10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

JHMark skrev:
man aug 07, 2023 12:55 pm
Hutlihut skrev:
man aug 07, 2023 12:44 pm
Man kan virkelig se at han trives I Miami. Hold da op hvor spiller han godt. Noget helt andet end at se ham i PSG
Jeg er ret uviden på dette område, så ret mig endelig hvis jeg tager fejl. Men jeg tænker at fordi niveauet er væsentligt lavere i MLS, så er det nemmere for Messi at spille godt.
Et “flop” i Barca ville stadig kunne tage den danske superliga med storm og blive topscorer etc.

Om han ser gladere ud på banen osv ved jeg intet om.
Niveauet i MLS er er for størstedelen lavere, end det er i superligaen. i SA er det nærmere på niveau med 3.-4. division, hvis nu nogen tænker over det.

Så jo, Messi skiller sig selvfølgelig endnu mere ud i MLS, der er klart.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Hutlihut »

Det frispark han satte ind i seneste kamp, var der ingen der havde taget. Om det var I Frankrig, Spanien, eller andre steder. Og dem har han alligevel lavet to af på ganske kort tid. Hans første mål i nat, var også lækkert curlet ind udefra, udenom diverse med- og modspillere. Jeg er med på at niveauet er lavere, men det er jo trods alt ikke serie 5 de spiller. Det handler jo heller ikke kun om niveauet. Ronaldo fedter den rundt i SA uden at gøre sig gældende, og synes ikke han virker specielt glad. Klart at se at Messi trives og er omdrejningspunktet på holdet, og derfor kan brillere. Det gjorde og var han ikke i PSG, det var nemt at se. Forstår jeg ikke hvordan man kan være uenig i?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

Hutlihut skrev:
man aug 07, 2023 1:36 pm
Det frispark han satte ind i seneste kamp, var der ingen der havde taget. Om det var I Frankrig, Spanien, eller andre steder. Og dem har han alligevel lavet to af på ganske kort tid. Hans første mål i nat, var også lækkert curlet ind udefra, udenom diverse med- og modspillere. Jeg er med på at niveauet er lavere, men det er jo trods alt ikke serie 5 de spiller. Det handler jo heller ikke kun om niveauet. Ronaldo fedter den rundt i SA uden at gøre sig gældende, og synes ikke han virker specielt glad. Klart at se at Messi trives og er omdrejningspunktet på holdet, og derfor kan brillere. Det gjorde og var han ikke i PSG, det var nemt at se. Forstår jeg ikke hvordan man kan være uenig i?
Er der nogen, der er uenige i det? Det var niveauet, der blev snakket om og det er....lavt. Men derfor kan det jo sjovt at se ham spille alligevel.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Messi er øjensynligt glad og afslappet ift sit valg, om at skifte væk fra 20 års stress og pres i Barca og PSG.

Det første år i PSG var ikke godt, han ønskede tydeligvis ikke at være der. Stats viser 6 mål og 14 assist i 26 ligue 1 kampe, plus 5 mål i 7 CL kampe.

Andet år var nu væsentlig bedre både spillemæssigt og stats mæssigt. 16 mål og 16 assists i 32 ligue 1 kampe og 4 mål og 4 assists i 7 CL kampe.

Samlet 65 mål/assists i 72 ligue 1/CL kampe (0.9 pr kamp) og samlet 24 MotM ifølge whoscored.
Det er selvfølgelig lavere end i Barca, men de fleste ville nok være ok tilfredse med de tal ;-)

Til sammenligning havde Mbappe i de 2 sæsoner med Messi, 99 mål/assists i 85 kampe. 1.16 pr kamp og 23 MotM.

I Messis sidste 2 sæsoner i Barca, havde han 98 mål/assists i 82 kampe. 1.19 pr kamp…

Pokalkampe er ikke medregnet.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Vi skal huske at Messi er ikke alene om målene. Han har maestro Bussi og kaninen Alba ved siden af.
Og kampen i går var slet ikke nemt for Miami. De var bagud med 3:1 og 4:2.
De var heldige at får uafgjort til sidst og kampen blev afgjort på straffe. Nu er de videre til kvartfinalen så jeg regner med at de kommer til at møde endnu stærkere modstander.
Men ja I har ret, Messi er over det hele og han nyder det og det gøre mig glad.
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15004
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

Alien :eek:

Billede
MDCCCXCIX

DeanCassady
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af DeanCassady »

Han er latterlig. Man forstår næsten ikke, hvor god han egentlig er.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

🚨| Netherlands manager Louis van Gaal on The World Cup 2022:

"I don't really want to say much about it."

“There was a deliberate intention to make Lionel Messi the World champion.”

"The World Cup was rigged"

[Via: NOS🥈]

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Norbit »

Dytrax skrev:
tirs sep 05, 2023 12:11 pm
🚨| Netherlands manager Louis van Gaal on The World Cup 2022:

"I don't really want to say much about it."

“There was a deliberate intention to make Lionel Messi the World champion.”

"The World Cup was rigged"

[Via: NOS🥈]
Den samme sang som samtlige Ronaldo fans kommer med. "Hvordan kunne Messi vinde MOTM i samtlige kampe, når han ikke engang var den bedste på banen".. Nogle mennesker skal ikke have lov til at udtale sig.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Norbit skrev:
tirs sep 05, 2023 12:19 pm
Dytrax skrev:
tirs sep 05, 2023 12:11 pm
🚨| Netherlands manager Louis van Gaal on The World Cup 2022:

"I don't really want to say much about it."

“There was a deliberate intention to make Lionel Messi the World champion.”

"The World Cup was rigged"

[Via: NOS🥈]
Den samme sang som samtlige Ronaldo fans kommer med. "Hvordan kunne Messi vinde MOTM i samtlige kampe, når han ikke engang var den bedste på banen".. Nogle mennesker skal ikke have lov til at udtale sig.
Van Gaal er jo også bare en idiot :lol: Ingen fornuftige mennesker lytter til ham.

Og hvordan rigged?

De var bedst og dominerende i nærmest samtlige kampe.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

🚨 Virgil Van Dijk to @NOS: “Van Gaal’s words about Messi? He can say what he wants, it’s his opinion, but I do not agree with him and I don’t share the same opinion.”

• So you and the squad don’t stand behind his words?

Van Dijk: “No.”


Måske Gaal er af den opfattelse at Messi er så god, at det er ækvivalent med snyd, hvis han er på banen.

Men han ved tydeligvis ikke at Messi ikke genpresser og derfor ikke er værdifuld, hvis man gerne vil vinde fodboldkampe... :grin:

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 627
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 127 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af PeterPedal »

Dytrax skrev:
tirs sep 05, 2023 1:58 pm


Måske Gaal er af den opfattelse at Messi er så god, at det er ækvivalent med snyd, hvis han er på banen.
I forbindelse med slutrunden i 2018 sagde Gareth Southgate at han ikke mente, at Messi skulle have lov til at deltage, før man havde dokumentation for, at han er et menneske

:glad:
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Dytrax »

:lol: :lol:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af EasyBuddhist »



Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 55 gæster