Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Ja, det er faktisk ret pløk.

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »


Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Norbit skrev:
tirs aug 15, 2023 4:04 pm
Antimadridista skrev:
tirs aug 15, 2023 3:06 pm
Dytrax skrev:
tirs aug 15, 2023 2:39 pm
En anden kilde med en noget lavere pris, men i min optik stadig for dyr;
🚨| Cancelo's purchase option (non-mandatory) will be around €35m. If nothing goes wrong, Barça will finalize the signing of the Portuguese this week.

[Via : SPORT🥉]
Hvis han viser sig at blive en succes i låneperioden, er 35 vel acceptabelt.
Han virker bare lidt som en spiller der ikke fungerer samme sted super længe!

Fresneda tror jeg ikke på vi henter samtidig. Syntes det vil være et mærkeligt signal, som jeg tror de begge vil være lidt loren ved.!

Også ift at vi vel stadig, efter Xavi/laportas mening, også skal have tilført et eller andet kreativt længere fremme.
Men 35 for en på det tidspunkt 31 årig back? Jeg kan ikke se idéen.
Han fyldte 29 for godt 2 måneder siden. Din regneplade må lige skiftes ud :glad:

Men altså tjaae….henter vi ham nu og han bliver i 4 sæsoner, så stopper han netop som han fylder 33. Det bør ikke være nogen katastrofe.
4 succesfulde sæsoner, skulle det ende sådan, for 35m€ vil være billigt.

Så kan man ønske vi hellere hentede Fresneda, Martinez eller en anden ung back.
Der er Jeg lidt græskkatolsk, vil bare gerne have en kvalitetsback :|

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Kvoller skrev:
tirs aug 15, 2023 9:01 pm
Så bliver det jo Ansu. Ferran er fast som stolpebeton.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Jeg håber Ferran ryger, men tænker også at det bliver Ansu.

Så vi kan få oooooornli god Xaviball.

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Kluivert skrev:
tirs aug 15, 2023 8:21 pm
Michman skrev:
tirs aug 15, 2023 7:28 pm
Er glad for han ikke kom til os.. Kan heller ikke blame ham for at tage hvor pengene er.. Det har han gjort lige siden han startede med at spille fodbold..
Hvis man ikke kommer fra en velfærdsstat som Danmark, så forstår jeg godt at man vælger pengene. Europæerne generelt er meget naive omkring fodboldspillere fra Sydamerika og Afrika. Ingen kommer hertil pga “værdierne i klubben”. Fodboldklubberne er bare corporates, og de er altså ikke loyale. Bare se hvordan spillere som Eto’o, Deco, Ronnie, Messi, Yaya Toure er kommet ud. Man spiller hos de store klubber for sportslig og økonomisk succes. Lige nu tilbyder Barca (måske) kun sportslig succes og slet ikke økonomisk. Så medmindre man har været fan hele livet og blot vil have Barca på CV’et, så er det ikke en klub enhver fodboldspiller ville vælge.
Men lige netop Ney, har jo haft sine meget meget lukrative kontrakter, så det har jo ikke noget at gøre med at han nu vil undslippe fattigdom.
Han havde bestemt også mere end rigeligt allerede, til evt at facilitere og tage sig af sin familie mfl.

Men selfølgelig er det uhyre svært at sige nej til en god milliard årligt. Det er vel tæt på det 12-15 dobbelte af hvad Barca kunne tilbyde.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Men selfølgelig er det uhyre svært at sige nej til en god milliard årligt. Det er vel tæt på det 12-15 dobbelte af hvad Barca kunne tilbyde.
Det ér også absurde beløb, de giver spillerne.

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
tirs aug 15, 2023 9:14 pm
Men selfølgelig er det uhyre svært at sige nej til en god milliard årligt. Det er vel tæt på det 12-15 dobbelte af hvad Barca kunne tilbyde.
Det ér også absurde beløb, de giver spillerne.
Syntes du :grin:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Chelsea har nu brugt ca 300 mio euro på deres defensive midtbane :eek:



Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Jeg kender slet ikke de der gutter..men det siger sikkert mere om mig :grin:

Så længe alle spiller med 11 mand, så længe hænger vi i!

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
tirs aug 15, 2023 10:32 pm
Chelsea har nu brugt ca 300 mio euro på deres defensive midtbane :eek:



Jeg kan ikke helt se behovet for SÅ mange spillere. Jeg så en spændende video der forklarede at det var godt at få flyttet Enzo frem af banen, men stadig som i en dobbelt pivot. Dvs det kun er Enzo og nok Caicedo der er plads til i starteren.
Ellers kan man stille med Enzo lidt mere fremme og Lavia og Caicedo liggende bagved i dobbeltpivot. Det er næsten som at have Busquets og Casemiro liggende på den defensive midt.

Det har potentialet til at blive meget skræmmende. Det har også potentialet til slet ikke at fungere.

Virker i øvrigt til Chelsea har travlt med at skrive lange kontrakter med spillere før FFP-reglerne ændres.

Kluivert
Indlæg: 69
Tilmeldt: man okt 25, 2021 9:06 pm
Har takket: 5 gange
Blevet takket: 15 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kluivert »

Antimadridista skrev:
tirs aug 15, 2023 9:13 pm
Kluivert skrev:
tirs aug 15, 2023 8:21 pm
Michman skrev:
tirs aug 15, 2023 7:28 pm
Er glad for han ikke kom til os.. Kan heller ikke blame ham for at tage hvor pengene er.. Det har han gjort lige siden han startede med at spille fodbold..
Hvis man ikke kommer fra en velfærdsstat som Danmark, så forstår jeg godt at man vælger pengene. Europæerne generelt er meget naive omkring fodboldspillere fra Sydamerika og Afrika. Ingen kommer hertil pga “værdierne i klubben”. Fodboldklubberne er bare corporates, og de er altså ikke loyale. Bare se hvordan spillere som Eto’o, Deco, Ronnie, Messi, Yaya Toure er kommet ud. Man spiller hos de store klubber for sportslig og økonomisk succes. Lige nu tilbyder Barca (måske) kun sportslig succes og slet ikke økonomisk. Så medmindre man har været fan hele livet og blot vil have Barca på CV’et, så er det ikke en klub enhver fodboldspiller ville vælge.
Men lige netop Ney, har jo haft sine meget meget lukrative kontrakter, så det har jo ikke noget at gøre med at han nu vil undslippe fattigdom.
Han havde bestemt også mere end rigeligt allerede, til evt at facilitere og tage sig af sin familie mfl.

Men selfølgelig er det uhyre svært at sige nej til en god milliard årligt. Det er vel tæt på det 12-15 dobbelte af hvad Barca kunne tilbyde.
Nogle gange kan det strække langt udover den nærmeste familie, f eks Sadio Mané, som gør utroligt meget for sit folk. Ikke fordi Neymar har den klasse, han flasher lidt mere. Men ja det er svært at sige nej til de penge. Jeg ville i hvert fald gerne bo i Saudi for de penge i 10 år, så leve frit i generationer 😂😂

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

FC Barcelona's idea is to sign João Cancelo permanently next summer if he performs good this season.

[@DBR8]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Chelsea har nu brugt ca 300 mio euro på deres defensive midtbane
Tæt på det beløb samtlige klubber i LaLiga har brugt i dette vindue.
Hvoraf Real står for over halvdelen.

Tebas har i dén grad gjort ligaen attraktiv.

Nyhuus
Indlæg: 531
Tilmeldt: ons maj 05, 2010 8:34 pm
Har takket: 47 gange
Blevet takket: 35 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Nyhuus »

Ja, vi er sat af. Især ift. PL. Men synes dog heller ikke, at vi skal være misundelige på, ikke at kunne bruge 900 mio. euro i ét vindue. Det vidner mere om, at transfervinduet er fuldstændig skævvredet, når PL kan handle for nærmest det samme som hvad LL, Serie A, Ligue 1 og Bundesliga har handlet for. Det er ude af proportioner og smadrer hele markedet.

Det er ikke Tebas vi skal være sure på her. Tværtimod, så er mit indtryk, at han i det mindste prøver at få klubberne til at drive en sund forretning. Det er derimod UEFA og FIFA man skal ønske sig handling fra. Et lønloft kunne virkelig hjælpe på meget. Det vil sandsynligvis stoppe en masse handler, som kun sker pga. astronomiske kontrakter. Det vil også stille klubberne i en bedre position over for spillerne der kræver mere og mere i løn.

The Athletic har skrevet en grundig artikel om Chelseas transfervindue, som jeg kan anbefale:
https://theathletic.com/4775684/2023/08 ... money-ffp/

De har også lavet en i dag om hele PLs transfervindue, som jeg tænker også går lidt kritisk til, hvordan de er endt der.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 65 gæster