28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
lør okt 28, 2023 10:28 pm
Kubala@

Du modsiger dig selv.

Du mener ikke Real kom med noget, men samtidig mener du ikke det var frivilligt at vi afgav bold/initiativ. Hvis ikke det var pga Real, hvad var det så for en ydre faktor der spillede ind??

Og det har ikke noget med forskellige momenter at gøre. Ofte balancerer kampe hvor det ene, så det andet har initiativ. Men her var det en tydelig tilgang fra Barca at trække sig og undlade at søge boldbesiddelse og presse bare en smule aggressivt.

Jeg syntes ikke vi søgte heldet og mulighederne ved at blive ved med at presse på, stadig fra 2 halvlegs begyndelse, i det mindste indtil trætheden satte ind. Hvilket den altså ikke gør efter 45 min.

Samtidig syntes jeg dog også bare, når nu man har valgt at spille påpasseligt og defensivt, at det var decideret åndsvagt at man til allersidst ikke har mere fokus på at lukke helt af, når nu man har det ene point. :roll:
Real kom ikke med noget, hvilket vil sige, at de ikke skabte noget. Men de havde bolden, ja. Måske var man passive eller også kunne man ikke holde Real fra at have bolden. Xavi har jo ret, at man ikke burde have tabt den her kamp. Hvis nu Fermin kunne score. Araujo afslutte bedre, og ja, man fik straffe. Havde Real ikke scoret på de to latterlige “chancer”, havde den her snak om, at man gav bolden væk ikke være der.

Jeg tror ikke, at Xavi har været ud og sige til spillerne, at de skal trække sig tilbage og lade Real have bolden. Jeg tror mere, at kampe som disse har momenter. Det bølger frem og tilbage. Jeg synes også, at det var en ret kedelig fodboldkamp(både som fan eller hvis man er en neutral seer), men det er en anden snak.

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
lør okt 28, 2023 10:43 pm
Antimadridista skrev:
lør okt 28, 2023 10:28 pm
Kubala@

Du modsiger dig selv.

Du mener ikke Real kom med noget, men samtidig mener du ikke det var frivilligt at vi afgav bold/initiativ. Hvis ikke det var pga Real, hvad var det så for en ydre faktor der spillede ind??

Og det har ikke noget med forskellige momenter at gøre. Ofte balancerer kampe hvor det ene, så det andet har initiativ. Men her var det en tydelig tilgang fra Barca at trække sig og undlade at søge boldbesiddelse og presse bare en smule aggressivt.

Jeg syntes ikke vi søgte heldet og mulighederne ved at blive ved med at presse på, stadig fra 2 halvlegs begyndelse, i det mindste indtil trætheden satte ind. Hvilket den altså ikke gør efter 45 min.

Samtidig syntes jeg dog også bare, når nu man har valgt at spille påpasseligt og defensivt, at det var decideret åndsvagt at man til allersidst ikke har mere fokus på at lukke helt af, når nu man har det ene point. :roll:
Real kom ikke med noget, hvilket vil sige, at de ikke skabte noget. Men de havde bolden, ja. Måske var man passive eller også kunne man ikke holde Real fra at have bolden. Xavi har jo ret, at man ikke burde have tabt den her kamp. Hvis nu Fermin kunne score. Araujo afslutte bedre, og ja, man fik straffe. Havde Real ikke scoret på de to latterlige “chancer”, havde den her snak om, at man gav bolden væk ikke være der.

Jeg tror ikke, at Xavi har været ud og sige til spillerne, at de skal trække sig tilbage og lade Real have bolden. Jeg tror mere, at kampe som disse har momenter. Det bølger frem og tilbage. Jeg synes også, at det var en ret kedelig fodboldkamp(både som fan eller hvis man er en neutral seer), men det er en anden snak.
Det var nu heller ikke fordi Real overhovedet ikke havde noget!

Ja selvfølgelig har Xavi ret i det. Vi er ikke særlig effektive, specielt ikke i de store kampe. Forhåbentlig kommer det med erfaringen.

Jeg tror netop at Xavi har sagt, at nu trækker vi os lige lidt, er lidt afventende og prøver at være lidt kompakte med et lidt mere defensivt udgangspunkt. For det var sådan det så ud og sådan han også tidligere har ageret.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Det foruroligende er faktisk, at ingen følger med Bellingham ved andet målet, når nu han nærmest scorer alle målene for Real.

I øvrigt burde Real også være nervøse for skader til ham. Vini var jo ikke farlig. Rodrygo gjorde heller ikke noget og blev pillet ud.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
lør okt 28, 2023 10:56 pm
Kubala skrev:
lør okt 28, 2023 10:43 pm
Antimadridista skrev:
lør okt 28, 2023 10:28 pm
Kubala@

Du modsiger dig selv.

Du mener ikke Real kom med noget, men samtidig mener du ikke det var frivilligt at vi afgav bold/initiativ. Hvis ikke det var pga Real, hvad var det så for en ydre faktor der spillede ind??

Og det har ikke noget med forskellige momenter at gøre. Ofte balancerer kampe hvor det ene, så det andet har initiativ. Men her var det en tydelig tilgang fra Barca at trække sig og undlade at søge boldbesiddelse og presse bare en smule aggressivt.

Jeg syntes ikke vi søgte heldet og mulighederne ved at blive ved med at presse på, stadig fra 2 halvlegs begyndelse, i det mindste indtil trætheden satte ind. Hvilket den altså ikke gør efter 45 min.

Samtidig syntes jeg dog også bare, når nu man har valgt at spille påpasseligt og defensivt, at det var decideret åndsvagt at man til allersidst ikke har mere fokus på at lukke helt af, når nu man har det ene point. :roll:
Real kom ikke med noget, hvilket vil sige, at de ikke skabte noget. Men de havde bolden, ja. Måske var man passive eller også kunne man ikke holde Real fra at have bolden. Xavi har jo ret, at man ikke burde have tabt den her kamp. Hvis nu Fermin kunne score. Araujo afslutte bedre, og ja, man fik straffe. Havde Real ikke scoret på de to latterlige “chancer”, havde den her snak om, at man gav bolden væk ikke være der.

Jeg tror ikke, at Xavi har været ud og sige til spillerne, at de skal trække sig tilbage og lade Real have bolden. Jeg tror mere, at kampe som disse har momenter. Det bølger frem og tilbage. Jeg synes også, at det var en ret kedelig fodboldkamp(både som fan eller hvis man er en neutral seer), men det er en anden snak.
Det var nu heller ikke fordi Real overhovedet ikke havde noget!

Ja selvfølgelig har Xavi ret i det. Vi er ikke særlig effektive, specielt ikke i de store kampe. Forhåbentlig kommer det med erfaringen.

Jeg tror netop at Xavi har sagt, at nu trækker vi os lige lidt, er lidt afventende og prøver at være lidt kompakte med et lidt mere defensivt udgangspunkt. For det var sådan det så ud og sådan han også tidligere har ageret.
Men hvad havde de? Langskud fra Tchouameni? Eller Carvajal på siden? Der var virkelig ikke rigtigt noget. Det var to situationer, som normalt ikke vil ende i mål, men som gjorde. Manden har jo ikke tænkt sig at aflevere den til Bellingham, men den ender der. Bellingham skyder langt ud fra og scorer. Samme skud som Tchouameni, men den redder ter Stegen. ter Stegen burde også have reddet Bellinghams. Og så er der alt det med Barca og deres chancer.

Jeg ved ikke, hvad Xavi har sagt, men da Real havde bolden, var jeg ikke nervøs for noget. To freak show mål. Havde man vundet 1-0, havde den her snak om at give bolden væk ikke været der. I øvrigt tror jeg ikke på, at man kunne holde Real fra at have bolden kampen igennem.

Alias-A
Indlæg: 669
Tilmeldt: tors mar 20, 2008 10:21 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 39 gange
Blevet takket: 78 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Alias-A »

Irriterende måde at tabe på. Det er åbenbart naturlov at real skal komme tilbage og Bellingham skal score i overtiden.

Men jeg foretrækker trods alt at tabe på uheld og tilfældigheder frem for at blive domineret som under Setien og Koeman.
Forhåbentlig kan vi spille mere end én god halvleg i næste Clasico.
93' Iniesta

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kvoller »

Hold kæft hvor er jeg træt af det. Det ødelægger fuldstændig kampen at Romeu kommer ind. Hvad Xavi ser i ham kommer jeg aldrig til at forstå. Elendig spiller.
Lewan kan stadig ikke tæmme en bold, alt springer fra ham. Lort. Vi havde chancerne til at føre komfortabelt ved halvleg.

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

I klar kontrol, foran og burde have været med mere. Man styrede tempo og energien i kampen. Det som åbenlyst fungerede, vælger man så at ændre for en mere defensiv og ikke målsøgende taktik.

Når nu vi kunne og det kunne vi jo åbenlyst, da vil jeg altid ønske (og det har vi også oftest haft succes med) at vi forsøger at dominere og spille for at score igen (selvfølgelig ikke med hovedet under armen), fremfor at fedte den hjem, når vi møder Real.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Albert Blaya (Relevo): "Ancelotti subbed in two players that changed the match, Barça did the opposite".

"Lewandowski, without rhythm, made everything slower. Romeu dragged Gavi farther away from Gündogan and did not allow the connection between Fermin and Cancelo. After that, open the lane for Madrid."

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

Og næste kamp er ude mod Real Sociedad. Her spiller Lewandowski fra start til slut. Flere pointtab på vej.
MDCCCXCIX

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Filten »

Kubala skrev:
lør okt 28, 2023 10:59 pm
Det foruroligende er faktisk, at ingen følger med Bellingham ved andet målet, når nu han nærmest scorer alle målene for Real.

I øvrigt burde Real også være nervøse for skader til ham. Vini var jo ikke farlig. Rodrygo gjorde heller ikke noget og blev pillet ud.
Så du hvem der fulgte med bellingham inden han scorede og lige pludselig valgte, at stoppe op og stå og glo som om “ham tager de andre nede i forsvaret” han skal aldrig nogensinde ind på banen mere!
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af DrGink »

Dytrax skrev:
lør okt 28, 2023 11:54 pm
Albert Blaya (Relevo): "Ancelotti subbed in two players that changed the match, Barça did the opposite".

"Lewandowski, without rhythm, made everything slower. Romeu dragged Gavi farther away from Gündogan and did not allow the connection between Fermin and Cancelo. After that, open the lane for Madrid."
Jeg er helt uenig, med den kære Albert. Vi skiftede også to spillere ind der forandrede kampen! :mad:

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Barcaholic »

Det værste ved et nederlag til Madrid, er at vågne dagen efter og finde ud af det ikke bare var en dårlig drøm.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Norbit »

Dagen derpå.. Jeg ved ikke hvad i andre føler og tænker, men jeg synes at Xavi fortjener noget kritik. Han er lynhurtig ude og sige at vi skulle have vundet og bla bla bla., kan vi bruge det til noget, næh. Han kunne se hvor vi bevægede os hen i mod. Real havde kontrol på hele 2.halveg. Jeg synes, bund ærligt, at det var en fortjent sejr til dem. De ville det klart mere end os. Vi kommer frem til 1 chance eller 2, her forventer jeg meget mere! Synes at Xavi bold er gået hen og blevet mere og mere tilfældighedsbold end kontrollerende.
Havde vi nogle gennemspillede angreb? Vi lignede Getafe eller Granada der prøvede at forsvarer en 1-0 sejr hjem. De gik sidste sæson, men denne sæson går det ikke. Vi fik alt for mange point sidste sæson på at forsvare de her små sejre hjem, ligenu ved jeg ikke hvad Xavis gameplan er. Det er frustrerende at se på. Han foretog nogle vilde indskiftninger igår som kostede kampen.

Yamal har konstant spillet højre kant for os, lige i går bliver han sat på venstre for at give Raphinha venstre side. Yamal var tydeligvis mærket af atmosfæren, han er stadig 16, han skulle ikke ind i den kamp, han var total låst da han er så meget venstre benet.

Dumper:
Lewandowski, puha, heldigvis får vi Victor Roque til vinter. Raphinha, elendig. Torres, alt for mange boldtab. Felix, en skygge. Balde, meget dårlig igår. AC, han dårligste kamp i Barca trøjen. Romeu, gider ikke engang begynde, se indlæg fra igår.

Godkendt:
Gavi, Araujo, Gundo, Fermin, Inigo, Ter Stegen.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Lopezzz skrev:
søn okt 29, 2023 12:04 am
Og næste kamp er ude mod Real Sociedad. Her spiller Lewandowski fra start til slut. Flere pointtab på vej.
Yep og Real har Vallecano…! Det kan let blive 7 points forskel og så er det tæt på game over.

Reals program frem til Jul, er i øvrigt ret overkommeligt. :|

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kvoller »

Fermin burde ikke være taget ud.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 50 gæster