FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af ladislau »

Det er en dejlig idealistisk måde at se det på, og ville være evig lykkelig, hva det var tilfældet.
Kræver dog, fra klubbens egen side, at man bringer nogle andre kompetencer og perspektiver i spil, end det vi har set de seneste 3 årtier. Hvor præsidenterne helt generelt har handlet alt for kortsigtet og populistisk.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
ons aug 09, 2023 10:14 pm
EasyBuddhist skrev:
ons aug 09, 2023 10:05 pm
Kubala skrev:
ons aug 09, 2023 9:31 pm
Nogle gange tænker jeg, hvorfor man ikke sælger klubben til en rigmand, som skal betale gælden ud. Bare nogle gange. Alle økonomiske problemer vil forsvinde. Det er, når jeg bliver træt i hovedet af alt det økonomiske shitshow.
Altså, jeg ville aldrig selv holde med en rigmandsklub. Jeg har ikke noget imod, andre gør det, men jeg ville ikke selv kunne se pointen. Det sjove er lidt, jeg faktisk tror, det bliver en fordel for Barca og andre medlemsejede klubber på sigt. Jeg tror simpelthen(mange) folk får nok af penge drevene show og der vil klubber med en stærkere social profil stå sig bedre.

Det hjælper måske ikke så meget her og nu, men når man har kæmpet sig op fra den økonomiske sump, så tror jeg modelen igen bliver en fordel.
Jeg ved det ikke. Jeg tror ikke, at rigmændene forsvinder. Og gør de, sælger de klubben til den næste rigmand.
Jeg tænker heller ikke de forsvinder, men i fremtiden vil et medlemsejet koncept som Barca´s være attraktiv for de fans, der ønsker noget andet, ganske enkelt fordi, der er så få af dem.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

ladislau skrev:
ons aug 09, 2023 10:16 pm
Det er en dejlig idealistisk måde at se det på, og ville være evig lykkelig, hva det var tilfældet.
Kræver dog, fra klubbens egen side, at man bringer nogle andre kompetencer og perspektiver i spil, end det vi har set de seneste 3 årtier. Hvor præsidenterne helt generelt har handlet alt for kortsigtet og populistisk.
Fuldstændig enig, man skal lære at slå kapital af sin egen filosofi i stedet for at agere offer. Det har der altid været en tendens til i Barca
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
ons aug 09, 2023 10:21 pm
Kubala skrev:
ons aug 09, 2023 10:14 pm
EasyBuddhist skrev:
ons aug 09, 2023 10:05 pm
Kubala skrev:
ons aug 09, 2023 9:31 pm
Nogle gange tænker jeg, hvorfor man ikke sælger klubben til en rigmand, som skal betale gælden ud. Bare nogle gange. Alle økonomiske problemer vil forsvinde. Det er, når jeg bliver træt i hovedet af alt det økonomiske shitshow.
Altså, jeg ville aldrig selv holde med en rigmandsklub. Jeg har ikke noget imod, andre gør det, men jeg ville ikke selv kunne se pointen. Det sjove er lidt, jeg faktisk tror, det bliver en fordel for Barca og andre medlemsejede klubber på sigt. Jeg tror simpelthen(mange) folk får nok af penge drevene show og der vil klubber med en stærkere social profil stå sig bedre.

Det hjælper måske ikke så meget her og nu, men når man har kæmpet sig op fra den økonomiske sump, så tror jeg modelen igen bliver en fordel.
Jeg ved det ikke. Jeg tror ikke, at rigmændene forsvinder. Og gør de, sælger de klubben til den næste rigmand.
Jeg tænker heller ikke de forsvinder, men i fremtiden vil et medlemsejet koncept som Barca´s være attraktiv for de fans, der ønsker noget andet, ganske enkelt fordi, der er så få af dem.
Nåh, på den måde. Ja, Barca tilbyder det. Rigmændene bliver der flere af. Det er, hvad jeg tror.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Barca80 skrev:
ons aug 09, 2023 3:48 am
🚨🚨💣| JUST IN: FC Barcelona now have a €30M salary space for new signings this summer!

[Via: Gerard Romero🎖]

#EK10
Nu kan samtlige spillere i truppen registreres. Og ikke nok med det, så er der et overskud på hele 30 mio. på lønbudgettet. Sagt på en anden måde kan man fx give 30 mio. i løn til en enkelt ny spiller, eller 15+15 til to nye spillere, eller 10+10+10 til tre nye spillere. Bare så længe det ikke overskrider de 30 mio. i løn. (det skal også lige siges, at jeg tror Dembeles og Kessies afgang er medregnet i dette).

Dette plus er i forhold til lønbudgettet ifølge La Liga regler. Aner dog ikke hvor mange penge der er ift. transfer-budgettet, som man normalt betaler til den sælgende klub. Der er sikkert også lidt at lege med.
Så hvilke tre spillere skal hentes til 10+10+10 ?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Nåh, på den måde. Ja, Barca tilbyder det. Rigmændene bliver der flere af. Det er, hvad jeg tror.
Der kan vel ikke blive flere? Der er vel nærmest ikke nogen medlemsejede klubber tilbage, ud over de 4 spanske? I Tyskland kører de med 50+1 og den tror jeg ikke, de opgiver. Tværtimod, så snakker flere ligaer om at indføre netop denne model og det er jo et meget aktuelt tema i DK lige nu. Det vil gøre det langt mindre attraktivt for rigmænd at investere i fodboldklubber på den måde, man ser det i PL og DK, da du i så fald ikke kan pumpe værdien i lige så unaturlig grad. At være medejer af en fodboldklub i Tyskland har mere karakter af filantropi end et investeringsobjekt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
ons aug 09, 2023 11:38 pm
Nåh, på den måde. Ja, Barca tilbyder det. Rigmændene bliver der flere af. Det er, hvad jeg tror.
Der kan vel ikke blive flere? Der er vel nærmest ikke nogen medlemsejede klubber tilbage, ud over de 4 spanske? I Tyskland kører de med 50+1 og den tror jeg ikke, de opgiver. Tværtimod, så snakker flere ligaer om at indføre netop denne model og det er jo et meget aktuelt tema i DK lige nu. Det vil gøre det langt mindre attraktivt for rigmænd at investere i fodboldklubber på den måde, man ser det i PL og DK, da du i så fald ikke kan pumpe værdien i lige så unaturlig grad. At være medejer af en fodboldklub i Tyskland har mere karakter af filantropi end et investeringsobjekt.
Alle PL-klubber er ejet af forskellige rigmænd, hvis jeg ikke tager fejl? Spørgsmålet er bare, om man ikke på et tidspunkt giver ens modeller op. PL er økonomisk stukket af fra alle de andre ligaer, så hvor længe vil man blive ved med at værne sig mod rigmænd? Det bliver spændende at se.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

🚨 The deal with the German investment firm Libero is expected to go through today, but Barcelona will only be getting 5% of the funds from it now.

That leaves Xavi a tough decision on whom to register before the league opener with Getafe.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Barcelona and Paris Saint-Germain have been at loggerheads ever since the Catalan side pursued Marco Verratti, and ended up losing Neymar Junior.

PSG activated his €222m release clause six years ago this summer, robbing Barcelona of their successor to Lionel Messi – eventually Barcelona would rob themselves of the Argentine, to PSG’s advantage.


Ever since, the two have been battling publicly and privately. The latest episode is the shock signing of Ousmane Dembele, which is expected to go through for €50m in the coming days.

However if both stick to their word, that will be the last exit from one side to another for some time. Sport say that the two clubs have agreed a pact of non-aggression, which means an informal agreement not to pursue each other’s players.

While Barcelona President Joan Laporta and Nasser Al-Khelaifi have battled on a number of issues over the years, Barcelona Sporting Director Deco and PSG Sporting Advisor Luis Campos share a long friendship.

That said, both Laporta and Al-Khelaifi have been known not only to overrule their employees, but also to change their minds. If the agreement does hold, Barcelona may feel themselves the winners of it, as they do not have the resources to pursue PSG’s stars, and may not do so for some time. @football-espana
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

🚨🚨 OFFICIAL: FC Barcelona announces the entry of new strategic partners for the growth of Barça Vision and also the agreement with Mountain & Co. And Acquisition Corp, which guarantees the success of Barça Media.

The investors have acquired a total of 29.5% of the ownership of Barça Vision for €120M corresponding to part of the participation being held by http://Socios.com and Orpheus Media.

The transaction will require the approval of the shareholders of Mountain & Co. I Acquisition Corp. , the approval of the General Assembly of the members of FC Barcelona and is subject to other customary closing conditions. Closing is expected to take place in the last quarter of 2023.

Current ownership of Barça Vision (Studios)

• Barça - 51%

• LIBERO football finance AG + NIPA Capital B.V - 29.5%

• Orpheus Media - 9.75%

http://Socios.com - 9.75%

@FCBarcelona
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

🚨 Barça will register ALL the players before the start of La Liga.
@Alfremartinezz✅
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »



Ser ud til, en del af Barca kommer til salg i offentligheden. Der må følge flere detaljer senere.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

❗La Liga already has Barcelona's documentation for the registration of players. The club will try to get everyone in.

Via (🟢): @ffpolo
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

❗️To Clarify: the agreement between FC Barcelona and Mountain & Co. I Acquisition Corp is a completely new operation making both companies Barça Vision and Barça Media go public in the form of a Special Purpose Acquisition Company to generate capital. It's expected that both companies would raise around €910m.

However, for the agreement to be finalized the shareholders of Mountain & Co. I Acquisition Corp and Members of FC Barcelona need to approve this operation. With the assembly to be held in the last quarter of 2023.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

❗Barcelona are taking their digital and audio-visual assets to the New York stock exchange through the agreements they announced today.

Barça receives a percentage of Bridgeburg Invest, subsidiary that manages Barça Studios, and starts a new project in the Netherlands to develop all of their digital and audio-visual assets with the help of the company Mountain and Co. The new company 'Barça Media' will be listed on the Nasdaq stock exchange in New York.

A club assembly will be held to approve this.

The new company named Barça Media will be found with the help of Libero Football Finance and NIPA Capital in the Netherlands. This company will manage all of Barça's audio-visual and digital assets through 3 pillars..

1. Barça Studios: audio-visual content and OTT.

2. Barça Vision: NFTs, metaverse, digital and virtual projects.

3. Area of eSports: video game competition.

Mountain and Co. And Acquisition Corp will help in the financing.

FC Barcelona will initially own two thirds of this new company which is valued at around €900m.

Via (🟢):
@AdriaSoldevila
[ser]
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster