Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
ons aug 09, 2023 9:45 pm
Kubala skrev:
ons aug 09, 2023 9:14 pm
EasyBuddhist skrev:
ons aug 09, 2023 9:12 pm
Kubala skrev:
ons aug 09, 2023 9:02 pm
EasyBuddhist skrev:
ons aug 09, 2023 8:12 pm
Neymar kommer aldrig tilbage til noget der ligner hans Barcelona niveau igen. Havde han så bare været en type, der havde udviklet sit spil eller kunne være den, de unge kunne læne sig op af. Nej, det er og bliver en dødssejler og han kun, som sagt, kun have kommerciel interesse
Arh, Easy. Du kan ikke blive ved med at sige, det der kommercielle halløj. Han er stadig vanvittig god.

Alt det der rygte halløj er jo også sådan: “Jeg har hørt, at han sagde, som har fået det at vide af en, der har fået det at vide af en anden, der har en kilde i klubben”. For ikke længe siden var der rygter om ham, der virkede seriøse, hvis man tog medierne for gode varer. Og ja, hvad var de(rygter) så? Ingenting.
Jamen, det er fint du tror på den. Naivt, men fint. Bare klubben ikke falder for den, så er jeg tilfreds.
Det er ikke noget med, at jeg tror på det. Det er jo blevet aflivet. Det var mere, at medierne gjorde rygterne så seriøse, at folk troede på det. Så alt der Sanchez-dreng halløj kan lige så godt være noget værre vrøvl.

I øvrigt lagde jeg noget spændende statistik, som forsvandt i mængden af al det debat, jeg ellers havde med andre brugere.
Ja, medierne er virkelig oppe og ringe, men det er de jo så at sige altid. Synes, det er ærgerligt, hvordan de fremstiller spillere alt efter om de er inde i varmen eller ikke. Jeg bryder mig ikke om det.

Min kommentar var nu mere ment, som det er naivt at tro, Neymar faktisk ville blive Barca en god spiller. Jeg ser det ikke ske. Han vil måske være god i 2-3 kampe hist og her, men ellers vil det være en masse drama, film, brok og så skader. Jeg magter det bare ikke rigtig, også selvom måske ville være begejstret i ny og næ. Så vil jeg hellere stole på udviklingen af holdet og talenterne. Det vil jeg nyde meget mere
Jeg tror Ney kunne blive god for Barca, men det er skaderne, der er det største problem. Der er vi nok uenige.

Jo, jeg ved jo godt, at medierne er helt vække. Jeg har været her på forummet i over 11 år, så jeg kender jo lidt til det hele. Det er derfor, at sådanne udsagn virker så mærkelige. Altså dem, der lige er kommet omkring Ney.

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Men man har jo allerede en Foyth type i Kounde…, så det vil give mere mening for mig, hvis man hentede en mere komplet HB (eks. Fresnanda)

På den anden side, så mener jeg, at Raphinha/Torrres begrænsninger kunne løses på andre måder, eksempelvis ved mere bevægelige interiors. Jeg er sikker på, at Pedri/Gavi sammen med de knap så 1vs.1 stærke spillere kunne skabe noget tiltrængt ravage City style. Men den dynamik skal orkestreres på træningsbanen, og alt tyder på, at det ikke sker.

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
ons aug 09, 2023 10:12 pm
Isageren skrev:
ons aug 09, 2023 10:02 pm
Dytrax skrev:
ons aug 09, 2023 9:52 pm
🎙️ Javi Miguel: "Because of Manchester City's demands, the option to sign Cancelo is moving away. Xavi now insists on Foyth and as an alternative, Fresneda."
Foyth er endnu dyrere. Få nu bare hentet Fresneda til 15 mio euro.
Ja, men jeg forstår såmænd også godt ønsket om en stærk defensiv profil på HB. Det er jo en trend i fodbolden lige nu og det kan også være en fordel, hvis man gerne vil tilbage til at spille med 3 angribere i frontkæden. En defensiv HB vil kunne gå indvendig og dække af i dobbeltpivoten, hvilket vil sikre det numeriske overtal på midtbanen, som mange trænere er så forhippet på at have. Det vil så bare ikke afhjælpe Raphinha's mangler så meget, men dog langt mere end Araujo og Kounde gør i øjeblikket. Jeg er slet ikke vild med dem på backen lige nu, faktisk. Jeg synes de skader offensiven alt for meget
Omvendt har man jo også tit set at den indvendige fullback, bliver et problem for defensiven, da de ikke kan nå tilbage på plads og dække wingen. Alexander-Arnold, blev jo decideret udstillet defensivt(han gik nu også meget langt frem på midten). Mod real og vinicius tror jeg vi ville blive slagtet.
Citys succes var jo i stedet at spiller med store stærke mænd over hele forsvaret og så lade en af centerforsvarene gå med frem. Det kunne vi jo rent faktisk godt med ac.

Nuvel, køb nu bare ham der fresneda og ellers så ser vi hvad der er ledigt til vinter eller næste sommer.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Omvendt har man jo også tit set at den indvendige fullback, bliver et problem for defensiven, da de ikke kan nå tilbage på plads og dække wingen. Alexander-Arnold, blev jo decideret udstillet defensivt(han gik nu også meget langt frem på midten).
Der er stor forskel på Foyth og Trent. Trent er jo gammel winger, hvor Foyth er gammel CB. Det er to vidt forskellige udgangspunkter og derfor vil den ene have offensiv årvågenhed og den anden defensiv. Det er den defensive profil, Xavi er ude efter, da han har en offensiv i venstre side. Jeg tænker egentlig, han ideelt set gerne vil have begge backprofiler i begge sider, men det kræver jo penge, som man ikke har.
Mod real og vinicius tror jeg vi ville blive slagtet.


Som jeg også har skrevet før, så har jeg intet imod, man bruger en CB på backen i et taktisk setup i enkelte kampe. Det er den kontinuerlige brug af taktikken, jeg er modstander af.
Citys succes var jo i stedet at spiller med store stærke mænd over hele forsvaret og så lade en af centerforsvarene gå med frem.
Mange tror fejlagtigt, Pep vågende op en dag og fik en genial idé med at sætte Stones op på DM positionen. Det kan faktisk ikke være mere forkert og det vil være at undervurdere Peps evner groft og i samme ombæring en overvurdering af Stones´ evner. Pep spillede med Stones på DM i en træningskamp og udtalte bagefter, han godt kunne se Stones spille på midten engang i fremtiden. Derefter gik der næsten to år, inden Stones spillede der igen og den mellemliggende tid har Pep og Stones altså brugt på at gøre ham klar på opgaven. Det er ikke noget, der bare sker henover natten.

Jeg tror du her undervurdere, hvad en ægte backprofil kan gøre og i samme ombæring overvurderer, hvad en CB profil uden træning kan gøre på RB. Der har været indtil flere historier i pressen om, Kounde ikke føler sig tilpas på RB positionen og jeg synes, det skinner tydeligt igennem, når man ser ser ham spile derude, ligeså med Araujo. Deres positionsspil efterlader meget tilbage at ønske. De mangler presresistens og pasningsevner og i forhold til at dække af indvendig på pivoten er de maget langt fra. Faktisk har de aldrig været forsøgt indvendig, da det simpelthen vil være for stor en risiko. Foyth har stor erfaring i lige præcis den disciplin og kan også køre en ganske fornuftig udvendig back, der også der, vil være en klar opgradering fra de to herrer.

Optimalt henter man dog begge profiler til RB, som jeg før har argumenteret for. F.eks. Cancelo til den udvendige og Foyth til den indvendige. Begge kan spille både indvendig og udvendig men den væsentlige forskel i profilerne skal findes i den offensive kontra defensive årvågenhed. Man vil altså have én backprofil til "Real Madrid" kampene og én til "Getafe" kampene og det vil være optimalt, man har begge profiler til begge sider, men vi skal nok være glade for af have bare én til begge sider i første omgang, da det jo er den sørgelige sandhed, man lige nu kun har Balde som ægte backprofil i tilstrækkelig høj kvalitet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Det vil være en over kill, hvis man både henter Foyth og Cancelo. Først vil det være svært at overbevise dem om delt spilletid, og ja, de er vel heller ikke billige. Både løn og transfer. Jeg håber, at man henter en hb, der kan noget fremad banen. Højresiden var total død mod Tottenham. Venstre havde Balde, der gik med op og så Alonso(var overraskende god), men højre var der ingenting fra.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
tors aug 10, 2023 12:29 am
Det vil være en over kill, hvis man både henter Foyth og Cancelo. Først vil det være svært at overbevise dem om delt spilletid, og ja, de er vel heller ikke billige. Både løn og transfer. Jeg håber, at man henter en hb, der kan noget fremad banen. Højresiden var total død mod Tottenham. Venstre havde Balde, der gik med op og så Alonso(var overraskende god), men højre var der ingenting fra.
Enig, det var også mere for illustrationens skyld. Optimalt set hentede man f.eks. Cancelo og Fresneda til RB.

Mht LB, så burde man, lige nu, have rigeligt med muligheder med Alonso, Faye og Inigo omend ingen af dem er optimale løsninger, som jeg ser det. Måske Faye kan blive det, men det må tiden vise.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🚨 BREAKING: Mattos (Athletico Paranaense CEO): "There’s no chance for Vitor Roque to leave and join Barça in August. He will leave in January, that was the pact with Barça and it will be respected. We need him for final 20 games and to qualify for Copa Libertadores 2024." [@FabrizioRomano]

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 10, 2023 12:13 am
Omvendt har man jo også tit set at den indvendige fullback, bliver et problem for defensiven, da de ikke kan nå tilbage på plads og dække wingen. Alexander-Arnold, blev jo decideret udstillet defensivt(han gik nu også meget langt frem på midten).
Der er stor forskel på Foyth og Trent. Trent er jo gammel winger, hvor Foyth er gammel CB. Det er to vidt forskellige udgangspunkter og derfor vil den ene have offensiv årvågenhed og den anden defensiv. Det er den defensive profil, Xavi er ude efter, da han har en offensiv i venstre side. Jeg tænker egentlig, han ideelt set gerne vil have begge backprofiler i begge sider, men det kræver jo penge, som man ikke har.
Mod real og vinicius tror jeg vi ville blive slagtet.


Som jeg også har skrevet før, så har jeg intet imod, man bruger en CB på backen i et taktisk setup i enkelte kampe. Det er den kontinuerlige brug af taktikken, jeg er modstander af.
Citys succes var jo i stedet at spiller med store stærke mænd over hele forsvaret og så lade en af centerforsvarene gå med frem.
Mange tror fejlagtigt, Pep vågende op en dag og fik en genial idé med at sætte Stones op på DM positionen. Det kan faktisk ikke være mere forkert og det vil være at undervurdere Peps evner groft og i samme ombæring en overvurdering af Stones´ evner. Pep spillede med Stones på DM i en træningskamp og udtalte bagefter, han godt kunne se Stones spille på midten engang i fremtiden. Derefter gik der næsten to år, inden Stones spillede der igen og den mellemliggende tid har Pep og Stones altså brugt på at gøre ham klar på opgaven. Det er ikke noget, der bare sker henover natten.

Jeg tror du her undervurdere, hvad en ægte backprofil kan gøre og i samme ombæring overvurderer, hvad en CB profil uden træning kan gøre på RB. Der har været indtil flere historier i pressen om, Kounde ikke føler sig tilpas på RB positionen og jeg synes, det skinner tydeligt igennem, når man ser ser ham spile derude, ligeså med Araujo. Deres positionsspil efterlader meget tilbage at ønske. De mangler presresistens og pasningsevner og i forhold til at dække af indvendig på pivoten er de maget langt fra. Faktisk har de aldrig været forsøgt indvendig, da det simpelthen vil være for stor en risiko. Foyth har stor erfaring i lige præcis den disciplin og kan også køre en ganske fornuftig udvendig back, der også der, vil være en klar opgradering fra de to herrer.

Optimalt henter man dog begge profiler til RB, som jeg før har argumenteret for. F.eks. Cancelo til den udvendige og Foyth til den indvendige. Begge kan spille både indvendig og udvendig men den væsentlige forskel i profilerne skal findes i den offensive kontra defensive årvågenhed. Man vil altså have én backprofil til "Real Madrid" kampene og én til "Getafe" kampene og det vil være optimalt, man har begge profiler til begge sider, men vi skal nok være glade for af have bare én til begge sider i første omgang, da det jo er den sørgelige sandhed, man lige nu kun har Balde som ægte backprofil i tilstrækkelig høj kvalitet.
Easy Easy. Jeg er sgu også med på en indvendig fullback i forhold til at styrke midten og der er foyth perfekt. Det eneste jeg anfægter er at en invendig fullback nødvendigvis er stærk defensiv. Synes mere det afhænger af spilleren.
Foyth er jo stats-mæssig perfekt i forhold til pasninger og indvendt spil.
Ifølge stats skal man dog ikke regne meget med overlap - ligger decideret i 1 procent-percentilen for progressive passes received. Men derfor kan man selvfølgelig stadig sagtens støtte sin wing - bare nok næppe med dybe løb.

Og jeg er helt enig i at kounde er for dårlig offensivt.

Jeg ser nu hellere en kombi af foyth og fresneda end cancelo. Potentielle dramakings skal bare holde sig langt væk.

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Dytrax skrev:
tors aug 10, 2023 5:00 am
🚨 BREAKING: Mattos (Athletico Paranaense CEO): "There’s no chance for Vitor Roque to leave and join Barça in August. He will leave in January, that was the pact with Barça and it will be respected. We need him for final 20 games and to qualify for Copa Libertadores 2024." [@FabrizioRomano]
Det forstår man jo godt!

Min dreng investerede i et fake Lewandowski suit, i en kræmmer biks i Kroatien her i sommer. Nu man han sku lige steppe op :-o .

Altså Lewandovski.. :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Easy Easy. Jeg er sgu også med på en indvendig fullback i forhold til at styrke midten og der er foyth perfekt. Det eneste jeg anfægter er at en invendig fullback nødvendigvis er stærk defensiv. Synes mere det afhænger af spilleren.
Foyth er jo stats-mæssig perfekt i forhold til pasninger og indvendt spil.
Ifølge stats skal man dog ikke regne meget med overlap - ligger decideret i 1 procent-percentilen for progressive passes received. Men derfor kan man selvfølgelig stadig sagtens støtte sin wing - bare nok næppe med dybe løb.

Og jeg er helt enig i at kounde er for dårlig offensivt.

Jeg ser nu hellere en kombi af foyth og fresneda end cancelo. Potentielle dramakings skal bare holde sig langt væk.
Må indrømme, jeg efterhånden er lidt ligeglad med, hvem af dem der kommer, bare man får en rigtig RB. Foyth, Fresneda, Martinez, Cancelo. Problemet er simpelthen ved at være så udtalt, det grænser til det pinlige. Med Dembélé væk, har man heller ikke længere en RW, der kan kreere det meste selv og det bliver sådan set kun værre, når man regner Busi med i den ligning, da han har været en vigtig aflastning i det opbyggende spil.

Jeg hælder selv mest til Fresneda, men ja, anyone would do
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
tors aug 10, 2023 8:10 am
Dytrax skrev:
tors aug 10, 2023 5:00 am
🚨 BREAKING: Mattos (Athletico Paranaense CEO): "There’s no chance for Vitor Roque to leave and join Barça in August. He will leave in January, that was the pact with Barça and it will be respected. We need him for final 20 games and to qualify for Copa Libertadores 2024." [@FabrizioRomano]
Det forstår man jo godt!

Min dreng investerede i et fake Lewandowski suit, i en kræmmer biks i Kroatien her i sommer. Nu man han sku lige steppe op :-o .

Altså Lewandovski.. :glad:
Det er ærgerligt, ja. Men mon ikke, man overlever et halvt år uden. Det værste ville være, hvis man går ud og laver noget panik i stedet for
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 10, 2023 8:49 am
Antimadridista skrev:
tors aug 10, 2023 8:10 am
Dytrax skrev:
tors aug 10, 2023 5:00 am
🚨 BREAKING: Mattos (Athletico Paranaense CEO): "There’s no chance for Vitor Roque to leave and join Barça in August. He will leave in January, that was the pact with Barça and it will be respected. We need him for final 20 games and to qualify for Copa Libertadores 2024." [@FabrizioRomano]
Det forstår man jo godt!

Min dreng investerede i et fake Lewandowski suit, i en kræmmer biks i Kroatien her i sommer. Nu man han sku lige steppe op :-o .

Altså Lewandovski.. :glad:
Det er ærgerligt, ja. Men mon ikke, man overlever et halvt år uden. Det værste ville være, hvis man går ud og laver noget panik i stedet for
Drengen, Lewandowski eller Barca, :grin:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 10, 2023 8:45 am
Easy Easy. Jeg er sgu også med på en indvendig fullback i forhold til at styrke midten og der er foyth perfekt. Det eneste jeg anfægter er at en invendig fullback nødvendigvis er stærk defensiv. Synes mere det afhænger af spilleren.
Foyth er jo stats-mæssig perfekt i forhold til pasninger og indvendt spil.
Ifølge stats skal man dog ikke regne meget med overlap - ligger decideret i 1 procent-percentilen for progressive passes received. Men derfor kan man selvfølgelig stadig sagtens støtte sin wing - bare nok næppe med dybe løb.

Og jeg er helt enig i at kounde er for dårlig offensivt.

Jeg ser nu hellere en kombi af foyth og fresneda end cancelo. Potentielle dramakings skal bare holde sig langt væk.
Må indrømme, jeg efterhånden er lidt ligeglad med, hvem af dem der kommer, bare man får en rigtig RB. Foyth, Fresneda, Martinez, Cancelo. Problemet er simpelthen ved at være så udtalt, det grænser til det pinlige. Med Dembélé væk, har man heller ikke længere en RW, der kan kreere det meste selv og det bliver sådan set kun værre, når man regner Busi med i den ligning, da han har været en vigtig aflastning i det opbyggende spil.

Jeg hælder selv mest til Fresneda, men ja, anyone would do
Og ja, Foyth er er ikke nogen ørn i overlapningens kunst, men meget statistik handler også om taktik, skal man huske. Hans vigtigste bidrag til offensiven vil dog være hans positionsspil, det kan vi hurtigt blive enige om
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
tors aug 10, 2023 8:45 am
Easy Easy. Jeg er sgu også med på en indvendig fullback i forhold til at styrke midten og der er foyth perfekt. Det eneste jeg anfægter er at en invendig fullback nødvendigvis er stærk defensiv. Synes mere det afhænger af spilleren.
Foyth er jo stats-mæssig perfekt i forhold til pasninger og indvendt spil.
Ifølge stats skal man dog ikke regne meget med overlap - ligger decideret i 1 procent-percentilen for progressive passes received. Men derfor kan man selvfølgelig stadig sagtens støtte sin wing - bare nok næppe med dybe løb.

Og jeg er helt enig i at kounde er for dårlig offensivt.

Jeg ser nu hellere en kombi af foyth og fresneda end cancelo. Potentielle dramakings skal bare holde sig langt væk.
Må indrømme, jeg efterhånden er lidt ligeglad med, hvem af dem der kommer, bare man får en rigtig RB. Foyth, Fresneda, Martinez, Cancelo. Problemet er simpelthen ved at være så udtalt, det grænser til det pinlige. Med Dembélé væk, har man heller ikke længere en RW, der kan kreere det meste selv og det bliver sådan set kun værre, når man regner Busi med i den ligning, da han har været en vigtig aflastning i det opbyggende spil.

Jeg hælder selv mest til Fresneda, men ja, anyone would do
Hvis jeg kunne vælge med en let økonomisk tankegang, ville jeg tage Fresneda og Martinez. Se dem battle ud hvem der er bedst i løbet af sæsonen og så i de store kampe mod en stærk offensiv venter wing spille med kounde eller Araujo på pladsen.
Fresneda og Martinez er også tilpas forskellige til at de kan være der begge 2 i mange år såfremt de kan acceptere at deles om pladsen og viser det krævede niveau.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 65 gæster