Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Rekick
Indlæg: 751
Tilmeldt: lør jan 25, 2020 7:02 pm
Har takket: 64 gange
Blevet takket: 134 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Rekick »

Kubala skrev:
man aug 14, 2023 8:00 pm
Omkring Fati og Xavi. Det virker lidt mærkeligt. Hver gang han er blevet spurgt ind til, om Fati bliver eller smutter, har Xavi aldrig sagt, at han bliver. Det har været a la, at vinduet stadig er åben og en masse kan ske endnu. Det betyder så ikke at Xavi ikke vil have ham i klubben, men Xavi har måske heller ikke noget imod, han smuttede. Eller hvad tænker I?
Tænker det er lidt som du selv nævner. Ikke decideret imod at han bliver, men den økonomiske situation gør der er fordele ved at sælge ham.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Det kan lyde åndssvagt, men jeg tror ikke det er gået op for Xavi, at det er Barça, han er i spidsen for.
Synes ikke der er meget DNA i den type fodbold han er eksponent for.

Tænker at Xavi vil af med Fati, mens han satser på Ferran, Raphinha og Yamal. Til dels pga stil, men primært økonomiske hensyn.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
man aug 14, 2023 8:00 pm
Omkring Fati og Xavi. Det virker lidt mærkeligt. Hver gang han er blevet spurgt ind til, om Fati bliver eller smutter, har Xavi aldrig sagt, at han bliver. Det har været a la, at vinduet stadig er åben og en masse kan ske endnu. Det betyder så ikke at Xavi ikke vil have ham i klubben, men Xavi har måske heller ikke noget imod, han smuttede. Eller hvad tænker I?
Xavi ser ikke Fati vej og det er der flere grunde til.

1. Selvom Fai er en mere indvendig end udvendig winger, så er han mere angriber, end Xavi bryder sig om. Xavi vil have wide wingers og alternativt en indvendig winger, der kan indgå på midten og der er Fati, trods bedst indvendig, ikke det åbenlyse valg. Han vil have wingers til at give kontrol, hvilket giver meget lidt mening i min verden, men ikke desto mindre.

2. Fati er en type spiller, der kræver at være hovedpersonen. Hans løb og afslutningsevner er spildt, hvis ikke man leder efter ham. Xavi vil hellere kigge efter Lewa i boksen med indlæg og derfor vil de uundgåeligt søge nogle af de samme rum. Og, netop Lewa kræver selvsamme nøglerolle, som Fati, selvom deres udgangspunkt er forskelligt. Derfor vil Lewa(og Xavi) skulle acceptere at CF positionen primært er opspilsstation for Fati. Tænk CR og Benz for Real. På den måde får man Fati sat perfekt op i samspillet, udover selvfølgelig i dybden. Tænk CR og Modric. I det hele taget(og det har jeg sagt en del gange), så minder Fati's profil rigtig meget om CR og jeg forstår ikke, hvorfor Xavi ikke kan se det. Problemet med Lewa er, han helt sikkert ikke vil acceptere sådan en rolle og hvis han ville, er jeg ikke sikker på, han vil være god i den. Denne problematik er hovedårsagen til, jeg ville spille med to i front(Ferran/Fati) og Lewa på bænken.

3. Spillermaterialet på backsene er i øjeblikket ikke favorable for Fati. Man har Balde som altoverskyggende starter på LB og selvom Fati søger ind, så søger han ikke ned i banen, men IND. Det efterlader rum bagude i tilfælde af boldtab og derfor foretrækker Xavi(igen, igen) en indvendig winger, der kan gå ned på midtbanen. Dette er igen grunden til, jeg vil spille i 3-4-1-2, da denne formation får Fati længere ind centralt i udgangspunktet og efterlader naturlig plads ude på fløjen til Balde til at søge mod baglinjen og i praksis vil backsene søge for bredden i angreb. Optimalt set havde Fati en teknisk begavet indvendig backprofil liggende bag , tænk CR og Marcelo. I realiteten havde en prime Alba været et langt bedre match. En tredje mulighed er en defensiv RB profil, der kan søgeindvendig i besiddelse og danne en dobbeltpivot med DM(Oriol), der således dækker af ud mod venstre i tilfælde af boldtab.

Ja, jeg tror ikke, Xavi er klar til at give Fati den rolle, han kræver.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Tænker bare Xavi ligesom Laporta håber et “navn” kan mirakuløst kan redde dem, fordi de selv er utterly clueless.

Der bliver så igen igen tærsket langhalm på Dembele, men det er jo underordnet om han driblede ind i en blindgyde 10 gange pr. Halveg.
Der mangler jo det hele. Fløje/angribere til dybde og bredde eller bare gode løb. Istedet havde vi fire midtbanespillere, som der ikke var plads til.
Pedro var helt og aldeles forsvundet indtil Raphinha røg ud.
De Jong og Romero skiftes ret beset til at lave det samme.

Hvad fanden mon Gundogan tænkte om sit skifte, mens han og holdkammeraterne løb formålsløst rundt, uden nogen at spille bolden til?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg forstår godt din pointe ift. Dembele, men Raphinha lavede altså 12 assist mod Dembélés 9 i seneste sæson. Så det passer ikke, at der ikke kommer noget som Lewan kan arbejde med. Raphinhas spidskompetence er netop hans venstrefod, som lagde en masse sukkerbolde i sidste sæson. Problemet er mere, at Lewan ikke er, hvor han skal være, fordi han trækker for langt ned i banen. Det virker som om han forsøger at kompensere for sine dårlige præstationer ved at søge bolden mere og mere, hvilket bevirker, at han spiller endnu dårligere.

Derudover er jeg virkelig træt af, at vi ikke spiller med to fløje, i stedet for det der pseudo-Iniesta-pis med en central midt på omv. Vi kunne have spillet 180 min uden at score igår. Xavi ryger til vinter, hvis spillet ikke bliver væsentlig forbedret.
Jeg forstår godt, folk farer lidt i flint, når jeg fremhæver Dembélé, men altså Raphinha er IKKE Dembélé, hvis produktion er langt, langt højere end Raphinha's. Hans fordel er, han kan begge veje og derfor er langt bedre til at levere fra baglinjen, hvor Raphinha er, om ikke dårlig, så i bedste fald middel. Lewa kræver levering fra baglinjen, selvom han også kan modtage dybt. Der bare andre, der kan modtage liges så godt fra Raphinha, som er bedst til at levere ved bagstolpen, hvor RW/RB jo kommer ind. En anden ting, som jeg synes, Lewa har været dårlig til, er hans positionering ved cutbacks og ideelt set, så har man andre til at søge de positioner/rum. Som holdet er sat op lige nu og med de spillerprofiler, man har, så ser jeg bare ikke Lewa passe særligt godt ind.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Xavis pitch til ledelsen da han fik jobbet;

"Vi skal have iscenesat Garcia, Roberto, Alonso og Ferran. Lewan limer vi fast i starteren og jeg kunne godt tænke mig at hente flere spillere, der slet ikke passer til det koncept, verden forventer. Min idé er at vi skal spille lidt kedeligt og med flere indlæg end samtlige Always reklamer til sammen."

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »



:lol: :lol: :lol: ok

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Ok, jeg vil også lege med…

Kounde - Araujo - AC - Balde

Romeu

Pedri - Gundogan

Torres - Lewan - Ansu

Kounde bliver mere eller mindre CB, da Balde eller/og AC skaber overtal centralt eller mod venstre. Romeu er defensivt orienteret med specielt fokus ud mod venstre - bi har fået en skraldemand, lad ham komme i spil, mens Pedri og Gundagon skal skabe dynamik og spillet på midtbanen (falde, ligge sig frem afhængig af mulighederne, begge er rigeligt intelligente til at læse kampen). Torres ligger i en dynamisk rolle, hvor han skal skabe bredde og dybde samt gå ind i bandespil med de øvrige angribere og interiors. Ansu spiller næsten second striker, men med udgangspunkt fra venstre. Lewan 9`er - skal skabe plads til sig selv og de øvrige, hurtige aflæg/bandespil, målfikseret..

Venstresiden vil blive sårbar overfor omstillinger, men sådan må det være, når man har Kounde og Araujo, der ikke skal ret frem i banen med bolden.
Midtbane overtaget skabes af AC, Romeu, Pedri, Gundogan og Balde.. Kreativitet oggennembrud skal skabes i løb uden bolden og med strukturerede spilsystemer og hurtig boldomgang.

Opstillingen kunne dog godt bruge en Ronaldinho type på højrekanten..

Ps. hvis Xavi vil have inside eller wide wingers, som det bliver beskrevet, hvorfor i alverden så Raphinha. Han kan ingen af delene mod hold, der står bare lidt lavt.

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
man aug 14, 2023 9:04 pm
Kubala skrev:
man aug 14, 2023 8:00 pm
Omkring Fati og Xavi. Det virker lidt mærkeligt. Hver gang han er blevet spurgt ind til, om Fati bliver eller smutter, har Xavi aldrig sagt, at han bliver. Det har været a la, at vinduet stadig er åben og en masse kan ske endnu. Det betyder så ikke at Xavi ikke vil have ham i klubben, men Xavi har måske heller ikke noget imod, han smuttede. Eller hvad tænker I?
Xavi ser ikke Fati vej og det er der flere grunde til.

1. Selvom Fai er en mere indvendig end udvendig winger, så er han mere angriber, end Xavi bryder sig om. Xavi vil have wide wingers og alternativt en indvendig winger, der kan indgå på midten og der er Fati, trods bedst indvendig, ikke det åbenlyse valg. Han vil have wingers til at give kontrol, hvilket giver meget lidt mening i min verden, men ikke desto mindre.

2. Fati er en type spiller, der kræver at være hovedpersonen. Hans løb og afslutningsevner er spildt, hvis ikke man leder efter ham. Xavi vil hellere kigge efter Lewa i boksen med indlæg og derfor vil de uundgåeligt søge nogle af de samme rum. Og, netop Lewa kræver selvsamme nøglerolle, som Fati, selvom deres udgangspunkt er forskelligt. Derfor vil Lewa(og Xavi) skulle acceptere at CF positionen primært er opspilsstation for Fati. Tænk CR og Benz for Real. På den måde får man Fati sat perfekt op i samspillet, udover selvfølgelig i dybden. Tænk CR og Modric. I det hele taget(og det har jeg sagt en del gange), så minder Fati's profil rigtig meget om CR og jeg forstår ikke, hvorfor Xavi ikke kan se det. Problemet med Lewa er, han helt sikkert ikke vil acceptere sådan en rolle og hvis han ville, er jeg ikke sikker på, han vil være god i den. Denne problematik er hovedårsagen til, jeg ville spille med to i front(Ferran/Fati) og Lewa på bænken.

3. Spillermaterialet på backsene er i øjeblikket ikke favorable for Fati. Man har Balde som altoverskyggende starter på LB og selvom Fati søger ind, så søger han ikke ned i banen, men IND. Det efterlader rum bagude i tilfælde af boldtab og derfor foretrækker Xavi(igen, igen) en indvendig winger, der kan gå ned på midtbanen. Dette er igen grunden til, jeg vil spille i 3-4-1-2, da denne formation får Fati længere ind centralt i udgangspunktet og efterlader naturlig plads ude på fløjen til Balde til at søge mod baglinjen og i praksis vil backsene søge for bredden i angreb. Optimalt set havde Fati en teknisk begavet indvendig backprofil liggende bag , tænk CR og Marcelo. I realiteten havde en prime Alba været et langt bedre match. En tredje mulighed er en defensiv RB profil, der kan søgeindvendig i besiddelse og danne en dobbeltpivot med DM(Oriol), der således dækker af ud mod venstre i tilfælde af boldtab.

Ja, jeg tror ikke, Xavi er klar til at give Fati den rolle, han kræver.
Der opsummerer vel også ret godt xavi's problemer. Han vi spille noget fodbold hvor halvdelen af holdet skal laves om for at det passer ind i systemet. Han er en system-manager ligesom Guardiola men (indtil videre) slet ikke i nærheden af at kunne levere noget der minder om. Han har ikke spillere der passer til den måde han vil spille på. Pep havde taget højde for det i sin taktik indtil de rigtige spillere kom til. Selv hvis de rigtige spillere kom til er det usikkert om han ville være dygtig nok til rent faktisk at bruge dem.

Jeg synes derudover det er sjældent vi overhovedet ser kombinationsspillet. Raphinha og Lewa er ikke gode til det. Pedri har lige fået et niveau ned.
Alle virker snotforvirrede og forsøger bare lidt at spille deres eget spil. Idet tilfælde skal man have Ancelotti som træner. Det er sådan noget han er god til.

Jeg håber stadig det her kan vendes til noget godt. Men ved juletid er der nok en mulighed for at jeg gerne vil have Nagelsmann i gave.

Xavi må tilpasse sig situationen bedre ellers fortsætte ørkenvandringen. Der er immervæk halvandet år uden der rigtigt klart ses en stil. Xavi vil være mini-city. Har ikke spillerne til dette. Iøvrigt heller ikke udsigten til at få dem. Halvdelen af holdet spiller lidt i den retning. Den anden halvdel gør ikke. Ingen overhovedet lader til helt at forstå meningen - knapnok Xavi selv.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Opstillingen kunne dog godt bruge en Ronaldinho type på højrekanten..
Hold on, while i pull that one out of my ass :lol:

Han findes ikke i moderne fodbold, desværre. Vi er nødt til at vente på Yamal
Ps. hvis Xavi vil have inside eller wide wingers, som det bliver beskrevet, hvorfor i alverden så Raphinha. Han kan ingen af delene mod hold, der står bare lidt lavt.
Raphinha er såmænd en ok trupspiller, han tilbyder noget, andre ikke gør. Problemet er, han kræver en anden opsætning af holdet og så at forventningsniveauet er for højt. Han er en indvendig wing med et wide udgangspunkt og som sådan passer han ok ind.

Mht. din opstilling, så er den fin nok, der er bare ikke så meget til forskel fra, hvordan man gør tingene nu og jeg har lyst til at gøre noget andet :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Der opsummerer vel også ret godt xavi's problemer. Han vi spille noget fodbold hvor halvdelen af holdet skal laves om for at det passer ind i systemet. Han er en system-manager ligesom Guardiola men (indtil videre) slet ikke i nærheden af at kunne levere noget der minder om. Han har ikke spillere der passer til den måde han vil spille på. Pep havde taget højde for det i sin taktik indtil de rigtige spillere kom til. Selv hvis de rigtige spillere kom til er det usikkert om han ville være dygtig nok til rent faktisk at bruge dem.

Jeg synes derudover det er sjældent vi overhovedet ser kombinationsspillet. Raphinha og Lewa er ikke gode til det. Pedri har lige fået et niveau ned.
Alle virker snotforvirrede og forsøger bare lidt at spille deres eget spil. Idet tilfælde skal man have Ancelotti som træner. Det er sådan noget han er god til.

Jeg håber stadig det her kan vendes til noget godt. Men ved juletid er der nok en mulighed for at jeg gerne vil have Nagelsmann i gave.

Xavi må tilpasse sig situationen bedre ellers fortsætte ørkenvandringen. Der er immervæk halvandet år uden der rigtigt klart ses en stil. Xavi vil være mini-city. Har ikke spillerne til dette. Iøvrigt heller ikke udsigten til at få dem. Halvdelen af holdet spiller lidt i den retning. Den anden halvdel gør ikke. Ingen overhovedet lader til helt at forstå meningen - knapnok Xavi selv.
Jeg synes, det er at tage kritikken et skridt for langt. Så langt er der heller ikke før, der kan ske noget spændende. Men det er klart, der skal ske noget, ellers holder det ikke. En del kommer også til at handle om, hvad han får ind den sidste del af vinduet.

Lige nu har Barca ikke mange registrerede førsteholdsspillere og det er lige som om, man glemmer det lidt. Man er i gang med at skifte rigtig meget ud i truppen for anden sommer i træk. Det kan man selvfølgelig godt få til at se ud, som om, det er positivt, men det tager tid at bygge op og det skal man huske. Dertil kommer, man har store problemer med registreringerne og uanset, hvad man så ellers mener om Dembélé, så var det en vigtig mand for Xavi, som han nu har mistet. Han har ikke særligt store udsigter til en erstatning, ligesom man for gud ved, hvilket år, stadig spiller uden en RB. Det er ikke nemme vilkår
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Der opsummerer vel også ret godt xavi's problemer. Han vi spille noget fodbold hvor halvdelen af holdet skal laves om for at det passer ind i systemet. Han er en system-manager ligesom Guardiola men (indtil videre) slet ikke i nærheden af at kunne levere noget der minder om. Han har ikke spillere der passer til den måde han vil spille på. Pep havde taget højde for det i sin taktik indtil de rigtige spillere kom til. Selv hvis de rigtige spillere kom til er det usikkert om han ville være dygtig nok til rent faktisk at bruge dem.
Jeg aner reelt ikke, hvordan Xavi vil spille, udover hans udtalelser herom, der slet ikke flugter med det, at jeg ser på banen.

Hertil mener jeg faktisk, at han noget henad vejen har en trup, der kan noget af det, som han gerne vil. Min tolkning er, at han ikke magter at sætte det i spil. Der er bare mange trænere rundt omkring i verden, der går meget mere ud af deres materiale end Xavi...
EasyBuddhist skrev:
man aug 14, 2023 10:35 pm
Opstillingen kunne dog godt bruge en Ronaldinho type på højrekanten..
Hold on, while i pull that one out of my ass :lol:

Han findes ikke i moderne fodbold, desværre. Vi er nødt til at vente på Yamal
Pointen var, at man godt kunne bruge en flair spiller til at supplere de øvrige.
EasyBuddhist skrev:
man aug 14, 2023 10:35 pm
Mht. din opstilling, så er den fin nok, der er bare ikke så meget til forskel fra, hvordan man gør tingene nu og jeg har lyst til at gøre noget andet :lol:
Deri er jeg ganske uenig... Eks. Xavi helgardere konstant defensiven. Det vandt os et mesterskab sidste sæson, men han higer forkrampet efter kontrol, hvilket stækker offensiven i markant grad. Fire centrale midtbane spillere mod Getafe, før Valverde, Koeman og Xavi havde jeg troet, at du lavede fis med mig, hvis du havde nævnt det som en realistisk scenarie i Barca.
Hvorfor insisterer han på Dembele, Raphinha, der åbenlyst ikke kan agere i et system baseret på hurtigt pasningsspil?

Hvis jeg skal være helt ærlig, så har jeg mistet troen på ham.

Nøglen ligger begravet her: Kreativitet og gennembrud skal skabes i løb uden bolden og med strukturerede spilsystemer og hurtig boldomgang. Der er så meget at hente rent spillemæssigt i denne trup, men det kommer slet ikke til udtryk.. (andet i meget korte momenter, eks. mod RM).

City har ikke så meget bedre trup end Barcelona, som point/mål/prærstationer giver udtryk for, men de har til gengæld et super stramt koncept, der virker.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

João Cancelo is very close to Barcelona. The player will reduce his salary of €14m gross/yr as he only wants to join Barça.

Barça do not want to pay a loan fee to Manchester City and the buy option could be around €35m. Contacts have intensified in the last hours.

Barça want to close the signing this week and there is optimism.

[@scapde_45 ]

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🚨| Even if Cancelo completes his move to Barça, it is not ruled out that Fresneda is signed by Barça and then loaned to another team in La Liga.

[Via : sport🥉]

Det ville være fedt, men man kunne godt få den tanke at Fresneda bliver gaflet af City.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7212
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Manchester City want a loan deal with an obligation to buy of €60M for João Cancelo.

[@RobDawsonESPN & @samuelmarsden]

Håber ledelsen ser bort fra Xavis ønske og i stedet går benhårdt efter Fresneda.
Vi blev pløjet så rigeligt i møtrikken med Ferran, da City lavede en Låsby-Svendsen på i den handel.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 58 gæster