Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 11:44 am
Men dér var der vel en aftale om at han spillede for Betis et år og så blev købt fri for en allerede aftalt sum af os?
To år, faktisk. Jo, men sådan er de handler nu oftest skruet sammen på forhånd, også i Italien. Og, selvom der eksisterer en preaftale, så kan den godt ændre sig ved forhandling. Betis var jo f.eks. tæt på erhverve sig de fulde rettigheder og det var kun fordi, Tottenham meldte sig på banen, Barca ændrede kurs og udnyttede optionerne i stedet.
Men der er vel ikke ved marmol en plan om at han kommer tilbage til os?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

DrGink skrev:
fre aug 11, 2023 12:53 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 11:44 am
Men dér var der vel en aftale om at han spillede for Betis et år og så blev købt fri for en allerede aftalt sum af os?
To år, faktisk. Jo, men sådan er de handler nu oftest skruet sammen på forhånd, også i Italien. Og, selvom der eksisterer en preaftale, så kan den godt ændre sig ved forhandling. Betis var jo f.eks. tæt på erhverve sig de fulde rettigheder og det var kun fordi, Tottenham meldte sig på banen, Barca ændrede kurs og udnyttede optionerne i stedet.
Men der er vel ikke ved marmol en plan om at han kommer tilbage til os?
Rygterne går på, Las Palmas køber de 50% for den sidste variabel i Pedri handlen, som snart aktiveres. Den lyder på 5 mio euro. Hvordan det lige kommer til at løbe af stablen, ved jeg ikke :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Antimadridista skrev:
fre aug 11, 2023 7:12 am
Kubala skrev:
tors aug 10, 2023 11:27 pm
Jeg har personligt ikke noget imod Saudi Arabien, osv. Vesten er ikke bedre. Vi sidder her og er så moralske, men laver så meget lort derude. Deres lort er noget lort, det er Vestens også.
Du mener historisk set eller hvad?

For pt er der da godt nok afstand! Alene ift menneskerettigheder, kvindesyn, undertrykkelse etc..
Jeg mener da krigene fornyeligt. Menneskerettigheder kan også Vesten komme i klemme, når vi ser virksomhederne her, der er amoralske derude. Kvindesyn er i Vesten stadig ikke blevet forbedret. De ses som objekter. Me too var et godt eksempel på det. Men ja, Saudierne har en masse problemer, de skal fikses.

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 12:50 pm
Nu er dine antagelser ikke altid korrekte Easy. Han var ikke en lottokupon.
Semedo havde et stort gennembrud i Benfica og kåret som årets fund eller noget lignende. Er det ikke også dig der tit plæderer for at “fange” folk inden de bliver for store!!
Jeg skrev også, Semedo måske var undtagelsen. Men, han VAR en lottokupon, sådan husker jeg det i hvert fald selv, selvom han virkede spændende. Man kan sammenligne det lidt med Dest, der dog trods alt var betydeligt yngre.
Ja i Sevilla!! Men inden var han jo bare et brasiliensk talent du ikke kunne vide hvor bar hen. Det jeg hentyder til er jo at når de er unge, ved du meget mindre om hvordan de kommer til at udfolde sig.


Han var absolut intet talent. Han var 25 år og havde spillet 175 la liga kampe inden, han kom til Barca. De 35 mio euro svarer til, man gik ud og brugte over 100 mio euro på en RB i dag. Jeg kan tydeligt huske, de chokbølger, det sendte gennem fodboldverdenen. Personligt havde jeg siddet mange gange og nydt ham for Sevilla, hvor han var aldeles fremragende.
Men Fresneda kan stadig falde sammen, lige meget hvor talentfuld han er. Jeg er bestemt enig i at man skal gå efter ham. Men du ved aldrig hvor vinden drejer efterfølgende.
Nej, det ved man ikke. Ligesom man ikke ved det med nogen spiller. Det jeg efterlyser er, man ikke igen, igen, nedprioriterer RB positionen ved at hente en spiller som Maffeo, som intet vil løfte på holdet eller i truppen.
Forstår ikke helt du bliver ved at misforstå mig omkring Alves. Jeg skriver inden han kom til Sevilla var han et talent. I Sevilla var han et kraftværk!

Jeg vender tilbage, skal lige havde understreget og bidraget med nogle ting. Men har lige nogle to dos lige nu.

Antimadridista
Indlæg: 9229
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 12:57 pm
Antimadridista skrev:
fre aug 11, 2023 7:12 am
Kubala skrev:
tors aug 10, 2023 11:27 pm
Jeg har personligt ikke noget imod Saudi Arabien, osv. Vesten er ikke bedre. Vi sidder her og er så moralske, men laver så meget lort derude. Deres lort er noget lort, det er Vestens også.
Du mener historisk set eller hvad?

For pt er der da godt nok afstand! Alene ift menneskerettigheder, kvindesyn, undertrykkelse etc..
Jeg mener da krigene fornyeligt. Menneskerettigheder kan også Vesten komme i klemme, når vi ser virksomhederne her, der er amoralske derude. Kvindesyn er i Vesten stadig ikke blevet forbedret. De ses som objekter. Me too var et godt eksempel på det. Men ja, Saudierne har en masse problemer, de skal fikses.
Uhaa den skal jeg også lige følge op på senere :glad:

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Jeg er enig med Easy omkring Semedo, da han var en lottokupon. Ingen af os kendte til ham herinde. Jeg var vist ikke glad for Semedo købet. I øvrigt svarer de 35 mio. man gav for Alves dengang til 51 mio. i dag, hvis man justerer for inflation.

Lige nu er situation bare sådan, at man er nødt til at satse på helt unge talenter. Fresneda kan være en lottokupon, men alternativer har man ikke, og dem man har, er på ingen måder bedre.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Entydige meldinger, når det kommer til Neymar. Ledelsen ser det som en strategisk handel af stor kommerciel værdi, mens de sportslige afdelinger ikke kan se værdien.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Antimadridista skrev:
fre aug 11, 2023 1:06 pm
Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 12:57 pm
Antimadridista skrev:
fre aug 11, 2023 7:12 am
Kubala skrev:
tors aug 10, 2023 11:27 pm
Jeg har personligt ikke noget imod Saudi Arabien, osv. Vesten er ikke bedre. Vi sidder her og er så moralske, men laver så meget lort derude. Deres lort er noget lort, det er Vestens også.
Du mener historisk set eller hvad?

For pt er der da godt nok afstand! Alene ift menneskerettigheder, kvindesyn, undertrykkelse etc..
Jeg mener da krigene fornyeligt. Menneskerettigheder kan også Vesten komme i klemme, når vi ser virksomhederne her, der er amoralske derude. Kvindesyn er i Vesten stadig ikke blevet forbedret. De ses som objekter. Me too var et godt eksempel på det. Men ja, Saudierne har en masse problemer, de skal fikses.
Uhaa den skal jeg også lige følge op på senere :glad:
To do listen stiger.

Sig lige til så jeg kan få lavet popcorn.

Skal vi genoplive en diskussion omkring FdJ's løn? :grin:
Senest rettet af DrGink fre aug 11, 2023 1:35 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Det mere interessante er Xavis ønske om en interior. Hvem skulle det være?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

I øvrigt svarer de 35 mio. man gav for Alves dengang til 51 mio. i dag, hvis man justerer for inflation.
Tror du, man kunne hente prime Alves til 51 mio euro i dag? Det må være generel inflation og ikke fodboldinflation :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 1:27 pm
Det mere interessante er Xavis ønske om en interior. Hvem skulle det være?
Realistisk? Lo Celso
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 1:29 pm
I øvrigt svarer de 35 mio. man gav for Alves dengang til 51 mio. i dag, hvis man justerer for inflation.
Tror du, man kunne hente prime Alves til 51 mio euro i dag? Det må være generel inflation og ikke fodboldinflation :lol:
Nej. Hvis man f.eks. siger 51 dengang, svarer det til 71 i dag. Jeg tror, at man skal kigge på forsvarsspillere i dag og så lave en vurdering. Jeg vil tro, at priserne nok vil lægge mellem 60-80 mio. i dag på en højreback. Det er i den høj klasse af højreback.
Senest rettet af Kubala fre aug 11, 2023 1:39 pm, rettet i alt 1 gang.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 1:30 pm
Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 1:27 pm
Det mere interessante er Xavis ønske om en interior. Hvem skulle det være?
Realistisk? Lo Celso
Man skal lade være med at købe, hvis valget er ham. Jeg er ikke vild med ham. Manden har ikke præsteret nogen steder. Eller jo, tilbage i 2018-2019 for Betis.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 1:34 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 1:29 pm
I øvrigt svarer de 35 mio. man gav for Alves dengang til 51 mio. i dag, hvis man justerer for inflation.
Tror du, man kunne hente prime Alves til 51 mio euro i dag? Det må være generel inflation og ikke fodboldinflation :lol:
Nej. Hvis man f.eks. siger 51 dengang, svarer det til 71 i dag. Jeg tror, at man skal kigge på forsvarsspillere i dag og så lave en vurdering. Jeg vil tro, at priserne nok vil lægge mellem 60-80 mio. i dag på en højreback.
Det tror jeg, du har et i. Men nu var det her jo en handel, der sprængte rammerne, så jeg holder fast i mine 100 mio euro :lol:

I øvrigt, så er markedet jo gået ned for Spanien, mens det stiger for alle andre. Så det er en vurdering for de dyreste priser og ikke for la liga og i særdeleshed ikke for Barca
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 1:38 pm
Kubala skrev:
fre aug 11, 2023 1:34 pm
EasyBuddhist skrev:
fre aug 11, 2023 1:29 pm
I øvrigt svarer de 35 mio. man gav for Alves dengang til 51 mio. i dag, hvis man justerer for inflation.
Tror du, man kunne hente prime Alves til 51 mio euro i dag? Det må være generel inflation og ikke fodboldinflation :lol:
Nej. Hvis man f.eks. siger 51 dengang, svarer det til 71 i dag. Jeg tror, at man skal kigge på forsvarsspillere i dag og så lave en vurdering. Jeg vil tro, at priserne nok vil lægge mellem 60-80 mio. i dag på en højreback.
Det tror jeg, du har et i. Men nu var det her jo en handel, der sprængte rammerne, så jeg holder fast i mine 100 mio euro :lol:

I øvrigt, så er markedet jo gået ned for Spanien, mens det stiger for alle andre. Så det er en vurdering for de dyreste priser og ikke for la liga og i særdeleshed ikke for Barca
Hvis man f.eks. skulle hente Alves fra Barca i dagens markedet, ville han koste 100-120. Fra Sevilla vil han nok blive hentet for 75-80 mio. Det er, hvad jeg tror.
Senest rettet af Kubala fre aug 11, 2023 1:44 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 36 gæster