Jeg nåede et
punkt, hvor jeg tænkte: 'ALT ANDET END XAVI' - altså der skal ske en ændring hurtigt som muligt og det uanset hvad det bliver !!
Med Xavi ved du, hvad du kan forvente i næste sæson. Men med Hansi Flick kan du få alt fra fiasko, have en overraskelse eller få noget helt exeptionelt - og bare det er nok til at se frem til efter sommerferien!
Jeg tror ikke, at Hansi Flick skaber noget decideret fantastisk, men jeg tror, at han har nogle kvaliteter, som Xavi manglede som manager - tror derfor på følgende ændringer på holdet:
1) En rigtig intens tysk-fysisk-træning, der forbedrer spillernes fysik og kondition.
2) En mere effektiv taktik, der involverer en smule mere direkte spil, med fokus på at løbe flere meter og tage noget risici, men stadig tillade tekniske elementer og respekt for tiki taka i spillet.
3) Bedre motivation over hele 90 minutter, hvilket vil tillade os at holde føring og lukke kampe mere effektivt.
4) Hansi Flicks personlighed på sidelinjen vil smitte af på spillernes koncentration og skabe ro på banen, hvilket vil udelukke nervøst spil i afgørende kampe
5) Flere disciplinerede regler på holdet, der sikrer bedre forberedelse til træning og kampe.
6) Bedre analyse af modstanderen og dybdegående taktiskoplæg, så spillerne kan håndtere modstanderen bedre.
Jeg har forventningerne nede, men er optimistisk