3/9 Osasuna - FC Barcelona

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Dobbelt post..
Senest rettet af Antimadridista man sep 04, 2023 1:34 pm, rettet i alt 1 gang.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
man sep 04, 2023 1:16 pm


Ini og Xavi bremsede også spillet til tider. Frenkie er en kombination af de to. Dribler og bryder gennem linjerne, og tager bolden til sig og prøver at skabe chancer ved dybe afleveringer. I går havde han mindst to sukkerbolde, der desværre endte i ingenting.

Det der er vigtigt, er måden, Xavi vil spille, og her er Frenkie god. Han gør det, han skal. Havde Xavi rigtig dygtige kantspillere, der kunne udfordre, ville historien være en anden.

[/quote]

Narrativet.. :lol:

Jong er absolut ikke en kombination af Iniesta og Xavi. Decideret fjollet! Men han er stadig en dygtig spiller, hvis brugt korrekt. Han er for meget på bolden og slipper den for ofte ikke hurtigt nok eller med tilstrækkelig vision.

Han ligger desuden længere tilbage end Gavi ligesom han tager væsentlig mindre risiko i sit spil. Så det forklarer sikkert din statistik.
Hvorfor skal de sammenlignes? Pga din “hvem er bedst” med Easy?

Romeu havde i øvrigt også 2 sukkerbolde i aftes….

Ja han gør åbenbart det Xavi vil ha (og bliver jo rost af ham) og så kan man jo godt argumentere for at han gør det godt

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

I 2021 havde Frenkie en succes rate på 87,4% ift. driblinger. Højeste i la liga. I 2022 på 85%, allerhøjeste i top 5 liga. Så drible kan han.

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Meget enig med Anti. Det bliver hurtigt sort og hvidt, især hvis Gavi skal være en form for modpol(og hvorfor det iøvrigt).
Jeg synes bestemt De Jong er en fantastisk spiller, og håber manden bliver i klubben mange år frem i tiden. Når det er sagt, så har vi problemer med at få tempoet op i boldomgangen.
Selvom Xavi og andre tidl. spillere også tog tempoet ud af kampen, så kunne de også sætte det op. Der er vi udfordret pt. Vi bliver nødt til at kunne geare op og ned, og der er De Jong en af synderne. Så er det jo uagtet om det på Xavis anvisninger eller ej, for træneren har jo fejlet either way med det slæbe gear.
Der skal ske et eller andet på den midtbane.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke kan lave citation af dit indlæg Antimadridista. I processen med at slette dem, har jeg indrapporteret dem. :lol: :lol:

Nej, det er ikke fordi, han er længere fremme og Frenkie er længere tilbage. Frenkie dribler mere, men mister bolden mindre og har mindre dårlig boldkontrol. Og jo, jeg mener, at han er en kombination af Xavi og Ini. Der er glimter af det. Nok aldrig 100%. Og han bliver jo brugt korrekt. Det er hans medspillere, der ikke helt kan finde sig til rette i Xavis system. Endnu i hvert fald. Det kræver nok også rigtige kantspillere.

Hvorfor sammenligne? Det var jo en del af vores diskussion. Easy og jeg.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
man sep 04, 2023 2:08 pm
Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke kan lave citation af dit indlæg Antimadridista. I processen med at slette dem, har jeg indrapporteret dem. :lol: :lol:

Nej, det er ikke fordi, han er længere fremme og Frenkie er længere tilbage. Frenkie dribler mere, men mister bolden mindre og har mindre dårlig boldkontrol. Og jo, jeg mener, at han er en kombination af Xavi og Ini. Der er glimter af det. Nok aldrig 100%. Og han bliver jo brugt korrekt. Det er hans medspillere, der ikke helt kan finde sig til rette i Xavis system. Endnu i hvert fald. Det kræver nok også rigtige kantspillere.

Hvorfor sammenligne? Det var jo en del af vores diskussion. Easy og jeg.
Du har indrapporteret mig…til Stasi..! :grin:

Altså du, jeg, Easy, hvem som helst…kan fortsætte med at afvise hinandens postulater.
Det er lidt nogle standpunkter og holdninger mere end så meget andet.

Du siger Gavi ikke er længere fremme, det mener jeg han er, udover han (Gavi) er mere chancebetonet.

Jeg syntes han driver, du mener han dribler. Det er en blindgyde.

Du mener han bruges korrekt. Jeg (og andre) mener det er uligevægtigt. Jeg vil mene der er uudnyttet potentiale hos andre, der som spillet foregår nu, bliver forsømt/ikke inddrages.

Men jeg er ikke Xavi eller et taktisk Pep-geni, jeg ønsker blot at Jongs rolle redefineres til ikke at være næsten definerende for Barcas spil, hvilket jeg sagtens tror Jong kan have en rolle i.

Og så tror jeg ikke jeg har mere til det emne. Det kører lidt i ring og jeg anerkender til fulde at du har et andet syn på det.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
man sep 04, 2023 2:27 pm
Kubala skrev:
man sep 04, 2023 2:08 pm
Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke kan lave citation af dit indlæg Antimadridista. I processen med at slette dem, har jeg indrapporteret dem. :lol: :lol:

Nej, det er ikke fordi, han er længere fremme og Frenkie er længere tilbage. Frenkie dribler mere, men mister bolden mindre og har mindre dårlig boldkontrol. Og jo, jeg mener, at han er en kombination af Xavi og Ini. Der er glimter af det. Nok aldrig 100%. Og han bliver jo brugt korrekt. Det er hans medspillere, der ikke helt kan finde sig til rette i Xavis system. Endnu i hvert fald. Det kræver nok også rigtige kantspillere.

Hvorfor sammenligne? Det var jo en del af vores diskussion. Easy og jeg.
Du har indrapporteret mig…til Stasi..! :grin:

Altså du, jeg, Easy, hvem som helst…kan fortsætte med at afvise hinandens postulater.
Det er lidt nogle standpunkter og holdninger mere end så meget andet.

Du siger Gavi ikke er længere fremme, det mener jeg han er, udover han (Gavi) er mere chancebetonet.

Jeg syntes han driver, du mener han dribler. Det er en blindgyde.

Du mener han bruges korrekt. Jeg (og andre) mener det er uligevægtigt. Jeg vil mene der er uudnyttet potentiale hos andre, der som spillet foregår nu, bliver forsømt/ikke inddrages.

Men jeg er ikke Xavi eller et taktisk Pep-geni, jeg ønsker blot at Jongs rolle redefineres til ikke at være næsten definerende for Barcas spil, hvilket jeg sagtens tror Jong kan have en rolle i.

Og så tror jeg ikke jeg har mere til det emne. Det kører lidt i ring og jeg anerkender til fulde at du har et andet syn på det.
Jo, Gavi er længere fremme i det der 4-3-3, hvor han agerer kant, men det har ikke betydning. Jeg kunne også sammenligne med KDB, og her vil Frenkie også være bedre. Succesraten på driblinger i 2021 og 2022 taler sit tydelige sprog. Og om det er uligevægtigt, er vel taktikken og de forskellige roller. Det er jo ikke Frenkies ansvar. Han bliver bedt om at spille på en specifik måde og det gør han så. Systemet er på en specifik måde, og om det kan man have sine meninger. Jeg tror ikke, at man kommer til at se mange ændringer i måden, man spiller på. Og hvis man offensivt begynder at levere, vil størsteparten af Barca fans verden over være ligeglade med, at man spiller med vertikale afleveringer og med en mere direkte spillestil kombineret med noget af Barca stilen.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Antimadridista »

Ja, som sagt virker det til Xavi er tilfreds med hvordan Jong spiller bold.

Men tesen var jo ikke om det er Xavi eller ej der dikterer ethvert skridt Jong tager, men om det er hensigsmæssigt at Jong agerer som han gør.

Men du har selvfølgelig ret i at hvis alt fortsætter som nu og Jong bliver rost af Xavi igen og igen, så er det jo nok bare sådan her det bliver og så får Xavi svært ved at indfri de forventninger der er fra høj som lav..!

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Madameskrald »

PeterPedal skrev:
søn sep 03, 2023 8:50 pm
Madameskrald skrev:
søn sep 03, 2023 8:31 pm
Trist, men jeg har faktisk ikke den store lyst til at prioritere min søvn, for hvad jeg forventer bliver en langgaber.
Hvis holdet taber i aften, så ved vi nu hvis skyld det er ... og det er hverken Sergi Roberto eller Andre Gomez eller Xavi ... det er den manglende opbakning og den indflydelse dit mismod og tungsind har på holdets præstation, når det sænker sig som en tung, mørk dyne over stadion ...

Ja, du risikerer at vi peger fingre og råber buuuuuh
Den tager jeg gerne på mig… Jeg er i relativt meget mismod, da vores frelser fra flere års fejlcastede trænere, Xavi netop, som flere andre påpeger, virker som om aktivt ar søge det fodbold rædselskabinet, som vi har set de sidste 4 kampe.. Klasse fornægter sig dog ikke, så på trods af systemisk dysfunktion, så får man skabt og scoret chancer.

Men min Horsens forudsigelse fra forleden holder tilsyneladende… To mål på dødbolde! Det må alligevel være en del år siden, at det er sket sidst.

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Drake »

Som TalkFCB også sige her, og som jeg har sagt længe, Xavi har simpelthen ingen plan med hvad han vil :roll:

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af sorens »

Lidt til FdJ-diskussionen - gode pointer jeg i overvejende grad er enig i.

Ja han kan udfordrer systemet - på godt og ondt. Men han kan også spille i systemet. Han skal blive bedre på førstegangsafleveringerne, men mod Osasuna er der ikke mange gange, hvor det er særligt relevant. Og det hænger også lidt sammen med de andres løb og særligt Lewa's og Balde's (hans stjerne er faldet lidt - forhåbentlig kan der komme noget frugtbart samarbejde op og køre med Felix). FdJ spillede en nøglerolle i at bryde Osasunas pres en del gange.




Kounde er i øvrigt en - for mig - helt ny spiller i år. Han er startet super godt. Det kan blive et luksus-problem for Xavi med Araujo, AC og Kounde. Men nok også en tiltrængt rotations-mulighed mellem dem. AC og Kounde havde et godt makkerskab i går.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Kounde er god, fordi han er en naturlig CB. Ikke HB. Det er faktisk overdrevet, hvor god han er. Han var nærmest hele forsvaret mod Osasuna. Og han var også vanvittig god mod Cadiz, og mod Getafe var han MOTM, hvis du spørger mig. Villarreal kampen var lidt speciel, fordi Romeu og Gundogan var begge dårligt spillende, så presset var enormt på forsvaret og derfor spillede Kounde ikke en god kamp. Romeu spiller faktisk ret dårligt. Dårlig mod Getafe, Villarreal og Osasuna. Den eneste kamp, han har spillet godkendt i, er mod Cadiz. Gundogan var dårlig mod Getafe og Villarreal. Disse spillere bliver totalt overset ift. kritik.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

sorens skrev:
man sep 04, 2023 10:30 pm
Lidt til FdJ-diskussionen - gode pointer jeg i overvejende grad er enig i.

Ja han kan udfordrer systemet - på godt og ondt. Men han kan også spille i systemet. Han skal blive bedre på førstegangsafleveringerne, men mod Osasuna er der ikke mange gange, hvor det er særligt relevant. Og det hænger også lidt sammen med de andres løb og særligt Lewa's og Balde's (hans stjerne er faldet lidt - forhåbentlig kan der komme noget frugtbart samarbejde op og køre med Felix). FdJ spillede en nøglerolle i at bryde Osasunas pres en del gange.




Kounde er i øvrigt en - for mig - helt ny spiller i år. Han er startet super godt. Det kan blive et luksus-problem for Xavi med Araujo, AC og Kounde. Men nok også en tiltrængt rotations-mulighed mellem dem. AC og Kounde havde et godt makkerskab i går.
Du kan finde 30 tweets fra pundits, der enten er for eller imod den frihed Frenkie nyder. Mit problem er, kvaliteten oftest er fraværende. Den frihed, han har, nyder medspillerne intet godt af, for det fører oftest intet med sig.



Det billede burde være helt omvendt. Man skal have Pedri, Gündo og Gavi langt mere på bolden. Frenkie skal begrænses, da Barca er klart bedst, når man ikke ligger mærker til ham. Han har bare ikke kvaliteten på den sidste tredjedel. Det kan til nød gå i La liga, hvor Barca kan vinde uden at spille godt, men i Europa bliver det mærkbart, hvor slemt det står til, hvilket de skræmmende to assists og nul mål i 37 kampe vidner om. Han er bare ikke nogen kreatør og før Xavi indser det, har Barca ikke en chance i CL. Det er meget simpelt i virkeligheden, Frenkie skal indordne sig holdet, ikke omvendt, for det er ikke der, han har sine kompetencer
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
man sep 04, 2023 3:17 pm
Ja, som sagt virker det til Xavi er tilfreds med hvordan Jong spiller bold.

Men tesen var jo ikke om det er Xavi eller ej der dikterer ethvert skridt Jong tager, men om det er hensigsmæssigt at Jong agerer som han gør.

Men du har selvfølgelig ret i at hvis alt fortsætter som nu og Jong bliver rost af Xavi igen og igen, så er det jo nok bare sådan her det bliver og så får Xavi svært ved at indfri de forventninger der er fra høj som lav..!
Det er hensigtsmæssigt, fordi han gør det, han skal i det system, der er sat op. Spillede man på en anden måde, hvor han skulle aflevere med det samme, var det et problem. Det er dog ikke tilfældet. Man skal være efter Xavi. Han vil have, at Barca spiller på en specifik måde. Jeg siger det igen; man bliver skuffet, hvis man tror, at Barca kommer til at spille rendyrket JDB/total fodbold, eller hvad du vil kalde det. Det man så i sidste sæson, er det, man kommer til at se, men bare i bedre variation, hvis Cancelo, Felix og Yamal/Raphinha lykkes. Det er kanterne og backs, der bliver vigtige i begge sider.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 3/9 Osasuna - FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kounde er god, fordi han er en naturlig CB. Ikke HB
Præcis, som jeg sagde hele sidste sæson, men der var de fleste herinde af den overbevisning, han var for dårlig til Barca. Det gode er, man ikke har set toppen endnu. Han kan blive langt bedre, når han får lov at føre bolden frem også, hvilket betyder, selvfølgelig, man skal begrænse Frenkie, så dem der rent faktisk har et output får friheden. Men hvad ved jeg, Kounde er jo kun den største chance skaber i de fire første kampe.
Romeu spiller faktisk ret dårligt. Dårlig mod Getafe, Villarreal og Osasuna. Den eneste kamp, han har spillet godkendt i, er mod Cadiz. Gundogan var dårlig mod Getafe og Villarreal.
Oriol har været konge i de fire første kampe. Manden skal være usynlig og gøre sit arbejde, hvilket han gør til 7/10, hver gang. Noget Frenkie kunne lære af.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 38 gæster