25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af Filten »

EasyBuddhist skrev:
ons okt 25, 2023 10:26 pm
Filten skrev:
ons okt 25, 2023 10:23 pm
Dytrax skrev:
ons okt 25, 2023 9:17 pm
Fra Barcelona-relateret FB side:
It's truly saddening to see some of you bashing Romeu for that goal (which wasn't even his fault). He was near perfect today, pressing everyone and displaying great composure on the ball.

He really balled out tonight. Some of you only criticize him because he doesn't have a big name. Let's not forget his outstanding overall performance in the game. As culers, we should support our players.


Er det mig, der er pessimist og blind overfor Romeus kvaliteter? Jeg synes ikke, han hører til på holdet og synes ikke han spillede en prangende kamp.
Han var pisse ringe, jeg savnede bussi.
Busi er pisse gammel og ville hverken have gjort fra eller til. Kom nu videre
Bussi havde ikke stoppet op i sit tilbage løb, det er han heldigvis for klog til ;)

Angående dit hate på Felix, du påstår han kan erstattes af folk vi har "herhjemme" jeg vil gerne vide hvem?
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af EasyBuddhist »

Madameskrald skrev:
ons okt 25, 2023 10:31 pm
Det mål har mange sekvenser, der går helt galt…

1) Felix helt umotiverede håbløse boldtab
2) Romeus manglende genpres
3) Araujo ud af position
4) Romeus manglende til tilbageløb

3 og 4 kandiderer til største fejl… i min bog laver Araujo den største. Han må aldrig forlade sin centrale zone i så høj grad i den situation - både Romeus og Martinezs modspillere kan oplagt løbe ned i det rum, og blive 1 vs. 1 med Stegen. Romeus fejl øjner større, end den er, netop fordi Araujo efterlader et enormt bagrum.
Du mangler i den grad Cancelo, som fuldstændig misser omstillingen og er grunden til, Araujo træder ud af position.

Der er en meget hårdfin balance, der skal opretholdes, når man spiller i en 2-3-5 i boldbesiddelse og den vigtigste er, backen i den modsatte side af boldtab backtracker og det skal ske pre boldtab vel og mærke. Lige så snart bolden sættes på spil i modsatte angrebsside, skal backen træde tilbage for at kunne dække af for omstillingen og Cancelo var fuldstændig væk i situationen.

Han kan i mild grad undskyldes af Felix' fuldstændig latterlige måde at tabe bolden uden grund, men det undskylder ham ikke helt og slet i den grad, som han misser den.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af EasyBuddhist »

Filten skrev:
ons okt 25, 2023 10:39 pm
EasyBuddhist skrev:
ons okt 25, 2023 10:26 pm
Filten skrev:
ons okt 25, 2023 10:23 pm
Dytrax skrev:
ons okt 25, 2023 9:17 pm
Fra Barcelona-relateret FB side:
It's truly saddening to see some of you bashing Romeu for that goal (which wasn't even his fault). He was near perfect today, pressing everyone and displaying great composure on the ball.

He really balled out tonight. Some of you only criticize him because he doesn't have a big name. Let's not forget his outstanding overall performance in the game. As culers, we should support our players.


Er det mig, der er pessimist og blind overfor Romeus kvaliteter? Jeg synes ikke, han hører til på holdet og synes ikke han spillede en prangende kamp.
Han var pisse ringe, jeg savnede bussi.
Busi er pisse gammel og ville hverken have gjort fra eller til. Kom nu videre
Bussi havde ikke stoppet op i sit tilbage løb, det er han heldigvis for klog til ;)

Angående dit hate på Felix, du påstår han kan erstattes af folk vi har "herhjemme" jeg vil gerne vide hvem?
Jeg vil gerne bare være fri for at høre om Busi andet end som den legende, han er. Han er færdig på topplan og sådan går det alle. Barca har haft disse strukturelle problemer længe inden Busi stoppede og han var selv en ovevejende del af grunden.

Ang. felix, så tager jeg en hvilken som helst La masia spiller, der gider kæmpe for trøjen over ham. Det er i virkeligheden meget simpelt. Det man har set fra Felix indtil videre svarer ikke engang til det output, Dembélé havde og så kan du jo ligge og rode med det faktum, som du vil
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af Filten »

EasyBuddhist skrev:
ons okt 25, 2023 10:48 pm
Filten skrev:
ons okt 25, 2023 10:39 pm
EasyBuddhist skrev:
ons okt 25, 2023 10:26 pm
Filten skrev:
ons okt 25, 2023 10:23 pm
Dytrax skrev:
ons okt 25, 2023 9:17 pm
Fra Barcelona-relateret FB side:
It's truly saddening to see some of you bashing Romeu for that goal (which wasn't even his fault). He was near perfect today, pressing everyone and displaying great composure on the ball.

He really balled out tonight. Some of you only criticize him because he doesn't have a big name. Let's not forget his outstanding overall performance in the game. As culers, we should support our players.


Er det mig, der er pessimist og blind overfor Romeus kvaliteter? Jeg synes ikke, han hører til på holdet og synes ikke han spillede en prangende kamp.
Han var pisse ringe, jeg savnede bussi.
Busi er pisse gammel og ville hverken have gjort fra eller til. Kom nu videre
Bussi havde ikke stoppet op i sit tilbage løb, det er han heldigvis for klog til ;)

Angående dit hate på Felix, du påstår han kan erstattes af folk vi har "herhjemme" jeg vil gerne vide hvem?
Jeg vil gerne bare være fri for at høre om Busi andet end som den legende, han er. Han er færdig på topplan og sådan går det alle. Barca har haft disse strukturelle problemer længe inden Busi stoppede og han var selv en ovevejende del af grunden.

Ang. felix, så tager jeg en hvilken som helst La masia spiller, der gider kæmpe for trøjen over ham. Det er i virkeligheden meget simpelt. Det man har set fra Felix indtil videre svarer ikke engang til det output, Dembélé havde og så kan du jo ligge og rode med det faktum, som du vil
Dembele var jo også kendt for at "kæmpe for trøjen" og scorede 1 mål pr 4.6 kamp.
Felix scorer 1 mål pr. 3,3 kamp
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
ons okt 25, 2023 10:43 pm
Madameskrald skrev:
ons okt 25, 2023 10:31 pm
Det mål har mange sekvenser, der går helt galt…

1) Felix helt umotiverede håbløse boldtab
2) Romeus manglende genpres
3) Araujo ud af position
4) Romeus manglende til tilbageløb

3 og 4 kandiderer til største fejl… i min bog laver Araujo den største. Han må aldrig forlade sin centrale zone i så høj grad i den situation - både Romeus og Martinezs modspillere kan oplagt løbe ned i det rum, og blive 1 vs. 1 med Stegen. Romeus fejl øjner større, end den er, netop fordi Araujo efterlader et enormt bagrum.
Du mangler i den grad Cancelo, som fuldstændig misser omstillingen og er grunden til, Araujo træder ud af position.

Der er en meget hårdfin balance, der skal opretholdes, når man spiller i en 2-3-5 i boldbesiddelse og den vigtigste er, backen i den modsatte side af boldtab backtracker og det skal ske pre boldtab vel og mærke. Lige så snart bolden sættes på spil i modsatte angrebsside, skal backen træde tilbage for at kunne dække af for omstillingen og Cancelo var fuldstændig væk i situationen.

Han kan i mild grad undskyldes af Felix' fuldstændig latterlige måde at tabe bolden uden grund, men det undskylder ham ikke helt og slet i den grad, som han misser den.
Selvfølgelig havde det hjulpet Araujo, hvis Cancelo var med tilbage, men det var ikke tilfældet, og så må resten af holdet tilpasse sig. Og her er det altså Araujo, der ender helt ude af position uden at løse en nævneværdig risiko.

I pågældende situation var Cancelo fremme i banen og Alonso tilbage i banen, hvilket syntes at være en risiko man accepterer på holdet, så din udlægning holder ikke helt.. Og det er naturligvis fint, hvis backs falder tilbage, når bolden skifter side, men også helt urealistisk i dette scenarie, hvor bolden kommer fra Cancelos side, inden Felix taber den.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af Barca80 »

Det positive ved alle de her skader vi rammes af, er jo at det giver masser spilletid til de unge spillere.

Så "flere skader tak" fristes jeg til at sige, men gør det ikke :thumbup:

Brugeravatar
whidgee
Indlæg: 2804
Tilmeldt: søn maj 19, 2013 10:18 pm
Har takket: 152 gange
Blevet takket: 289 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af whidgee »

Fandme også Xavis skyld med alle de skader...

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af Kvoller »

Barca80 skrev:
tors okt 26, 2023 11:17 am
Så "flere skader tak" fristes jeg til at sige, men gør det ikke :thumbup:
Det ville da også være noget fuldstændig hjernedødt dumt at skrive.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 51 gæster