Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

De kan score mål og lave assist. Noget, der vinder dig kampe. Der skal mål og assist til for at vinde kampe. Ergo, de kan vinde kampe for dig. Noget en offensivspiller skal kunne, især dem i angrebet.
Nå, så du vil have en angriber med mål i støvlerne til at erstatte Dembélé? Jeg tænkte nok, det var noget så simpelt. Han ligger helt i top, hvad angår assists, så det bliver svært at finde en, der er bedre der. Men altså, Dembélé er et udpræget kreativt outlet og det vil være en stor fejl at vurdere hans produktion på de to stats alene.

Men ja, havde Dembouz scoret 10 mål mere pr sæson, så havde man haft verdens bedste winger og det ved vi jo alle sammen godt, ikke har været tilfældet. Det vil virkelig være åndsvagt at diskutere det og det vil også være komplet umuligt at erstatte ham i så fald, da vi her snakker om et segment, der er meget, meget lille. Jeg har faktisk svært ved lige at komme med nogen bud på en sådan spiller, udover Vini, Saka og til dels Salah og Messi, som dog kommer med en markant anden positionering. Måske man kan tage Wirtz og Musiala med, hvis vi helt sifter position. Men lad mig høre, hvem af dem får man for den pris, man får for Dembélé og frem for alt, til den samme løn og i samme ombæring, kan man overhovedet få dem?
Senest rettet af EasyBuddhist man aug 07, 2023 8:49 pm, rettet i alt 1 gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Jeg er enig med dig langt hen ad vejen. Kan man få Bernardo Silva og en dygtig højreback, skal man holde sig helt fra Ney. Og ja, måske skal man bare generelt holde sig fra ham, men henter man ham, ville alt ikke bare falde fra hinanden. Der vil jeg se plusser end minusser, hvis man henter ham.
Jeg er glad for, vi nåede tættere på hinanden, pyha, det holdt hårdt :lol:

At det falder fra hinanden er dit ordvalg dog. Jeg vil sige det på den måde, hvis man henter Ney, så skal man lave ændringer i truppens sammensætning og i særdeleshed i det taktiske setup og det skal man vel og mærke gøre uden at få nævneværdig gevinst ud af det. Dt er primært det, jeg opponerer imod, da man for det første er alt for tæt på sæsonstart og for det andet og vigtigere, så er det for en meget kortsigtet periode. Man er nødt til at tænke mere langsigtet og selvom Dembélé var en tosse, så var han i det mindste vores tosse. Det var plug n' play, mens Ney er drama og en masse bøvl.

Derfor, optimer hellere på andre ting i det eksisterende setup og tænk langsigtet.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 8:37 pm
De kan score mål og lave assist. Noget, der vinder dig kampe. Der skal mål og assist til for at vinde kampe. Ergo, de kan vinde kampe for dig. Noget en offensivspiller skal kunne, især dem i angrebet.
Nå, så du vil have en angriber med mål i støvlerne til at erstatte Dembélé? Jeg tænkte nok, det var noget så simpelt. Han ligger helt i top, hvad angår assists, så det bliver svært at finde en, der er bedre der. Men altså, Dembélé er et udpræget kreativt outlet og det vil være en stor fejl at vurdere hans produktion på de to stats alene.

Men ja, havde Dembouz scoret 10 mål mere pr sæson, så havde man haft verdens bedste winger og det ved vi jo alle sammen godt, ikke har været tilfældet. Det vil virkelig være åndsvagt at diskutere det og det vil også være komplet umuligt at erstatte ham i så fald, da vi her snakker om et segment, der er meget, meget lille. Jeg har faktisk svært ved lige at komme med nogen bud på en sådan spiller, udover Vini, Saka og til dels Salah og Messi, som dog kommer med en markant anden positionering. Måske man kan tage Wirtz og Musiala med, hvis vi helt sifter position. Men lad mig høre, hvem af dem får man for den pris, man får for Dembélé og frem for alt, til den samme løn og i samme ombæring, kan man overhovedet får dem?
Du er god til at dreje emnet. Det er ikke, hvad man kan få, vi snakker om. Det er, hvor god Dembele er. Alle de spillere, som Hutlihut kom med, som spiller samme position som Dembele, er langt bedre end ham. Laver flere mål og flere assist. Ved ikke, hvorfor du snakker om angribere. Det er spillere, der spiller på kanten. Barca kan ingen af dem købe. Pengene man dengang brugte på Dembele(hvilket man ikke skulle have gjort nogensinde, og hvis man vil det, skulle man have købt Mbappe) er efter min mening røget direkte i lokummet.

Det Barca kan få, er Ney. Her mener jeg så, at Ney er bedre end Dembele. Hvis man 1 til 1 vil erstatte ham og ingen penge har, så kan det gøres ved Ney.

Og hvad mener du med, at han ligger helt i toppen af, hvad angår assist? Er det Dembele, vi snakker om?
Senest rettet af Kubala man aug 07, 2023 9:41 pm, rettet i alt 6 gange.

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
man aug 07, 2023 8:50 pm
EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 8:37 pm
De kan score mål og lave assist. Noget, der vinder dig kampe. Der skal mål og assist til for at vinde kampe. Ergo, de kan vinde kampe for dig. Noget en offensivspiller skal kunne, især dem i angrebet.
Nå, så du vil have en angriber med mål i støvlerne til at erstatte Dembélé? Jeg tænkte nok, det var noget så simpelt. Han ligger helt i top, hvad angår assists, så det bliver svært at finde en, der er bedre der. Men altså, Dembélé er et udpræget kreativt outlet og det vil være en stor fejl at vurdere hans produktion på de to stats alene.

Men ja, havde Dembouz scoret 10 mål mere pr sæson, så havde man haft verdens bedste winger og det ved vi jo alle sammen godt, ikke har været tilfældet. Det vil virkelig være åndsvagt at diskutere det og det vil også være komplet umuligt at erstatte ham i så fald, da vi her snakker om et segment, der er meget, meget lille. Jeg har faktisk svært ved lige at komme med nogen bud på en sådan spiller, udover Vini, Saka og til dels Salah og Messi, som dog kommer med en markant anden positionering. Måske man kan tage Wirtz og Musiala med, hvis vi helt sifter position. Men lad mig høre, hvem af dem får man for den pris, man får for Dembélé og frem for alt, til den samme løn og i samme ombæring, kan man overhovedet får dem?
Du er god til at dreje emnet. Det er ikke, hvad man kan få, vi snakker om. Det er, hvor Dembele er. Alle de spillere, som Hutlihut kom med, som spiller samme position som Dembele, er langt bedre end ham. Laver flere mål og flere assist. Ved ikke, hvorfor du snakker om angribere. Det er spillere, der spiller på kanten. Barca kan ingen af dem købe. Pengene man dengang brugte på Dembele(hvilket man ikke skulle have gjort nogensinde, og hvis man vil det, skulle man have købt Mbappe) er efter min mening røget direkte lokummet.

Det Barca kan få, er Ney. Her mener jeg så, at Ney er bedre end Dembele. Hvis man 1 til 1 vil erstatte ham og ingen penge har, så kan det gøres ved Ney.

Og hvad mener du med, at han ligger helt i toppen af, hvad angår assist? Er det Dembele, vi snakker om?
Kommer Ney ikke til at koste nogen penge? Det havde jeg fuldstændig misset, hvor har du det fra?

I forhold til det øvrige i dit indlæg, så kommer jeg til at sparke det til hjørne for nu. Jeg har ikke lige tid til at skrive så detaljeret et indlæg, som kan forklare forskellen på f.eks. Gnabry og Dembélé, men jeg vil bestræbe mig på at få det gjort, hvis du virkelig gerne vil have det.

https://fbref.com/en/players/b19db005/Ousmane-Dembele

Dembélé ligger helt i top hvad angår assists og ud af ovenstående stats kan man også læse, hvad det er for et kompetencesæt jeg mener, Dembélé besidder og som ikke ret mange andre kan eftergøre, når man ser de kreative outputs i et samlet hele.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 9:03 pm
Kubala skrev:
man aug 07, 2023 8:50 pm
EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 8:37 pm
De kan score mål og lave assist. Noget, der vinder dig kampe. Der skal mål og assist til for at vinde kampe. Ergo, de kan vinde kampe for dig. Noget en offensivspiller skal kunne, især dem i angrebet.
Nå, så du vil have en angriber med mål i støvlerne til at erstatte Dembélé? Jeg tænkte nok, det var noget så simpelt. Han ligger helt i top, hvad angår assists, så det bliver svært at finde en, der er bedre der. Men altså, Dembélé er et udpræget kreativt outlet og det vil være en stor fejl at vurdere hans produktion på de to stats alene.

Men ja, havde Dembouz scoret 10 mål mere pr sæson, så havde man haft verdens bedste winger og det ved vi jo alle sammen godt, ikke har været tilfældet. Det vil virkelig være åndsvagt at diskutere det og det vil også være komplet umuligt at erstatte ham i så fald, da vi her snakker om et segment, der er meget, meget lille. Jeg har faktisk svært ved lige at komme med nogen bud på en sådan spiller, udover Vini, Saka og til dels Salah og Messi, som dog kommer med en markant anden positionering. Måske man kan tage Wirtz og Musiala med, hvis vi helt sifter position. Men lad mig høre, hvem af dem får man for den pris, man får for Dembélé og frem for alt, til den samme løn og i samme ombæring, kan man overhovedet får dem?
Du er god til at dreje emnet. Det er ikke, hvad man kan få, vi snakker om. Det er, hvor Dembele er. Alle de spillere, som Hutlihut kom med, som spiller samme position som Dembele, er langt bedre end ham. Laver flere mål og flere assist. Ved ikke, hvorfor du snakker om angribere. Det er spillere, der spiller på kanten. Barca kan ingen af dem købe. Pengene man dengang brugte på Dembele(hvilket man ikke skulle have gjort nogensinde, og hvis man vil det, skulle man have købt Mbappe) er efter min mening røget direkte lokummet.

Det Barca kan få, er Ney. Her mener jeg så, at Ney er bedre end Dembele. Hvis man 1 til 1 vil erstatte ham og ingen penge har, så kan det gøres ved Ney.

Og hvad mener du med, at han ligger helt i toppen af, hvad angår assist? Er det Dembele, vi snakker om?
Kommer Ney ikke til at koste nogen penge? Det havde jeg fuldstændig misset, hvor har du det fra?

I forhold til det øvrige i dit indlæg, så kommer jeg til at sparke det til hjørne for nu. Jeg har ikke lige tid til at skrive så detaljeret et indlæg, som kan forklare forskellen på f.eks. Gnabry og Dembélé, men jeg vil bestræbe mig på at få det gjort, hvis du virkelig gerne vil have det.

https://fbref.com/en/players/b19db005/Ousmane-Dembele

Dembélé ligger helt i top hvad angår assists og ud af ovenstående stats kan man også læse, hvad det er for et kompetencesæt jeg mener, Dembélé besidder og som ikke ret mange andre kan eftergøre, når man ser de kreative outputs i et samlet hele.
Transfersummen bliver der vel ikke. Det er det, jeg refererer til. Og er det Dembeles imponerende 7 assist, der gør, at han ligger i toppen, eller hvorledes?

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 6:55 pm
Filten skrev:
man aug 07, 2023 6:45 pm
Han kan løbe stærkt, drible, miste bolden tit, sidde ude med skader mere end han spiller.
Godt eksempel på fans, der bare er komplet uvidende om, hvad de enkelte spillere bidrager med. Og, igen uden at komme med et eneste eksempel på, hvem de så ser som værende bedre.

Men ja, Barca skal nok overleve at Dembélé smutter. Der jo også derfor, jeg skriver, man ikke behøver at hente nogen ind. Man har rigeligt i truppen til at kompensere, i hvert fald på fløjene.
Lidt trættende med din arrogante tone, når du ikke selv formår at dokumentere dine påstande…. Men jeg prøver igen, hvordan er det, at du måler på Dembeles output, for det kommer ikke umiddelbart til udtryk på de hårde endemål (mål, assists).
EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 7:03 pm
Der er vel 9 andre spillere på holdet, der presser. Ney kommer også til at presse. Han taklede da ligeså meget som Demb gjorde i sidste sæson. Og i Barca pressede han også. En træner sætter jo dagsorden.

Det er vildt, at alt bare sådan falder sammen. Der er også skabelse af en masse, som bare bliver kastet væk.
What!? Kan du overhovedet huske, da Ney var i Barca sidst? Han tackler ingen og han løber endnu mindre. Dembélé er Neymar totalt ovelegen i alle stats, der handler om holdspillet. Ikke det behøver sige så meget, men det er endnu et eksempel på, folk har et komplet forskruet syn på, hvad Dembélé egentlig er for en spiller. Nogen gange, så må man bare forbløffes. At Ney skulle komme med den samme arbejdsmoral som Dembélé, svarer til, man siger, Dembélé arbejder lige så meget som Raphinha og den sammenligning er ikke engang helt fair.

Ney vil være en katastrofe for Xavi og han vil skulle ændre sit setup betragteligt for at kompensere.
Men det var ikke noget problem, da Messi var i spil!? :angel:

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 7:16 pm
Det korte af det lange for mit vedkomne er, Dembélé's kompetencesæt bliver yderst svære at erstatte på den korte bane, selv hvis man havde haft en helvedes masse penge. Der er dog måder at komme uden om dette tab og ikke ret mange af disse måder handler om at erstatte ham 1 til 1. Kan man erstatte ham med Ney? Ja, det kan man i nogen grad, men vil få et aller helvedes bøvl med, at få resten af truppen rettet til, hvis det skal blive en succes og det arbejder for størstedelen komplet imod, hvad Xavi har implementeret her kort før sæsonstart.
Jeg er helt enig i, at Dembeles talent bliver svært at erstatte, men hans output not so much… uforudsigeligheden kan langt hen ad vejen erstattes med et stærkt koncept/spilsystem.

Hvor jeg bliver uenig er, at mange af de problemer Neymar kommer med, har vi allerede med Dembele. Spiller mere for sig selv end holdet, bold tab, manglende arbejdsiver, skadesfrekvens, humørspiller osv.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Lidt trættende med din arrogante tone, når du ikke selv formår at dokumentere dine påstande…. Men jeg prøver igen, hvordan er det, at du måler på Dembeles output, for det kommer ikke umiddelbart til udtryk på de hårde endemål (mål, assists).
Som jeg skrev til Kubala, så er jeg presset for tid lige nu. Men hvis det vil være værdsat, så vil jeg forsøge at finde den. Min lettere arrogante tone, som du kalder den, skal findes i, de folk det kritisere mig for anerkende Dembélé's evner, ikke selv er sen til at finde en hånende tone frem. Vel at mærke uden at gøre sig selv så fandens mange tanker om emnet i øvrigt. Det er for det meste one liners, der forkaster hele indlæg eller kommer med navne på spillere, der ligger langt fra Dembéle's profil, omend de måske deler samme position.
Men det var ikke noget problem, da Messi var i spil!? :angel:
Nej!! Jeg ville med det samme og rent instinktivt lave hele systemet om for at gøre plads til Messi. Samme ære tilfalder på ingen måde Neymar. Der er klasse på alle mulige måder til forskel.
Senest rettet af EasyBuddhist man aug 07, 2023 9:23 pm, rettet i alt 1 gang.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

På de 6 år i klubben har Dembele været en fiasko. Hans bedste sæson var den, hvor han lavede 13 assist. Dembele for mig er det, hvad det kunne blive til, men som det aldrig blev. Altså i Barca. Output alt det der lyder meget godt på skrift, men altså, han har aldrig helt vist de her fine beskrivelser.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Lige en ting til. Jeg har da ikke være hånende over for dig, easy. Jeg har været uenig med dig og prøvet på bedste vis at diskutere med dig. Men at du ligefrem mener, at det er oneliners, jeg kommer med og ikke forstår særlig meget, skal stå for egen regning.

Jeg efterlyser specifikt om, hvad Dembele gør, så Barca vinder alle disse kampe. Kigger man på mål og assist, har han jo fejlet over de 6 år i klubben som kant, så hvad er så særligt ved ham?

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 9:03 pm
Kubala skrev:
man aug 07, 2023 8:50 pm
EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 8:37 pm
De kan score mål og lave assist. Noget, der vinder dig kampe. Der skal mål og assist til for at vinde kampe. Ergo, de kan vinde kampe for dig. Noget en offensivspiller skal kunne, især dem i angrebet.
Nå, så du vil have en angriber med mål i støvlerne til at erstatte Dembélé? Jeg tænkte nok, det var noget så simpelt. Han ligger helt i top, hvad angår assists, så det bliver svært at finde en, der er bedre der. Men altså, Dembélé er et udpræget kreativt outlet og det vil være en stor fejl at vurdere hans produktion på de to stats alene.

Men ja, havde Dembouz scoret 10 mål mere pr sæson, så havde man haft verdens bedste winger og det ved vi jo alle sammen godt, ikke har været tilfældet. Det vil virkelig være åndsvagt at diskutere det og det vil også være komplet umuligt at erstatte ham i så fald, da vi her snakker om et segment, der er meget, meget lille. Jeg har faktisk svært ved lige at komme med nogen bud på en sådan spiller, udover Vini, Saka og til dels Salah og Messi, som dog kommer med en markant anden positionering. Måske man kan tage Wirtz og Musiala med, hvis vi helt sifter position. Men lad mig høre, hvem af dem får man for den pris, man får for Dembélé og frem for alt, til den samme løn og i samme ombæring, kan man overhovedet får dem?
Du er god til at dreje emnet. Det er ikke, hvad man kan få, vi snakker om. Det er, hvor Dembele er. Alle de spillere, som Hutlihut kom med, som spiller samme position som Dembele, er langt bedre end ham. Laver flere mål og flere assist. Ved ikke, hvorfor du snakker om angribere. Det er spillere, der spiller på kanten. Barca kan ingen af dem købe. Pengene man dengang brugte på Dembele(hvilket man ikke skulle have gjort nogensinde, og hvis man vil det, skulle man have købt Mbappe) er efter min mening røget direkte lokummet.

Det Barca kan få, er Ney. Her mener jeg så, at Ney er bedre end Dembele. Hvis man 1 til 1 vil erstatte ham og ingen penge har, så kan det gøres ved Ney.

Og hvad mener du med, at han ligger helt i toppen af, hvad angår assist? Er det Dembele, vi snakker om?
Kommer Ney ikke til at koste nogen penge? Det havde jeg fuldstændig misset, hvor har du det fra?

I forhold til det øvrige i dit indlæg, så kommer jeg til at sparke det til hjørne for nu. Jeg har ikke lige tid til at skrive så detaljeret et indlæg, som kan forklare forskellen på f.eks. Gnabry og Dembélé, men jeg vil bestræbe mig på at få det gjort, hvis du virkelig gerne vil have det.

https://fbref.com/en/players/b19db005/Ousmane-Dembele

Dembélé ligger helt i top hvad angår assists og ud af ovenstående stats kan man også læse, hvad det er for et kompetencesæt jeg mener, Dembélé besidder og som ikke ret mange andre kan eftergøre, når man ser de kreative outputs i et samlet hele.
Det bliver dog krydret med følgende lækkerier:

Pass Completion % (Short). 85.8% 54
Pass Completion % (Medium) 74.9% 32
Pass Completion % (Long) 52.1% 50
Passes into Final Third 1.33 28

Successful Take-On %. 41.8% 42
Dispossessed 1.38 54

Det er langt under Barca standard og svært at håndtere på et hold, der gerne vil være possession tungt og stå højt på banen.

Hans succes beror langt henad vejen på en ekstremt stor fejl margin, som Xavi har accepteret, fordi han fra mit perspektiv ikke har kunne løse offensiven strategisk. Nu har han ikke noget valg længere..
Senest rettet af Madameskrald man aug 07, 2023 9:49 pm, rettet i alt 1 gang.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
man aug 07, 2023 9:22 pm
På de 6 år i klubben har Dembele været en fiasko. Hans bedste sæson var den, hvor han lavede 13 assist. Dembele for mig er det, hvad det kunne blive til, men som det aldrig blev. Altså i Barca. Output alt det der lyder meget godt på skrift, men altså, han har aldrig helt vist de her fine beskrivelser.
I forhold til prisen, så har han ikke indfriet forventningerne, det kan vi hurtigt blive enige om. Men en fiasko vil jeg på ingen måde betegne ham som. Når han ellers har været klar, så har han ofte været en nydelse at se på og igennem de sidste mange år, et af få æstetiske indslag på banen.

Af de tre store indkøb, Bartomeu lavede, er han helt klart det bedste, alder og talent taget i betragtning. Skaderne har dog gjort, man kun har fået 50% af, hvad det kunne have været, så på den måde har han skuffet lige som de andre to har. Men stod jeg her og nu og skulle vælge én af dem, uden at vide, hvordan deres ophold ville være på forhånd, så ville jeg vælge at hente Dembélé igen, uden tøven. Jeg forstod aldrig, hvorfor man skulle bruge så mange penge på Grizmann og Coutinho, det var de simpelthen ikke værd i mine øjne, men Dembélé var et kæmpe talent, da han kom og det var han allerede i Rennes, hvor man burde have hentet ham.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
man aug 07, 2023 9:31 pm
Lige en ting til. Jeg har da ikke være hånende over for dig, easy. Jeg har været uenig med dig og prøvet på bedste vis at diskutere med dig. Men at du ligefrem mener, at det er oneliners, jeg kommer med og ikke forstår særlig meget, skal stå for egen regning.

Jeg efterlyser specifikt om, hvad Dembele gør, så Barca vinder alle disse kampe. Kigger man på mål og assist, har han jo fejlet over de 6 år i klubben som kant, så hvad er så særligt ved ham?
Det var ikke dig, jeg hentydede til. Jeg har nydt denne debat :thumbup:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 9:21 pm
Lidt trættende med din arrogante tone, når du ikke selv formår at dokumentere dine påstande…. Men jeg prøver igen, hvordan er det, at du måler på Dembeles output, for det kommer ikke umiddelbart til udtryk på de hårde endemål (mål, assists).
Som jeg skrev til Kubala, så er jeg presset for tid lige nu. Men hvis det vil være værdsat, så vil jeg forsøge at finde den. Min lettere arrogante tone, som du kalder den, skal findes i, de folk det kritisere mig for anerkende Dembélé's evner, ikke selv er sen til at finde en hånende tone frem. Vel at mærke uden at gøre sig selv så fandens mange tanker om emnet i øvrigt. Det er for det meste one liners, der forkaster hele indlæg eller kommer med navne på spillere, der ligger langt fra Dembéle's profil, omend de måske deler samme position.
Men det var ikke noget problem, da Messi var i spil!? :angel:
Nej!! Jeg ville med det samme og rent instinktivt lave hele systemet om for at gøre plads til Messi. Samme ære tilfalder på ingen måde Neymar. Der er klasse på alle mulige måder til forskel.
Fair nok… Jeg er med på, at Dembele ikke kun skal måles på hans offensive output. Men jeg syntes, at du har fra mit perspektiv en tendens til at gå i opposition (ikke ulig mig selv), og bliver lidt ensidigt fokuseret på dit standpunkt - eksempelvis vægter du hans kreative evner højt, men fra mit perspektiv opvejes de i høj grad negativt af bl.a. de stats fra fbef, som jeg indsatte tidligere. Han er simpelthen svær at integrere i konceptet.

Jeg er enig i, at Messi er en klasse eller to over Neymar, men Messi vil sørme også sætte udviklings projektet tilbage - for potentiel momentan succes.

Ps. I lighed med dig og Hackman, håber jeg, at man satser på truppen som den er, medmindre der dukker en billig diamant op.
Senest rettet af Madameskrald man aug 07, 2023 9:50 pm, rettet i alt 1 gang.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Gnomitz og 61 gæster