28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Gündogan: "There was disappointment in the dressing room, but I wanted to see more anger. I didn't come here to lose these types of games."

"We have to show more emotion, especially after losing. We need to improve in this aspect otherwise Madrid and Girona will run away."

Mt91
Indlæg: 125
Tilmeldt: lør jan 22, 2022 11:05 am
Har takket: 45 gange
Blevet takket: 21 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Mt91 »

Kubala skrev:
lør okt 28, 2023 10:59 pm
Det foruroligende er faktisk, at ingen følger med Bellingham ved andet målet, når nu han nærmest scorer alle målene for Real.

I øvrigt burde Real også være nervøse for skader til ham. Vini var jo ikke farlig. Rodrygo gjorde heller ikke noget og blev pillet ud.
Det var jo skildpadden (Romeu) som slap Bellingham.
Til hans forsvar, havde han jo også næsten spillet en halvleg, så han var nok træt. Skidt pyt på det her niveau..

Jeg synes faktisk det eneste dårlige i går, var resultatet og Romeu.

Det eneste der manglede var effektivitet, så havde vi været glade i dag.

DrGink
Indlæg: 695
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af DrGink »

Norbit skrev:
søn okt 29, 2023 11:12 am
Dagen derpå.. Jeg ved ikke hvad i andre føler og tænker, men jeg synes at Xavi fortjener noget kritik. Han er lynhurtig ude og sige at vi skulle have vundet og bla bla bla., kan vi bruge det til noget, næh. Han kunne se hvor vi bevægede os hen i mod. Real havde kontrol på hele 2.halveg. Jeg synes, bund ærligt, at det var en fortjent sejr til dem. De ville det klart mere end os. Vi kommer frem til 1 chance eller 2, her forventer jeg meget mere! Synes at Xavi bold er gået hen og blevet mere og mere tilfældighedsbold end kontrollerende.
Havde vi nogle gennemspillede angreb? Vi lignede Getafe eller Granada der prøvede at forsvarer en 1-0 sejr hjem. De gik sidste sæson, men denne sæson går det ikke. Vi fik alt for mange point sidste sæson på at forsvare de her små sejre hjem, ligenu ved jeg ikke hvad Xavis gameplan er. Det er frustrerende at se på. Han foretog nogle vilde indskiftninger igår som kostede kampen.

Yamal har konstant spillet højre kant for os, lige i går bliver han sat på venstre for at give Raphinha venstre side. Yamal var tydeligvis mærket af atmosfæren, han er stadig 16, han skulle ikke ind i den kamp, han var total låst da han er så meget venstre benet.

Dumper:
Lewandowski, puha, heldigvis får vi Victor Roque til vinter. Raphinha, elendig. Torres, alt for mange boldtab. Felix, en skygge. Balde, meget dårlig igår. AC, han dårligste kamp i Barca trøjen. Romeu, gider ikke engang begynde, se indlæg fra igår.

Godkendt:
Gavi, Araujo, Gundo, Fermin, Inigo, Ter Stegen.
Jeg synes faktisk vi med spillermateriale viser at vi kan meget som Madrid ikke kan. Lidt færre skader og så havde det været FdJ, Pedri og kounde der var kommet ind i stedet(eller været med fra start - og så havde vi vundet.
Målene er et kanonhug langt ude fra(MAtS er uden chance - det er pissehårdt og udsynet er blokeret) og en total tilfældighed som ydermere kun sker fordi det er Romeu og Iñigo der er på banen.

Men…. Derudover viser det jo klart at Ancelotti er en bedre træner i forhold til at kunne skabe den nødvendige forandring i pausen. Han fik motiveret og lavet om på holdet. Og vi gik baglæns - dels grundet træthed og dels grundet måge evner hos Xavi.

Til gengæld var xavis oplæg helt skarpt imø. Det var mere en 3-5-2, hvor cancelo og balde lå som wingbacks og både skabte bredde og kontrol. Real var jo helt lammede i første halvleg.

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kvoller »


Iniesta007
Indlæg: 573
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 83 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Iniesta007 »

Romeu gider jeg ikke bruge mere tid på, han hører ikke hjemme i Barca.
Kampen er der også skrevet nok om.
Jeg drømmer om at Pep ( når han har vundet Champions League) vender tilbage til Barca.
Men Xavi har nok desværre en for stor stjerne hos ledelsen :sick:
Han var en vildt god fodboldspiller, men kan ikke overføre det til holdet...eller de forstår ham ikke. :thumbdown:
Lad os se hvor langt vi kommer i Champions League, men optimist er jeg ikke mere.
Nå livet går videre :lol:

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Iniesta007 skrev:
søn okt 29, 2023 6:16 pm
Romeu gider jeg ikke bruge mere tid på, han hører ikke hjemme i Barca.
Kampen er der også skrevet nok om.
Jeg drømmer om at Pep ( når han har vundet Champions League) vender tilbage til Barca.
Men Xavi har nok desværre en for stor stjerne hos ledelsen :sick:
Han var en vildt god fodboldspiller, men kan ikke overføre det til holdet...eller de forstår ham ikke. :thumbdown:
Lad os se hvor langt vi kommer i Champions League, men optimist er jeg ikke mere.
Nå livet går videre :lol:
Han har vundet CL ;-)

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Op på hesten igen. Vi var uheldige og Bellingham er ikke noget specielt. Han scorede to mål men han var meget anonym i hele kampen.
Vores største problem er at vi går i panik når de angriber. Det bekymrer mig meget fordi det sker hver gang. Lærer vi det aldrig eller hvad??
Som Gundo siger, vi skal være pisse sure og komme hurtig videre til næste kamp og giver den fuld gas.
Real skal nok fejle og det skal udnyttes ;-)
MDCCCXCIX

Iniesta007
Indlæg: 573
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 83 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Iniesta007 »

Antimadridista skrev:
søn okt 29, 2023 7:04 pm
Iniesta007 skrev:
søn okt 29, 2023 6:16 pm
Romeu gider jeg ikke bruge mere tid på, han hører ikke hjemme i Barca.
Kampen er der også skrevet nok om.
Jeg drømmer om at Pep ( når han har vundet Champions League) vender tilbage til Barca.
Men Xavi har nok desværre en for stor stjerne hos ledelsen :sick:
Han var en vildt god fodboldspiller, men kan ikke overføre det til holdet...eller de forstår ham ikke. :thumbdown:
Lad os se hvor langt vi kommer i Champions League, men optimist er jeg ikke mere.
Nå livet går videre :lol:
Han har vundet CL ;-)
Ja ja. Vundet den igen med City. Og de spiller som jeg gerne så Barca spille :clap:

Filten
Indlæg: 1920
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Filten »

Norbit skrev:
søn okt 29, 2023 11:12 am
Dagen derpå.. Jeg ved ikke hvad i andre føler og tænker, men jeg synes at Xavi fortjener noget kritik. Han er lynhurtig ude og sige at vi skulle have vundet og bla bla bla., kan vi bruge det til noget, næh. Han kunne se hvor vi bevægede os hen i mod. Real havde kontrol på hele 2.halveg. Jeg synes, bund ærligt, at det var en fortjent sejr til dem. De ville det klart mere end os. Vi kommer frem til 1 chance eller 2, her forventer jeg meget mere! Synes at Xavi bold er gået hen og blevet mere og mere tilfældighedsbold end kontrollerende.
Havde vi nogle gennemspillede angreb? Vi lignede Getafe eller Granada der prøvede at forsvarer en 1-0 sejr hjem. De gik sidste sæson, men denne sæson går det ikke. Vi fik alt for mange point sidste sæson på at forsvare de her små sejre hjem, ligenu ved jeg ikke hvad Xavis gameplan er. Det er frustrerende at se på. Han foretog nogle vilde indskiftninger igår som kostede kampen.

Yamal har konstant spillet højre kant for os, lige i går bliver han sat på venstre for at give Raphinha venstre side. Yamal var tydeligvis mærket af atmosfæren, han er stadig 16, han skulle ikke ind i den kamp, han var total låst da han er så meget venstre benet.

Dumper:
Lewandowski, puha, heldigvis får vi Victor Roque til vinter. Raphinha, elendig. Torres, alt for mange boldtab. Felix, en skygge. Balde, meget dårlig igår. AC, han dårligste kamp i Barca trøjen. Romeu, gider ikke engang begynde, se indlæg fra igår.

Godkendt:
Gavi, Araujo, Gundo, Fermin, Inigo, Ter Stegen.
AC forstår jeg ikke en dyt af? han var klart en af de bedste sammen med Gundogan, Gavi og Fermin.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1772
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Barca80 »

Kvoller skrev:
søn okt 29, 2023 6:11 pm
Er det Gündogans stikpille til Xavi? Altså hvor han høfligt prøver at sige: "Få nu styr på dine unge tropper. Hvor er lidenskaben og vreden efter et nederlag til vores største rival!! Som træner har du ansvaret for at sparke noget engagement ind i spillernes mentalitet !!" :eh:

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af sorens »

Norbit skrev:
søn okt 29, 2023 11:12 am
Dagen derpå.. Jeg ved ikke hvad i andre føler og tænker, men jeg synes at Xavi fortjener noget kritik. Han er lynhurtig ude og sige at vi skulle have vundet og bla bla bla., kan vi bruge det til noget, næh. Han kunne se hvor vi bevægede os hen i mod. Real havde kontrol på hele 2.halveg. Jeg synes, bund ærligt, at det var en fortjent sejr til dem. De ville det klart mere end os. Vi kommer frem til 1 chance eller 2, her forventer jeg meget mere! Synes at Xavi bold er gået hen og blevet mere og mere tilfældighedsbold end kontrollerende.
Havde vi nogle gennemspillede angreb? Vi lignede Getafe eller Granada der prøvede at forsvarer en 1-0 sejr hjem. De gik sidste sæson, men denne sæson går det ikke. Vi fik alt for mange point sidste sæson på at forsvare de her små sejre hjem, ligenu ved jeg ikke hvad Xavis gameplan er. Det er frustrerende at se på. Han foretog nogle vilde indskiftninger igår som kostede kampen.

Yamal har konstant spillet højre kant for os, lige i går bliver han sat på venstre for at give Raphinha venstre side. Yamal var tydeligvis mærket af atmosfæren, han er stadig 16, han skulle ikke ind i den kamp, han var total låst da han er så meget venstre benet.

Dumper:
Lewandowski, puha, heldigvis får vi Victor Roque til vinter. Raphinha, elendig. Torres, alt for mange boldtab. Felix, en skygge. Balde, meget dårlig igår. AC, han dårligste kamp i Barca trøjen. Romeu, gider ikke engang begynde, se indlæg fra igår.

Godkendt:
Gavi, Araujo, Gundo, Fermin, Inigo, Ter Stegen.
AC hører klart til godkendt-gruppen - blandt de bedste. Torres var en meget central spiller i Barca-opstillet og Felix havde mange gode elementer. Det var en Balde's bedre kampe.

Yamal har siden de første par kampe ikke haft så meget tur i den. Det er nok noget mentalt. Måske ville han have godt af lidt pause fra presset og få en tur med U17-landsholdet. Men det bliver det nok ikke til. Omvendt får han nok lidt mindre spilletid når Raphinha er tilbage.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af sorens »

Gundo har selvfølgelig ret. Der mangler noget vildskab. Det skal komme fra flere end Gavi. Araujo er på den konto ikke så markant som han var sidste sæson.

Savner også noget mere fra Gundo selv - men der er måske noget sprogvanskeligheder?

Passiviteten var det største problem. Syntes heller ikke det defensivt var helt afstemt i venstre-siden. Fx hvem der skulle trykke op på Valverde/Carvajal.

Og det med at trykke op var - som jeg også skrev i går - et problem med Bellingham's første mål. Det kan både skyldes manglende afklaring om roller, men også manglende tydelig styring. Nogen der påtager sig rollen til at råbe holdet an.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af sorens »

Ved 1-2 målet - skulle lige tjekke - løber både Balde, Gavi og Yamal mod Carvajal mens Modric løber ind i feltet.

Enten Balde eller Gavi skulle have rykket med Modric - kunne begge have nået det. Ved nærmere eftertanke er det nok Gavi's. Han bliver for forhippet på at stoppe Carvajal og glemmer Modric. Men hvis Yamal havde vist lidt mere aggressivitet... Eller Balde lidt bedre positionering. Derudover står Iñigo jo også vanvittigt dårligt placeret og ville ophæve en mulig offside.

På mange måder egentlig en dårlig positionering af fire Barca-spillere i den sekvens - fulgt fint op af Romeu der ikke følger med Bellingham.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

sorens skrev:
søn okt 29, 2023 10:12 pm
Ved 1-2 målet - skulle lige tjekke - løber både Balde, Gavi og Yamal mod Carvajal mens Modric løber ind i feltet.

Enten Balde eller Gavi skulle have rykket med Modric - kunne begge have nået det. Ved nærmere eftertanke er det nok Gavi's. Han bliver for forhippet på at stoppe Carvajal og glemmer Modric. Men hvis Yamal havde vist lidt mere aggressivitet... Eller Balde lidt bedre positionering. Derudover står Iñigo jo også vanvittigt dårligt placeret og ville ophæve en mulig offside.

På mange måder egentlig en dårlig positionering af fire Barca-spillere i den sekvens - fulgt fint op af Romeu der ikke følger med Bellingham.
Og basalt set kommer det af at vi/spillerne, følte de burde rykke for sejren, selvom de selvfølgelig mod slutningen skulle acceptere det outcome der var på vej og sikre at defensiven var stabil, fremfor den lidt trodsige tilgang om at søge sejren. Det kan man gøre frem til ca 80 minut.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Barça players were surprised by Gündogan's statement, because they are not used to someone coming out and criticizing in this way in public, but they see it as a positive statement. [Cadena COPE]

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 60 gæster