20/8 FC Barcelona - Cádiz

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Filten
Indlæg: 1919
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Filten »

sorens skrev:
søn aug 20, 2023 9:34 pm
Norbit skrev:
søn aug 20, 2023 9:16 pm
22 indlæg efter 80 minutter.
I alt? Altså både flad og høje indlæg?
Primært høje
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af kklaus »

Dytrax skrev:
søn aug 20, 2023 9:51 pm
🎙️ Frenkie: “We didn’t have many chances, but it’s good that we have players who can score goals.”
Er der ikke nærmest omvendt? Vi spillede os igennem til flere åbne chancer (Lewa x2, Yamal, Kounde, Romeu, Pedri), men scorede ikke? :-)
Giv mig min sko tilbage, røv!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Kubala »

Frenkies udtalelser fortæller lidt om, at de også er klar over, at de spiller super kedeligt. Og ja, at de ved, at det er svært for dem at skabe flere farlige chancer end hvad tilfældet er. Jeg nåede ikke at se hele kampen, men det jeg fik set, viste samme billede som Getafe kampen.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Dytrax »

🎙️Xavi on today's match:"It was difficult, yes. We should have scored much earlier. The action was lacking but I think it was a good game".

🎙️Xavi on Lamine Yamal: "We chose Lamine Yamal, who played a great game. He is very mature for his age. We think he can make a difference, he just lacked purpose. He is very mature for his age and we believe he can make a difference."

🎙️Xavi on Gundogan: "We signed Gundogan to make the difference. He has Barça's DNA. He never loses balls. He makes the difference with the ball and always makes the right decision."

🎙️Xavi on Frenkie de Jong: "Frenkie is one of the best play distributors, we lacked that against Getafe."

🎙️Xavi: "It was a match that should have been 4-1 or 5-1. All our players have to be ready. Ferran is an example of that."

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1193 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af FCBSOCI »

Jeg kalder den: Barca vinder hverken La Liga eller CL, med mindre vi stepper alvorligt op. Det var en hårdt tilkæmpet sejr mod Cadiz, et hold vi bør kunne slå uden problemer. Faktisk havde Cadiz mindst lige så store chancer som os, blandt andet en friløber. Tillige spillede vi kedeligt og forudsigeligt. Sørgeligt at Xavi ikke kan få mere ud af et fantastisk spillermateriale - han har tilmed (stort set) fået, hvem han har peget på. Min tiltro til Xavi, som den rette på posten, er desværre meget lille.

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af DrGink »

Altså jeg er faktisk sådan ok tilfreds.

Der var billede af noget der kunne fungere. Hvis Lewa og Pedri havde scoret på deres chancer i første halvvej, så tror jeg vi havde tænkt det var fint.

Vi dominerer dem totalt i possession: 75 mod 25, og ligeledes i Xg. De forsøgte intet andet end at ødelægge kampen.

En par stykker underpræsterede lidt i dag:
Pedri: på trods af scoring, synes jeg han faldt ud af kampen og skulle have været bedre med hovedet i 1. halvej efter yamals sukkerbold.
Oriol: Jeg forstod ikke helt hans rolle. Den virkede unødvendig, når cadiz stod så dybt. Hellere en ekstra boldspiller.

Derimod synes jeg både Yamal og FdJ fik vist hvad de kan. Yamal laver jo den der uadskruede aflevering ind i feltet ligeså godt som raphinha, og man kan bare se bolden klistrer til hans fødder. Derudover er det spændende at se FDJ bringe bolden ud af forsvaret. Det er helt klart en mulighed mod de "små" hold.

Det er jo ikke sådan slutproduktet er og siger intet om hvordan vi kommer til at klare os mod store hold, men med en lidt ny tilgang mod et hold der ødelægger kampen, så synes jeg faktisk det var ok, med det var en dårlig midterste time.

BarcaBarca
Indlæg: 113
Tilmeldt: tirs dec 21, 2021 10:02 pm
Har takket: 61 gange
Blevet takket: 16 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af BarcaBarca »

FCBSOCI skrev:
søn aug 20, 2023 11:30 pm
Jeg kalder den: Barca vinder hverken La Liga eller CL, med mindre vi stepper alvorligt op. Det var en hårdt tilkæmpet sejr mod Cadiz, et hold vi bør kunne slå uden problemer. Faktisk havde Cadiz mindst lige så store chancer som os, blandt andet en friløber. Tillige spillede vi kedeligt og forudsigeligt. Sørgeligt at Xavi ikke kan få mere ud af et fantastisk spillermateriale - han har tilmed (stort set) fået, hvem han har peget på. Min tiltro til Xavi, som den rette på posten, er desværre meget lille.
Om vi så købte mbappe så er Barca slet ikke oppe i omdrejninger til trofæet med de store øre,ikke endnu men vores hold har brug for opbygning og Rom blev netop heller ikke bygget på 1 dag.
Over tid så kommer rutinen til vores især unge talenter som er fremtidens bærende kræfter.
Ser faktisk frem til at endnu en ung er på vej fra Brasilien Vítor,han må gerne få chancen når han ankommer,fordi synes Lewandowski er dalet gevaldigt i nievue,synes jeg allerede han gjorde sidst i seneste sæson,nok fordi han har indskrevet i sin kontrakt at han skal spille uanset om han spiller som en mulddyr.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Norbit »

DrGink skrev:
søn aug 20, 2023 11:39 pm
Altså jeg er faktisk sådan ok tilfreds.

Der var billede af noget der kunne fungere. Hvis Lewa og Pedri havde scoret på deres chancer i første halvvej, så tror jeg vi havde tænkt det var fint.

Vi dominerer dem totalt i possession: 75 mod 25, og ligeledes i Xg. De forsøgte intet andet end at ødelægge kampen.

En par stykker underpræsterede lidt i dag:
Pedri: på trods af scoring, synes jeg han faldt ud af kampen og skulle have været bedre med hovedet i 1. halvej efter yamals sukkerbold.
Oriol: Jeg forstod ikke helt hans rolle. Den virkede unødvendig, når cadiz stod så dybt. Hellere en ekstra boldspiller.

Derimod synes jeg både Yamal og FdJ fik vist hvad de kan. Yamal laver jo den der uadskruede aflevering ind i feltet ligeså godt som raphinha, og man kan bare se bolden klistrer til hans fødder. Derudover er det spændende at se FDJ bringe bolden ud af forsvaret. Det er helt klart en mulighed mod de "små" hold.

Det er jo ikke sådan slutproduktet er og siger intet om hvordan vi kommer til at klare os mod store hold, men med en lidt ny tilgang mod et hold der ødelægger kampen, så synes jeg faktisk det var ok, med det var en dårlig midterste time.
Modsat dig, så er jeg langt fra tilfreds. Vi skal kunne køre de her hold over. Cadiz havde chancer i 1.halvveg til at komme foran, så ville det være fuldkommen op ad bakke. Vi kan ikke regne med at alle modstandere vil spille fodbold, derfor skal Xavi have en klar plan om hvordan man bryder de her hold op. Det virker til at vores plan mere og mere bliver at finde vores kanter/backer og så slå indlæg mod Lewandowski. En mand som igen er helt ved siden af. Gavi, Lewandowski, Romeu var overflødige i dag. Langt hellere Abde, Fati og Torres på banen.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Filten
Indlæg: 1919
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Filten »

Norbit skrev:
man aug 21, 2023 9:28 am
DrGink skrev:
søn aug 20, 2023 11:39 pm
Altså jeg er faktisk sådan ok tilfreds.

Der var billede af noget der kunne fungere. Hvis Lewa og Pedri havde scoret på deres chancer i første halvvej, så tror jeg vi havde tænkt det var fint.

Vi dominerer dem totalt i possession: 75 mod 25, og ligeledes i Xg. De forsøgte intet andet end at ødelægge kampen.

En par stykker underpræsterede lidt i dag:
Pedri: på trods af scoring, synes jeg han faldt ud af kampen og skulle have været bedre med hovedet i 1. halvej efter yamals sukkerbold.
Oriol: Jeg forstod ikke helt hans rolle. Den virkede unødvendig, når cadiz stod så dybt. Hellere en ekstra boldspiller.

Derimod synes jeg både Yamal og FdJ fik vist hvad de kan. Yamal laver jo den der uadskruede aflevering ind i feltet ligeså godt som raphinha, og man kan bare se bolden klistrer til hans fødder. Derudover er det spændende at se FDJ bringe bolden ud af forsvaret. Det er helt klart en mulighed mod de "små" hold.

Det er jo ikke sådan slutproduktet er og siger intet om hvordan vi kommer til at klare os mod store hold, men med en lidt ny tilgang mod et hold der ødelægger kampen, så synes jeg faktisk det var ok, med det var en dårlig midterste time.
Modsat dig, så er jeg langt fra tilfreds. Vi skal kunne køre de her hold over. Cadiz havde chancer i 1.halvveg til at komme foran, så ville det være fuldkommen op ad bakke. Vi kan ikke regne med at alle modstandere vil spille fodbold, derfor skal Xavi have en klar plan om hvordan man bryder de her hold op. Det virker til at vores plan mere og mere bliver at finde vores kanter/backer og så slå indlæg mod Lewandowski. En mand som igen er helt ved siden af. Gavi, Lewandowski, Romeu var overflødige i dag. Langt hellere Abde, Fati og Torres på banen.
Enig, vi skal også kunne stille med nogle reserver og stadig slå hold som disse.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

thomas
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af thomas »

Gündogans assist var fantatisk, men ellers må jeg sige, at hans indlæg og hjørnespark havde svært ved at finde en medspiller. Yamals langt færre indlæg var til gengæld næsten hver gang farlige.
Noget skal ske med Lewan. Han arbejder jo hårdt og er reelt uheldig med en del, men spillet bliver for låst i øjeblikket med den måde han går ned i banen. Måske man skulle ryste posen og lade Torres starte inde, han søger også positionen tæt på målet bedre end Lewan.

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af kklaus »

kklaus skrev:
søn aug 20, 2023 9:27 pm
Altså... Albue i halsen på Abde - kun gult?
Nu så jeg lige en video af det på Twitter og må igen spørge - hvordan er det her kun til gult?

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Dytrax »

Efter gårsdagens præstation fylder tvivlen lidt mere. Jeg savner at kunne se et indarbejdet og klart koncept fra Xavi. Det mest underholdende kom fra en 16-årig spiller, der forhåbentlig får tid og plads til at udvikle sig.

Hader at være pessimistisk omkring holdet, da det ikke gavner en hujende, og derfor håber jeg at Xavi, når han får Cancelo at gøre godt med, viser et mere stilsikker udtryk.

Vi bør og skal kunne køre Cádiz over. Selv på en sløj dag. Det gør det naturligvis ikke bedre at hold som Getafe og Cádiz forvandler sig til rugbyspillere, når de skal forsvare og i øvrigt får lang snor fra dommerstanden.

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af DrGink »

Norbit skrev:
man aug 21, 2023 9:28 am
DrGink skrev:
søn aug 20, 2023 11:39 pm
Altså jeg er faktisk sådan ok tilfreds.

Der var billede af noget der kunne fungere. Hvis Lewa og Pedri havde scoret på deres chancer i første halvvej, så tror jeg vi havde tænkt det var fint.

Vi dominerer dem totalt i possession: 75 mod 25, og ligeledes i Xg. De forsøgte intet andet end at ødelægge kampen.

En par stykker underpræsterede lidt i dag:
Pedri: på trods af scoring, synes jeg han faldt ud af kampen og skulle have været bedre med hovedet i 1. halvej efter yamals sukkerbold.
Oriol: Jeg forstod ikke helt hans rolle. Den virkede unødvendig, når cadiz stod så dybt. Hellere en ekstra boldspiller.

Derimod synes jeg både Yamal og FdJ fik vist hvad de kan. Yamal laver jo den der uadskruede aflevering ind i feltet ligeså godt som raphinha, og man kan bare se bolden klistrer til hans fødder. Derudover er det spændende at se FDJ bringe bolden ud af forsvaret. Det er helt klart en mulighed mod de "små" hold.

Det er jo ikke sådan slutproduktet er og siger intet om hvordan vi kommer til at klare os mod store hold, men med en lidt ny tilgang mod et hold der ødelægger kampen, så synes jeg faktisk det var ok, med det var en dårlig midterste time.
Modsat dig, så er jeg langt fra tilfreds. Vi skal kunne køre de her hold over. Cadiz havde chancer i 1.halvveg til at komme foran, så ville det være fuldkommen op ad bakke. Vi kan ikke regne med at alle modstandere vil spille fodbold, derfor skal Xavi have en klar plan om hvordan man bryder de her hold op. Det virker til at vores plan mere og mere bliver at finde vores kanter/backer og så slå indlæg mod Lewandowski. En mand som igen er helt ved siden af. Gavi, Lewandowski, Romeu var overflødige i dag. Langt hellere Abde, Fati og Torres på banen.
Jeg synes der er fremskridt. En xg på over 3 betyder jo at vi burde have scoret en mere end vi gjorde.

Moderne hold er bare bedre til at ødelægge spillet end de var for 10 pr siden.

Hvis vi havde scoret på chancerne i starten kunne det være blevet en Walk in the park.

Filten
Indlæg: 1919
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 200 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af Filten »

DrGink skrev:
man aug 21, 2023 12:12 pm
Norbit skrev:
man aug 21, 2023 9:28 am
DrGink skrev:
søn aug 20, 2023 11:39 pm
Altså jeg er faktisk sådan ok tilfreds.

Der var billede af noget der kunne fungere. Hvis Lewa og Pedri havde scoret på deres chancer i første halvvej, så tror jeg vi havde tænkt det var fint.

Vi dominerer dem totalt i possession: 75 mod 25, og ligeledes i Xg. De forsøgte intet andet end at ødelægge kampen.

En par stykker underpræsterede lidt i dag:
Pedri: på trods af scoring, synes jeg han faldt ud af kampen og skulle have været bedre med hovedet i 1. halvej efter yamals sukkerbold.
Oriol: Jeg forstod ikke helt hans rolle. Den virkede unødvendig, når cadiz stod så dybt. Hellere en ekstra boldspiller.

Derimod synes jeg både Yamal og FdJ fik vist hvad de kan. Yamal laver jo den der uadskruede aflevering ind i feltet ligeså godt som raphinha, og man kan bare se bolden klistrer til hans fødder. Derudover er det spændende at se FDJ bringe bolden ud af forsvaret. Det er helt klart en mulighed mod de "små" hold.

Det er jo ikke sådan slutproduktet er og siger intet om hvordan vi kommer til at klare os mod store hold, men med en lidt ny tilgang mod et hold der ødelægger kampen, så synes jeg faktisk det var ok, med det var en dårlig midterste time.
Modsat dig, så er jeg langt fra tilfreds. Vi skal kunne køre de her hold over. Cadiz havde chancer i 1.halvveg til at komme foran, så ville det være fuldkommen op ad bakke. Vi kan ikke regne med at alle modstandere vil spille fodbold, derfor skal Xavi have en klar plan om hvordan man bryder de her hold op. Det virker til at vores plan mere og mere bliver at finde vores kanter/backer og så slå indlæg mod Lewandowski. En mand som igen er helt ved siden af. Gavi, Lewandowski, Romeu var overflødige i dag. Langt hellere Abde, Fati og Torres på banen.
Jeg synes der er fremskridt. En xg på over 3 betyder jo at vi burde have scoret en mere end vi gjorde.

Moderne hold er bare bedre til at ødelægge spillet end de var for 10 pr siden.

Hvis vi havde scoret på chancerne i starten kunne det være blevet en Walk in the park.
Så du kampen? vi spiller elendigt.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 627
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 127 gange

Re: 20/8 FC Barcelona - Cádiz

Indlæg af PeterPedal »

Jeg ved ikke rigtigt me det her ... altså, nej, det er jo ikke sprudlende champagnebold som da Xavi og Iniesta dominerede midtbanen og Giuly og Beletti og Pedri og Ronaldinho - og Alves for den sags skyld) tordnede op langs kanterne og vi havde 800 gange so mange boldberøringer som modtsnaderne og det hele foregik i trekanter i et tempo som fik de fleste til at tabe pusten.

Men de spillere vi har nu er bare ikke de samme spillere som vi havde før. Og vi må acceptere, at vi ikke kan forlange det samme af dem. Gode hold har det som de økonomiske konjunkturer, de går op og de går ned, og finansministre over hele varden forsøger at tage æren når det går op og vaske hænderne når det går ned. Se det danske landshold - efter 80'er holdet. Det var en trist historie. Vi havde en psiller med nr. 9 men det var bare ikke Elkjær. Og 10'eren havde ikke lausrup stående bag på trøjen. Og ...

Nogen gange står stjerne bare på en måde, så en masse rigftigt gode spillere ramler sammen på det samme hold på det samme tidspunkt. De nævnte ... og Lerby og Arnesen og Siv og Mølby og Brylle og så videre. .. det var en generation. Og så komme de rnogle magre år, hvor alle klandrer træneren for at det går ad helvede til.

Altså, man kan jo købe verdens bedste spillere, men det e ringen garanti for, at man har verdens bedste hold. At de kan spille sammen. At de har den samme tilgang til spillet.

Og det er såmænd ikke fordi jeg vil frede Xavi - det er da bestemt muligt, at Ten Haag eller Arteta kujne få mere ud af det spillermateriuale vi har. Det får vi nok aldrig at vide. Det kan også være, at nøglen er at Lewandowski skal spille midt stopper og at Balde skal være centerangriber ... de er allesammen fantastiske fodboldspillere (dem der siger andet lyver for sig selv - værsgo - prøv at gøre det bedre), men det er som om de ikke yder deres bedste. Ikke lever op til forventningerne.

Bruges de forkert?

Er systemet (hvis der er et) for låst?

Koundé er bare ikke Dani Alves. Balde er bare ikke Jordi Alba. Pedri og Gündogan og Gavi er ikke Xavi, iniesta og Deco. Og Romeu er bestemt ikke Busquets. Man kan ikke udskifte spillere og forvente det samme. Eller forvente at de spiller på samme måde. Det kan man bare ikke. Det er gode, dygtige forbldspillere, men de er ikke dem, de har afløst. De er sig selv.

Så opgaven må jo i høj grad bestå i at få det bedste ud af det materiale man har ... og man må vel et eller andet sted acceptere, at det tager tid at estatte et helt hold og at få det til at fungere optimalt.
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 50 gæster