28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Champione skrev:
lør okt 28, 2023 7:02 pm
Anti:
Mener du Madrid vader i chancer inden Jude scorer en vanvidskasse ud af det blå?
Ja, var du på toilettet? Nej er det korte svar.

Hvad er dit svar på mit spørgsmål?

Mener du det er fornuftigt, frivilligt at overlade al initiativ til et hold som Real, der sjældent har brug for mange chancer. I første halvleg havde de intet ved vores aggressive, boldorienterede tilgang.

Og vi blev jo altså ikke trætte efter 1 halvleg!!

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Barcaholic »

Det værste ved den her kamp, er jo at vi alle godt vidste hvordan den ville ende.
Allerede midtvejs i første halvleg, da man ikke udnyttede sit klare overtal, var man klar over at real ville komme igang i 2. Halvleg og lave en overtids scoring.
Det er sku frustrerende at være vidne til, at man gang på gang ikke tør spille en kamp færdig og tyr til kujon bold.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Dytrax »

Xavi: "Even a draw wouldn't reflect what we saw on the pitch. I think we played a game to win but we lost, a bad result although I think we played a good game. It's hard, but the goal is to win the league and this isn't over."

"We did not lose because of the referee, we lost because we were not effective"

"Losing at home to Madrid is frustrating, of course, but we have to continue. We're on the right track."

"Gavi was sensational. He played a great match. He's the soul of the team. Today, he played more as a pivot and he did very well. He gives us the intensity that is fundamental in this team."

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Champione »

Kan være vi skal lukke den her.
Du læser tydeligvis ikke mit indlæg.

Min teori er, at vi havde brugt rigtig mange kræfter både med og uden bold i første halvleg.
Så tror bestemt ikke vores taktik var at pakke os, men at kræfterne slap op.
Vores smalle trup har virkelig mange minutter i benene.

Madrids justeringer rammer også hårdt. Cama er rigtig stærk på back og med Modric vinder de possession.
Oveni, at vi skifter en trætte og godt spillende i første Felix, Cancelo, og sætter Lewa og Raphinha som i nuværende forfatning bestemt ikke forstærkede os.

Hak du bare Xavi ned, hvis du sluger et bittert nederlag bedre, men ud fra bænken idag - og skaderne, kan man sgu ikke klandre Xavis dispositioner idag.
---------------------------------------
Barca is my religion!

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Champione skrev:
lør okt 28, 2023 7:15 pm
Kan være vi skal lukke den her.
Du læser tydeligvis ikke mit indlæg.

Min teori er, at vi havde brugt rigtig mange kræfter både med og uden bold i første halvleg.
Så tror bestemt ikke vores taktik var at pakke os, men at kræfterne slap op.
Vores smalle trup har virkelig mange minutter i benene.

Madrids justeringer rammer også hårdt. Cama er rigtig stærk på back og med Modric vinder de possession.
Oveni, at vi skifter en trætte og godt spillende i første Felix, Cancelo, og sætter Lewa og Raphinha som i nuværende forfatning bestemt ikke forstærkede os.

Hak du bare Xavi ned, hvis du sluger et bittert nederlag bedre, men ud fra bænken idag - og skaderne, kan man sgu ikke klandre Xavis dispositioner idag.
Selvfølgelig læser jeg dit indlæg, ellers ville jeg jo ikke kunne svare :roll: ;-)


Jeg hakker sjældent på Xavi. Men i dag syntes jeg det var indlysende at han fejlede med sine dispositioner i 2 halvleg.

Du kalder det træthed, men allerede fra første minut af 2 halvleg, var stilen lagt helt om. Derfor mener jeg ikke man kan tale om træthed, men en kalkuleret taktisk drejning fra Xavi.

Vi er uenige, men jeg gider heller ikke rode mere rundt i det. Det kommer der alligevel ikke point ud af.

Og vinen trækker…

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Xavi har lavet gode dispositioner en hel del gange. Bellinghams første mål var jo helt ude af det blå. Jeg synes, at ter Stegen burde have reddet det. Fermin havde gult, så han skulle ud. Ferran var dårligt spillende. Cancelo var faktisk slet ikke farlig, da Mendy var inde, men blev det først efter udskiftning af ham. Med Cama fik Real dog mere offensiv spil.

Nåh, hvis man ikke kan score på sine chancer. Hvorfor scorer Fermin ikke på den chance der? Det er jo meget godt at rose ham, men han brænder en kæmpe chance. Og Araujo burde også have scoret på hans.

Xavi gjorde, hvad han kunne. Han stiller med et hold, hvor fem afgørende spillere ikke er til start og sidder på hele første halvleg.

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Og så trækker han sig….

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Der er ingen, der trækker sig. Kampen har faser. De to mål er jo komplet latterlige. Mål nummer to er også total tilfældigt. Havde man scoret på de to store chancer i første halvleg, ville man være foran med 3. Og havde man fået straffe, havde det været 4. Fermin er jo helt væk for at brænde den der kæmpe chance.

Men altså, sæsonen er lang. Og forhåbentlig kommer Lewan, Raph, Pedri og Frenkie helt tilbage og så kan man tag fat.

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
lør okt 28, 2023 8:10 pm
Der er ingen, der trækker sig. Kampen har faser. De to mål er jo komplet latterlige. Mål nummer to er også total tilfældigt. Havde man scoret på de to store chancer i første halvleg, ville man være foran med 3. Og havde man fået straffe, havde det været 4. Fermin er jo helt væk for at brænde den der kæmpe chance.

Men altså, sæsonen er lang. Og forhåbentlig kommer Lewan, Raph, Pedri og Frenkie helt tilbage og så kan man tag fat.
Jaja man misser chancerne, hvilket selvfølgelig også er et issue. Alle ved at sådan noget bider en i røven.

Men jo, man trækker sig. Det er jo tydeligt og det fortæller diverse kommentatorer mm jo også.

4 point er ikke alverden, men vi burde have taget 3 + de minimum 2 vi er blevet snydt for tidligere. Så burde have været en håndfuld point foran, hvilket ville have givet en helt anden stemning og ro.

I det hele taget burde et tophold hjemme, mod et hold der egentlig også var tilfredse, ikke smide et kryds, i overtiden. Det må man simpelthen bare ikke. Om det er uerfarenhed..hmmmn ja måske, men af de 11 der sluttede, var kun Gavi, Balde og Yamal unge/uerfarne…

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
lør okt 28, 2023 8:36 pm
Kubala skrev:
lør okt 28, 2023 8:10 pm
Der er ingen, der trækker sig. Kampen har faser. De to mål er jo komplet latterlige. Mål nummer to er også total tilfældigt. Havde man scoret på de to store chancer i første halvleg, ville man være foran med 3. Og havde man fået straffe, havde det været 4. Fermin er jo helt væk for at brænde den der kæmpe chance.

Men altså, sæsonen er lang. Og forhåbentlig kommer Lewan, Raph, Pedri og Frenkie helt tilbage og så kan man tag fat.
Jaja man misser chancerne, hvilket selvfølgelig også er et issue. Alle ved at sådan noget bider en i røven.

Men jo, man trækker sig. Det er jo tydeligt og det fortæller diverse kommentatorer mm jo også.

4 point er ikke alverden, men vi burde have taget 3 + de minimum 2 vi er blevet snydt for tidligere. Så burde have været en håndfuld point foran, hvilket ville have givet en helt anden stemning og ro.

I det hele taget burde et tophold hjemme, mod et hold der egentlig også var tilfredse, ikke smide et kryds, i overtiden. Det må man simpelthen bare ikke. Om det er uerfarenhed..hmmmn ja måske, men af de 11 der sluttede, var kun Gavi, Balde og Yamal unge/uerfarne…
Det er en stor kamp. Den allerstørste i ligaen. Og også i fodboldverden. Hvis man ikke scorer på sine chancer, betaler man i sådan en kamp. Kampen har momenter. Det er ikke altid frivilligt at give bolden fra sig og lade modstanderen have den. Real kom ikke med noget. Et langskud og en tæmning/afslutning, der ryger hen til Bellingham. Xavi skifter ud for at give holdet ny energi samt pille spillere ud, der har gult eller ikke gør noget synderligt. Oftest har det betalt sig, og i dag kunne det også mindst have endt med 1-1, men sådan gik det ikke.

Det er brandærgerligt, at man taber, men der er lang vej endnu. Det er komisk, når der bliver sagt, at Ancelotti er Xavi overlegen. I morgen når Ancelotti får svingende resultater med Real, vil snakken være en anden.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15005
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Lopezzz »

3 måneder siden vandt vi 3:0 på Bernabeu så vi kommer efter dem næste gang. Revenge is a must 👊🏽
Mesterskabet skal forsvares med blod og tårer.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Norbit »

Den næste der forsvarer Romeu i det her forum burde få permanent ban. Fyren kommer ind og taber stort set alle bolde. Han følger, igen, ikke med sin mand hele vejen. Alle ved at Bellingham er reals største trussel, Romeu er så snot dum at han stopper halvejs i feltet i håb om at en anden overtager. Der er sku en grund til at hans karriere maxede ud ved Southampton, han er piv hamrende elendigt. Han skal ud af den trup hurtigst muligt. Det går alt for stærkt. Jeg er målløs over at man kan komme ind og være så ringe som han var.

Det bliver en lang sæson. Og nej jeg gider ikke høre om, at han blev sat på banen for at vinde fysiske dueller på midten. Han tabte alt. Ud med ham.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Iniesta007
Indlæg: 573
Tilmeldt: tors mar 11, 2021 4:54 pm
Har takket: 32 gange
Blevet takket: 83 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Iniesta007 »

Norbit skrev:
lør okt 28, 2023 10:02 pm
Den næste der forsvarer Romeu i det her forum burde få permanent ban. Fyren kommer ind og taber stort set alle bolde. Han følger, igen, ikke med sin mand hele vejen. Alle ved at Bellingham er reals største trussel, Romeu er så snot dum at han stopper halvejs i feltet i håb om at en anden overtager. Der er sku en grund til at hans karriere maxede ud ved Southampton, han er piv hamrende elendigt. Han skal ud af den trup hurtigst muligt. Det går alt for stærkt. Jeg er målløs over at man kan komme ind og være så ringe som han var.

Det bliver en lang sæson. Og nej jeg gider ikke høre om, at han blev sat på banen for at vinde fysiske dueller på midten. Han tabte alt. Ud med ham.
Fuldstændig enig. Det er kun Xavi der ikke kan se det, eller han er bare en stædig Rasmus Modsat :sick:

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Kubala@

Du modsiger dig selv.

Du mener ikke Real kom med noget, men samtidig mener du ikke det var frivilligt at vi afgav bold/initiativ. Hvis ikke det var pga Real, hvad var det så for en ydre faktor der spillede ind??

Og det har ikke noget med forskellige momenter at gøre. Ofte balancerer kampe hvor det ene, så det andet har initiativ. Men her var det en tydelig tilgang fra Barca at trække sig og undlade at søge boldbesiddelse og presse bare en smule aggressivt.

Jeg syntes ikke vi søgte heldet og mulighederne ved at blive ved med at presse på, stadig fra 2 halvlegs begyndelse, i det mindste indtil trætheden satte ind. Hvilket den altså ikke gør efter 45 min.

Samtidig syntes jeg dog også bare, når nu man har valgt at spille påpasseligt og defensivt, at det var decideret åndsvagt at man til allersidst ikke har mere fokus på at lukke helt af, når nu man har det ene point. :roll:

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 28/10 FC Barcelona - Real Madrid

Indlæg af Antimadridista »

Norbit skrev:
lør okt 28, 2023 10:02 pm
Den næste der forsvarer Romeu i det her forum burde få permanent ban. Fyren kommer ind og taber stort set alle bolde. Han følger, igen, ikke med sin mand hele vejen. Alle ved at Bellingham er reals største trussel, Romeu er så snot dum at han stopper halvejs i feltet i håb om at en anden overtager. Der er sku en grund til at hans karriere maxede ud ved Southampton, han er piv hamrende elendigt. Han skal ud af den trup hurtigst muligt. Det går alt for stærkt. Jeg er målløs over at man kan komme ind og være så ringe som han var.

Det bliver en lang sæson. Og nej jeg gider ikke høre om, at han blev sat på banen for at vinde fysiske dueller på midten. Han tabte alt. Ud med ham.
Må efterhånden give dig ret. I starten af sæsonen syntes jeg egentlig han præsterede ok og til tider overraskende godt. Men det er som om modstanderne har opdaget, at de bare skal kaste sig over ham, hurtigst muligt, så bliver han simpelthen overrumplet gang på gang.
Han virker til at tro at han har langt bedre tid end han har, reagerer langsomt ift modstanderne omkring ham og får ofte først i sidste øjeblik sendt den videre. Man sidder også og irriteres over at medspillerne faktisk afleverer til ham, da man konstant beder en bøn hvis han får den i en småpresset situation!!

Håber virkelig han bliver permanent bænket snart og ikke ser flere startpladser.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 51 gæster