Så er det nemlig jul
Redaktører: Guardiola, Wennerberg
Jeg overdriver virkelig ikke, kontrollen har de sidste mange måneder, hvor jeg har brugt Metroen, været massiv.
Snakkede lige med konen. Hun oplevede også meget omfattende kontrol. Stort set hver dag, og nogle gange både ud og hjem. Hun brugte den næsten hver dag i et år for ca 2 år siden.nosslo15 skrev: ↑man maj 27, 2024 4:54 pmJeg overdriver virkelig ikke, kontrollen har de sidste mange måneder, hvor jeg har brugt Metroen, været massiv.
Jeg tænker, at det er et privat selskab, hvor man måske får bonus for, hvor mange man knalder.
Men jeg tænker også, at hvis det fortsætter, så kan der opstå et legitimitetsproblem, altså at ærlige kunder føler, ligesom jeg, at de bliver udnyttet, fordi alle på et eller andet tidspunkt, hvis de er regelmæssige kunder, kommer til at glemme at tjekke ind, selv om de har deres rejsekort på sig og at der står penge på det.
Og ja, mht. Kontrol er metroen noget helt særligt - og jeg synes det er betænkeligt, at man bruger milliarder på at bygge Metroen, som så bliver en dundrende succes, og så sætter man et privat firma til at kradse penge ind, efter et system, hvor man bliver takseret lige hårdt om man hverken har billet eller rejsekort med midler på eller om man netop blot har glemt at tjekke ind. Dvs.en fejl bliver straffet lige så hårdt, som hvis man regulært snyder.
Ja, afgjort. Og jeg tror desværre, at når man ikke har månedskort længere, så handler det bla. om kontrolpenge, man går glip af.Antimadridista skrev: ↑man maj 27, 2024 7:49 pmDet var lettere da man bare skulle ha sit månedskort på sig…
Brugere der viser dette forum: Ingen og 2 gæster