European Super League

Udenlandske ligaer, klubber og landshold

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: European Super League

Indlæg af Michman »

Hvis det sker kommer det til at skade Barca på langt sigt. Uefa er langt fra perfekt men kontra European Super League er det ingen ting. At Barca og Madrid ikke har indset at det er idiotisk..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: European Super League

Indlæg af ladislau »

Ingen anfægter nogens ret til en holdninger, men holdninger kan jo altid anfægtes på et debat Forum. Det er vel en del af pointen.

Vil gerne anfægte hele monopol diskursen. For det er jo rigtigt, at UEFA har monopol, og der er, som vi alke ved,en del issues ift. UEFA.
Jeg vil gerne vide, hvordan monopolet bliver fjernet ved klubberne styrer ESL som erstatning for CL?
Uefa er jo en form for paraply organisation bygget op over forbundene, liga forbundene osv. Her er det ihverfald meningen at de forskellige aktører i fodbold tilgodeses “. Forbund, ligaer, fans, sponsorer, klubber-store-mindre-og bredden.
Hvis de største klubber(plus investore) og sponsorer er de eneste aktører med indflydelse, hvilket monopol bliver så reelt brudt?
Jeg ser bare en centralisering og tilraning af indflydelse og penge. Det er ikke et opgør mod monopol. Det er overtagelse af monopol.

Eller er det monopolbrud, man ønsker i frihandelens hellige navn, at man har minimum to udbydere af “europamester i fodbold”, måske gerne endnu flere forbund, som vi kender fra boksning?
Det tænker jeg ret beset ikke er ønskværdigt go nogen.

Er det der monopol opgør helt gennemtænkt? For mig virker det umiddelbart som en floskel, der skal tage opmærksomheden væk fra ESL rævekagen, med en sviner mod uefa.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

Eller er det monopolbrud, man ønsker i frihandelens hellige navn, at man har minimum to udbydere af “europamester i fodbold”, måske gerne endnu flere forbund, som vi kender fra boksning?
Det tænker jeg ret beset ikke er ønskværdigt go nogen.
Det er skræk scenariet og boksning er efterhånden så udvandet, at der er langt mellem de kampe, der virkelig betyder noget, fordi folk som Eddie Hearn,og andre af samme kaliber, nærmest har mere magt end forbundene.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: European Super League

Indlæg af Paulinho15 »

ladislau skrev:
søn dec 17, 2023 8:08 pm
Ingen anfægter nogens ret til en holdninger, men holdninger kan jo altid anfægtes på et debat Forum. Det er vel en del af pointen.

Vil gerne anfægte hele monopol diskursen. For det er jo rigtigt, at UEFA har monopol, og der er, som vi alke ved,en del issues ift. UEFA.
Jeg vil gerne vide, hvordan monopolet bliver fjernet ved klubberne styrer ESL som erstatning for CL?
Uefa er jo en form for paraply organisation bygget op over forbundene, liga forbundene osv. Her er det ihverfald meningen at de forskellige aktører i fodbold tilgodeses “. Forbund, ligaer, fans, sponsorer, klubber-store-mindre-og bredden.
Hvis de største klubber(plus investore) og sponsorer er de eneste aktører med indflydelse, hvilket monopol bliver så reelt brudt?
Jeg ser bare en centralisering og tilraning af indflydelse og penge. Det er ikke et opgør mod monopol. Det er overtagelse af monopol.

Eller er det monopolbrud, man ønsker i frihandelens hellige navn, at man har minimum to udbydere af “europamester i fodbold”, måske gerne endnu flere forbund, som vi kender fra boksning?
Det tænker jeg ret beset ikke er ønskværdigt go nogen.

Er det der monopol opgør helt gennemtænkt? For mig virker det umiddelbart som en floskel, der skal tage opmærksomheden væk fra ESL rævekagen, med en sviner mod uefa.
Jeg kan godt lide Uefa, når det kommer til stykket, men om de gør tingene ordenligt, og om klubberne får de rette summer penge, som de fortjener, og er berettiget til, det ved jeg ikke noget om.

Jeg synes, det er fint, at der er en organisation/forening som Uefa, som styrer de europæiske turneringer, hvor de respektive fodboldforbund fra de forskellige lande så er medlem i Uefa.

På den måde, så foregår det solidarisk og fair, og dem som kommer med i Uefa's turneringer har kvalificeret sig via deres sportslige præstationer i deres hjemlige ligaer.

Den tanke og grundidé, vil jeg gerne holde fast i. Jeg bryder mig på ingen måde om "European Super League". Det skriger af amerikanske sportstilstande, og lugter råddent og stinker langt væk af grådighed.

Jeg forstår godt tanken med, at Uefa har monopol på europæisk fodbold, men jeg synes ikke, at de har monopol. Det kunne sidestilles med Folketinget herhjemme.

Her har vi ét folketing, som laver landets love og styrer landet ud fra folkevalgte politkere. Det kan sammelignes med, at Uefa er de europæiske landes fodboldforbunds "folketing".

Her sætter Uefa reglerne for de europæiske fodboldturneringer, men hvor alle har indflydelse, fordi medlemmerne er fodboldforbundene fra Europa.

Har Uefa så virkelig monopol, når det kommer til stykket? Det synes jeg ikke, men jeg tænker, at ESL får medhold fra EU til at lave deres "turnering", men jeg kommer ikke til at følge den eller støtte den, som det er lige nu.

Som jeg skriver i starten, så er jeg glad for Uefa, men der er helt sikkert plads til forbedringer og mere gennemsigtighed, så det tror jeg vil komme på baggrund af hele ESL-postyret.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

hackmann
Indlæg: 391
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: European Super League

Indlæg af hackmann »

Lige da ESL blev lækket, reagerede UEFA med at meld ud at alle spiller der deltager vil blive ekskluderet fra alle landshold inklusiv EM og VM. Og de forskellige ligaer ville ekskludere klubberne.

Det er det sagen på torsdag drejer sig om. Har UEFA ret til at straffe spillere og klubber der fravælger deres turnering.

Ang fordelingen af penge. Så bliver CL præmie pengene delt i 3 puljer:
* sportslig resultater, for at kvalificere sig, vinde kampe og går videre
* historiske resultater
* medie pulje, det er tv abn og andre lande sponsorater som fordeles mellem klubber fra det pågældene land.

UEFA beholder også en stor del af pengene som de fordeller mellem landsforbundene, altså bredte fodbolden.

Det er en fin model. FCK er kun på lige fod med alle andre klubber i den første del. Men er lang fra i de to andre puljer. De skal lige vinde CL et par gange for rigtig at være med i den anden pulje. Jeg gætter at den danske medie pulje er mindre end en 1/5 at den spanske og meget mindre end en 1/4 af den engelske.

ESL påstand er at de kan lave kagen meget store og fordele endnu flere penge til de deltagende klubber og også bredte fodbolden.

Og det er problemet dem UEFA, alt skal godkendes at halvdelen at landene. I stedet for at give os flere kampe mod top hold så får vi flere kampe mod mellem hold. For mange Barça fans har det været nemt at forklare vores CL fiaskoer de sidste år som bare en enkelt dårlig kamp, skader, uskarpe, dommer you name it.

Det er lidt ligesom LaLiga, de 22 klubber i La Segunda vil ikke stemme for at gør top bredere, altså styrke A.Mad, Sevilla, Betis, Villareal, R.Sociedad, A.Bilbao

Uden frygten for en private ESL, ville UEFA aldrig lave en Champions League.

Nuværende ESL forslag har ændret sig meget, det er ikke længere en halvlukket liga lidt ligesom EuroLeague i basket, hvor der er faste pladser og så inviterede hold med kontrakter på 5, 3 eller kun et enkelt år.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: European Super League

Indlæg af sorens »


sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: European Super League

Indlæg af sorens »

Deres egen udvalgte sammenligning :)


Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

❗️| Karl-Heinz Rummenigge: “Nobody in Germany would move into the Super League. When they came to us, president Hainer said: ‘Never with us. We want to win, but within the rules’ - PSG thought so as well."

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 627
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 127 gange

Re: European Super League

Indlæg af PeterPedal »

Dytrax skrev:
tors dec 21, 2023 1:35 pm
❗️| Karl-Heinz Rummenigge: “Nobody in Germany would move into the Super League. When they came to us, president Hainer said: ‘Never with us. We want to win, but within the rules’ - PSG thought so as well."
Tja, nu er det jo så "within the rules" ... hvad så Karl-Heinz?
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

🚨💣 THE FULL SUPER LEAGUE FORMAT:

• 64 teams
— 16 teams in Star League
— 16 teams in Gold League
— 32 teams in Blue League
• Replaces UCL, Europa League & Conference League
• Relegations and promotions
• ALL GAMES WILL BE FOR FREE
• Fair income for all clubs

❗️| BREAKING: The Super League believe they can convince Premier League clubs to rejoin.
[Via: Relevo🥇]

❗️| BREAKING: The Turkish giants are seriously considering joining the Super League.
[Via; Mundo Deportivo🥈]

❗️| BREAKING: UK government will be legislating to introduce a football regulator that will STOP clubs from joining any similar breakaway competitions in the future.
[Via: Rob Harris🥈]

- 🚨💣 BREAKING: There will be a Women's Super League as well!

🗣️ Javier Tebas: “The Super League has lost with this ruling. There is a very small chance of it being held in 2025/2026.”

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

For et par år siden blev et lignende tiltag lanceret ifm. boksning - DAZN - og der var der ikke tale om en gratis streamingservice, men en meget billig én af slagsen, der ville give fans mulighed for at se de største kampe.

Der gik ikke lang tid førend det blev til PPV kampe og prisen blev hævet. Jeg siger ikke, at det samme kommer til at ske med ESL, men hvor skal pengene ellers komme fra? Jeg kan godt lide ideen om én udbyder, der garanterer at man kan se alle kampene i formatet, det er noget lettere end den abonnement-skov, der lige nu hersker. Men der er aktører der kommer til at tabe en forfærdelig pose penge og de vil helt sikkert slå sig i tøjret, så jeg tror ikke at vi skal forvente det bliver let for ESL at blive søsat.

Derudover er jeg langt fra sikker på hvordan det juridisk kommer til at forløbe. Er klubberne på kontrakt ifm. diverse turneringer og ligaer?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

📺 The Super League announces the creation of a streaming platform: UNIFY.

📺 The broadcast of all the matches of the SuperLeague will be accessible to all for FREE.

📺 A paid option will allow users to remove ads.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

🚨✅ 𝐎𝐅𝐅𝐈𝐂𝐈𝐀𝐋: The Super League announce the creation of a streaming platform — UNIFY.

In this platform, live streaming, highlights and exclusive content of all Super League matches will be available to EVERYONE for FREE. It will be supported by advertisements. 📺

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: European Super League

Indlæg af Kvoller »

Gad vide om vi så får ad-breaks i løbet af kampen. Gør de ikke det i NFL?

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: European Super League

Indlæg af Dytrax »

🚨💣 BREAKING: Atletico Madrid REJECTS Super League.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 57 gæster