24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

nosslo15
Indlæg: 1038
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Jeg synes at du fremstiller Xavi som en forkælet træner, der "har fået lige, hvad han har peget på".

Er du sikker på, at du mener, at det er sådan det forholder sig?

Xavi har helt sikkert begået fejl og kommer også til at begå flere, men en liga sejr 2,5 år efter 8-2 nedsmeltningen, det var der sgu ikke mange der havde troet på.

Denne sæson har været præget af mange skader og hvis man skal have fremskridt rent spillemæssigt så skal man også være forberedt på, at det tager tid, selvom det er svært at se på.

Men jeg er ikke enig i at Xavi har fået, hvad han peger på. Han har fået hvad der var muligt - og måske skulle han have beholdt Aubameyang i stedet for Lewa og så have fundet en ordentlig højreback eller DM for pengene.

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

nosslo15 skrev:
tors jan 25, 2024 4:58 pm
Jeg vil indrømme,at jeg er bekymret over alle skaderne, ikke bare i aftes men generelt og jeg kommer i tanke om Koeman tiden, hvor det var endnu værre - især skaden til Gavi gør nas i øjeblikket, fordi Gavi var den spiller som gav den defensive balance på holdet. Har ikke set Romeu spille, er han virkelig så dårlig som folk skriver? Ellers kunne Xavi jo prøve AC. af på positionen. Dobbelt pivot med de spillere de.r er til rådighed går ikke.

Jeg er godt nok en gammel Xavifan, men tror faktisk at holdet ville være et endnu værre sted uden hans ledelse. Der er mange ting som i gennem længere tid ikke er gået vores vej og Xavi er næppe skyldig i alt. Busis afgang, Romeus flop, Gavi og Stegens langvarige skader, Lewas flop og alt for mange skader. Og man kunne blive ved. Jeg tror måske at folk herinde bliver provokerede af Xavis måde at tackle modgangen på, men han skal jo også prøve at holde spillerne oppe.

At the end of the day, ja det kan godt være at Xavi er en uerfaren træner og ikke er så god til modgang som andre, måske. Men hvem andre er der på markedet i øjeblikket, som giver mening og som vi har råd til?

Hvis Xavi formår at kvalificere os til CL næste år, så synes jeg at han fortjener en sæson til.

Bliver næste sæson også uden fremgang, så må vi finde en ny.
Selvfølgelig kvalificere han os til Champions League det kan han ikke undgå med dette hold, men derfor skal han stadig fyres. Spillerne og spillet på banen har ikke rykket sig andet end i den negative retning. Vi har ingen spilsystem og vores spillere er gået i stå.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Norbit »

nosslo15 skrev:
tors jan 25, 2024 7:52 pm
Jeg synes at du fremstiller Xavi som en forkælet træner, der "har fået lige, hvad han har peget på".

Er du sikker på, at du mener, at det er sådan det forholder sig?

Xavi har helt sikkert begået fejl og kommer også til at begå flere, men en liga sejr 2,5 år efter 8-2 nedsmeltningen, det var der sgu ikke mange der havde troet på.

Denne sæson har været præget af mange skader og hvis man skal have fremskridt rent spillemæssigt så skal man også være forberedt på, at det tager tid, selvom det er svært at se på.

Men jeg er ikke enig i at Xavi har fået, hvad han peger på. Han har fået hvad der var muligt - og måske skulle han have beholdt Aubameyang i stedet for Lewa og så have fundet en ordentlig højreback eller DM for pengene.
Ja jeg mener at han er forkælet taget klubbens økonomi i betragtning. Under Xavi har vi købt 1.Ferran Torres, 2. Raphina, 3. Lewandowski, 4. Kounde og seneste skud på stammen Victor Roque. Alle sammen spillere over 40 mio euro. Her er der ikke taget højde for dem vi har lejet eller fået på fri transfer. Forkælet, ja, dygtig til at sætte et spilsystem op, nej. En anden træner ville aldrig få så meget. Vores spil er kun gået en vej siden Xavis første 6 måneder.

Atletico har også været ramt af skader, Girona skal vi slet ikke sætte ind i samme kategori som Barca og de to madrid klubber, da det ikke har samme budget, Real har også haft utallige skader, af hvad jeg lige kan huske gennem seneste sæson: Courtois, Alaba, Militao, Mendy, Camavinga, Modric, Guler, Carvajal og Vinicius.

Problemet er ikke skaderne, problemet er, at vi ikke har et spilsystem. Alle kender til Reals styrker og hvordan de bruger dem, det udnytter de. Hvad er vores styrker? Sidste sæson havde vi en beton defensiv og en meget dygtig målmand. Lige nu spiller vi idéløst og gjort det længe under Xavi.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

nosslo15
Indlæg: 1038
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Men det er jo ikke blot Xavi, som står bag de transfers, som klubben har gennemført, siden Xavi kom til. Laporta og andre har ligeledes haft et betydeligt ønske om at forstærke truppen.

For ca. 3 år siden, var folk generelt meget ydmyge her på sitet, Xavi eller en anden træner skulle have masser tålmodighed og, frem for alt, tid til at genopbygge.

Så vandt vi ligaen i Xavis anden sæson - og lige pludselig er det som om, at folk har glemt hvor vi kom fra og hvor skrøbeligt holdet var og åbenbart stadigt er. Nu vil man have, at man gang for gang kan spore fremgang og man kræver trofæer.

Mange af spillerne i starteren eller på bænken er meget unge og derfor også svagere fysisk end mange af vores konkurrenter og det har afgjort en betydning. + At vores største navn og farligeste angriber åbenbart gør sig umage med at blive usynlig.

Jeg håber at Xavi for et år til, medmindre, at der til sommer lige pludselig opstår en mulighed for at hente en anden træner, som giver mening. Og jeg håber at AC. Bliver prøvet på midten, ligesom jeg håber at Xavi vil gøre noget for at komme nogle af alle de skader til livs.
Senest rettet af nosslo15 fre jan 26, 2024 12:47 am, rettet i alt 1 gang.

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

nosslo15 skrev:
fre jan 26, 2024 12:33 am
Men det er jo ikke blot Xavi, som står bag de transfers, som klubben har gennemført, siden Xavi kom til. Laporta og andre har ligeledes haft et betydeligt ønske om at forstærke truppen.

For ca. 3 år siden, var folk generelt meget ydmyge her på sitet, Xavi eller en anden træner skulle have masser tålmodighed og, frem for alt, tid til at genopbygge.

Så vandt vi ligaen i Xavis anden sæson - og lige pludselig er det som om, at folk har glemt hvor vi kom fra og hvor skrøbeligt holdet var og åbenbart stadigt er. Nu vil man have, at man gang for gang kan spore fremgang og man kræver trofæer.

Mange af spillerne i starteren eller på bænken er meget unge og derfor også svagere fysisk end mange af vores konkurrenter og det har afgjort en betydning. + At vores største navn og garligeste
Hvor længe tænker du da en genopbygning skal tage 2½ år mere? sidst jeg tjekkede har Barca bedre spillere end Girona som ligger nr.2 og derudover spiller meget flottere angrebsfodbold med på papiret dårligere spillere.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

nosslo15
Indlæg: 1038
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Ja, det kan sagtens komme til at tage 2-3 år til, men om det bliver med Xavi ved jeg ikke.

Men fodbold er også en underlig størrelse, nogle gange skal et hold bare have et ny træner for at spille fremragende ( f.eks. Flick og Bayern ) andre gange er det tilførslen af en særlig spiller ( f.eks. van Dijk i Liverpool. Ofte når hold udvikler sig vil der være lange perioder eller måske hele sæson-er, hvor det ser ud til at gå den forkerte vej. Se bare Arsenal.

Jeg synes det har været meget tydeligt, at der har manglet balance på holdet, men de mange tidlige scoringer mod os, synes jeg også vidner om, at der foregår noget bag kulisserne, som ikke er godt.

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

nosslo15 skrev:
fre jan 26, 2024 1:07 am
Ja, det kan sagtens komme til at tage 2-3 år til, men om det bliver med Xavi ved jeg ikke.

Men fodbold er også en underlig størrelse, nogle gange skal et hold bare have et ny træner for at spille fremragende ( f.eks. Flick og Bayern ) andre gange er det tilførslen af en særlig spiller ( f.eks. van Dijk i Liverpool. Ofte når hold udvikler sig vil der være lange perioder eller måske hele sæson-er, hvor det ser ud til at gå den forkerte vej. Se bare Arsenal.

Jeg synes det har været meget tydeligt, at der har manglet balance på holdet, men de mange tidlige scoringer mod os, synes jeg også vidner om, at der foregår noget bag kulisserne, som ikke er godt.
Tror du Pedri, De Jong osv. gider bruge deres bedste år på måske at lykkedes med at genopbygge Barca på 2-3 år mere oven i de 3-4 års skuffelser der allerede har været?

Jeg ser Barca være en anden størrelsesorden end Liverpool, Bayern og Arsenal. Jeg tror ikke bare som klub kan affinde sig med at forblive i denne forfatning.

Der mangler mere end balance. Vi har intet som i intet spilsystem, det er indlæg på indlæg og boldtab på boldtab. Det er jo fuldstændig inkompetent det vi er er vidne til. og hvad med Xavis bror, hvad fanden har han af fodbold erfaring??

Vi, Barca kan ikke gå 2-3 år mere sådan her.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5491
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 574 gange
Blevet takket: 561 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af SpillerSomMESSI »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/lami ... ndere.html

Hold da op! Hvor mange gange skulle Lewan ikke gå ud og undskylde ?
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Kvoller »

SpillerSomMESSI skrev:
fre jan 26, 2024 10:58 am
https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/lami ... ndere.html

Hold da op! Hvor mange gange skulle Lewan ikke gå ud og undskylde ?
Han har travlt med at danse på tiktok eller hvad fanden han laver.

nosslo15
Indlæg: 1038
Tilmeldt: man sep 18, 2017 1:41 pm
Har takket: 110 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af nosslo15 »

Filten skrev:
fre jan 26, 2024 2:32 am
nosslo15 skrev:
fre jan 26, 2024 1:07 am
Ja, det kan sagtens komme til at tage 2-3 år til, men om det bliver med Xavi ved jeg ikke.

Men fodbold er også en underlig størrelse, nogle gange skal et hold bare have et ny træner for at spille fremragende ( f.eks. Flick og Bayern ) andre gange er det tilførslen af en særlig spiller ( f.eks. van Dijk i Liverpool. Ofte når hold udvikler sig vil der være lange perioder eller måske hele sæson-er, hvor det ser ud til at gå den forkerte vej. Se bare Arsenal.

Jeg synes det har været meget tydeligt, at der har manglet balance på holdet, men de mange tidlige scoringer mod os, synes jeg også vidner om, at der foregår noget bag kulisserne, som ikke er godt.
Tror du Pedri, De Jong osv. gider bruge deres bedste år på måske at lykkedes med at genopbygge Barca på 2-3 år mere oven i de 3-4 års skuffelser der allerede har været?

Jeg ser Barca være en anden størrelsesorden end Liverpool, Bayern og Arsenal. Jeg tror ikke bare som klub kan affinde sig med at forblive i denne forfatning.

Der mangler mere end balance. Vi har intet som i intet spilsystem, det er indlæg på indlæg og boldtab på boldtab. Det er jo fuldstændig inkompetent det vi er er vidne til. og hvad med Xavis bror, hvad fanden har han af fodbold erfaring??

Vi, Barca kan ikke gå 2-3 år mere sådan her.
Tag det nu roligt. Selvfølgelig er jeg også forbandet over tilstanden og udtrykket på banen - og ja det ser unægteligt ud som om, det kun går den forkerte vej, som jeg også skrev i min julehilsen d. 21/12.

Men der foregår også noget udenfor banen, som Xavi måske ikke er herre over eller ikke har erfaring og autoritet nok til at styre, som påvirker spillet på banen.

Vi skal som klub selvfølgelig hele tiden holde øje med hvilke trænere, der kunne være mulige - og hvis tilfældet er at Xavi har tabt omklædningsrummet, så skal det selvfølgelig ske så hurtigt som muligt.

Og måske er det ikke det værste, der kunne ske, at vi får fyret hollænderen af til sommer.

Iøvrigt er Klopp lige blevet ledig, men han har måske brug for et sabbatår?

Men jeg vil gerne se, hvordan situationen ser ud til maj, inden jeg slutter mig til henrettelseskommiteen.😁

Vil i skrivende stund også blot lige minde dig om, bare sådan for god ordens skyld, at den klubidentitet, du refererer til, altså at vi er større end Arsenal og Liverpool, den brugte vi en hel sæson eller 2 for et par år siden, på at pille fra hinanden - grundet gruopvækkende ydmygelser på banen og en lige ved og næsten BANKEROT.

Det kan du godt huske ikke?😀

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Barcaholic »

Ny kamptråd?

Iniesta007
Indlæg: 573
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 83 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Iniesta007 »

Barcaholic skrev:
lør jan 27, 2024 8:01 am
Ny kamptråd?
Hr Wennerberg har nok været i byen igår :sick:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Michman »

Iniesta007 skrev:
lør jan 27, 2024 4:42 pm
Barcaholic skrev:
lør jan 27, 2024 8:01 am
Ny kamptråd?
Hr Wennerberg har nok været i byen igår :sick:
Burde vi alle sammen gøre.. For at drikke sorgerne væk..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Barcaholic »

Iniesta007 skrev:
lør jan 27, 2024 4:42 pm
Barcaholic skrev:
lør jan 27, 2024 8:01 am
Ny kamptråd?
Hr Wennerberg har nok været i byen igår :sick:
Det kan også være han er taget til Liverpool, for at overtale Klopp om at komme til Barcelona til sommer. :thumbup:

Iniesta007
Indlæg: 573
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 83 gange

Re: 24/1 Athletic Bilbao - FC Barcelona

Indlæg af Iniesta007 »

Barcaholic skrev:
lør jan 27, 2024 6:11 pm
Iniesta007 skrev:
lør jan 27, 2024 4:42 pm
Barcaholic skrev:
lør jan 27, 2024 8:01 am
Ny kamptråd?
Hr Wennerberg har nok været i byen igår :sick:
Det kan også være han er taget til Liverpool, for at overtale Klopp om at komme til Barcelona til sommer. :thumbup:
Det kan også være Perèz har ringet og klaget over alt det Puta snak :crazy:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 54 gæster