Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvis jeg kunne vælge med en let økonomisk tankegang, ville jeg tage Fresneda og Martinez. Se dem battle ud hvem der er bedst i løbet af sæsonen og så i de store kampe mod en stærk offensiv venter wing spille med kounde eller Araujo på pladsen.
Fresneda og Martinez er også tilpas forskellige til at de kan være der begge 2 i mange år såfremt de kan acceptere at deles om pladsen og viser det krævede niveau.
To unge spillere til samme position er ikke nødvendigvis god trupplanlægning. De vil begge have brug for spilletid for at udvikle sig. Men ja, de er begge spændende på hver deres måde
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 10, 2023 1:08 am
Kubala skrev:
tors aug 10, 2023 12:29 am
Det vil være en over kill, hvis man både henter Foyth og Cancelo. Først vil det være svært at overbevise dem om delt spilletid, og ja, de er vel heller ikke billige. Både løn og transfer. Jeg håber, at man henter en hb, der kan noget fremad banen. Højresiden var total død mod Tottenham. Venstre havde Balde, der gik med op og så Alonso(var overraskende god), men højre var der ingenting fra.
Enig, det var også mere for illustrationens skyld. Optimalt set hentede man f.eks. Cancelo og Fresneda til RB.

Mht LB, så burde man, lige nu, have rigeligt med muligheder med Alonso, Faye og Inigo omend ingen af dem er optimale løsninger, som jeg ser det. Måske Faye kan blive det, men det må tiden vise.
Balde er vel ventreback også, så venstreback positionen er efter min mening godt dækket ind. Jeg synes rigtig godt om Cancelo og Fresneda ideen. Fresneda er stadig ung, så Cancelo kan tage presset og Fresneda kan få minutter her og der. Samtidig kan Cancelo dække på venstreback position, hvis der bliver brug for det.

Jeg håber bare, at man køber en højreback, som er dygtig fremad banen.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Når man snakker om solen.... Dom har netop udgivet denne her til morgen, must read!!!

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

JUST IN: Pablo Maffeo has been offered to FC Barcelona & he's the ‘chosen one’ by the club, ahead of Foyth, Cancelo or Fresneda. The deal could be done for €6-8M.

Xavi wants a defensive RB to balance Balde's attacking presence. Maffeo would cost €6M-€8M and his salary would be very reasonable.

[@fansjavimiguel]

Filten
Indlæg: 1920
Tilmeldt: tirs aug 25, 2020 4:25 pm
Har takket: 201 gange
Blevet takket: 189 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Filten »

Dytrax skrev:
tors aug 10, 2023 10:09 am
JUST IN: Pablo Maffeo has been offered to FC Barcelona & he's the ‘chosen one’ by the club, ahead of Foyth, Cancelo or Fresneda. The deal could be done for €6-8M.

Xavi wants a defensive RB to balance Balde's attacking presence. Maffeo would cost €6M-€8M and his salary would be very reasonable.

[@fansjavimiguel]
Så højre back skal ikke være en angribende back, men i stedet stå plantet i forsvaret når balde angriber??? Lyder sgu ikke som om vi får noget offensivt fodbold at se som vi engang var vant til.
Madrid dommere: José Hernández Maeso, Hernández Hernández, Martínez Munuera, Gil Manzano, Cesar Soto

DeanCassady
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

Det var fuldstændig det samme med Abidal og Alves. Én angriber, én forsvarer.
Robert Zimmerman

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Holdet kan bare ikke sammenlignes med det, man havde med Abidal og Alves, da det var et langt stærkere hold. Den offensive venstreside var temmelig stærk. Begge kanter er svage offensiv set lige nu. Højresiden er total død. Abi kom også med op, når det var nødvendigt. Det vil være åndssvagt at gå efter en defensiv hb, især når man intet har at skyde med på højresiden, eller det er begrænset.
Senest rettet af Kubala tors aug 10, 2023 10:54 am, rettet i alt 1 gang.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

DrGink skrev:
tors aug 10, 2023 8:59 am
EasyBuddhist skrev:
tors aug 10, 2023 8:49 am
Antimadridista skrev:
tors aug 10, 2023 8:10 am
Dytrax skrev:
tors aug 10, 2023 5:00 am
🚨 BREAKING: Mattos (Athletico Paranaense CEO): "There’s no chance for Vitor Roque to leave and join Barça in August. He will leave in January, that was the pact with Barça and it will be respected. We need him for final 20 games and to qualify for Copa Libertadores 2024." [@FabrizioRomano]
Det forstår man jo godt!

Min dreng investerede i et fake Lewandowski suit, i en kræmmer biks i Kroatien her i sommer. Nu man han sku lige steppe op :-o .

Altså Lewandovski.. :glad:
Det er ærgerligt, ja. Men mon ikke, man overlever et halvt år uden. Det værste ville være, hvis man går ud og laver noget panik i stedet for
Drengen, Lewandowski eller Barca, :grin:
Personligt ville jeg foretrække om det var drengen.. :grin:

Og der går nok lige en 10 års tid, før han, altså drengen, kommer og redder Barca ;-) . Lewan må redde sig selv..

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Jeg ved ikke, hvad Xavi har i gang, men kedeligt ser spillet ud og gode hold vil have lettere ved at lukke Barca ned, hvis man offensivt ikke kan true på kanterne. Eller taktisk vil man være begrænset. Man skal helst have flere dimensioner i ens spil, hvis man vil konkurrere om titler.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

DeanCassady skrev:
tors aug 10, 2023 10:42 am
Det var fuldstændig det samme med Abidal og Alves. Én angriber, én forsvarer.
Præcis. der er intet i vejen med, man har en defensiv orienteret back og en offensiv. Faktisk er den formel, den mest balancerede, man kan få og lige nøjagtig Abidal/Alves var imø nok den mest balancerede back konstellation, verden nogensinde har set.

Så det er ikke en ny ting, men det afhænger i høj grad af, hvem man har som wingers.

Maffeo løfter ikke holdet på nogen måde, så han vil være en spiller, der dækker en plads på tilfredstillende måde og ikke så meget andet. Hans profil er vel noget, det kan minde om en "poor mans Foyth" og som sådan, er jeg ikke meget for handlen. Det virker for kortsigtet og man er næsten, men også kun næsten, lige så godt stillet med det, man har.

Hvis man ikke havde andre muligheder økonomisk og sportsligt, så ville jeg være tilfreds med at få ham, ganske enkelt fordi, han udfylder et hul. Men med de seneste meldinger om, man faktisk har et fornuftigt rådighedsbeløb til transfers, så frygter jeg, Maffeo blot vil være en fortsat nedprioritering af RB positionen. Noget vi har været vandt til alt, alt for længe og det værste senarie, man kan forestille sig, vil være, hvis de lowballer RB endnu engang og brænder budgettet af på en eller anden flashy panikløsning i offensiven. Det vil være frygteligt at genopleve gamle traumer igen og der er jo bestemt ikke fordi, det skorter på dem.

Nuvel, @fansjavimiguel er blandt de mest utroværdige kilder lige nu og han står bag en endeløs række af fejl information og til tider også direkte misinformation, så man skal lige tage den med et gran salt. Mit bud er, Maffeo stadig er 5. valg i tilfælde af, alt andet glipper og det varer nok ikke længe, inden man får den historie :lol:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvor mange af disse er rent faktisk kommet til klubben? Håber ikke, man vælger at lowballe RB igen, igen, igen....

- Mazraoui
- Dodo
- Nahuel Molina
- Azpi
- Reece James
- Trent
- Malo Gusto
- Hamari Traore
- Singo
- Juranovic
- Wan Bissaka
- Dalot
- Dedić
- Pavard
- Meunier
- Geertruida
- Foyth
- Cancelo
- Maffeo
- Arnau Martinez
- Fresneda
- Frimpong

For satan, havde man da bare hentet Mazraoui i stedet for Kessie på en fri, dengang man have muligheden.....
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Ialocin
Indlæg: 732
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Med Raphinha på kanten er det afgørende med en angribende back, der kan komme i overlap. Det er helt tydeligt, at Raphinha er hæmmet af, at vi ikke har en back, der støtter ham offensivt. Det var en anden situation med Dembélé som havde brug for bredden til at udfolde sine kompetencer.

Derudover spiller vi nu med dobbelt-pivot, så det nå være muligt at dække ind defensivt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Ialocin skrev:
tors aug 10, 2023 12:23 pm
Med Raphinha må kanten er det afgørende med en angribende back, der kan komme i overlap. Det er helt tydeligt, at Raphinha er hæmmet af, at vi ikke har en back, der støtter ham offensivt. Derudover spiller vi nu med dobbelt-pivot, så det nå være muligt at dække ind defensivt.
Jo, det vil være et godt taktisk redskab, men man kan også låse Raphinha op ved at spille indvendig på RB.

1. det vil i højere grad frigøre ham offensivt, mens en offensiv RB vil destabilisere og gøre det nødvendigt at dække af bagud
2. det vil hjælpe i det opbyggende spil
3. det vil gøre det lettere at frigøre en cm til at støtte ham
4. det vil det lettere at spille i en 4-3-3 med en angriber på LW, som vil true modstanderens mål og dermed skabe plads til ham modsat

Det handler i høj grad om, hvilken kvalitet man får ind
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 10, 2023 12:30 pm
Ialocin skrev:
tors aug 10, 2023 12:23 pm
Med Raphinha må kanten er det afgørende med en angribende back, der kan komme i overlap. Det er helt tydeligt, at Raphinha er hæmmet af, at vi ikke har en back, der støtter ham offensivt. Derudover spiller vi nu med dobbelt-pivot, så det nå være muligt at dække ind defensivt.
Jo, det vil være et godt taktisk redskab, men man kan også låse Raphinha op ved at spille indvendig på RB.

1. det vil i højere grad frigøre ham offensivt, mens en offensiv RB vil destabilisere og gøre det nødvendigt at dække af bagud
2. det vil hjælpe i det opbyggende spil
3. det vil gøre det lettere at frigøre en cm til at støtte ham
4. det vil det lettere at spille i en 4-3-3 med en angriber på LW, som vil true modstanderens mål og dermed skabe plads til ham modsat

Det handler i høj grad om, hvilken kvalitet man får ind
Nu ser jeg egentlig raphinha som værende en der i i meget høj grad har behov for støtte i offensiven, samtidig med han også støtter pænt i defensiven selv. Indvendig eller udvendig tror jeg næsten er mindre vigtigt. Bare det er offensivt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Nu ser jeg egentlig raphinha som værende en der i i meget høj grad har behov for støtte i offensiven, samtidig med han også støtter pænt i defensiven selv. Indvendig eller udvendig tror jeg næsten er mindre vigtigt. Bare det er offensivt.
Enig. Jeg hælder måske egentlig mest til indvendig, da vil gøre det mere sandsynligt, Xavi tør spille 4-3-3 igen. Tøsedreng :lol:

Men ja, kvalificeret støtte er det vigtigste til Raphinha
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 69 gæster