26/9 Mallorca - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Mésqueunclub skrev:
ons sep 27, 2023 9:21 am
Kubala skrev:
ons sep 27, 2023 7:53 am
Mésqueunclub skrev:
ons sep 27, 2023 6:32 am
Kubala skrev:
tirs sep 26, 2023 11:50 pm
Da jeg så startopstilling, var jeg bekymret. Bare åndssvag beslutning. Byg videre på det, man har startet. Det andet ødelægger opbyggelse.
Der bliver nødt til at være rotation med den korte afstand mellem hver kamp de seneste uger. Hvis vi også har forhåbninger om CL i år er det vigtigt ellers ender vi som sidste sæson med 3-4 skadet starter-spillere til de vigtige CL-kampe.
Igen. Man kan rotere i Copa del Rey kampe. Man skifter ikke hele midterforsvarere ud. Man kunne også skifte Lewan ud efter 60-65 min. Der er mange måder, hvor man kan rotere. Det var en hul i hovedet beslutning af Xavi med den startopstilling. Man betalte også.

Det er et eller andet sted ok at starte uden Lewan, men ikke ok at starte uden de to faste CB’er.
Copa del rey begynder først i november, vi har CL kampe der SKAL vindes inden da. Kounde og en skadespræget Christensen som starter i alle kampe, er en stor risk. Vi spillede trods alt mod et elevatorhold i form af Mallorca, der burde selv tilbagekomne Araujo og Martinez kunne være med i min. 45 min.
Vi har brug for både Araujo og Martinez med en lang sæson med aspiration om både ligaen, CL og CDR, så det nytter ikke at vente til November med at bruge nogen af dem, selv ikke Martinez. De skal småt i gang nu, andet er hovedløst, et bundhold i Mallorca var oplagt.
Jamen, ok. Det var helt oplagt. Du har ret. Hvis man så bare kunne vinde med dem, og deres niveau ikke var ca. bundhold niveau.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Øv Barca vandt ikke :) og det burde de have gjort. Både ud fra papiret, men egentlig også ud fra præstationen på banen. Også på trods af banens tilstand (hvad i alverden var det for noget lort?)

Mallorca overpræsterede bare ift. mål. Sådan er det. Den primære årsag til det ligger hos de to Romeu, CB og Ter Stegen. Sidstnævnte laver de udspils fejl fra tid til anden. For det meste reddes han af sig selv, godt forsvarsspil eller dårlig udnyttelse fra modstanderen (sidstnævnte var også tæt på i går - det var også et lidt heldigt mål :) ).

Det andet mål ejer Romeu samt Inigo og Araujo - men måske skulle Ter Stegen også være blevet tilbage.

Da jeg så opstillingen tænkte jeg det var lige lovligt frisk at skifte begge CB’er ud - som andre også har nævnt. Særligt når det drejer sig om to der ikke har fået megen spilletid op til. Der ville stadig være rotation med bare en udskiftning. Resten af opstillingen syntes jeg så spændende ud.

Men …

Romeu spillede rigtigt dårligt. Kritikken af ham de sidste par kampe handlede om at han havde for langsom blodomgang. Hvilket jeg egentlig tænker er ok med hans position. Men denne gang spiller han decideret dårligt. Relativt mange boldtab og fejlafleveringer og hans defensive aktioner var heller ikke prangende. Det var kort sagt en dårlig dag for hr Romeu. Og hans første egentlig dårlige. Der har været en mere mindre god præstation, men det her var hans første dårlige.

Raphinha scorede et mål og assistede et andet. Havde også en del gode indslag, men nøj hvor var det svingende fra ham. Mange uprovokerede boldtab og dårlige beslutninger. Det mindede en del om Dembele-udsvingene.

Gundo løb rundt og gemte sig i størstedelen af kampen. Taktisk oplæg for at give Cancelo plads? Det virkede i hvert fald ikke. Mallorca lykkedes med at skubbe Barca’s boldbesiddelse til venstre side, hvor Inigo ikke var den store offensive julemand.

Torres prøvede og prøvede - burde også have scoret - men skarpheden manglede. Felix ditto.

Balde’s præstation er desværre et rimeligt billede på hans opstart i denne sæson. Forhåbentlig er det bare en periode/fase. Enkelte gode ture, men der er blevet langt mellem snapsene. Og det på trods af han burde have mere plads nu, med den øget tyngde i Barca-offensiven.

Cancelo præstation var en blanding af Raphinha og Romeu. Mange boldtab og dårlige beslutninger.

De kan ikke give banen skylden fordi det skal de jo kunne indstille sig på. Man spiller bare ikke så flydende på en hullet og steder sjasket bane.

Kun Gavi var fremragende. Særligt i den første 3/4 af kampen. Derefter gled han lidt ud. Til dels fordi Gundo rykkede ned på 6-pladsen og dermed kom mere på bolden.

Det er forventeligt at der sker noget når man skifter ud på fem pladser ift. sidste kamp. Nogle gange træder nogle nye spiller op, andre gange kører spillet dårligere. Vi så desværre mest det sidstnævnte i går :)
Men de burde stadig have vundet.

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kæft det er træls med en uafgjort mod Mallorca, føles nærmest som et nederlag. Op på hesten igen!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 47 gæster