Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Dytrax skrev:
fre aug 25, 2023 1:44 pm
Det er ikke hans debut i saudi arabiske liga, men en eller anden venskabskamp for et stykke tid siden.
Tak for at korrigere. Var sikker på at det var debut i SA.
Han er stadig skadet. Meldinger omkring debut er engang i september. Muligvis 15. september, hvor han kunne få debut.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

‼️ Xavi has approved the signing of João Felix. FC Barcelona will offer to sign João Felix on a loan deal without any fee. The club is willing to pay 100% of his salary & his arrival is not linked to the departure of Ansu Fati or Abde.

[@JijantesFC]

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
fre aug 25, 2023 1:55 pm
‼️ Xavi has approved the signing of João Felix. FC Barcelona will offer to sign João Felix on a loan deal without any fee. The club is willing to pay 100% of his salary & his arrival is not linked to the departure of Ansu Fati or Abde.

[@JijantesFC]
Og hvor høj er den salary??

Altså jeg forstår udemærket at mange er imod, nogle pga folk som Ansu og Abde andre pga Felix’ profil.

Jeg vil mene, at vil vi noget med denne sæson (og ikke hægte ALT op på en 16 årig :eek: ) så gør det ikke noget at Felix kommer. Hvis det er på leje uden betingelser om køb!

Han vil trods alt give andre muligheder og ekstra bredde. Nu har vi ventet på Ansu længe, det samme med Ferran, ligesom Abde ikke virker til at være voksen til opgaven.

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Dytrax skrev:
fre aug 25, 2023 1:44 pm
Det er ikke hans debut i saudi arabiske liga, men en eller anden venskabskamp for et stykke tiden.
Tak for at korrigere. Var sikker på at det var debut i SA.
Altså selvom Ronaldo siger SA ligaen er på et højt niveau, så kunne den video sagtens ligne noget fra en ligakamp.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
fre aug 25, 2023 2:15 pm
Dytrax skrev:
fre aug 25, 2023 1:55 pm
‼️ Xavi has approved the signing of João Felix. FC Barcelona will offer to sign João Felix on a loan deal without any fee. The club is willing to pay 100% of his salary & his arrival is not linked to the departure of Ansu Fati or Abde.

[@JijantesFC]
Og hvor høj er den salary??

Altså jeg forstår udemærket at mange er imod, nogle pga folk som Ansu og Abde andre pga Felix’ profil.

Jeg vil mene, at vil vi noget med denne sæson (og ikke hægte ALT op på en 16 årig :eek: ) så gør det ikke noget at Felix kommer. Hvis det er på leje uden betingelser om køb!

Han vil trods alt give andre muligheder og ekstra bredde. Nu har vi ventet på Ansu længe, det samme med Ferran, ligesom Abde ikke virker til at være voksen til opgaven.
11,8 mio. euro, hvis han vil have den samme som i Atleti.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

11,8 mio. euro, hvis han vil have den samme som i Atleti.
Lenglet får 16, men er heldigvis på vej videre

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Dytrax skrev:
fre aug 25, 2023 2:34 pm
11,8 mio. euro, hvis han vil have den samme som i Atleti.
Lenglet får 16, men er heldigvis på vej videre
Jeg tjekkede Barcas lønninger, hvor nogle virkelig var tossede. Frenkies er rimelig vilde tal. Og andre der ikke får noget, f.eks. Abde og Balde, der får peanuts.

Edit: Balde får 160.000 euro. Abde får 300.000 euro, hvis jeg ikke tager fejl. Ferran får 10 mio. euro. 10. Det er klart, han tog til Barca.
Senest rettet af Kubala fre aug 25, 2023 2:42 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Kubala skrev:
fre aug 25, 2023 2:39 pm
Dytrax skrev:
fre aug 25, 2023 2:34 pm
11,8 mio. euro, hvis han vil have den samme som i Atleti.
Lenglet får 16, men er heldigvis på vej videre
Jeg tjekkede Barcas lønninger, hvor nogle virkelig var tossede. Frenkies er rimelig vilde tal. Og andre der ikke får noget, f.eks. Abde og Balde, der får peanuts.

Edit: Balde får 160.000 euro. Abde får 334.000 euro, hvis jeg ikke tager fejl.
Det er jo helt tosset at Lenglet tjener så meget mere end Balde. Er med på at han er eksploderet ind i rampelyset, men det er alligevel tankevækkende, hvor absurd høje nogle af lønningerne er og har været i truppen.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Dytrax skrev:
fre aug 25, 2023 2:41 pm
Kubala skrev:
fre aug 25, 2023 2:39 pm
Dytrax skrev:
fre aug 25, 2023 2:34 pm
11,8 mio. euro, hvis han vil have den samme som i Atleti.
Lenglet får 16, men er heldigvis på vej videre
Jeg tjekkede Barcas lønninger, hvor nogle virkelig var tossede. Frenkies er rimelig vilde tal. Og andre der ikke får noget, f.eks. Abde og Balde, der får peanuts.

Edit: Balde får 160.000 euro. Abde får 334.000 euro, hvis jeg ikke tager fejl.
Det er jo helt tosset at Lenglet tjener så meget mere end Balde. Er med på at han er eksploderet ind i rampelyset, men det er alligevel tankevækkende, hvor absurd høje nogle af lønningerne er og har været i truppen.
Ja, det er helt vanvid. Ansu får 13,950 mio. euro. Fjerdebedst betalt spiller i truppen. Det er jo klart, at ingen vil smutte, for hvem vil give dem de lønninger? Med al respekt for Ansu og Torres, vil de ikke kunne få de lønninger andre steder(i andre større klubber).

Ferran er ottende bedst betalt spiller.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Til sammenligning fik Ferran 2,8 mio. euro i City. Så det.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Kubala skrev:
fre aug 25, 2023 2:49 pm
Til sammenligning fik Ferran 2,8 mio. euro i City. Så det.
Det giver mening at vores økonomi sejler, når spillere af den kaliber bliver aflønnet på et niveau, der ikke er parallel med indsatsen på banen.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Dytrax skrev:
fre aug 25, 2023 2:53 pm
Kubala skrev:
fre aug 25, 2023 2:49 pm
Til sammenligning fik Ferran 2,8 mio. euro i City. Så det.
Det giver mening at vores økonomi sejler, når spillere af den kaliber bliver aflønnet på et niveau, der ikke er parallel med indsatsen på banen.

Jep. Bare for at illustrere lidt mere. Gundogan fik 8,5 mio. euro i City. Han får 18,750 mio. euro i Barca. Næsten tæt på det, Erling Haaland får 22,7 mio. euro. Han er en angriber, der scorer derudad.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Erling har en frikøbsklausul på 201,8 mio. euro. Det er jo latterlig lavt.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Citys samlet løn budget om året: 248,338 mio. euro.
Barcas: €232,910 mio. euro. Barca er ikke langt fra City ift. løn budget. Og spørger du mig, har City en væsentlig bedre trup end Barca.

Brugeravatar
Paulinho15
Indlæg: 522
Tilmeldt: man jun 29, 2020 11:16 pm
Geografisk sted: Vejle
Har takket: 394 gange
Blevet takket: 107 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Paulinho15 »

Jeg synes ikke det er rimeligt at være efter Lenglet. Hans reelle løn i denne sæson er jo ikke 16 mio. euro. At den samlede sum ender på 16 mio. euro, skyldes, at han får udbetalt løn, som han udskød i en tidligere periode under corona, hvor han hjalp klubben.

Om Lenglet så har fået en kontrakt, hvor han er overbetalt er så en helt anden snak, men at kritisere ham for at få en for høj løn i denne sæson er helt hen i vejret og urimeligt overfor Lenglet.

De "ekstra" penge han får i denne sæson skal regnes for en del af hans løn i den sæson han udskød det, og så får han dem bare i denne sæson, så tallet ser kunstigt højere ud.

Hav lidt respekt for manden, der hjalp klubben i en svær økonomisk situation. Hvor havde klubben været i dag, hvis flere spillere dengang ikke udskød dele af deres løn eller gav afkald på noget af den?

Lenglet var god i Sevilla og god for Barca i de to første sæsoner, men ellers har han ikke levet op til forventningerne siden, men synes det er urimeligt at være efter ham med hensyn til hans løn i denne sæson.

Pilen peger ikke på Lenglet, men ledelsen, der gav de store kontrakter i sin tid, og så er det også værd at have med i ligningen, hvilken situation klubben stod i, da de gav "monsterkontrakter" til flere spillere.

Jeg er ikke enig i mosterkontrakterne, det kunne være gjort bedre, men det skal også siges til Bartomeus forsvar, at havde han ikke givet de store kontrakter til de spillere, som var der, så havde Premier League-klubber/PSG nok tilbudt det samme til de spillere alligevel.

Det var en svær konkurrencemæssig situation for Barca at stå i, men det rigtige havde været at sætte en klar lønstruktur i klubben. Så måtte spillerne vælge om de ville Barca eller flere penge et andet sted.

Hvis de spillere der krævede monsterkontrakter dengang, så ikke fik deres vilje, så skulle det have været ud af vagten med dem og så satse på talenterne i stedet for.

Jeg er ikke ude i et forsvar af Bartomeu og hans ledelse, men prøver blot at se situationen objektivt fra flere sider, fordi det giver den rette forståelse for hvad der skete.

Med til historien hører også, at Bartomeu var med til at drive klubben til Barcas højeste omsætning nogensinde og for en sportsklub generelt, hvis jeg husker rigtigt, så da monsterkontrakterne blev givet, så havde klubben råd til det qua deres store omsætning.

Men så kom corona, og det var svært at vide, at det skulle komme og ramme økonomien så hårdt. Om det var rettidig omhu at give så store kontrakter dengang er dog også en helt anden snak.

Kritikken af Lenglets løn i denne sæson mener jeg derfor ikke er berrettiget, hvis ikke man har med i tankerne hvad grundlaget for de store kontrakter var dengang.
Dance in the faith of the Lord and let your actions speak louder than your words 🕺💃

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Barca80 og 73 gæster