Nyhuus skrev: ↑man feb 12, 2024 11:41 am
emo skrev: ↑man feb 12, 2024 11:24 am
Jeg er også bange for Deco og hvad han kan finde på, om han stadig er i en start 00 Barca bobbel, håber jeg ikke, tiderne har ændret sig og det har fodbolden også.
Det fik du så svar på lige her:
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/deco ... t-nyt.html
'Det er tydeligt, at vi har brug for en dybdegående forandring. Den nuværende filosofi er udtømt og virker ikke mere. Klubbens ledelse er fundamental i den nødvendige forandring og præsidenten er enig med min mening' sagde Deco.
'Hvad der står klart for mig er, at vi har brug for en træner, som kan bryde med fortiden én gang for alle og som kan stå i spidsen for et paradigmeskifte. Faktum er dog, at vi er ramt på økonomien og vi har ikke råd til at foretage de samme milliondyre spillerkøb, som andre topklubber kan. Det gør det ikke nemt for en ny træner' sagde han til slut.
Meget kan der, og er der blevet sagt om Decos ageren. Men den udtalelse siger mig alligevel, at han har en realitetssans og fornuft.
Det er en meget god opsummering af, hvad vi andre har sagt højt de seneste par måneder. Det er decideret forfriskende at høre, hvilket jeg faktisk sige.
Jeg frygtede i hvert fald, at man ikke havde indset, at problemerne ikke blot var økonomiske, men at man også har været gal på den rent strategimæssigt i et godt stykke tid. Nu er der indrømmelser på både den strategiske og økonomiske front.
Jeg er fuldkommen enig - dejligt at de "endelig" har set det. Vi må indse og indrømme, at det Pep skabte med Barca får man ikke igen. Heller ikke i Barcelona. Der er for mange faktorer der gør at vi aldrig ser det igen. Selv Pep har udviklet sin spillestil, den er meget anderledes end tiden i Bayern og i særdeles fra tiden i Barca. Det er på tide at vi lukker det kapitel som den smukkeste i klubben historie og at det tid til at få redefineret vores spillestil. Jeg nævnte det også i "ny træner"-tråden, vores spillestil er for stilstående og for forudsigelig. Når man har den offensiv som vi har i dag, med begrænset individualister, så kan man ikke spille på vores måde længere. Tror også at Yamal ser så god ud, fordi vi har en offensiv der ellers er så tam. Vores spillestil skal tilpasses de spillere vi har på holdet lige pt., indtil vi får råd til andre spillere. Vi skal have en træner der kan komme væk fra den her filosofi om at spille "tiki-taka", glem det, den tid er ovre og man kan sagtens spille underholdende på mange andre måder. Pedri, Gavi, FdJ, Lewandowski, Araujo, Torres, Raphina har ikke kompetencerne til at spille som Busq, Iniesta, Xavi, Pique, Messi, Pedro, etc. Ved ikke hvorfor vi SKAL masse det ned over dem, indse at de ikke kan, hvorfor man må gøre noget anderledes.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."