mener er en del af årene fra 2016 til nu.. han virker utrolig skrøbelig når vi får modgang. Det er det mindset jeg har set, ja, siden 2016.. fra stortset alle.. selv Messi.
Det er hele pointen: slå en streg i sandet, hvilket er mere mulig nu, med en så anderledes træner, og så lad os få en helt anden type anfører (Stegen eller Gundo) som virkelig ikke lader sig slå ud af modgang, men tager ansvar og leder os når der er brug for det.
Men når alt kommer til alt, holder jeg jo også virkelig af Roberto, og ønsker ham det bedste, men jeg tror ikke at han som anfører er det bedste for holdet, i hvertflad i lyset af at vi trænger til en revolution på stortset alle parametre, og det kan Hansi med fordel starte på med at gøre op med alt det vi har gjort indtil nu og som tydeligvis ikke har virket, selvom det har været med de bedste intentioner, og i vores klubs ånd, et al.
Der vil blot være noget symbolsk for træneren i at kunne slå en streg i sandet og få alt væk fra det der var engang, til at lave sit eget setup.
Roberto har desværre vist det mindset som jeg mener er en del af årene fra 2016 til nu.. han virker utrolig skrøbelig når vi får modgang. Det er det mindset jeg har set, ja, siden 2016.. fra stortset alle.. selv Messi.
Det er hele pointen: slå en streg i sandet, hvilket er mere mulig nu, med en så anderledes træner, og så lad os få en helt anden type anfører (Stegen eller Gundo) som virkelig ikke lader sig slå ud af modgang, men tager ansvar og leder os når der er brug for det.
Men når alt kommer til alt, holder jeg jo også virkelig af Roberto, og ønsker ham det bedste, men jeg tror ikke at han som anfører er det bedste for holdet, i hvertflad i lyset af at vi trænger til en revolution på stortset alle parametre, og det kan Hansi med fordel starte på med at gøre op med alt det vi har gjort indtil nu og som tydeligvis ikke har virket, selvom det har været med de bedste intentioner, og i vores klubs ånd, et al.
-
Filten
- Geografisk sted: Randers
- Har takket: 511 gange
- Blevet takket: 306 gange
Han er ikke god nok og den er bare ikke længere, forstår ikke der er nogen af anden overbevisning, det handler om spillet på banen og resultater.
ift. han aldrig brokker sig, over manglende spilletid osv. det er der sgu ingen der gør, hvis de sidder i et overkvalificeret job og det må man sige han gør ift. det sportslige.
ift. han aldrig brokker sig, over manglende spilletid osv. det er der sgu ingen der gør, hvis de sidder i et overkvalificeret job og det må man sige han gør ift. det sportslige.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano
-
nosslo15
- Har takket: 177 gange
- Blevet takket: 303 gange
Jeg synes det er en interessant diskussion, mht. at trække en streg i sandet og jeg synes, som udgangspunkt, at det giver bedst mening, at give kaptajn rollen til en som spiller fast - og her kan jeg ikke komme i tanke om andre end Ter Stegen. Meen, en tysk målmand som anfører på et af Spaniens 2 store hold, når der OGSÅ er en tysk træner? Hmm.
Det kan måske godt blive svært at sluge for mange culers?
Jeg synes, at Paulinho har ret i sit skriv, men Roberto var vel mest hadet, da han spillede mere og uretmæssigt blev syndebuk for den spillemæssige deroute fra og med Romafadæsen?
Jeg har intet imod at han bliver, tvært imod, men han skal måske ikke være første anfører, det synes jeg ganske enkelt ikke giver mening.
Mht. At vi starter på en frisk med Flick, så tror jeg måske, at de, som var frustrerede over Xavis mere direkte måde at spille på, hvor midtbanen ofte blev overspillet, vil blive kede af Flick, hvis jeg ellers har forstået ham korrekt.
Flick er i hvert fald berømt for, at ville "kortslutte" midtbanen med lange afleveringer, højt pres og høj forsvarslinje. Om han har ændret sit koncept siden triumfen med Bayern vides ikke, men jeg kunne godt blive en anelse bekymret, hvis ikke han har andet i posen end angreb, angreb og atter angreb, når/hvis han samtidigt vil stå så højt på banen, som han gjorde med Bayern. Og så er spørgsmålet også om det giver mening, IKKE at have kontrollerende faser i kampen, hvor vi triller bolden rundt, når vi rent faktisk, har folk til netop den type spil.
Men ideen om, at have en midtbane som bevæger bolden i vertikal retning, enten ved løb med bolden eller ved pasningsspil, den kan jeg godt lide - og det var vel også det, som Xavi prøvede på - med begrænset succes - i hvert fald efter Busis afgang.
Det kan måske godt blive svært at sluge for mange culers?
Jeg synes, at Paulinho har ret i sit skriv, men Roberto var vel mest hadet, da han spillede mere og uretmæssigt blev syndebuk for den spillemæssige deroute fra og med Romafadæsen?
Jeg har intet imod at han bliver, tvært imod, men han skal måske ikke være første anfører, det synes jeg ganske enkelt ikke giver mening.
Mht. At vi starter på en frisk med Flick, så tror jeg måske, at de, som var frustrerede over Xavis mere direkte måde at spille på, hvor midtbanen ofte blev overspillet, vil blive kede af Flick, hvis jeg ellers har forstået ham korrekt.
Flick er i hvert fald berømt for, at ville "kortslutte" midtbanen med lange afleveringer, højt pres og høj forsvarslinje. Om han har ændret sit koncept siden triumfen med Bayern vides ikke, men jeg kunne godt blive en anelse bekymret, hvis ikke han har andet i posen end angreb, angreb og atter angreb, når/hvis han samtidigt vil stå så højt på banen, som han gjorde med Bayern. Og så er spørgsmålet også om det giver mening, IKKE at have kontrollerende faser i kampen, hvor vi triller bolden rundt, når vi rent faktisk, har folk til netop den type spil.
Men ideen om, at have en midtbane som bevæger bolden i vertikal retning, enten ved løb med bolden eller ved pasningsspil, den kan jeg godt lide - og det var vel også det, som Xavi prøvede på - med begrænset succes - i hvert fald efter Busis afgang.