7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Jeg elskede Xavi som spiller, han var vidunderlig! Og jeg håbede virkeligt han han kunne blive en verdensklasse træner for os!

Men, jeg forstår ikke at en mand som Xavi og den midtbane general han var, ikke kan få holdet til at spille flot possion fodbold, det er simpelthen en gåde, han må om nogen vide hvordan man gør :eek:

Xavi har simpelthen ingen plan, det er så tydeligt! :eh:
Spillerne render forvirret rund, og det er den individuelle kvalitet eller held der skal rede point for os hver gang, og det har vi næsten ikke noget af i forvejen. Det må og skal være systemet og planen der skal bære holdet, så man for det bedre ud af alle spillere, og det kan også gøre at nogle spillere bliver bedre individuelt.

Det er tydeligt at Xavi bare skal have så meget kvalitet i holdet som muligt, så han ikke behøver at udvikle spillerne eller have en taktisk plan osv. De bedste managere kan forbedre spillerene, og har en klar spillestil, og et system der tilgodeser de fleste spillere. Man kan jo ikke have 2 verdensklasse spillere på hver plads :roll:

Hvis Xavi skal fortsætte som træner, skal vi simpelthen have 4 klasse spillere til kanterne, der er vildt gode individuelt, og en angriber der kan score mål, når der ingen plan, spillestil, eller system kommer til at være :silent:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Holdet er ikke godt nok. Der er mange ting, jeg kan sige om holdet, men det er unødvendigt. Jeg tror, at der er mange, der tror, at man har et rigtig godt hold, men det har man ikke efter min beskedne mening. Xavi ud og en anden ind vil ikke ændre det store, hvis man har det hold, man har lige nu.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15010
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Rekick skrev:
tirs nov 07, 2023 10:13 pm
spegepolse skrev:
tirs nov 07, 2023 10:09 pm
Rekick skrev:
tirs nov 07, 2023 10:02 pm
spegepolse skrev:
tirs nov 07, 2023 10:01 pm
Koeman havde fået mere ud af denne trup. Xavi ved ikke noget om at træne et hold. Desuden er Romeu 100 % hans køb. Alene det burde få ham fyret
Nu kostede Romeu 3 mil, så ved ikke helt om det er det bedste argument.
Om han kostede en halv pose matador mix eller 1 milliard, så starter han inde idag. Xavi ser ham som en vigtig del af truppen. Altså, en bold mongol starter inde og Xavi synes det er helt okay
Hvad har du af realistiske bud på en DM under den nuværende økonomiske situation?
Vores one and only El Capitano :razz:
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
tirs nov 07, 2023 11:13 pm
Holdet er ikke godt nok. Der er mange ting, jeg kan sige om holdet, men det er unødvendigt. Jeg tror, at der er mange, der tror, at man har et rigtig godt hold, men det har man ikke efter min beskedne mening. Xavi ud og en anden ind vil ikke ændre det store, hvis man har det hold, man har lige nu.
I stærkeste opstilling, vil jeg mene vi er godt besat, næsten på niveau med de bedste, indtil vi kommer til fronten/angrebet. Ingen af vores offensive kort, vil på nogen måde være aktuelle hos et PL top 6 hold, Bayern, PSG mfl.

Yamal udvikler sig forhåbentlig.

Lewan er faldet chokerende meget.

Felix er så ufattelig svingende, ligesom det virker til at han bare ikke udnytter de forcer, han selvfølgelig har, bedst!?

Torres og Raphinha har bare generelt ikke niveauet.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
tirs nov 07, 2023 11:22 pm
Kubala skrev:
tirs nov 07, 2023 11:13 pm
Holdet er ikke godt nok. Der er mange ting, jeg kan sige om holdet, men det er unødvendigt. Jeg tror, at der er mange, der tror, at man har et rigtig godt hold, men det har man ikke efter min beskedne mening. Xavi ud og en anden ind vil ikke ændre det store, hvis man har det hold, man har lige nu.
I stærkeste opstilling, vil jeg mene vi er godt besat, næsten på niveau med de bedste, indtil vi kommer til fronten/angrebet. Ingen af vores offensive kort, vil på nogen måde være aktuelle hos et PL top 6 hold, Bayern, PSG mfl.

Yamal udvikler sig forhåbentlig.

Lewan er faldet chokerende meget.

Felix er så ufattelig svingende, ligesom det virker til at han bare ikke udnytter de forcer, han selvfølgelig har, bedst!?

Torres og Raphinha har bare generelt ikke niveauet.
Pedri og Gavi er rimelig unge. Der mangler noget erfaring, som vil være der om nogle sæsoner, men som der efter min mening ikke er lige nu. Man mangler også en DM, og en super dygtig en. Og ja, angrebet er der ikke. Derfor mener jeg, at holdet ikke er så godt, som vi tror.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
tirs nov 07, 2023 11:27 pm
Antimadridista skrev:
tirs nov 07, 2023 11:22 pm
Kubala skrev:
tirs nov 07, 2023 11:13 pm
Holdet er ikke godt nok. Der er mange ting, jeg kan sige om holdet, men det er unødvendigt. Jeg tror, at der er mange, der tror, at man har et rigtig godt hold, men det har man ikke efter min beskedne mening. Xavi ud og en anden ind vil ikke ændre det store, hvis man har det hold, man har lige nu.
I stærkeste opstilling, vil jeg mene vi er godt besat, næsten på niveau med de bedste, indtil vi kommer til fronten/angrebet. Ingen af vores offensive kort, vil på nogen måde være aktuelle hos et PL top 6 hold, Bayern, PSG mfl.

Yamal udvikler sig forhåbentlig.

Lewan er faldet chokerende meget.

Felix er så ufattelig svingende, ligesom det virker til at han bare ikke udnytter de forcer, han selvfølgelig har, bedst!?

Torres og Raphinha har bare generelt ikke niveauet.
Pedri og Gavi er rimelig unge. Der mangler noget erfaring, som vil være der om nogle sæsoner, men som der efter min mening ikke er lige nu. Man mangler også en DM, og en super dygtig en. Og ja, angrebet er der ikke. Derfor mener jeg, at holdet ikke er så godt, som vi tror.
Det er rigtigt. Der er meget ungdom og talent og lidt mangel på erfaring. Kounde, Araujo, Balde er også unge.

DM…? Mangler vi sådan en.? :grin:

thomas
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af thomas »

Selvom man i dag til dels kan forstå taktikken med at spille bredt og forsøge med indlæg - fordi der var så tæt pakket på midten på den sidste fjerdedel af banen (lang tid siden vi har spillet mod et hold der stod så dybt hele anden halveg) - så må det desværre også tages som et tegn på, at det er sådan Xavi vil have det. Det direkte og hurtige spil midt i banen er stort set ikke eksisterende og erstattet af bolde til sidelinjen efterfulgt af indlæg, der ender i ingenting. Jeg håber det bliver bedre når FdJ er tilbage, men vil Xavi overhovedet have det spil som man efterhånden ser mange hold i ligaen spille meget mere overbevisende end os? Og hvorfor står han ikke og skriger og råber i dag på sidelinjen, når indstillingen tydeligvis ikke er der.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Er holdet ikke godt nok?

Målmand
Du har Ter Stegen i mål, som af mange regnes for blandt de allerbedste.

Forsvar
I forsvaret har du Araujo, Kounde, Christensen og Inigo M., som alle fire er rigtig gode forsvarsspillere.

Back
På backerne har du Cancelo og Balde, som bestemt ikke er dårlige. Bredden på backerne er dog ikke god.

Midtbane
På midtbanen har du, ifølge min mening, et af verdensbedste bedste midtbane, i form af Pedri, Gündogan, Gavi og FdJ. Breddespillere som Fermin Lopez og Romeu er ikke det bedste, dog heller ikke det værste.

Angreb
Lewandowski, Felix, Ferran, Raphinha og Yamal er på papiret gode angribere, men Xavi har simpelthen ikke fået det bedste ud af dem.

Træneren
Med navne som Ter Stegen, Araujo, Kounde, Cancelo, Pedri, Gündogan, FdJ, Gavi, Felix, Lewandowski osv., så kan du simpelthen ikke påstå, at holdet mangler kvalitet. Måske er vi ikke på niveau med Man City ift. spillermateriale, men heller ikke langt fra. Uanset hvad, bør du som træner, især hvis du er 2 år inde i din trænergerning, udvise langt, langt bedre fodbold end det vi har set.

Selvom ALT ikke er udelukkende Xavi's skyld, så hviler den altså først og fremmest på Xavi før alt andet. Han får løn for at drive klubben, motivere spillerne og tage taktiske beslutninger. Vi har spillet lorte fodbold alt for længe og taber i dag til et ukrainsk hold på neutral bane. Det er fuldstændig uacceptabelt.
Senest rettet af Barca80 tirs nov 07, 2023 11:42 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jep, holdet er ikke godt nok.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Kan nogen egentlig gætte, hvor mange assist og mål Pedri har lavet i hele sin karriere i Barca? Og det samme med Gavi? Og med Frenkie?

Filten
Indlæg: 1918
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Filten »

Kubala skrev:
tirs nov 07, 2023 11:49 pm
Kan nogen egentlig gætte, hvor mange assist og mål Pedri har lavet i hele sin karriere i Barca? Og det samme med Gavi? Og med Frenkie?
Pedri sølle 1 assist, Gavi 11 assist, frenkie 7 assist.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Filten skrev:
tirs nov 07, 2023 11:54 pm
Kubala skrev:
tirs nov 07, 2023 11:49 pm
Kan nogen egentlig gætte, hvor mange assist og mål Pedri har lavet i hele sin karriere i Barca? Og det samme med Gavi? Og med Frenkie?
Pedri sølle 1 assist, Gavi 11 assist, frenkie 7 assist.
Gavi er 14 assist i 86 kampe pr. 90 min. og 7 mål. Pedri er 8 assist og 17 mål i 91 kampe pr. 90 min. Frenkie er 12 mål og 16 assist i alt for mange kampe(gad ikke at regne det ud).
Senest rettet af Kubala ons nov 08, 2023 11:46 am, rettet i alt 1 gang.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

PSG byder op til Euro league opgør :thumbup:

Måske vi lige sku runde den biks hvor Milan skaffer gejst…

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
ons nov 08, 2023 12:05 am
Filten skrev:
tirs nov 07, 2023 11:54 pm
Kubala skrev:
tirs nov 07, 2023 11:49 pm
Kan nogen egentlig gætte, hvor mange assist og mål Pedri har lavet i hele sin karriere i Barca? Og det samme med Gavi? Og med Frenkie?
Pedri sølle 1 assist, Gavi 11 assist, frenkie 7 assist.
Gavi er 14 assist i 86 kampe pr. 90 min. og 7 mål. Pedri er 8 assist og 17 mål i 91 kampe pr. 90 min. Frenkie er 12 mål og 16 assist i lang for mange kampe(gad ikke at regne det ud).
Hva vil du sige :glad:

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 7/11 Shakhtar Donetsk - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
Kubala skrev:
ons nov 08, 2023 12:05 am
Filten skrev:
tirs nov 07, 2023 11:54 pm
Kubala skrev:
tirs nov 07, 2023 11:49 pm
Kan nogen egentlig gætte, hvor mange assist og mål Pedri har lavet i hele sin karriere i Barca? Og det samme ;-) med Gavi? Og med Frenkie?
Pedri sølle 1 assist, Gavi 11 assist, frenkie 7 assist.
Gavi er 14 assist i 86 kampe pr. 90 min. og 7 mål. Pedri er 8 assist og 17 mål i 91 kampe pr. 90 min. Frenkie er 12 mål og 16 assist i alt for mange kampe(gad ikke at regne det ud).
Hva vil du sige :glad:
At det er en meget tam midtbane offensiv set. :lol: :lol: :lol: Men altså de kan jo være verdens bedste alligevel. ;-)
Senest rettet af Kubala ons nov 08, 2023 11:47 am, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 50 gæster