11/2 FC Barcelona - Granada

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

JHMark
Indlæg: 210
Tilmeldt: ons jul 08, 2020 10:47 pm
Har takket: 89 gange
Blevet takket: 50 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af JHMark »

Barca80 skrev:
man feb 12, 2024 9:04 am
Den følelse mange af jer har nu omkring Xavi - at han bør smutte osv. - den følelse har jeg haft i 2 år. Tænk at sidde inde med den følelse i over 24 måneder og prøve overbevise andre om, at Xavi som manager er en skidt ting og det spilder Barca's tid ! Og så ovenikøbet være ret alene om denne holdning og møde stor modstand :?

Det har ikke været nemt. Men her er vi nu. Bedre sent end aldrig, lol :thumbup:
Jeg forstår godt at det kan være frustrerende at stå alene med tanken om at træneren ikke kan klare opgaven og at du føler at dit hold går baglæns.
Jeg tror folks apati rettet mod dig er et resultat af dine nedladende og provokerende bemærkninger uge efter uge. Hele ideen med ansættelsen af Xavi var at man skulle have fat i en træner, som fansene ville have tillid til og acceptere at der ikke kom hverken fænomenalt spil eller de dyreste individualister. Vi skulle acceptere en genopbygning.
Den kom aldrig, det er jeg med på, men jeg mener at det vigtigste var at støtte træneren i tykt og tyndt og undgå Chelsea/ManU situationer.
At Xavi så ikke kunne bære opgaven og ikke er dygtig nok er super ærgerligt, men at du meget hurtigt var ude med hammeren udløste en modreaktion på baggrund af mit tidligere argument.
Tl;dr jeg tror at en pænere tone og velbegrundede argumenter kunne hjælpe folk til at forstå dine frustrationer bedre.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Dytrax »

Deco: "A new direction is fundamental and the president agrees with me on this. A change is needed. There is a method that is finished."

"We have to pick someone who will break with the past once and for all and move towards a new model."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Dytrax »

Barça has now conceded more goals than any other team in the top 5 leagues in 2024: 23 in 11 games!
[opta]

:cry:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Norbit »

Nyhuus skrev:
man feb 12, 2024 11:41 am
emo skrev:
man feb 12, 2024 11:24 am
Jeg er også bange for Deco og hvad han kan finde på, om han stadig er i en start 00 Barca bobbel, håber jeg ikke, tiderne har ændret sig og det har fodbolden også.
Det fik du så svar på lige her:
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/deco ... t-nyt.html
'Det er tydeligt, at vi har brug for en dybdegående forandring. Den nuværende filosofi er udtømt og virker ikke mere. Klubbens ledelse er fundamental i den nødvendige forandring og præsidenten er enig med min mening' sagde Deco.

'Hvad der står klart for mig er, at vi har brug for en træner, som kan bryde med fortiden én gang for alle og som kan stå i spidsen for et paradigmeskifte. Faktum er dog, at vi er ramt på økonomien og vi har ikke råd til at foretage de samme milliondyre spillerkøb, som andre topklubber kan. Det gør det ikke nemt for en ny træner' sagde han til slut.
Meget kan der, og er der blevet sagt om Decos ageren. Men den udtalelse siger mig alligevel, at han har en realitetssans og fornuft.
Det er en meget god opsummering af, hvad vi andre har sagt højt de seneste par måneder. Det er decideret forfriskende at høre, hvilket jeg faktisk sige.

Jeg frygtede i hvert fald, at man ikke havde indset, at problemerne ikke blot var økonomiske, men at man også har været gal på den rent strategimæssigt i et godt stykke tid. Nu er der indrømmelser på både den strategiske og økonomiske front.
Jeg er fuldkommen enig - dejligt at de "endelig" har set det. Vi må indse og indrømme, at det Pep skabte med Barca får man ikke igen. Heller ikke i Barcelona. Der er for mange faktorer der gør at vi aldrig ser det igen. Selv Pep har udviklet sin spillestil, den er meget anderledes end tiden i Bayern og i særdeles fra tiden i Barca. Det er på tide at vi lukker det kapitel som den smukkeste i klubben historie og at det tid til at få redefineret vores spillestil. Jeg nævnte det også i "ny træner"-tråden, vores spillestil er for stilstående og for forudsigelig. Når man har den offensiv som vi har i dag, med begrænset individualister, så kan man ikke spille på vores måde længere. Tror også at Yamal ser så god ud, fordi vi har en offensiv der ellers er så tam. Vores spillestil skal tilpasses de spillere vi har på holdet lige pt., indtil vi får råd til andre spillere. Vi skal have en træner der kan komme væk fra den her filosofi om at spille "tiki-taka", glem det, den tid er ovre og man kan sagtens spille underholdende på mange andre måder. Pedri, Gavi, FdJ, Lewandowski, Araujo, Torres, Raphina har ikke kompetencerne til at spille som Busq, Iniesta, Xavi, Pique, Messi, Pedro, etc. Ved ikke hvorfor vi SKAL masse det ned over dem, indse at de ikke kan, hvorfor man må gøre noget anderledes.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Madameskrald »

Jeg køber ikke helt præmissen om, at vi ikke har materialet til possession fodbold, ala Tiki Taka. Det skærer i ørene, når mindre klubber med mindre talent spiller langt mere poleret og offensiv potent fodbold end vi med papiret langt mindre talentfulde trupper og med mindre økonomi.

Træneren betyder vanvittig meget i dagens fodbold, og Xavi har kun i glemt kunne levere en acceptabel standard på banen,

Spændt på hvilke nuancer der ligger bag Decos udtalelse - det kan vel dække alt fra Drillo/Mourinho til de Zerbi/Alonso/Motta.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Norbit »

Madameskrald skrev:
man feb 12, 2024 2:29 pm
Jeg køber ikke helt præmissen om, at vi ikke har materialet til possession fodbold, ala Tiki Taka. Det skærer i ørene, når mindre klubber med mindre talent spiller langt mere poleret og offensiv potent fodbold end vi med papiret langt mindre talentfulde trupper og med mindre økonomi.

Træneren betyder vanvittig meget i dagens fodbold, og Xavi har kun i glemt kunne levere en acceptabel standard på banen,

Spændt på hvilke nuancer der ligger bag Decos udtalelse - det kan vel dække alt fra Drillo/Mourinho til de Zerbi/Alonso/Motta.
Hvis Xabi Alonso kan det med Barca som han gør i Leverkusen, så håber jeg det bliver ham. Forrygende fodbold. Men mon ikke han ender i Liverpool.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
man feb 12, 2024 2:06 pm
Barça has now conceded more goals than any other team in the top 5 leagues in 2024: 23 in 11 games!
[opta]

:cry:
Bliver sjovt i CL
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Lopezzz »

Dytrax skrev:
man feb 12, 2024 2:04 pm
Deco: "A new direction is fundamental and the president agrees with me on this. A change is needed. There is a method that is finished."

"We have to pick someone who will break with the past once and for all and move towards a new model."
Hvilken model snakker han om? :roll:
Og hvad hjælper det når spillerne har ikke psyken og de får flere skader end skud på mål.
Lige så snart vi får gang i noget godt kommer der endnu en langtidsskade hvor en vigtig spiller er væk resten af sæsonen.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
man feb 12, 2024 2:06 pm
Barça has now conceded more goals than any other team in the top 5 leagues in 2024: 23 in 11 games!
[opta]

:cry:
Det er da også en slags bedrift.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Hold op hvor er jeg glad for at vi har Yamal. Bare lidt trist at så meget afhænger af en gut på 16.

PuyolErGud
Indlæg: 10717
Tilmeldt: lør okt 27, 2012 10:26 pm
Geografisk sted: Ishøj
Har takket: 598 gange
Blevet takket: 574 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af PuyolErGud »

Filten skrev:
man feb 12, 2024 2:44 pm
Dytrax skrev:
man feb 12, 2024 2:06 pm
Barça has now conceded more goals than any other team in the top 5 leagues in 2024: 23 in 11 games!
[opta]

:cry:
Bliver sjovt i CL
Utroligt man skal frygte det, især når modstanderen Napoli også selv sejler. Man ved dog bare, at uanset hvad skal de nok komme til chancer og score...

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Billede

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Norbit »

Nøj hvor jeg håber at vi får en træner der kan få gang i Ansu Fati, Yamal og Victor Roque/Marc Guiu. Jeg vil se unge spillere med blod på tanden. Ikke mere Lewandowski. Ikke mere Raphina, der har mere travlt med udseendet end at koncentrere sig om fodbolden. Ikke mere Torres, der den ene kamp leverer en forrygende indsats for at være helt væk de næste 17.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Kubala »

Decos udtalelser betyder, at man vil kigge væk fra Juego de Posición. Spørgsmålet er, om de spillere man har, kan spille på en anden måde end det.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 11/2 FC Barcelona - Granada

Indlæg af Norbit »

Kubala skrev:
man feb 12, 2024 4:50 pm
Decos udtalelser betyder, at man vil kigge væk fra Juego de Posición. Spørgsmålet er, om de spillere man har, kan spille på en anden måde end det.
Det jo ikke fordi at "den her måde" fungerer særlig godt. Måske vil den "anden måde" være bedre. Jeg tror ikke det bliver værre. Det kan jeg ikke forestille mig.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 55 gæster