10/12 FC Barcelona - Girona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Dytrax »

🎙 | Marcelo Bechler (journalist): Barça played tonight with a centre back as a right back, a right back as a left back, and a left back as a centre back."

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Alias-A »

Fornærmende ringe at tabe 2-4 til Girona på egen bane.

Håber sgu at Vítor Roque kan høvle nogle mål ind. Vi har ikke vundet med mere end ét mål i de seneste 15 (!) kampe.
93' Iniesta

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Alias-A »

Fun fact: Vi er pt tættere på at miste vores CL-plads end vi er på at vinde la liga.
93' Iniesta

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Dytrax »

🎙 Xavi: "We lacked efficiency, that was the difference with Girona today. It’s a hard blow because we had a lot of hopes. What cost us today was the defense and our efficiency."

🎙 Xavi: "I'm not worried about the defeat, because I think we deserved more, but that's football. We played a lot of football, if we focus on the result, it's sure to be a disastrous result."

🎙 Xavi: "I think people are upset about the defeat, not the game. By shooting more than 30 times on goal, we must be much more efficient."

🎙 Xavi: "We have to be stronger in pressing and efficiency, we have to keep working, fighting."

🎙 Xavi: "We didn't have a bad match, but Girona knew how to take advantage of their good moments."

🎙 Xavi: "It's a step back, it's a Barça under construction. Sometimes you have to take a step back to take two steps forward."

🎙 Xavi: "Eric Garcia had a great match, if it was up to me, he would have stayed here. There is less pressure in Girona, I'm happy for him."

🎙 Xavi: "We are playing for 4 titles this season, we must continue to believe in the project, we were not playing a bad football match today. There are still a lot of games left, that’s why we have to stay positive."

Red
Indlæg: 163
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Red »

Alias-A skrev:
man dec 11, 2023 2:20 am
Fornærmende ringe at tabe 2-4 til Girona på egen bane.

Håber sgu at Vítor Roque kan høvle nogle mål ind. Vi har ikke vundet med mere end ét mål i de seneste 15 (!) kampe.
Gik rent faktisk ind og talte også for tænkte det kan squ ikke passe men jo... Satme skræmmende det jo lige før man savner Valverde som træner

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Norbit »

Dytrax skrev:
man dec 11, 2023 1:07 am
🎙 | Marcelo Bechler (journalist): Barça played tonight with a centre back as a right back, a right back as a left back, and a left back as a centre back."
Og så går Xavi ud og klandre defensiven. Det her forklare meget godt de problemer vi havde i 2. halvleg.

Jeg forstår ikke udmeldingerne, den ene uge er vi holdet der skal være med om alt og vinde det hele, den næste er vi et Barca hold under ombygning. Vi kan ikke blive ved med at bruge den der undskyldning. Vi vandt ligaen sidste år med stort set den samme trup, bare fordi vi klart og overlegen taber en kamp til, på papiret, en dårligere modstander.

Problemet med os er vel, at vi tror vi er et tophold, i realiteten er vi et lidt bedre middelhold der prøver at bilde alle ind at vi er klar til det hele. Vi er ikke engang top 20 worldwide pt.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Norbit »

En anden ting som jeg undre mig over. Hvordan forbereder Xavi holdet til de her kampe, analysere han modstanderne som han gør mod Alt. Madrid/Real Madrid, eller er det "bare en kamp mod et mindre hold i ligaen". I går var der alt for mange bekymrende signaler. Lewandowski langer ud efter sine medspillere konstant. Raphinha der tydeligvis ikke er god nok, og i går kulminerede galskaben ved at han tager et frispark for næsen af Lewandowski, på trods af, at han stort set aldrig rammer målet. Kan man ikke trykke "start forfra" som i FM og sælge hele lortet.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

thomas
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af thomas »

Ja, der var mange dumme ting i går. Men jeg så altså også noget som jeg har savnet i de fleste andre kampe. I stedet for kun at losse bolden til fløjen og videre til indlæg, så var der også fremadrettet spil midt i banen. Det har været fraværende i alt for lang tid. Vi mangler så modet og nok også evnerne til at skyde, når spillet rammer kanten af straffesparksfeltet.
Og så må vi selvfølgelig også sige til lykke til Girona for deres sæson. Men jeg kommer aldrig til at respektere den udvikling, hvor araberne med CFG og indtil videre 13 klubber køber sig til succes og udnytter kartellignende forhold med at flytte spillere rundt, skyde tvivlsomme penge ind, når der er behov for det. I går var det kun Gironas strømper der var lyseblå, men bare vent, snart er det også trøjerne.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Dytrax »

🎙 | Josep Capdevilla (journalist): “With Xavi, Oriol Romeu moved from a high level to a lower level, and with Michel, Eric Garcia moved from a low level to a higher level.”

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af emo »

Dytrax skrev:
man dec 11, 2023 2:42 pm
🎙 | Josep Capdevilla (journalist): “With Xavi, Oriol Romeu moved from a high level to a lower level, and with Michel, Eric Garcia moved from a low level to a higher level.”
Josep Capdevilla, lad os se hvordan det ser ud når sæsonen er over.
Allez...

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af sorens »

thomas skrev:
man dec 11, 2023 2:10 pm
Ja, der var mange dumme ting i går. Men jeg så altså også noget som jeg har savnet i de fleste andre kampe. I stedet for kun at losse bolden til fløjen og videre til indlæg, så var der også fremadrettet spil midt i banen. Det har været fraværende i alt for lang tid. Vi mangler så modet og nok også evnerne til at skyde, når spillet rammer kanten af straffesparksfeltet.
Og så må vi selvfølgelig også sige til lykke til Girona for deres sæson. Men jeg kommer aldrig til at respektere den udvikling, hvor araberne med CFG og indtil videre 13 klubber køber sig til succes og udnytter kartellignende forhold med at flytte spillere rundt, skyde tvivlsomme penge ind, når der er behov for det. I går var det kun Gironas strømper der var lyseblå, men bare vent, snart er det også trøjerne.
Enig - der var faktisk en del god fodbold. På den måde var der flere takter, der fortsatte fra kampen mod At. Madrid. Og IGEN IGEN skaber holdet faktisk masser af chancer. Der bliver bare ikke scoret på dem. Og det er ikke kun Lewa, Felix og Raph, der er uskarp. Det er Pedri og Gundo (og til dels FdJ - kommer bare ikke frem til lige så mange situationer) også.

I går fungerede defensiven så ikke - det har der også været eksempler på tidligere, men der er vi ikke blevet straffet for det i samme grad som i går. De var jo også skarpe! Men Kounde havde en dårlig dag. AC var heller ikke pragende og Cancelo var nærmest ikke-eksisterende defensivt - og efterlod flere gange AC i pressede situationer.

MEN det var ikke en skandalepræstation. Det var et skandaleresultat, men ikke et der afspejler kampens forløb og fordeling af chancer til de to hold. Fx var chancen til 3-3, der jo lige inden de scorer til 2-4.

Men tilllykke til Girona - de spillede i den grad deres chancer.

SantJordi
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af SantJordi »

emo skrev:
man dec 11, 2023 3:11 pm
Dytrax skrev:
man dec 11, 2023 2:42 pm
🎙 | Josep Capdevilla (journalist): “With Xavi, Oriol Romeu moved from a high level to a lower level, and with Michel, Eric Garcia moved from a low level to a higher level.”
Josep Capdevilla, lad os se hvordan det ser ud når sæsonen er over.
Mon ikke der menes deres spillemæssige niveau frem for klubbens niveau. Og jeg må efterhånden også bevidne en tendens til at spillere falder i niveau i takt med hvor længe Xavi har trænet dem.

Araújo, Pedri, De Jong fra den gamle stamme synes jeg alle gjorde det bedre før Xavi.
Nyindkøb som Lewandowski, Cancelo og Joao Félix startede alle godt ud, men er så faldet i niveau (én af dem især!)
Oprykkede talenter som Fermín og Baldé,s tartede også som lyn og torden, men er så faldet i niveau igen over tid i førsteholdstruppen.
Ferran, Raphinha og Koundé er aldrig rigtigt kommet i gang, hvorimod Gündogan, AC og MatS har holdt niveauet uden at lægge særligt på.

Er der nogen der rigtigt har forbedret sig under Xavi? Gavi måske, men han er også gået fra 16-18 år i processen.
Bekymrende.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Paulinho15 »

SantJordi skrev:
man dec 11, 2023 3:54 pm
emo skrev:
man dec 11, 2023 3:11 pm
Dytrax skrev:
man dec 11, 2023 2:42 pm
🎙 | Josep Capdevilla (journalist): “With Xavi, Oriol Romeu moved from a high level to a lower level, and with Michel, Eric Garcia moved from a low level to a higher level.”
Josep Capdevilla, lad os se hvordan det ser ud når sæsonen er over.
Mon ikke der menes deres spillemæssige niveau frem for klubbens niveau. Og jeg må efterhånden også bevidne en tendens til at spillere falder i niveau i takt med hvor længe Xavi har trænet dem.

Araújo, Pedri, De Jong fra den gamle stamme synes jeg alle gjorde det bedre før Xavi.
Nyindkøb som Lewandowski, Cancelo og Joao Félix startede alle godt ud, men er så faldet i niveau (én af dem især!)
Oprykkede talenter som Fermín og Baldé,s tartede også som lyn og torden, men er så faldet i niveau igen over tid i førsteholdstruppen.
Ferran, Raphinha og Koundé er aldrig rigtigt kommet i gang, hvorimod Gündogan, AC og MatS har holdt niveauet uden at lægge særligt på.

Er der nogen der rigtigt har forbedret sig under Xavi? Gavi måske, men han er også gået fra 16-18 år i processen.
Bekymrende.
Jeg kan godt lide Xavi, men jeg er ikke imponeret over hans evne til at udvikle spillere indtil videre.

Et godt eksempel er Ferran Torres. Er møgelendig i sin første tid i klubben, men så sker der noget under optakten til denne sæson i sommer.

Han får mere selvtillid og tro på sig selv, spiller en god pre-season og leverer godt i starten af sæsonen.

For mig er det en gåde hvorfor han er startet så meget ude i denne sæson frem for Lewandowski.

Spillerne har naturligvis et ansvar for at levere varen på banen, men det er også trænerens opgave at hjælpe spillerne med at udvikle sig på flere parametre.

Det er jo derfor det hedder “at være træner”. Fordi træneren “træner” sine spillere så de forhåbenligt bliver bedre.

Nu kender jeg ikke så meget til Michel, men det er sigende, at Eric Garcia har løftet sit spil i Girona, mens Romeu er faldet i kadence under Xavi i Barca.

Det kunne også have noget at gøre med at niveauet er lavere i Girona, hvorfor Garcia har lettere ved at komme på holdet der, hvilket så forklarer, hvis niveauet er for højt til Romeu i Barca, men tabellen lyver ikke og Girona er altså helt fortjent nummer et.

Jeg er derfor som sådan enig med SantJordi, og jeg synes, at Josep Capdevillas udtalelse er tankevækkende og han har vel ret i det han siger.
Senest rettet af Paulinho15 man dec 11, 2023 4:31 pm, rettet i alt 1 gang.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af Alias-A »

Red skrev:
man dec 11, 2023 8:01 am
Alias-A skrev:
man dec 11, 2023 2:20 am
Fornærmende ringe at tabe 2-4 til Girona på egen bane.

Håber sgu at Vítor Roque kan høvle nogle mål ind. Vi har ikke vundet med mere end ét mål i de seneste 15 (!) kampe.
Gik rent faktisk ind og talte også for tænkte det kan squ ikke passe men jo... Satme skræmmende det jo lige før man savner Valverde som træner
Valverde kommer jeg aldrig til at savne. Messi derimod :roll:
93' Iniesta

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 10/12 FC Barcelona - Girona

Indlæg af FCBSOCI »

Har set nedtakt den seneste times tid på spansk tv. Xavi siger, at Barca spillede godt og kunne have vundet. Tja.
Når jeg genser højdepunkterne, bliver jeg nærmest rystet over, hvor ringe vi forsvarede os. Den ultimative udmygelse var, som man også tydeligt kunne høre på stadion, da Girona tilhængere i slutningen af kampen takfast råbte ole, ole, ole…

Nå men det skal nok blive godt, når vi får Ter Stegen, Puyol, Messi, Xavi, Iniesta, Ronaldinho og Bussi m.fl. tilbage på banen.

Visca el Barca!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 55 gæster