8/8 FC Barcelona - Tottenham

Kamp-tråde

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af Kubala »

Jeg er imponeret af Yamal. Han skaber målene. Og der er en X-faktor over ham. Holdet er virkelig tandløs, hvad angår 1-1 dueller med modstandernes forsvar, hvis en spiller som Yamal ikke er på banen. Abde var ikke rigtigt i aktion, hvad det angår.

thomas
Indlæg: 195
Tilmeldt: ons maj 08, 2019 10:00 pm
Har takket: 25 gange
Blevet takket: 45 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af thomas »

EasyBuddhist skrev:
tirs aug 08, 2023 10:11 pm
thomas skrev:
tirs aug 08, 2023 10:03 pm
Dejligt at se fremtiden her til sidst, men ellers en slem omgang. Romeu - hvad tænker vi? Han slipper rimeligt afsted med det i de tætte kombinationer, men han laver også mange graverende fejl og fremstår for klodset i for mange situationer
Ærligt, så synes jeg, Pedri og Gavi så meget mere bekymrende ud. Oriol gjorde faktisk fornuftigt.
Ja, Pedri var for nem at presse til at lave fejl og Gavi overstyrer som sædvanligt - men lad os håbe det for dem begge bare var en dårlig dag

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af Kubala »

Der er brug for en kreativ spiller. En, der kan gøre forskel. Der bliver ikke rigtigt skabt noget. Kedelig fodbold. I øvrigt var Gundogan også dårlig. Virkede malplaceret på holdet.

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af sorens »

Kampen viste vel også, at der faktisk er lidt bredde på holdet.

Raphinha har vist et højere niveau end det han gør i dag. Stjernespiller bliver han aldrig, men kan levere mere end det vi så i dag. Lewa er jeg dog ikke så sikker på. Gavi og Pedri har også et højere niveau. Fermin viser igen at han kan være med på dette niveau - gode tegn. Stadig plads til forbedring, men positivt. Roberto gør det stadig hæderligt - som det han er en backup-spiller. Man får ikke stjernespillere på sådan en position.

Torres bliver bedre og farligere når, der er nogle at spille med. Det er vigtigt. Torres fungerer meget bedre med boldspillere og nok også en type som Yamal, der netop kan sætte en modstander -> skabe uilgevægt i organisationen. Dér er Torres god til at søge de huller der opstår og enten selv komme i position eller indgå som central spilstation. Han søger hele tiden de mellemrum. Men det kræver dygtige bevægelige pasningsspillere i små rum omkring sig. Det er hverken Dembele, Raphinha eller Lewa. Tværtimod. De hæmmer det hurtige pasningsspil - selvom de da engang imellem har vist eksempler på det. Det har dog nærmere været undtagelsen for reglen (Lewa har været bedre da han var yngre). Derimod fungerer Abde, Yamal og selvfølgelig Pedri, Gavi, FdJ og Gundogan bedre i det spil.

Men Barca skal også kunne sætte nye ting op når en bestemt organisation/stil ikke har succes. Fx skubbe vægten fra den ene til anden side. Det kræver stadig en ordentlig HB. Raphinha kan indgå i en rotation på fløjene - sammen med Abde, Torres, Yamal og Fati og (ja Easy) også Gavi, Gundogan eller Pedri (som en inverted winger). Det giver Xavi forskellige kort på hånden. Men igen det kræver i høj grad også at Xavi har nogle ordentlige back-kort. Balde er meget offensiv (nærmest VWB) og passer dårligere ind som den mere defensive VB. I højre side har vi kun defensive HB-typer lige nu (Koundé og Araujo) - Raphinha eller en anden HW har ikke meget at lege med her.

Så Xavi fik set nogle forskellige spillere og "kombinationer af kort" an. Der er masser at arbejde med - både i den positive og negative betydning :)
Senest rettet af sorens tirs aug 08, 2023 10:42 pm, rettet i alt 1 gang.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvor var det fedt at se La Masia klare skærene det sidste kvarter. Det fik rettet på en helt igennem forfærdelig indsats og oplevelse den første time, hvor intet fungerede. Så glad for Ansu´s vejene og det her, kan blive hans store chance. Fermin gør et seriøst forsøg på at gøre en AM unødvendig og så er der Yamal! Wow, for en spiller, man har i støbeskeen der. Han har rigtig meget af det samme, som Dembélé i den måde, han med lethed sætter sin modstander. Men han er langt, langt mere end det. Hans beslutningsevner er allerede langt ud over, hvad Raphinha og Dembélé på noget tidspunkt har evnet og så er der hans pasningsrange, der er outstanding og La pausa!!..... Svært at bevare jordforbindelsen med ham, men det er vi desværre nødt til de næste par sæsoner, for man kan ikke spille ham fra start endnu og ligge for meget pres på ham.

To ting står glasklart.

1. Xavi skal se at få droppet den 4-4-2, det kan der ikke være to meninger om. Man kan simpelthen ikke true modstandernes mål tilstrækkeligt med fire midtbanespillere og specielt ikke med fire, der er så ufarlige som Pedri, Gavi, FdJ og Oriol. man er nødt til at have mere ægte skudtrussel inde på banen

2. Man skal hente en RB og helst to. Efter i aften er jeg klar til at tage chancen med Cancelo og så skal man hente enten Fresneda eller Martinez også. Man kan ikke gå igennem endnu en sæson uden, da Raphinha er hjælpeløs uden en offensiv back, der kan overlappe. Han kan intet på egen hånd og har brug for kvalificeret støtte. Dertil får vi brug for alle vores CB's inde centralt med den mængde skader, man allrede har raget til sig.
Senest rettet af EasyBuddhist tirs aug 08, 2023 10:41 pm, rettet i alt 1 gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af EasyBuddhist »

thomas skrev:
tirs aug 08, 2023 10:18 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs aug 08, 2023 10:11 pm
thomas skrev:
tirs aug 08, 2023 10:03 pm
Dejligt at se fremtiden her til sidst, men ellers en slem omgang. Romeu - hvad tænker vi? Han slipper rimeligt afsted med det i de tætte kombinationer, men han laver også mange graverende fejl og fremstår for klodset i for mange situationer
Ærligt, så synes jeg, Pedri og Gavi så meget mere bekymrende ud. Oriol gjorde faktisk fornuftigt.
Ja, Pedri var for nem at presse til at lave fejl og Gavi overstyrer som sædvanligt - men lad os håbe det for dem begge bare var en dårlig dag
De har brug for at spille en mindre rolle begge to denne sæson. Man bør køre med Oriol, FdJ og Gündo som de tre startere og så lade Pedri, Gavi og Fermin kæmpe for deres minutter. Det vil være en sund oplevelse og godt for deres udvikling.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

sorens
Indlæg: 383
Tilmeldt: ons dec 29, 2021 6:46 pm
Har takket: 21 gange
Blevet takket: 65 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af sorens »

EasyBuddhist skrev:
tirs aug 08, 2023 10:37 pm
1. Xavi skal se at få droppet den 4-4-2, det kan der ikke være to meninger om. Man kan simpelthen ikke true modstandernes mål tilstrækkeligt med fire midtbanespillere og specielt ikke med fire, der er så ufarlige som Pedri, Gavi, FdJ og Oriol. man er nødt til at have mere ægte skudtrussel inde på banen
Men det er jo ikke en reel 4-4-2. Det er måske en 4 -3 - (semi-fri) 1 - (skævvredet) 2 :)

Gavi spiller jo ikke VM. Han spiller snarere en slags OM(V) - der har stor bevægelsesfrihed. Som særligt FdJ plejer at have rolle at dække for, hvis Gavi er endt for langt ude til højre ved en defensiv omstilling. Men jeg er enig at målfarligheden er for lav. Men det skyldes pt. i høj grad også at Lewa ikke fungerer. Det var jo den samme opstilling som havde ok succes i længere perioder sidste efterår, hvor Lewa selv scorede mål og også kunne lægge den af til fx Pedri og Gavi - altså gøre sine medspillere gode. DET GØR HAN NÆRMEST IKKE LÆNGERE. Og man må håbe det kan komme tilbage - uanset hvordan Xavi vælger at organisere holdet. Fordi Lewa er nok - for tiden desværre - et af de mest sikre navne på holdkortet.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af EasyBuddhist »

sorens skrev:
tirs aug 08, 2023 10:50 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs aug 08, 2023 10:37 pm
1. Xavi skal se at få droppet den 4-4-2, det kan der ikke være to meninger om. Man kan simpelthen ikke true modstandernes mål tilstrækkeligt med fire midtbanespillere og specielt ikke med fire, der er så ufarlige som Pedri, Gavi, FdJ og Oriol. man er nødt til at have mere ægte skudtrussel inde på banen
Men det er jo ikke en reel 4-4-2. Det er måske en 4 -3 - (semi-fri) 1 - (skævvredet) 2 :)

Gavi spiller jo ikke VM. Han spiller snarere en slags OM(V) - der har stor bevægelsesfrihed. Som særligt FdJ plejer at have rolle at dække for, hvis Gavi er endt for langt ude til højre ved en defensiv omstilling. Men jeg er enig at målfarligheden er for lav. Men det skyldes pt. i høj grad også at Lewa ikke fungerer. Det var jo den samme opstilling som havde ok succes i længere perioder sidste efterår, hvor Lewa selv scorede mål og også kunne lægge den af til fx Pedri og Gavi - altså gøre sine medspillere gode. DET GØR HAN NÆRMEST IKKE LÆNGERE. Og man må håbe det kan komme tilbage - uanset hvordan Xavi vælger at organisere holdet. Fordi Lewa er nok - for tiden desværre - et af de mest sikre navne på holdkortet.
Problemet er, den er for let at læse. Havde Balde så bare været mere målfarlig, så kunne den gå lidt bedre, men der er en grund til, han er omskolet til LB. Gavi skal nok udvikle sig en hel masse og blive vigtig midtbanespiller i mange år frem, men lige nu, så er han ikke i en position, hvor han kan skabe en hel masse frem i banen og jeg synes faktisk ikke, det gavner hans udvikling at spille ham derude. Han har brug for spilletid på midtbanen og den skal nok der nok komme en masse af i løbet af sæsonen.

Jeg er nærmest chokeret over den deroute Lewa har gang i. Hold da op, hvor er det gået stærkt ned ad bakke. Man vidste godt, to år nok ville være grænsen for ham, men jeg er ikke sikker på, han når selv den. Hvis en SA klub kommer med posen for ham, så er det sgu lige før, man skal slå til og så hente Roque nu. Holdet har brug for de løb han kommer med og lige nu, så er Lewa's bidrag så ubetydeligt, det gør helt ondt.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af EasyBuddhist »

EasyBuddhist skrev:
tirs aug 08, 2023 11:04 pm
sorens skrev:
tirs aug 08, 2023 10:50 pm
EasyBuddhist skrev:
tirs aug 08, 2023 10:37 pm
1. Xavi skal se at få droppet den 4-4-2, det kan der ikke være to meninger om. Man kan simpelthen ikke true modstandernes mål tilstrækkeligt med fire midtbanespillere og specielt ikke med fire, der er så ufarlige som Pedri, Gavi, FdJ og Oriol. man er nødt til at have mere ægte skudtrussel inde på banen
Men det er jo ikke en reel 4-4-2. Det er måske en 4 -3 - (semi-fri) 1 - (skævvredet) 2 :)

Gavi spiller jo ikke VM. Han spiller snarere en slags OM(V) - der har stor bevægelsesfrihed. Som særligt FdJ plejer at have rolle at dække for, hvis Gavi er endt for langt ude til højre ved en defensiv omstilling. Men jeg er enig at målfarligheden er for lav. Men det skyldes pt. i høj grad også at Lewa ikke fungerer. Det var jo den samme opstilling som havde ok succes i længere perioder sidste efterår, hvor Lewa selv scorede mål og også kunne lægge den af til fx Pedri og Gavi - altså gøre sine medspillere gode. DET GØR HAN NÆRMEST IKKE LÆNGERE. Og man må håbe det kan komme tilbage - uanset hvordan Xavi vælger at organisere holdet. Fordi Lewa er nok - for tiden desværre - et af de mest sikre navne på holdkortet.
Problemet er, den er for let at læse. Havde Balde så bare været mere målfarlig, så kunne den gå lidt bedre, men der er en grund til, han er omskolet til LB. Gavi skal nok udvikle sig en hel masse og blive vigtig midtbanespiller i mange år frem, men lige nu, så er han ikke i en position, hvor han kan skabe en hel masse frem i banen og jeg synes faktisk ikke, det gavner hans udvikling at spille ham derude. Han har brug for spilletid på midtbanen og den skal nok der nok komme en masse af i løbet af sæsonen.

Jeg er nærmest chokeret over den deroute Lewa har gang i. Hold da op, hvor er det gået stærkt ned ad bakke. Man vidste godt, to år nok ville være grænsen for ham, men jeg er ikke sikker på, han når selv den. Hvis en SA klub kommer med posen for ham, så er det sgu lige før, man skal slå til og så hente Roque nu. Holdet har brug for de løb han kommer med og lige nu, så er Lewa's bidrag så ubetydeligt, det gør helt ondt.
Tilføjelse: Man kan sammenligne Gavi på den indvendige winger med Araujo/Kounde på RB. Man kan slippe afsted med det i enkelte kampe, hvor man har et klart taktisk mål med det. Men når man skal skabe en kamp, så er der bare ikke nok fodbold i det og i stedet bliver det tydeligt at Gavi IKKE er winger og at Araujo/Kounde IKKE er RB. Man skal gerne undgå at udstille sig selv på den måde.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1195 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af FCBSOCI »

Antimadridista skrev:
tirs aug 08, 2023 9:27 pm
Nu skal vi lige huske at Tottenham allerede starter deres sæson på lørdag. Vi starter jo først søndag :grin:
Det er god humor. Mere af det, tak.

FCBSOCI
Indlæg: 2468
Tilmeldt: søn mar 08, 2015 12:55 pm
Har takket: 1195 gange
Blevet takket: 535 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af FCBSOCI »

Kvoller skrev:
tirs aug 08, 2023 9:54 pm
Yamal har da vist mere i denne kamp end Raphinha har gjort hele preseason.
Jeg retter lige: Yamal har da vist mere i denne kamp end Raphinha har gjort siden han kom til Barca.
Selv tak.

Spøg til side kan simpelthen ikke se, hvad Raphinha bidrager med.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af Lopezzz »

Kvoller skrev:
tirs aug 08, 2023 10:15 pm
Raphinha skal ikke starte kampe for os. Vi har bedre alternativer.
Du mener Lewandowski?
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9237
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af Antimadridista »

EasyBuddhist skrev:
ons aug 09, 2023 12:21 am
Ham og så AC :| . De vedbliver bare med at være skrøbelige og nu Martinez der starter ud med at være skadet :roll:

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: 8/8 FC Barcelona - Tottenham

Indlæg af Norbit »

Lopezzz skrev:
ons aug 09, 2023 5:36 am
Kvoller skrev:
tirs aug 08, 2023 10:15 pm
Raphinha skal ikke starte kampe for os. Vi har bedre alternativer.
Du mener Lewandowski?
Jeg fatter ikke at Lewandowski får så meget snor. Vi har ikke prøvet at starte med en front trio af følgende kombi Fati/Abde/Torres/Yamal, de gutter kan noget i kombinationsspillet som Raphinha og Lewan ikke kan.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 48 gæster