29/9 FC Barcelona - Sevilla

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
fre sep 29, 2023 11:28 pm
Lewa var tilbage i den udgave, man har lært alt for godt at kende siden nytår. Elendig kamp fra hans side.
Jeg synes jo han sagtens kunne være en del af det nye Barca da vi signede ham. Han har jo også været god - især i starten sidste sæson.

Men jeg må nok sige jeg synes han passe dårligere og dårligere ind.

1. Han er skræmmende dårlig i pasningsspillet. Jeg havde jo ikke forventet han ville komme med gyldne afleveringer konstant, men det her er jo vildt. Det er som om han bare ikke kan træffe den rigtige beslutning om hvem han skal sende bolden videre til når han har den. Han kan nærmest ikke modtage bolden i angrebet.
2. Han er ikke hurtig. I en kamp som igår hvor så meget af vores spil bliver at vi sender bolde(nogle gange lange) ned bag deres forsvarslinje, kan han ikke være med.
3. Den spanske liga passer ikke til ham. I Tyskland har angriberne mere plads. I Spanien er det "tilladt" for hold at forsvare sig meget dybt og begrave sig med et helt hold inde i feltet. Det virker ikke til at han kan få løst opgaven med hvordan han så skal få bolden. Jeg tror faktisk ikke han ville have scoret så mange mål, hvis hele hans karriere havde været i Spanien.
4. Han vinder simpelthen ikke duellerne med forsvarsspillerne. Jeg tænker ikke han skal drible og sætte sin mand, men når han står og skal bokse piller forsvarerne jo bare bolden fra ham.

Jeg synes ham fremstår mere og mere som en ren 9'er der skal have et helt hold til at servicere ham. Lidt ligesom CR7 til sidst(dog heldigvis med færre primadonna-tendenser)

Jeg har ofte på en eller anden måde i mit hoved sammenlignet lewan med Haaland, men fysisk er der jo en verden til forskel - og jeg begynder faktisk også at tænke Haaland både er mere driblestærk, mere pasningsikker og har bedre teknik. Og det havde jeg godt nok ikke troet sidste sommer.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2649
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Isageren »

Gavi er verdens bedste midtbanespiller. Gundo gjorde det fint som pivot. I går beviste hvorfor vi skal stole på de unge spillere meget mere. Der må være andre som Xavi også hr tillid til? Jeg ved at der er store forventninger til Alarcón fr hans side.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 29/9 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Lopezzz »

Jeg er ikke ekspert men efter lang tid som Barca fan har jeg lært at vores ungdom er vejen frem derfor vil jeg altid satse på dem først.
MDCCCXCIX

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBSOCI »

Hvor er der voldsomt meget talent på Barcas hold. Håber, at Xavi får holdet til at folde sig ud i fuldt flor.

På forsiden af SPORT står der med kæmpe bogstaver: GRACIAS RAMOS. Det er god lir :clap: .

I SPORT får Fermin højeste karakter med 8, mens Yamal og Kounde får karakteren 7. Gavi får laveste karakter med 5.
I Mundo Deportivo får Fermin den højeste karakter sammen med Gavi, Gündogan og Kounde. Det viser (Gavi), hvor forskelligt man kan se på en spiller.

Lewandowski er som hund i et spil kegler. Hans tekniske formåen er, efter min mening, ikke god nok. Han sinker konstant spillet. Han fik (fortjent) kun 1 stjerne i Mundo Deportivo og karakteren 6 i SPORT kun “undergået” af Gavi.

Der er et stykke ved endnu inden vi kan gøre os forhåbninger om at vinde CL - men med den talentmasse er vi på rette spor.

Visca el Barca!

Parla
Indlæg: 785
Tilmeldt: tors apr 21, 2011 3:26 pm
Har takket: 15 gange
Blevet takket: 66 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Parla »

Billede

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 29/9 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Lopezzz »

FCBSOCI skrev:
lør sep 30, 2023 9:54 am
Hvor er der voldsomt meget talent på Barcas hold. Håber, at Xavi får holdet til at folde sig ud i fuldt flor.

På forsiden af SPORT står der med kæmpe bogstaver: GRACIAS RAMOS. Det er god lir :clap: .

I SPORT får Fermin højeste karakter med 8, mens Yamal og Kounde får karakteren 7. Gavi får laveste karakter med 5.
I Mundo Deportivo får Fermin den højeste karakter sammen med Gavi, Gündogan og Kounde. Det viser (Gavi), hvor forskelligt man kan se på en spiller.

Lewandowski er som hund i et spil kegler. Hans tekniske formåen er, efter min mening, ikke god nok. Han sinker konstant spillet. Han fik (fortjent) kun 1 stjerne i Mundo Deportivo og karakteren 6 i SPORT kun “undergået” af Gavi.

Der er et stykke ved endnu inden vi kan gøre os forhåbninger om at vinde CL - men med den talentmasse er vi på rette spor.

Visca el Barca!
Vi skal hurtig finde en anden angriber i stedet for Lewa. Han bliver ikke længe hvis han fortsætter med at præstere dårligt.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 921
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af !Option »

FCBSOCI skrev:
lør sep 30, 2023 12:26 am
Fortjent omend hårdt tilkæmpet sejr. Ikke Barcas bedste kamp. Minder lidt for meget om sidste år, hvor vi også måtte kæmpe hårdt for pointene.

Det positive:
1. Forsvaret fungerede - Sevilla skabte stort set intet
2. Råbene RAMOS, RAMOS, da han havde lavet selvmål
3. Stemningen som var helt fantastisk - det er som om, at når man først har kæmpet sig frem til stadion, så skal den have fuld skrue

Og så lunede det selvfølgelig også med de tre point.
Et spørgsmål lidt i forlængelse af pkt. 3:

Hvordan er det nemmest/bedst at komme på stadion hvis man fx bor omkring det gotiske kvarter? Jeg skal til byen med min 8-årige søn om et par uger og se kamp. Hverken ham eller jeg er blege for at gå, men vi tager gerne imod et råd fra Forums mest rutinerede stadiongænger :lol:

I øvrigt også gerne angående hotel i og omkring det gotiske kvarter :?:
Rey Abi!

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBSOCI »

!Option skrev:
lør sep 30, 2023 8:12 pm
FCBSOCI skrev:
lør sep 30, 2023 12:26 am
Fortjent omend hårdt tilkæmpet sejr. Ikke Barcas bedste kamp. Minder lidt for meget om sidste år, hvor vi også måtte kæmpe hårdt for pointene.

Det positive:
1. Forsvaret fungerede - Sevilla skabte stort set intet
2. Råbene RAMOS, RAMOS, da han havde lavet selvmål
3. Stemningen som var helt fantastisk - det er som om, at når man først har kæmpet sig frem til stadion, så skal den have fuld skrue

Og så lunede det selvfølgelig også med de tre point.
Et spørgsmål lidt i forlængelse af pkt. 3:

Hvordan er det nemmest/bedst at komme på stadion hvis man fx bor omkring det gotiske kvarter? Jeg skal til byen med min 8-årige s par uger og se kamp. Hverken ham eller jeg er blege for at gå, men vi tager gerne imod et råd fra Forums mest rutinerede stadiongænger :lol:

I øvrigt også gerne angående hotel i og omkring det gotiske kvarter :?:
Glæd jer til at komme på stadion, det er en stor oplevelse.

Nu ved jeg ikke præcis, hvor I skal bo, men fra det Gotiske kvarter er det umiddelbart nemmest at tage metro linie L3 (den grønne) til Plaza Espanya og gå derfra til stadion. Det tager 20-25 minutter at gå. Det er ikke så slemt, som mange gør det til. Der er i øvrigt rulletrapper det meste af vejen. Det er lavet så snedigt, at alle rulletrapper kører opad før kampen, og nedad efter kampen. I kan også gå hele vejen fra det Gotiske kvarter. Det skønner jeg vil tage 50-60 minutter.

Kort sagt: I kan sagtens tage til stadion.

Kan desværre ikke svare på det med hoteller. Min kone og jeg er så heldige og priviligerede, at vi har en lille lejlighed i Barceloneta, så vi har altid et “hotelværelse” parat.

God fornøjelse med kampen.

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 921
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 175 gange
Blevet takket: 151 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af !Option »

FCBSOCI skrev:
søn okt 01, 2023 9:43 am
!Option skrev:
lør sep 30, 2023 8:12 pm
FCBSOCI skrev:
lør sep 30, 2023 12:26 am
Fortjent omend hårdt tilkæmpet sejr. Ikke Barcas bedste kamp. Minder lidt for meget om sidste år, hvor vi også måtte kæmpe hårdt for pointene.

Det positive:
1. Forsvaret fungerede - Sevilla skabte stort set intet
2. Råbene RAMOS, RAMOS, da han havde lavet selvmål
3. Stemningen som var helt fantastisk - det er som om, at når man først har kæmpet sig frem til stadion, så skal den have fuld skrue

Og så lunede det selvfølgelig også med de tre point.
Et spørgsmål lidt i forlængelse af pkt. 3:

Hvordan er det nemmest/bedst at komme på stadion hvis man fx bor omkring det gotiske kvarter? Jeg skal til byen med min 8-årige s par uger og se kamp. Hverken ham eller jeg er blege for at gå, men vi tager gerne imod et råd fra Forums mest rutinerede stadiongænger :lol:

I øvrigt også gerne angående hotel i og omkring det gotiske kvarter :?:
Glæd jer til at komme på stadion, det er en stor oplevelse.

Nu ved jeg ikke præcis, hvor I skal bo, men fra det Gotiske kvarter er det umiddelbart nemmest at tage metro linie L3 (den grønne) til Plaza Espanya og gå derfra til stadion. Det tager 20-25 minutter at gå. Det er ikke så slemt, som mange gør det til. Der er i øvrigt rulletrapper det meste af vejen. Det er lavet så snedigt, at alle rulletrapper kører opad før kampen, og nedad efter kampen. I kan også gå hele vejen fra det Gotiske kvarter. Det skønner jeg vil tage 50-60 minutter.

Kort sagt: I kan sagtens tage til stadion.

Kan desværre ikke svare på det med hoteller. Min kone og jeg er så heldige og priviligerede, at vi har en lille lejlighed i Barceloneta, så vi har altid et “hotelværelse” parat.

God fornøjelse med kampen.
Mange tak :cool:
Rey Abi!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Dytrax »

❗Gavi to Lewandowski in the last minutes of the Barça-Sevilla match: “C'mon Robert! You have to do better!”

:lol:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Barca80 »

Porto tråd?

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 29/9 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Dytrax skrev:
man okt 02, 2023 10:08 pm
❗Gavi to Lewandowski in the last minutes of the Barça-Sevilla match: “C'mon Robert! You have to do better!”

:lol:
Elsker ham endnu mere nu, hvis det er sandt! :clap:

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 29/9 FC Barcelona - Sevilla

Indlæg af Lopezzz »

Ny kamptråd tak ;-)

Monster Pepe er ikke med :thumbup:
MDCCCXCIX

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 49 gæster