Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Man skal lade være med at købe, hvis valget er ham. Jeg er ikke vild med ham. Manden har ikke præsteret nogen steder. Eller jo, tilbage i 2018-2019 for Betis.
Jeg kan nu godt lide ham og jeg synes også, han gjorde det rigtig godt for Villarreal sidste sæson. Men han løfter godt nok ikke meget i Barca, det kan vi hurtigt blive enige om. Jeg ved ikke, hvis han er billig og på lån, så kunne det måske gå an en sæsons tid. Han vil trods alt føje lidt til bredden og hvis man kan undgå en skade til Pedri i løbet af sæson fordi, Lo Celso er der, så er det måske det værd?
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 1:43 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 1:38 pm
Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 1:34 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 1:29 pm
I øvrigt svarer de 35 mio. man gav for Alves dengang til 51 mio. i dag, hvis man justerer for inflation.
Tror du, man kunne hente prime Alves til 51 mio euro i dag? Det må være generel inflation og ikke fodboldinflation :lol:
Nej. Hvis man f.eks. siger 51 dengang, svarer det til 71 i dag. Jeg tror, at man skal kigge på forsvarsspillere i dag og så lave en vurdering. Jeg vil tro, at priserne nok vil lægge mellem 60-80 mio. i dag på en højreback.
Det tror jeg, du har et i. Men nu var det her jo en handel, der sprængte rammerne, så jeg holder fast i mine 100 mio euro :lol:

I øvrigt, så er markedet jo gået ned for Spanien, mens det stiger for alle andre. Så det er en vurdering for de dyreste priser og ikke for la liga og i særdeleshed ikke for Barca
Hvis man f.eks. skulle hente Alves fra Barca i dagens markedet, ville han koste 100-120 i dag. Fra Sevilla vil han nok blive hentet for 75-80 mio. Det er, hvad jeg tror.
Bortset fra, han slet ikke ville være i Sevilla i dagens marked. Han ville være i Dortmund, Atalanta eller Brighton og Barca ville slet ikke have råd til at hente ham derfra, så han ville blive solgt til PL topklubberne til 100 mio euro :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Indrømmer gerne, at rygterne går mig en del på nerverne i disse dage.
Jeg sidder med en fornemmelse af, at vi har en trup med masser potentiale, og som kan vokse til noget stort. Det bliver dog ikke i år, at vi er CL fav feltet, men det er egentlig helt ok.

Ledelsen har været ude og brøle op om CL, og vanen tro leder de efter quick fix’es. Med penge vi måske/måske ikke har, og om løsninger er langtidsholdbare og kolliderer med talenter der er langtidsholdbare, det er ikke en prioritet.
Det er egentlig det samme med Xavi fornemmer jeg. Dembele var et hail mary, som aldrig passede på holdet. 4-4-2 skal skjule den manglende dominans på midtbanen.

Frygter virkelig Neymar eller Felix dukker op og skal agere røgslør, for at man ikke magter det lange tunge slid for at få det her hold bygget op.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 1:43 pm
Man skal lade være med at købe, hvis valget er ham. Jeg er ikke vild med ham. Manden har ikke præsteret nogen steder. Eller jo, tilbage i 2018-2019 for Betis.
Jeg kan nu godt lide ham og jeg synes også, han gjorde det rigtig godt for Villarreal sidste sæson. Men han løfter godt nok ikke meget i Barca, det kan vi hurtigt blive enige om. Jeg ved ikke, hvis han er billig og på lån, så kunne det måske gå an en sæsons tid. Han vil trods alt føje lidt til bredden og hvis man kan undgå en skade til Pedri i løbet af sæson fordi, Lo Celso er der, så er det måske det værd?
Puha, jeg er slet ikke vild med ham. Jeg vil hellere give Fermin chancen, hvis det mellem Le Celso eller Fermin.
Senest rettet af Kubala fre aug 11, 2023 2:03 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 1:47 pm
Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 1:43 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 1:38 pm
Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 1:34 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 1:29 pm
I øvrigt svarer de 35 mio. man gav for Alves dengang til 51 mio. i dag, hvis man justerer for inflation.
Tror du, man kunne hente prime Alves til 51 mio euro i dag? Det må være generel inflation og ikke fodboldinflation :lol:
Nej. Hvis man f.eks. siger 51 dengang, svarer det til 71 i dag. Jeg tror, at man skal kigge på forsvarsspillere i dag og så lave en vurdering. Jeg vil tro, at priserne nok vil lægge mellem 60-80 mio. i dag på en højreback.
Det tror jeg, du har et i. Men nu var det her jo en handel, der sprængte rammerne, så jeg holder fast i mine 100 mio euro :lol:

I øvrigt, så er markedet jo gået ned for Spanien, mens det stiger for alle andre. Så det er en vurdering for de dyreste priser og ikke for la liga og i særdeleshed ikke for Barca
Hvis man f.eks. skulle hente Alves fra Barca i dagens markedet, ville han koste 100-120 i dag. Fra Sevilla vil han nok blive hentet for 75-80 mio. Det er, hvad jeg tror.
Bortset fra, han slet ikke ville være i Sevilla i dagens marked. Han ville være i Dortmund, Atalanta eller Brighton og Barca ville slet ikke have råd til at hente ham derfra, så han ville blive solgt til PL topklubberne til 100 mio euro :lol:
I det scenarie, så ja.

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

DrGink skrev:
fre aug 11, 2023 1:27 pm
Antimadridista skrev:
fre aug 11, 2023 1:06 pm
Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 12:57 pm
Antimadridista skrev:
fre aug 11, 2023 7:12 am
Kubala skrev:
tors aug 10, 2023 11:27 pm
Jeg har personligt ikke noget imod Saudi Arabien, osv. Vesten er ikke bedre. Vi sidder her og er så moralske, men laver så meget lort derude. Deres lort er noget lort, det er Vestens også.
Du mener historisk set eller hvad?

For pt er der da godt nok afstand! Alene ift menneskerettigheder, kvindesyn, undertrykkelse etc..
Jeg mener da krigene fornyeligt. Menneskerettigheder kan også Vesten komme i klemme, når vi ser virksomhederne her, der er amoralske derude. Kvindesyn er i Vesten stadig ikke blevet forbedret. De ses som objekter. Me too var et godt eksempel på det. Men ja, Saudierne har en masse problemer, de skal fikses.
Uhaa den skal jeg også lige følge op på senere :glad:
To do listen stiger.

Sig lige til så jeg kan få lavet popcorn.

Skal vi genoplive en diskussion omkring FdJ's løn? :grin:
Den tror jeg ikke jeg var med i? Men gamle mænd lig svage hukommelser :grin:

Sæt kornene over ca 14.40

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 2:02 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 1:43 pm
Man skal lade være med at købe, hvis valget er ham. Jeg er ikke vild med ham. Manden har ikke præsteret nogen steder. Eller jo, tilbage i 2018-2019 for Betis.
Jeg kan nu godt lide ham og jeg synes også, han gjorde det rigtig godt for Villarreal sidste sæson. Men han løfter godt nok ikke meget i Barca, det kan vi hurtigt blive enige om. Jeg ved ikke, hvis han er billig og på lån, så kunne det måske gå an en sæsons tid. Han vil trods alt føje lidt til bredden og hvis man kan undgå en skade til Pedri i løbet af sæson fordi, Lo Celso er der, så er det måske det værd?
Puha, jeg er slet ikke vild med ham. Jeg vil hellere give Fermin chancen, hvis det mellem Le Celso eller Fermin.
Ja, det ville også være fint med mig
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

ladislau skrev:
fre aug 11, 2023 1:50 pm
Indrømmer gerne, at rygterne går mig en del på nerverne i disse dage.
Jeg sidder med en fornemmelse af, at vi har en trup med masser potentiale, og som kan vokse til noget stort. Det bliver dog ikke i år, at vi er CL fav feltet, men det er egentlig helt ok.

Ledelsen har været ude og brøle op om CL, og vanen tro leder de efter quick fix’es. Med penge vi måske/måske ikke har, og om løsninger er langtidsholdbare og kolliderer med talenter der er langtidsholdbare, det er ikke en prioritet.
Det er egentlig det samme med Xavi fornemmer jeg. Dembele var et hail mary, som aldrig passede på holdet. 4-4-2 skal skjule den manglende dominans på midtbanen.

Frygter virkelig Neymar eller Felix dukker op og skal agere røgslør, for at man ikke magter det lange tunge slid for at få det her hold bygget op.
Jeg er for så vidt enig i, der er meget på spil i dette vindue. Med de rigtige forstærkninger, er man på bobler listen til CL kvartfinalen og derfra kan alt jo som bekendt ske. Men med de forkerte prioriteringer, så ligger man et godt stykke fra.

jeg holder fast i, den Dembélé handel sendte Barca's målsætninger for sæsonen ud på noget af en rutsjebanetur. Nu kan det blive både fugl og fisk.

Den virkelige prioritering, man burde gøre sig her og nu, er valget mellem at gå efter CL her og nu, eller at nedprioritere den og fortsætte genopbygningen ve at tænke langsigtet. Lige nu, så hælder jeg nok mest til den sidste, for jeg kan simpelthen ikke se, hvordan den første giver mening. Man har simpelthen ikke råd til at give det et realistisk og derfor risikerer man i høj grad at sætte sig mellem to stole. Og, det er fandme aldrig rart
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Filten
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 199 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 2:21 pm
ladislau skrev:
fre aug 11, 2023 1:50 pm
Indrømmer gerne, at rygterne går mig en del på nerverne i disse dage.
Jeg sidder med en fornemmelse af, at vi har en trup med masser potentiale, og som kan vokse til noget stort. Det bliver dog ikke i år, at vi er CL fav feltet, men det er egentlig helt ok.

Ledelsen har været ude og brøle op om CL, og vanen tro leder de efter quick fix’es. Med penge vi måske/måske ikke har, og om løsninger er langtidsholdbare og kolliderer med talenter der er langtidsholdbare, det er ikke en prioritet.
Det er egentlig det samme med Xavi fornemmer jeg. Dembele var et hail mary, som aldrig passede på holdet. 4-4-2 skal skjule den manglende dominans på midtbanen.

Frygter virkelig Neymar eller Felix dukker op og skal agere røgslør, for at man ikke magter det lange tunge slid for at få det her hold bygget op.
Jeg er for så vidt enig i, der er meget på spil i dette vindue. Med de rigtige forstærkninger, er man på bobler listen til CL kvartfinalen og derfra kan alt jo som bekendt ske. Men med de forkerte prioriteringer, så ligger man et godt stykke fra.

jeg holder fast i, den Dembélé handel sendte Barca's målsætninger for sæsonen ud på noget af en rutsjebanetur. Nu kan det blive både fugl og fisk.

Den virkelige prioritering, man burde gøre sig her og nu, er valget mellem at gå efter CL her og nu, eller at nedprioritere den og fortsætte genopbygningen ve at tænke langsigtet. Lige nu, så hælder jeg nok mest til den sidste, for jeg kan simpelthen ikke se, hvordan den første giver mening. Man har simpelthen ikke råd til at give det et realistisk og derfor risikerer man i høj grad at sætte sig mellem to stole. Og, det er fandme aldrig rart
Om vi havde råd eller ej, til at gå efter CL, så er vores spillestil langtfra at kunne vinde CL. Vi spiller imo simpelthen for forudsigeligt, kedeligt, alt for mange indlæg og for lidt kreativitet.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

Hristo
Indlæg: 363
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 2:21 pm
ladislau skrev:
fre aug 11, 2023 1:50 pm
Indrømmer gerne, at rygterne går mig en del på nerverne i disse dage.
Jeg sidder med en fornemmelse af, at vi har en trup med masser potentiale, og som kan vokse til noget stort. Det bliver dog ikke i år, at vi er CL fav feltet, men det er egentlig helt ok.

Ledelsen har været ude og brøle op om CL, og vanen tro leder de efter quick fix’es. Med penge vi måske/måske ikke har, og om løsninger er langtidsholdbare og kolliderer med talenter der er langtidsholdbare, det er ikke en prioritet.
Det er egentlig det samme med Xavi fornemmer jeg. Dembele var et hail mary, som aldrig passede på holdet. 4-4-2 skal skjule den manglende dominans på midtbanen.

Frygter virkelig Neymar eller Felix dukker op og skal agere røgslør, for at man ikke magter det lange tunge slid for at få det her hold bygget op.
Jeg er for så vidt enig i, der er meget på spil i dette vindue. Med de rigtige forstærkninger, er man på bobler listen til CL kvartfinalen og derfra kan alt jo som bekendt ske. Men med de forkerte prioriteringer, så ligger man et godt stykke fra.

jeg holder fast i, den Dembélé handel sendte Barca's målsætninger for sæsonen ud på noget af en rutsjebanetur. Nu kan det blive både fugl og fisk.

Den virkelige prioritering, man burde gøre sig her og nu, er valget mellem at gå efter CL her og nu, eller at nedprioritere den og fortsætte genopbygningen ve at tænke langsigtet. Lige nu, så hælder jeg nok mest til den sidste, for jeg kan simpelthen ikke se, hvordan den første giver mening. Man har simpelthen ikke råd til at give det et realistisk og derfor risikerer man i høj grad at sætte sig mellem to stole. Og, det er fandme aldrig rart
Jeg er helt på linje. Klubben er snart 125 år gammel og der vil altid være perioder, hvor vi ikke er forrest i feltet. Om vi skal vente et par år før næste store bølgetop er 100% fint, hvis det skaber et ordentlig fundament igen.

Men fansene er kræsne og som I skriver er ledelsen selv med til at skrue forventningerne op. Det er måske klogt ift investeringer og brandværdi, men det er mindre klogt ift at sikre den nødvendige ro og tålmodighed.

Et andet perspektiv ift. ovenstående stødte jeg på i Barcelona-podcast (tror jeg), hvor værten/gæsten funderede over hvorvidt Xavi reelt interesserer sig synderligt for at udvikle spillere, og i langt højere grad brænder for at få allerede fremragende spillere til at fungere i sig system. Sandheden ligger nok et sted i mellem, men jeg håber, at det langsigtede projekt for lov at vinde nu. Ingen Neymar, Lo Celso eller lign. til at blokere genopbygningen, tak.

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 12:50 pm
Nu er dine antagelser ikke altid korrekte Easy. Han var ikke en lottokupon.
Semedo havde et stort gennembrud i Benfica og kåret som årets fund eller noget lignende. Er det ikke også dig der tit plæderer for at “fange” folk inden de bliver for store!!
Jeg skrev også, Semedo måske var undtagelsen. Men, han VAR en lottokupon, sådan husker jeg det i hvert fald selv, selvom han virkede spændende. Man kan sammenligne det lidt med Dest, der dog trods alt var betydeligt yngre.
Ja i Sevilla!! Men inden var han jo bare et brasiliensk talent du ikke kunne vide hvor bar hen. Det jeg hentyder til er jo at når de er unge, ved du meget mindre om hvordan de kommer til at udfolde sig.


Han var absolut intet talent. Han var 25 år og havde spillet 175 la liga kampe inden, han kom til Barca. De 35 mio euro svarer til, man gik ud og brugte over 100 mio euro på en RB i dag. Jeg kan tydeligt huske, de chokbølger, det sendte gennem fodboldverdenen. Personligt havde jeg siddet mange gange og nydt ham for Sevilla, hvor han var aldeles fremragende.
Men Fresneda kan stadig falde sammen, lige meget hvor talentfuld han er. Jeg er bestemt enig i at man skal gå efter ham. Men du ved aldrig hvor vinden drejer efterfølgende.
Nej, det ved man ikke. Ligesom man ikke ved det med nogen spiller. Det jeg efterlyser er, man ikke igen, igen, nedprioriterer RB positionen ved at hente en spiller som Maffeo, som intet vil løfte på holdet eller i truppen.
Min oprindelige anke var at det ikke nødvendigvis er så let, som jeg nogen gange syntes det bliver gjort til! “Hvorfor gjorde man det og ikke det”..etc

Man kan godt sige, hvorfor ikke gå efter den dyreste løsning/sikreste løsning på alle pladser, men det er trods alt vel de færreste klubber der kan det. Ikke for at forsvare Barto og Demb/Cou mfl købene, men de satte selvfølgelig en stopper for store backkøb.
Så kan man selvfølgelig kritisere disse køb og det er der jo også blevet, fuld forståeligt. Jeg prøver blot at sige at der nok var en årsag til at positionen er blevet nedprioriterer økonomisk og man er gået efter “måske er vi heldige” strategien, som jo også virker fra tid til anden. Det er ikke nødvendigvis det samme som at man ikke har brugt mange timer og ressourcer på projektet!

De dyre løsninger (eller meget afprøvede/erfarne) er jo heller ikke en sikring (Cou, Demb, Griez, og jeg ved godt her også er noget omkring deres profil inde over).

Jeg mener så ikke at Semedo (kåret som årets fund i Portugal) og Emerson var helt i skoven, men de gik ikke.

Cancelo i 2017 var ikke Cancelo i City. Der skal man lige skue tilbage og se hvordan var det nu det var dengang.

Walker mener jeg endte med at koste næsten det dobbelte af Semedo og vi ved ikke om han ville have fungeret i Catalonien!?

Det med Alves var (som jeg ser det) at Sevilla tog chancen der, vi tog chancen med Emerson. Den ene gik den anden gjorde ikke.

Men altså bottum line, så kan det godt lade sig gøre at købe talentfuldt der så udvikler sig, som man har forsøgt, ligesom dyre løsninger ikke altid bare bliver en succes.

Nej. Jeg håber også virkelig man tænker sig om nu og prioriterer positionen for alvor.

Men må jeg spørge dig. Hvis vi havde pengene, hvem ville du så vælge af Fresneda og Cancelo og kun kan vælge 1. Tænker du siger Fresneda :glad:

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 12:57 pm
Antimadridista skrev:
fre aug 11, 2023 7:12 am
Kubala skrev:
tors aug 10, 2023 11:27 pm
Jeg har personligt ikke noget imod Saudi Arabien, osv. Vesten er ikke bedre. Vi sidder her og er så moralske, men laver så meget lort derude. Deres lort er noget lort, det er Vestens også.
Du mener historisk set eller hvad?

For pt er der da godt nok afstand! Alene ift menneskerettigheder, kvindesyn, undertrykkelse etc..
Jeg mener da krigene fornyeligt. Menneskerettigheder kan også Vesten komme i klemme, når vi ser virksomhederne her, der er amoralske derude. Kvindesyn er i Vesten stadig ikke blevet forbedret. De ses som objekter. Me too var et godt eksempel på det. Men ja, Saudierne har en masse problemer, de skal fikses.
Er det Irak, Afganistan du tænker på?

Me too kan på ingen måde sammenlignes med undertrykkelsen i eksempelvis Saudi Arabien. Det er helt forskellige niveauer. Et Mee too opgør i SA, ville have resulteret i 40 kvinder i galgen på den lokale square.

Jeg er udemærket klar over at vi eller Vesten på ingen måde er Saints, vil mene jeg er ret velbevandret indenfor området. Jeg får bare lidt “aaarghh” når nogen (næsten) forsvarer sådan et styre og sådan en ideologi (vi kan også kaste Iran med i, selvom de er i opposition til SA) med at “Vesten også er slem”

Men emnet passer nok ikke helt til transferrygter….

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
fre aug 11, 2023 2:59 pm
Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 12:57 pm
Antimadridista skrev:
fre aug 11, 2023 7:12 am
Kubala skrev:
tors aug 10, 2023 11:27 pm
Jeg har personligt ikke noget imod Saudi Arabien, osv. Vesten er ikke bedre. Vi sidder her og er så moralske, men laver så meget lort derude. Deres lort er noget lort, det er Vestens også.
Du mener historisk set eller hvad?

For pt er der da godt nok afstand! Alene ift menneskerettigheder, kvindesyn, undertrykkelse etc..
Jeg mener da krigene fornyeligt. Menneskerettigheder kan også Vesten komme i klemme, når vi ser virksomhederne her, der er amoralske derude. Kvindesyn er i Vesten stadig ikke blevet forbedret. De ses som objekter. Me too var et godt eksempel på det. Men ja, Saudierne har en masse problemer, de skal fikses.
Er det Irak, Afganistan du tænker på?

Me too kan på ingen måde sammenlignes med undertrykkelsen i eksempelvis Saudi Arabien. Det er helt forskellige niveauer. Et Mee too opgør i SA, ville have resulteret i 40 kvinder i galgen på den lokale square.

Jeg er udemærket klar over at vi eller Vesten på ingen måde er Saints, vil mene jeg er ret velbevandret indenfor området. Jeg får bare lidt “aaarghh” når nogen (næsten) forsvarer sådan et styre og sådan en ideologi (vi kan også kaste Iran med i, selvom de er i opposition til SA) med at “Vesten også er slem”

Men emnet passer nok ikke helt til transferrygter….
Nej, emnet passer ikke herinde i transfertråden. Jeg forsvarer i øvrigt ingen. Jeg siger, at vi ikke er bedre. Og ja, de krige. Noget andet er også, at folk tror, at kvinderne bliver undertrykt der, men glemmer, at de samme kvinder er super konservative. Og jo, jeg mener da, at man glemmer, hvordan kvindesyn har været her i Vesten, når man kigger på Metoo.

Virksomhederne bliver også overset. Zara for ikke så langtids siden. Apple i Kina. I øvrigt bekræfter det mig i, at vi er moralske, da man ikke rigtigt kigger os selv over skulderen, når Vesten også er slem skrives i gåseøjne.
Senest rettet af Kubala fre aug 11, 2023 3:33 pm, rettet i alt 2 gange.

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Din Dembele fascination bliver vi ganske simpelt aldrig enige om. Hans afgang er bestemt en årets højdepunkter.

Tænker heller ikke det som sådan er forstærkninger(en høre back mangler vi self), som kunne skubbe os opad i CL hierakiet, og synes ikke vi hører til deroppe pt. Det ville i så fald være udvikling i vores spillestil, som jo ikke har været god.
Selvom spillere bliver dyrere og dyrere, så er det i højt grad velsmurte hold, som excellerer pt.
Tingene hænger selvfølgelig sammen, og du har ret Hristo, at spillerne ikke ser ud til at blive dygtigere i Barca.

Som i tidligere har været inde på, så skal vi jo simpelhen holde igen med de der lappeløsninger, som jo stadig koster 2-30 mill., og gør at økonomien også halter næste år.
Meeen hvis vi skal lege spåkoner lige nu og her, tror i så ikke de henter(eller ihverfald prøver på det) en Neymar eller Joao? Eller er jeg helt paranoid?

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Hvis de vil hente Ney f.eks., vil Alemanys udtalelser virke underlige. Men det kan jo være, at man lægger et pres på ham og PSG ift. lønforhandlinger samt aftalen? Og i det tilfælde vil det give god mening, da man udadtil virker uinteresserede, men indadtil er det en helt anden snak.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 54 gæster