FC Barcelona

Diskussion om den La Liga og andre spanske klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Hristo skrev:
man aug 07, 2023 11:09 pm
Vi har kun 13 registrerede spillere 6 dage før første ligakamp. Både Real og A.Madrid har registreret nye spillere.

Skal man være nervøs eller er det bare teknikaliteter - anyone?

https://www.laliga.com/en-GB/clubs/fc-barcelona/squad
Noget af det er, men det er lidt svært at vide, hvor meget man kan registrere her og nu. Umiddelbart brude man kunne registrere det, man har
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

hackmann
Indlæg: 391
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af hackmann »

EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 11:15 pm
Hristo skrev:
man aug 07, 2023 11:09 pm
Vi har kun 13 registrerede spillere 6 dage før første ligakamp. Både Real og A.Madrid har registreret nye spillere.

Skal man være nervøs eller er det bare teknikaliteter - anyone?

https://www.laliga.com/en-GB/clubs/fc-barcelona/squad
Noget af det er, men det er lidt svært at vide, hvor meget man kan registrere her og nu. Umiddelbart brude man kunne registrere det, man har
Hvis det kun var os så ville det være ret bekymrende. Men det er halvdel af LaLiga, der ikke har registreret en eneste transfer endnu.

Af de 13, er to på vej ud, og Gavi er kun pga af en midlertidige dom. Men der er også tre på vej tilbage, de kommer automatisk på igen. Og Balde har jo stadig Primera RFEF licens. Vi skal jo helst have Dest og Lenglet afsted før vi bruger FFP på at få dem tilbage og så får mindre når de skal videre.

Vi har en deadline på Oriol Romeu da det er en transfer: 1. sept. Efter den dag er der stadig mindre ligaer der kan tage imod spillere (Turkiet, Saudi Arabien).

Jeg kan ikke huske om der er krav til hvor mange spiller vi tager med til en kamp. Men vi skal spille med mindste 7 spiller fra første holdet hele kampen igennem. Så helst stille med 8 første holds spillere

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »



Ved ikke, om denne holder vand
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

Hvad mener du med "holder vand"?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
ons aug 09, 2023 12:32 am
Hvad mener du med "holder vand"?
Stoler ikke på managing barca, men flere medier melder om den nu, så den skulle være god nok og det bliver karakteriseret som en gamechanger på markedet for Barca. Hvor meget vides endnu ikke i detaljer
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Barca80 »

🚨🚨💣| JUST IN: FC Barcelona now have a €30M salary space for new signings this summer!

[Via: Gerard Romero🎖]

#EK10
Nu kan samtlige spillere i truppen registreres. Og ikke nok med det, så er der et overskud på hele 30 mio. på lønbudgettet. Sagt på en anden måde kan man fx give 30 mio. i løn til en enkelt ny spiller, eller 15+15 til to nye spillere, eller 10+10+10 til tre nye spillere. Bare så længe det ikke overskrider de 30 mio. i løn. (det skal også lige siges, at jeg tror Dembeles og Kessies afgang er medregnet i dette).

Dette plus er i forhold til lønbudgettet ifølge La Liga regler. Aner dog ikke hvor mange penge der er ift. transfer-budgettet, som man normalt betaler til den sælgende klub. Der er sikkert også lidt at lege med.

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
ons aug 09, 2023 1:08 am
Barca80 skrev:
ons aug 09, 2023 12:32 am
Hvad mener du med "holder vand"?
Stoler ikke på managing barca, men flere medier melder om den nu, så den skulle være god nok og det bliver karakteriseret som en gamechanger på markedet for Barca. Hvor meget vides endnu ikke i detaljer
Hvordan gamechanger? Vi må vel ikke lave flere "levers" i forhold til La Liga ffp? Er det "bare" i forhold vores generelle økonomiske situation?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

DrGink skrev:
ons aug 09, 2023 7:35 am
EasyBuddhist skrev:
ons aug 09, 2023 1:08 am
Barca80 skrev:
ons aug 09, 2023 12:32 am
Hvad mener du med "holder vand"?
Stoler ikke på managing barca, men flere medier melder om den nu, så den skulle være god nok og det bliver karakteriseret som en gamechanger på markedet for Barca. Hvor meget vides endnu ikke i detaljer
Hvordan gamechanger? Vi må vel ikke lave flere "levers" i forhold til La Liga ffp? Er det "bare" i forhold vores generelle økonomiske situation?
https://www.football-espana.net/2023/08 ... gn=gac0105

Lidt tynd artikel, men det er noget med, de to firmaer, man solgte til sidste sommer, stadig mangler at betale en stor del af de 200 mio euro, de købte de 49% for. Nu gensælger man så andelen for at få nogle penge i kassen. Handlen er derfor ikke ny og den er godkendt af la liga. Tænker der følger flere detaljer snart
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Explaining the lever situation..

49% of Barça Studios was sold to Orpheus Media and Socios [24.5% to each company] last year and they were due to pay €60m [€30m each] now but the two companies have postponed the payment. Since this income did not come in Barça can't register players right now.

So the club is looking to resell the same 49% or a part of it to another investor and there are two options for that currently..

1. A Mexican company which offers €180m for buying the whole 49% and they are giving €30m of the total right now. If the club closes the deal with this, then Orpheus and Socios won't own anything.

2. A German company which offers €60m for buying 16% of the shares owned by Orpheus and Socios. If the club closes the deal with this, then following it Orpheus and Socios will continue to own 16.5% shares.

In any case, it is not a new lever but only a resale of the lever of Barça Studios, 49% of which was sold last year, but the due payments were not received by the club on time. Barça was, is and will continue to own majority stakes i.e 51% of Barça Studios.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15006
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1686 gange
Blevet takket: 1121 gange
Kontakt:

Re: FC Barcelona

Indlæg af Lopezzz »

kklaus skrev:
ons aug 09, 2023 11:12 am
Måske spiller Rafa Marquez på søndag i stedet for Araujo 🤷🏽‍♂️
MDCCCXCIX

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

Nogle gange tænker jeg, hvorfor man ikke sælger klubben til en rigmand, som skal betale gælden ud. Bare nogle gange. Alle økonomiske problemer vil forsvinde. Det er, når jeg bliver træt i hovedet af alt det økonomiske shitshow.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
ons aug 09, 2023 9:31 pm
Nogle gange tænker jeg, hvorfor man ikke sælger klubben til en rigmand, som skal betale gælden ud. Bare nogle gange. Alle økonomiske problemer vil forsvinde. Det er, når jeg bliver træt i hovedet af alt det økonomiske shitshow.
Altså, jeg ville aldrig selv holde med en rigmandsklub. Jeg har ikke noget imod, andre gør det, men jeg ville ikke selv kunne se pointen. Det sjove er lidt, jeg faktisk tror, det bliver en fordel for Barca og andre medlemsejede klubber på sigt. Jeg tror simpelthen(mange) folk får nok af penge drevene show og der vil klubber med en stærkere social profil stå sig bedre.

Det hjælper måske ikke så meget her og nu, men når man har kæmpet sig op fra den økonomiske sump, så tror jeg modelen igen bliver en fordel.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: FC Barcelona

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
ons aug 09, 2023 10:05 pm
Kubala skrev:
ons aug 09, 2023 9:31 pm
Nogle gange tænker jeg, hvorfor man ikke sælger klubben til en rigmand, som skal betale gælden ud. Bare nogle gange. Alle økonomiske problemer vil forsvinde. Det er, når jeg bliver træt i hovedet af alt det økonomiske shitshow.
Altså, jeg ville aldrig selv holde med en rigmandsklub. Jeg har ikke noget imod, andre gør det, men jeg ville ikke selv kunne se pointen. Det sjove er lidt, jeg faktisk tror, det bliver en fordel for Barca og andre medlemsejede klubber på sigt. Jeg tror simpelthen(mange) folk får nok af penge drevene show og der vil klubber med en stærkere social profil stå sig bedre.

Det hjælper måske ikke så meget her og nu, men når man har kæmpet sig op fra den økonomiske sump, så tror jeg modelen igen bliver en fordel.
Jeg ved det ikke. Jeg tror ikke, at rigmændene forsvinder. Og gør de, sælger de klubben til den næste rigmand.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 32 gæster