25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af DrGink »

Barcaholic skrev:
ons okt 25, 2023 8:25 pm
DrGink skrev:
ons okt 25, 2023 8:18 pm
Barcaholic skrev:
ons okt 25, 2023 8:09 pm
Skidt over hele linjen.
Dumt blodtab af Felix, skidt tilbageløb af Romeu og Araujo der ligger og dækker af på HB.


Årh der var vel nødvendigt for Araujo at han dækker af på højreback, når cancelo nu ikke er kunne være der. Men romeu har jo et langt forspring til sin mand og opdage alt alt alt for sent at han er løbet.
Vil da indrømme at i den trio er han trodsalt den der laver den mindste fejl.
Men synes det er unødvendigt at ligge sig så højt og bredt, især når Martinez holder sin plads på VCB.
Der var jo et kæmpe hul mellem Araujo og Martinez.
Ja det var der. Jeg vil bare mene at det er Romeus mand. Araujo bliver nødt til at dække af og så Romeu tage manden der kommer i løb(som han havde et kæmpe forspring til). Sådan er det når vi spiller med en wingback der sjældent er helt på plads.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af Barcaholic »

FCBarcelonaChr skrev:
ons okt 25, 2023 8:45 pm
Sløj anden halvleg. Heldigt vi hiver 2-1 hjem efter min mening. Fermin MOTM.

Ved ikke om vi er heldige med sejren. Vi har trodsalt en del store chancer, plus Fermins afslutning på stolpen.
Men pinligt at de går sådan ned i 2. Halvleg.
Mod et bedre hold var de nok blevet straffet.

Fermin var klart banens spiller, kæmpe kamp af ham.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
ons okt 25, 2023 8:11 pm
EasyBuddhist skrev:
ons okt 25, 2023 8:08 pm
Nogen bliver nødt til at fortælle mig igen, hvorfor man skal købe Felix for 50 mio+?

Vi har alt, hvad vi skal bruge derhjemme
Det skal vi bestemt heller ikke. Troede egentlig det var 80 :eek:
80 eller 50, pointen er stadig den samme. Lige nu ville jeg ikke bruge 20 på ham med den løn, han samtidig skal have.

Man har spillere derhjemme, der vil kæmpe røven ud af bukserne for at få chancen og som er lige så gode, det er pointen. Hans indsats i dag var.... ja, jeg ved sgu ikke, hvad jeg skal sige egentlig.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af Dytrax »

Romeu er ikke god nok. Som i slet ikke. Manden er sympatisk og alt det der, men det vinder vi ikke kampe på.

Der er også øjeblikke, hvor det ser ud til at hele holdet taber sutten og bliver løbet over ende. Ikke så galt som det har været, men måske der stadig huserer et uadresseret spøgelse et sted? Vi skal ikke kollapse på den måde.

Naturligvis også vigtigt at have i mente at Frenkie, Pedri og Lewa er ude med skader. Raphinia også, ikke at de to sidstnævnte altid gør forskellen, men hollænderen og Kaptajn Kikkert gør.

Brugeravatar
Barcaholic
Indlæg: 1670
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 4:42 pm
Geografisk sted: Århus
Har takket: 203 gange
Blevet takket: 192 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af Barcaholic »

DrGink skrev:
ons okt 25, 2023 8:55 pm
Barcaholic skrev:
ons okt 25, 2023 8:25 pm
DrGink skrev:
ons okt 25, 2023 8:18 pm
Barcaholic skrev:
ons okt 25, 2023 8:09 pm
Skidt over hele linjen.
Dumt blodtab af Felix, skidt tilbageløb af Romeu og Araujo der ligger og dækker af på HB.


Årh der var vel nødvendigt for Araujo at han dækker af på højreback, når cancelo nu ikke er kunne være der. Men romeu har jo et langt forspring til sin mand og opdage alt alt alt for sent at han er løbet.
Vil da indrømme at i den trio er han trodsalt den der laver den mindste fejl.
Men synes det er unødvendigt at ligge sig så højt og bredt, især når Martinez holder sin plads på VCB.
Der var jo et kæmpe hul mellem Araujo og Martinez.
Ja det var der. Jeg vil bare mene at det er Romeus mand. Araujo bliver nødt til at dække af og så Romeu tage manden der kommer i løb(som han havde et kæmpe forspring til). Sådan er det når vi spiller med en wingback der sjældent er helt på plads.
Jeg er slet ikke uenig.
Romeu sælger den ved at tabe sin mand.
Man kan måske endda også lægge den lidt over på Martinez, der ikke dækker af for Araujo.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af Dytrax »

Fermín López: "I'm happy to have helped with a goal. Under Xavi's orders I feel very comfortable, I feel good playing as an interior."

"The header? Yes, I'm small, but I have good timing. You never expect to experience something like this, but it's what I have been working for all my life."

"I will give my 100% in El Clásico."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af Dytrax »

Fra Barcelona-relateret FB side:
It's truly saddening to see some of you bashing Romeu for that goal (which wasn't even his fault). He was near perfect today, pressing everyone and displaying great composure on the ball.

He really balled out tonight. Some of you only criticize him because he doesn't have a big name. Let's not forget his outstanding overall performance in the game. As culers, we should support our players.


Er det mig, der er pessimist og blind overfor Romeus kvaliteter? Jeg synes ikke, han hører til på holdet og synes ikke han spillede en prangende kamp.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af EasyBuddhist »

Nå, jeg kunne egentlig copy paste post indlægget fra youth league kampen. Klassisk Barca kamp hele vejen igennem. Lige fra det kontrollerede spil i første halvleg, til det håbløse forsvarsspil i omstillingerne i anden.

Problemet med Oriol er ikke så meget ham selv dog. Man ved, hvad man har med ham og i særdeleshed, hvad man IKKE har. Og, når man lader ham alene med alt for stort område at dække, så har man den grad fejlet i setuppet.

Man er nødt til at være mere kompakte i omstillingerne og sekvensen med målet, starter det helt oppe ved en håbløs sløset Joao Felix og Cancelo er helt blank i forhold til omstillingen.

Selvfølgelig kan man godt i nogen grad klandre Oriol for ikke at følge løbet, men fejlen er allerede sket og alle kender hans begrænsninger. Man er nødt til at være opmærksom på, han ikke kan dække for store områder. Dermed ikke sagt, det ikke ville være dejligt med en mere løbestærk 6'er, for det skal man selvfølgelig gå efter, så snart man får mulighed for det og her tænker jeg mest på det økonomiske.

Sad og så en del af Sociedad's kamp i går og Zubimendi spillede fremragende igen, igen. Han har bevæget sig et niveau op i denne sæson og han ligner den perfekte 6'er for Barca. Ikke fordi, jeg ikke gerne ville have ét af de unge lysende talenter, for det vil jeg også gerne, men Zubimendi er allerede verdensklasse og vil gå direkte ind og forstærke Barca med flere niveauer på pivot'en
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af EasyBuddhist »

Dytrax skrev:
ons okt 25, 2023 9:17 pm
Fra Barcelona-relateret FB side:
It's truly saddening to see some of you bashing Romeu for that goal (which wasn't even his fault). He was near perfect today, pressing everyone and displaying great composure on the ball.

He really balled out tonight. Some of you only criticize him because he doesn't have a big name. Let's not forget his outstanding overall performance in the game. As culers, we should support our players.


Er det mig, der er pessimist og blind overfor Romeus kvaliteter? Jeg synes ikke, han hører til på holdet og synes ikke han spillede en prangende kamp.
Det er ikke så lige til, som man skulle synes. Stilistisk passer Oriol ind, men for et hold som Barca, er det ikke nok. Man er nødt til at have ekstraordinær kvalitet på de fleste positioner og det gælder i særdeleshed en så vigtig position som pivot. Men, Oriol's problemer afspejler ikke kun hans egne begrænsninger, men i høj grad også holdets. I dag dækkede han de fleste af hans arbejdsopgave uden problemer og derfor bliver de situationer, hvor han bliver efterladt isoleret til mere strukturelle problemer, hvor også medspillernes begrænsninger udsættes og i tilfældet med målet, var det IKKE Oriol, der lavede fejlen først. Hele bagkæden træder fuldstændig ud af position fordi, Felix laver et tåbelig og unødvendigt boldtab. Derved bliver Oriol efterladt med alt for meget areal at afdække og DET kan han ikke og Busi havde gjort hverken fra eller til i den situation, for han kunne heller ikke. Not now, not ever
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af EasyBuddhist »

🎙️| Xavi: “We will try to control the match as much as possible on Saturday. It’s necessary not to lose the ball in crucial areas, because Madrid can destroy you.” #fcblive
Yep
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af emo »

EasyBuddhist skrev:
ons okt 25, 2023 10:03 pm
🎙️| Xavi: “We will try to control the match as much as possible on Saturday. It’s necessary not to lose the ball in crucial areas, because Madrid can destroy you.” #fcblive
Yep
And will!
Allez...

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
ons okt 25, 2023 9:17 pm
Fra Barcelona-relateret FB side:
It's truly saddening to see some of you bashing Romeu for that goal (which wasn't even his fault). He was near perfect today, pressing everyone and displaying great composure on the ball.

He really balled out tonight. Some of you only criticize him because he doesn't have a big name. Let's not forget his outstanding overall performance in the game. As culers, we should support our players.


Er det mig, der er pessimist og blind overfor Romeus kvaliteter? Jeg synes ikke, han hører til på holdet og synes ikke han spillede en prangende kamp.
Han var pisse ringe, jeg savnede bussi.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af EasyBuddhist »

Fermín López vs Shakhtar Donetsk

80 Minutes Played
1 Goal
1.56 xG
2 Woodwork Hit
63 Touches
36 Accurate Passes
82% Pass Accuracy
3 Key Passes
3/5 Accurate Long Balls
3/5 Successful Dribbles
2 Big Chances Misses
6/10 Ground Duels Won
1/2 Aerial Duel Won
0 Fouls
2 Times Was Fouled
1 Tackle
8 Recoveries

First start in the UCL for 20-year-old Fermin Lopez. Incredible performance.
Monster kamp af Fermin i aften. Det er en ubeskrivelig glæde at være vidne til hans indtog på holdet. Man sidder hele tiden og tænker, det er for godt til at være sandt, men han fortsætter bare.

Jeg tager én Fermin over to Felix hele dagen lang
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af EasyBuddhist »

Filten skrev:
ons okt 25, 2023 10:23 pm
Dytrax skrev:
ons okt 25, 2023 9:17 pm
Fra Barcelona-relateret FB side:
It's truly saddening to see some of you bashing Romeu for that goal (which wasn't even his fault). He was near perfect today, pressing everyone and displaying great composure on the ball.

He really balled out tonight. Some of you only criticize him because he doesn't have a big name. Let's not forget his outstanding overall performance in the game. As culers, we should support our players.


Er det mig, der er pessimist og blind overfor Romeus kvaliteter? Jeg synes ikke, han hører til på holdet og synes ikke han spillede en prangende kamp.
Han var pisse ringe, jeg savnede bussi.
Busi er pisse gammel og ville hverken have gjort fra eller til. Kom nu videre
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 25/10 FC Barcelona - Shakhtar Donetsk

Indlæg af Madameskrald »

Det mål har mange sekvenser, der går helt galt…

1) Felix helt umotiverede håbløse boldtab
2) Romeus manglende genpres
3) Araujo ud af position
4) Romeus manglende til tilbageløb

3 og 4 kandiderer til største fejl… i min bog laver Araujo den største. Han må aldrig forlade sin centrale zone i så høj grad i den situation - både Romeus og Martinezs modspillere kan oplagt løbe ned i det rum, og blive 1 vs. 1 med Stegen. Romeus fejl øjner større, end den er, netop fordi Araujo efterlader et enormt bagrum.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Antimadridista og 68 gæster