26/9 Mallorca - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Rekick skrev:
tirs sep 26, 2023 11:44 pm
Kubala skrev:
tirs sep 26, 2023 11:43 pm
Dårligt forsvar gjorde, at man tabte. Fuldkommen hul i hovedet at starte med Araujo, der lige er kommet tilbage og så sæt ham sammen med en mand, han ikke rigtigt har spillet sammen med. Iñigos niveau, mand, det er helt væk. Det gjorde ter Stegen også usikker. Sådanne kampe vindes nogen gange bare med 1-0, hvis du har et forsvar, der ikke giver mål til højre og venstre. Taktisk fejlede Xavi enormt.
Men hvis han ikke roterer spillere får han også smæk fra folket. Det er sku svært at tilfredsstille alle.
Han skal da ikke skifte to CB’er ud. Hvem fanden gør det? Det kan han gør i Copa del Rey.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Da jeg så startopstilling, var jeg bekymret. Bare åndssvag beslutning. Byg videre på det, man har startet. Det andet ødelægger opbyggelse.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Synes egentlig, man har været fornuftig i angrebet. Der blev produceret rigeligt med chancer og man havde en del gode gennemspillede angreb. Boldomgangen i opspillet var dog elendig, specielt i bagkæden, hvor jeg synes, Xavi burde have indset den manglende progression og taget konsekvensen meget tideligere.

Skuffende at Cancelo og Balde ikke blev sat mere ind i rollen som progressor eller/og at man ikke skiftede ud tideligere på CB positionerne. Dertil var man katastrofale ude af boldbesiddelse, hvor man ved hver eneste boldtab bakkede alt, alt for meget, mens bagkæden skuffede stort i duelspillet.

Alt i alt yderst skuffende pointtab. Lad os se om, der ikke sidder et andet Catalansk hold på 1. pladsen i morgen aften, når Real får en tur i Michels blender af et fodboldhold.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

Jeg tager hatten af for Mallorca. De har presset os fra start til slut plus de skabte flere farlige chancer så uafgjort er et fair resultat.

Romeu er ikke helt stabil men jeg vil hellere have ham på banen end Roberto nu hvor vi mangler Frenkie og Pedri.
Men jeg er mest bekymret for Kounde, han er pisse langsom med og uden bolden. Vores kommende modstandere har sikkert også lagt mærke til det.
Jeg føler mig ikke sikker når han er på banen.
MDCCCXCIX

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Felix’ og Ferrans samarbejde var også ikke-eksisterende. Hele venstreside var temmelig dødt. Havde Felix haft Lewan med sig i 60 min., havde det muligvis været noget andet. Og Balde… han kan være så håbløs med sine soloture i ingenting. Manden giver ikke slip på bolden og går ind i blindgyder. Samtidig er han risikofyldt defensiv set.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af FCBSOCI »

@EasyBuddhist
Jeg så kampen på min Ipad i Barcelona på YouSee Play. Jeg ved ikke, hvad der var værst - den elendige streaming eller Barcas spil.
Fodbold er et forunderligt spil. Mod Celta fortjente vi at tabe men vandt. Mod Mallorca burde vi have vundet klart, men så forærer vi lige to mål og to point væk.

Nå men vi fik trods alt et point, og allerede på fredag er det tid til at komme på stadion igen. Håber, at Sergio Ramos spiller for Sevilla, for han skal nok få en varm modtagelse.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

🗣️ Xavi: “We need to criticize ourselves; we should win these kinds of matches. Due to our mistakes, we lost two points.”

🗣️ Xavi: “We only got a point from today's match because of our mistakes. The second goal they scored against us was a childish mistake.”

🗣️ Xavi: “We are still the leaders, let's see what Real Madrid and Girona do…”

🗣️ Xavi: “Lamine Yamal is very young and we have to be careful with him. He is already mature but we want to progress with him little by little.”

🗣️ Xavi: “I remember very clear chances for João Félix, Raphinha, and also for Ferrán before the end of the first half...”

🗣️ Xavi: “I believe we outperformed them, but we still need to improve our performance. Last year, our defense gave us stability. Today, there are unacceptable mistakes from us that cost us two points.”

🗣️ Xavi: “The problem is that Mallorca capitalized on our mistake, and when we were at our best and should have turned the game around before the half, another mistake came, which made the game much more complicated.”

🎙️ “Penalty kick?”

🗣️ Xavi: “These kinds of actions are hard to describe. I didn't get a good look at the incident personally, but it's clear that the defender didn't touch the ball, and there seems to be minimal contact.”

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Dytrax »

Javi Miguel (Diario AS): "The shark was a sardine today."

Det er Ferran, han hentyder til.

Mésqueunclub
Indlæg: 377
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 61 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Mésqueunclub »

Kubala skrev:
tirs sep 26, 2023 11:50 pm
Da jeg så startopstilling, var jeg bekymret. Bare åndssvag beslutning. Byg videre på det, man har startet. Det andet ødelægger opbyggelse.
Der bliver nødt til at være rotation med den korte afstand mellem hver kamp de seneste uger. Hvis vi også har forhåbninger om CL i år er det vigtigt ellers ender vi som sidste sæson med 3-4 skadet starter-spillere til de vigtige CL-kampe.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Mésqueunclub skrev:
ons sep 27, 2023 6:32 am
Kubala skrev:
tirs sep 26, 2023 11:50 pm
Da jeg så startopstilling, var jeg bekymret. Bare åndssvag beslutning. Byg videre på det, man har startet. Det andet ødelægger opbyggelse.
Der bliver nødt til at være rotation med den korte afstand mellem hver kamp de seneste uger. Hvis vi også har forhåbninger om CL i år er det vigtigt ellers ender vi som sidste sæson med 3-4 skadet starter-spillere til de vigtige CL-kampe.
Igen. Man kan rotere i Copa del Rey kampe. Man skifter ikke hele midterforsvarere ud. Man kunne også skifte Lewan ud efter 60-65 min. Der er mange måder, hvor man kan rotere. Det var en hul i hovedet beslutning af Xavi med den startopstilling. Man betalte også.

Det er et eller andet sted ok at starte uden Lewan, men ikke ok at starte uden de to faste CB’er.

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Vil faktisk give dig ret. En nærmest uprøvet Martinez og Araujo der ofte virker ekstra rusten, når han vender tilbage fra skader!

Når samtidig Pedri, Jong og Lewan ikke er med, var det lige at overgøre det. Men det er selvfølgelig en balancegang omkring dosering.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Gavi var fremragende i går. Resten må tænke over deres præstation. Et nederlag er nogle gange ikke at kimse af, hvis ellers man lærer af sine fejl og der var rigtig meget at lære af kampen.

Børnefejlene skal selvfølgelig udryddes, men det er jeg nu også ret sikker på, de bliver. Vi kender Araujo's virkelige niveau og han skal nok komme tilbage. Cancelo og Inigo er så rutinerede at de nok skal rette op deres præstationer, mens Balde's talent er så stort, denne periode kun er en mindre overgangsfase inden, han tager endnu et ryk i udvikling. Han er dog på nogen måde og paradoksalt nok, udfordret af det noget højere anlagte spil, der er muligt i denne sæson og som man forfølger i øjeblikket. Han er inde i en læringsproces og det vil gavne ham på sigt.

Felix havde også en svag kamp. Han skal være mere involveret, specielt når han eller Barca ikke har boldbesiddelse. Både presspillet og positionsspillet var ikke godt nok fra hans side og der skal steppes op. Gündo havde problemer i dag inde i de små rum, hvor bolden var svær at kontrollere pga den håbløse bane. Synes både Xavi og Gündo selv burde have tilpasset sig bedre og hurtigere i kampen.

Man burde have sat spillet længere tilbage på banen omkring midterlinjen for at tage brodden af Mallorca's low block og de overbefolkede centrale områder, så man fik åbnet banen bedre op. Problemet var, de dyre fejl gjorde Barca lidt for rådvilde og de glemte at tænke sig om. Boldomgangen fra bagkæden ved ikke god og det gør det svært, at kontrollere kampen med det meste af banen foran sig, hvis ikke CB'sene kan cirkulere bolden hurtigt og præcist nok og det kunne den sandt for dyden ikke i går.

Oriol led sammen med resten af holdet og han så også tung ud på den våde bane. Det var ikke en kamp for ham, da den tydeligør hans begrænsninger. Havde gerne set, man havde taget konsekvensen der også og sat Gündo ned ved siden af Gavi i en dobb. pivot. På den måde havde man fået ham mere på bolden i mere favorable positioner.

Gavi som controller var derimod yderst interessant. Der er ingen tvivl om, hans fremtidige position ligger enten på pivot eller som den bagerste 8'er. Hold nu kæft et område, han dækkede i går. Vanvittigt. Fermin fik også vist sig godt frem i indhoppet og jeg tænker, man skal satse lidt mere på en Gavi-Gündo-Fermin midtbane, mens Pedri og Frenkie er ude samtidig. I hvert fald mod de her low blocks. Alternativt kunne det også være rigtig fedt at se Yamal derinde på den fremskudte midtbane. Er du gal han kunne lave rav i den fra den position.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Mésqueunclub
Indlæg: 377
Tilmeldt: lør dec 05, 2020 6:43 pm
Har takket: 11 gange
Blevet takket: 61 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Mésqueunclub »

Kubala skrev:
ons sep 27, 2023 7:53 am
Mésqueunclub skrev:
ons sep 27, 2023 6:32 am
Kubala skrev:
tirs sep 26, 2023 11:50 pm
Da jeg så startopstilling, var jeg bekymret. Bare åndssvag beslutning. Byg videre på det, man har startet. Det andet ødelægger opbyggelse.
Der bliver nødt til at være rotation med den korte afstand mellem hver kamp de seneste uger. Hvis vi også har forhåbninger om CL i år er det vigtigt ellers ender vi som sidste sæson med 3-4 skadet starter-spillere til de vigtige CL-kampe.
Igen. Man kan rotere i Copa del Rey kampe. Man skifter ikke hele midterforsvarere ud. Man kunne også skifte Lewan ud efter 60-65 min. Der er mange måder, hvor man kan rotere. Det var en hul i hovedet beslutning af Xavi med den startopstilling. Man betalte også.

Det er et eller andet sted ok at starte uden Lewan, men ikke ok at starte uden de to faste CB’er.
Copa del rey begynder først i november, vi har CL kampe der SKAL vindes inden da. Kounde og en skadespræget Christensen som starter i alle kampe, er en stor risk. Vi spillede trods alt mod et elevatorhold i form af Mallorca, der burde selv tilbagekomne Araujo og Martinez kunne være med i min. 45 min.
Vi har brug for både Araujo og Martinez med en lang sæson med aspiration om både ligaen, CL og CDR, så det nytter ikke at vente til November med at bruge nogen af dem, selv ikke Martinez. De skal småt i gang nu, andet er hovedløst, et bundhold i Mallorca var oplagt.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 26/9 Mallorca - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
ons sep 27, 2023 8:45 am
Vil faktisk give dig ret. En nærmest uprøvet Martinez og Araujo der ofte virker ekstra rusten, når han vender tilbage fra skader!

Når samtidig Pedri, Jong og Lewan ikke er med, var det lige at overgøre det. Men det er selvfølgelig en balancegang omkring dosering.
Jo, der skal jo roteres i en hel sæson med vanvittige mange kampe, men det skal gøres klogt. Og ja, det er en balancegang. Når man mangler en virkelig central spiller som Frenkie, er det risikabelt at starte med to nye CB’er, hvor den ene lige er kommet tilbage fra skaden og den anden ikke rigtigt har spillet mange kampe. Desuden kan de to CB’er ikke kompensere for det, som Kounde og AC kan. Kounde kan føre bolden frem og er også stærk i at have bolden og dirigere spillet bagfra, og AC har også de samme egenskaber, hvad det angår. De to fra i går kan ikke matche det.
Senest rettet af Kubala ons sep 27, 2023 11:32 am, rettet i alt 2 gange.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 57 gæster