Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Præcis

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 2:36 pm
Kubala skrev:
man aug 07, 2023 1:54 pm
Skaderne er selvfølgelig en bekymring. Alt det andet er jeg ikke bekymret for. Ney er efter min beskedne mening en stor opgradering ift. Dembele. Jeg tror sgu ikke på, at Ney alene hentes grundet det kommercielle, men også pga. det sportslige.
En 31 årig med den skadeshistorik? Det rette sportslige fokus bør være langt, langt væk fra Neymar. Der kan KUN være kommercielle årsager til, man vil hente ham. Alle sportslige overvejelser vil finde langt bedre løsninger
Han er 31 år, men jeg tænker ikke, at klubben tænker på en langsigtet plan, men måske to eller 3 år frem med Ney. Hvis Barca nu havde økonomien i orden og kunne erstatte Demb, ville jeg også have overvejet en anden løsning, men det kan man jo ikke. Klubben har jo ikke rigtigt handlet ufornuftigt(langt de fleste køb er unge spillere), så det vil undre mig, at man henter en spiller udelukkende grundet det kommercielle aspekt. Jeg benægter heller ikke, at det kommercielle aspekt ikke er der, og det er også en stor del af det, men jeg tror også, at der er sportslige aspekter i at hente ham. Og ellers koster alternativerne bare, så det skal man have med.

I øvrigt har Dembele heller ikke spillet særlig meget på de 6 år i Barca. Måske næsten mindre, hvis jeg ikke tager fejl. Skadeshistorikken er det, som er bekymrende med Ney(det samme var det med Dembele), men ellers synes jeg, at han er opgradering ift. Dembele. Og han giver flere taktiske muligheder. SS, AM og LW.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Kubala skrev:
man aug 07, 2023 3:21 pm
EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 2:36 pm
Kubala skrev:
man aug 07, 2023 1:54 pm
Skaderne er selvfølgelig en bekymring. Alt det andet er jeg ikke bekymret for. Ney er efter min beskedne mening en stor opgradering ift. Dembele. Jeg tror sgu ikke på, at Ney alene hentes grundet det kommercielle, men også pga. det sportslige.
En 31 årig med den skadeshistorik? Det rette sportslige fokus bør være langt, langt væk fra Neymar. Der kan KUN være kommercielle årsager til, man vil hente ham. Alle sportslige overvejelser vil finde langt bedre løsninger
Han er 31 år, men jeg tænker ikke, at klubben tænker på en langsigtet plan, men måske to eller 3 år frem med Ney. Hvis Barca nu havde økonomien i orden og kunne erstatte Demb, ville jeg også have overvejet en anden løsning, men det kan man jo ikke. Klubben har jo ikke rigtigt handlet ufornuftigt(langt de fleste køb er unge spillere), så det vil undre mig, at man henter en spiller udelukkende grundet det kommercielle aspekt. Jeg benægter heller ikke, at det kommercielle aspekt ikke er der, og det er også en stor del af det, men jeg tror også, at der er sportslige aspekter i at hente ham. Og ellers koster alternativerne bare, så det skal man have med.

I øvrigt har Dembele heller ikke spillet særlig meget på de 6 år i Barca. Måske næsten mindre, hvis jeg ikke tager fejl. Skadeshistorikken er det, som er bekymrende med Ney(det samme var det med Dembele), men ellers synes jeg, at han er opgradering ift. Dembele. Og han giver flere taktiske muligheder. SS, AM og LW.
Det handler ikke om, Neymar kan bidrage i 20 kampe i løbet af sæsonen, for det kan han selvfølgelig til en vis grad. Det hander om, man bygger videre på det fundament, man har lagt og det betyder, man skal satse på holdbare løsninger og det gælder både økonomisk og sportsligt. Neymar repræsenterer intet andet end en mulig her og nu gevinst, intet andet. Det er den vej, man har lagt bag sig og ikke en, man skal begynde at følge igen.

Dvs. enten skal man satse på de spillere, man har(Fati, Abde, Raphinha, Ferran og Yamal) og ellers skal man hente en spiller med fremtid i med den sult, der hører ungdommen til. Jeg har absolut ingen lyst til at se Neymar i Barca, hverken som en succes eller som et flop. Ingen!
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Red
Indlæg: 163
Tilmeldt: tors sep 03, 2020 4:01 pm
Blevet takket: 13 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Red »

EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 3:48 pm
Jeg er ikke fan af vi henter ham tilbage men det er udelukkende den opmærksomhed han tiltrænger sig, jeg kan godt frygte det kan påvirke de unge talenters udvikling det sagt så er han selv i den form bedre end Dembele set over sidste sæson rent målmæssigt.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Red skrev:
man aug 07, 2023 3:53 pm
EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 3:48 pm
Jeg er ikke fan af vi henter ham tilbage men det er udelukkende den opmærksomhed han tiltrænger sig, jeg kan godt frygte det kan påvirke de unge talenters udvikling det sagt så er han selv i den form bedre end Dembele set over sidste sæson rent målmæssigt.
Nej, i den her form, så er han en boldflytter og han ville gøre mere gavn centralt end på fløjen. Dembélé havde det andet højeste kreative output i ligaen sidste sæson, kun overgået af Vini. Neymar kunne måske lige snige sig med i top 20.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 3:45 pm
Kubala skrev:
man aug 07, 2023 3:21 pm
EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 2:36 pm
Kubala skrev:
man aug 07, 2023 1:54 pm
Skaderne er selvfølgelig en bekymring. Alt det andet er jeg ikke bekymret for. Ney er efter min beskedne mening en stor opgradering ift. Dembele. Jeg tror sgu ikke på, at Ney alene hentes grundet det kommercielle, men også pga. det sportslige.
En 31 årig med den skadeshistorik? Det rette sportslige fokus bør være langt, langt væk fra Neymar. Der kan KUN være kommercielle årsager til, man vil hente ham. Alle sportslige overvejelser vil finde langt bedre løsninger
Han er 31 år, men jeg tænker ikke, at klubben tænker på en langsigtet plan, men måske to eller 3 år frem med Ney. Hvis Barca nu havde økonomien i orden og kunne erstatte Demb, ville jeg også have overvejet en anden løsning, men det kan man jo ikke. Klubben har jo ikke rigtigt handlet ufornuftigt(langt de fleste køb er unge spillere), så det vil undre mig, at man henter en spiller udelukkende grundet det kommercielle aspekt. Jeg benægter heller ikke, at det kommercielle aspekt ikke er der, og det er også en stor del af det, men jeg tror også, at der er sportslige aspekter i at hente ham. Og ellers koster alternativerne bare, så det skal man have med.

I øvrigt har Dembele heller ikke spillet særlig meget på de 6 år i Barca. Måske næsten mindre, hvis jeg ikke tager fejl. Skadeshistorikken er det, som er bekymrende med Ney(det samme var det med Dembele), men ellers synes jeg, at han er opgradering ift. Dembele. Og han giver flere taktiske muligheder. SS, AM og LW.
Det handler ikke om, Neymar kan bidrage i 20 kampe i løbet af sæsonen, for det kan han selvfølgelig til en vis grad. Det hander om, man bygger videre på det fundament, man har lagt og det betyder, man skal satse på holdbare løsninger og det gælder både økonomisk og sportsligt. Neymar repræsenterer intet andet end en mulig her og nu gevinst, intet andet. Det er den vej, man har lagt bag sig og ikke en, man skal begynde at følge igen.

Dvs. enten skal man satse på de spillere, man har(Fati, Abde, Raphinha, Ferran og Yamal) og ellers skal man hente en spiller med fremtid i med den sult, der hører ungdommen til. Jeg har absolut ingen lyst til at se Neymar i Barca, hverken som en succes eller som et flop. Ingen!
Hvis man ser på her og nu gevinster, vil jeg også mene, at Gundogan hører under det. Lewan vel også. Det samme er det med Romeu(han er endda en spiller, som ikke har så stor en profil). Måske skal man bare satse på Abde, Yamal, Torres(kan slet ikke lide det køb), Fati og så Raphinha, men finder man dem utilstrækkelige, kan jeg godt forstå, at man vil hente Ney. I stedet for f.eks. Romeu, kunne man også satse på et ungt talent, men man valgte Romeu stadig.

Torres og Fati er ingen garantier. Abde er uprøvet i Barca, og Raphinha er der klager over hos fans, så jeg ved ikke, hvad det bedste er. Og ja, Yamal er sindssyg ung, så jeg ved ikke, om han allerede kan begå sig på så højt et niveau, levere og overtage kantpladsen.

Lad os nu se, hvad der kommer til at ske.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvis man ser på her og nu gevinster, vil jeg også mene, at Gundogan hører under det. Lewan vel også. Det samme er det med Romeu(han er endda en spiller, som ikke har så stor en profil). Måske skal man bare satse på Abde, Yamal, Torres(kan slet ikke lide det køb), Fati og så Raphinha, men finder man dem utilstrækkelige, kan jeg godt forstå, at man vil hente Ney. I stedet for f.eks. Romeu, kunne man også satse på et ungt talent, men man valgte Romeu stadig.

Torres og Fati er ingen garantier. Abde er uprøvet i Barca, og Raphinha er der klager over hos fans, så jeg ved ikke, hvad det bedste er. Og ja, Yamal er sindssyg ung, så jeg ved ikke, om han allerede kan begå sig på så højt et niveau, levere og overtage kantpladsen.

Lad os nu se, hvad der kommer til at ske.
Gündogan kommer for at løfte niveauet hos Barca, det samme gjorde Lewa. Romeu kommer fordi, man ikke havde hverken talent eller her og nu. Man kan ikke sammenligne positioner, da man er dækket ind forskelligt.




Det her er hvad, der kommer til at ske, hvis Neymar kommer. Man presser de unge talenter ud for at hente en spiller, der knap nok løfter loftet for holdet og da slet ikke bunden.

Jeg vil hade den handel i alle sine enkeltheder og det vil sætte mig på en stor prøve i forhold til at mønstre min passion forud for næste sæson.

For 14 dage siden, ville jeg have sagt det modsatte. Der var man en stærk HB og en kreativ venstre AM fra at have en komplet trup, der havde sort set alt. Sammensætningen af talent og rutine ville være perfekt og loftet for holdet ville være skyhøjt. Nu, 10 dage efter PSG smed grus i maskineriet(igen), er ledelsen ved at tabe sutten(igen) og sætte det hele over styr. Panikken er til at få øje på og medierne gør alt for at rokke båden, det samme gør fansene. Det er ulideligt og man ser det værste senarie udefolde sig, der faktisk kunne ske. Man var så tæt på at være fuldt ud kampklar til den nye sæson, målrettet og toptunet. Nu, ser man spillere, der er desillusioneret og begynder at tvivle på projektet. PSG må sidde og grine sin røv i laser over, hvor let det er at psyke Barca. Hvis de oven i købet slipper afsted med at få skippet deres problembarn nr 1 til Barca, ja, så er sejren komplet.

Som sagt, jeg HADER alt ved denne transfer
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Antimadridista
Indlæg: 9231
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Rooooooo på..!!

Antimadridista
Indlæg: 9231
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Hvis/Når Demb ryger, Bernardo er for dyr, hvem vil du så have, Easy?

Wirtz? Er han ikke også dyr? Kontrakt til 27.

Andre?

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

EasyBuddhist skrev:
man aug 07, 2023 5:07 pm
Hvis man ser på her og nu gevinster, vil jeg også mene, at Gundogan hører under det. Lewan vel også. Det samme er det med Romeu(han er endda en spiller, som ikke har så stor en profil). Måske skal man bare satse på Abde, Yamal, Torres(kan slet ikke lide det køb), Fati og så Raphinha, men finder man dem utilstrækkelige, kan jeg godt forstå, at man vil hente Ney. I stedet for f.eks. Romeu, kunne man også satse på et ungt talent, men man valgte Romeu stadig.

Torres og Fati er ingen garantier. Abde er uprøvet i Barca, og Raphinha er der klager over hos fans, så jeg ved ikke, hvad det bedste er. Og ja, Yamal er sindssyg ung, så jeg ved ikke, om han allerede kan begå sig på så højt et niveau, levere og overtage kantpladsen.

Lad os nu se, hvad der kommer til at ske.
Gündogan kommer for at løfte niveauet hos Barca, det samme gjorde Lewa. Romeu kommer fordi, man ikke havde hverken talent eller her og nu. Man kan ikke sammenligne positioner, da man er dækket ind forskelligt.




Det her er hvad, der kommer til at ske, hvis Neymar kommer. Man presser de unge talenter ud for at hente en spiller, der knap nok løfter loftet for holdet og da slet ikke bunden.

Jeg vil hade den handel i alle sine enkeltheder og det vil sætte mig på en stor prøve i forhold til at mønstre min passion forud for næste sæson.

For 14 dage siden, ville jeg have sagt det modsatte. Der var man en stærk HB og en kreativ venstre AM fra at have en komplet trup, der havde sort set alt. Sammensætningen af talent og rutine ville være perfekt og loftet for holdet ville være skyhøjt. Nu, 10 dage efter PSG smed grus i maskineriet(igen), er ledelsen ved at tabe sutten(igen) og sætte det hele over styr. Panikken er til at få øje på og medierne gør alt for at rokke båden, det samme gør fansene. Det er ulideligt og man ser det værste senarie udefolde sig, der faktisk kunne ske. Man var så tæt på at være fuldt ud kampklar til den nye sæson, målrettet og toptunet. Nu, ser man spillere, der er desillusioneret og begynder at tvivle på projektet. PSG må sidde og grine sin røv i laser over, hvor let det er at psyke Barca. Hvis de oven i købet slipper afsted med at få skippet deres problembarn nr 1 til Barca, ja, så er sejren komplet.

Som sagt, jeg HADER alt ved denne transfer
Det er en anelse for voldsomt at sige, at alt falder fra hinanden, hvis man henter Ney. Det er for mig for dramatisk. Ney vil efter min beskedne mening også højne niveauet, eller i hvert fald ift. Dembele. At Fati pludseligt vil smutte, er hans problem. Da der ingen rygter om Dembeles afgang var, ville afgang af Fati ikke gøre noget hos visse fans herinde. Hvorfor pludseligt det her holde fast i en spiller, som man godt kunne undvære?

Der bliver tegnet sådanne dommedagsprofetier op. Det er ret vildt. Lige nu er Dembele stadigvæk i klubben. Hvem ved, om hans flirterier med PSG ikke er led i kontraktforhandlinger?

Jeg tror sgu ikke, at korthuset vælter, hvis nu man henter Ney. Og hvad er der med PSG? PSG er særligt ude efter Barca? De køber spillere fra en klub, der har de bedste spillere derude på markedet(tænker på Ney og Messi, da Dembele ikke er medregnet i regnestykket her), som de synes styrker deres klub. Det andet lyder for konspiratorisk; at de særligt er ude efter Barca.

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Neymar er ren og skær nostalgi populisme.
Er så træt af det evindelige pjat

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Antimadridista skrev:
man aug 07, 2023 5:33 pm
Hvis/Når Demb ryger, Bernardo er for dyr, hvem vil du så have, Easy?

Wirtz? Er han ikke også dyr? Kontrakt til 27.

Andre?
Hvis man ikke har råd til at hente f.eks. Wirtz, så venter man og bruger dem, man har. Bernardo er også ved at have nået den alder, hvor bidraget vil være til at overse. Gavi, Pedri og Gündo kan sagtens dække den plads ind, man prøver at dække på midten. Fati, Abde, Raph og Ferran kan så rigeligt dække fløjene og til sammen vil de have en ret komplet profil. Det vil ikke være Dembélé standard, bevares, og man vil skulle rotere for at nå hele vejen rundt, men det vil være et yderst stabilt kompetencesæt, man kan mønstre, uden forstærkninger. Når man dertil ligger Yamal, som har hele pakken, så er der absolut ingen grund til at hente nogen, medmindre man kan hente en gamechanger, der kan gøre projektet endnu stærkere og med Neymar gør man præcis det modsatte.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

ladislau skrev:
man aug 07, 2023 5:58 pm
Neymar er ren og skær nostalgi populisme.
Er så træt af det evindelige pjat
For mig handler det ikke om nostalgi. Jeg mener oprigtigt, at han vil være godt for det her hold. Jeg har ikke gået og håbet på et tilbagekøb, men ja, nu når der er en mulighed for det og jeg synes, at han vil styrke holdet, ja, så kan jeg godt se ideen med ham. Og så er der omstændighederne, hvor man mister en spiller, som gør, at man bliver lidt svækket og økonomien ikke rigtigt tillader indkøb af en ny spiller, der kan dække ind. Lægger man det sammen med, at troen på dem, der ellers vil være i klubben(Fati, Abde, Torres, Yamal og Raphinha) ikke kan være tilstrækkelige, kan jeg i det lys godt se Ney for mig i Barca.

Men altså, verden går ikke under, hvis han ikke kommer. Lad mig skære det til benet; det vil ikke røre mig, om han kommer til klubben eller ej. Det kunne være super fedt, men Barca burde også kunne klare sig uden ham eller Dembele. Jeg forstår i øvrigt ikke, hvordan Dembele er blevet den her superstjerne. Det er jo næsten som om, man mister Messi eller Ney(tilbage i 2017). Det er lidt lattervækkende, men fred være med det.
Senest rettet af Kubala man aug 07, 2023 6:31 pm, rettet i alt 2 gange.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Det er en anelse for voldsomt at sige, at alt falder fra hinanden, hvis man henter Ney. Det er for mig for dramatisk. Ney vil efter min beskedne mening også højne niveauet, eller i hvert fald ift. Dembele. At Fati pludseligt vil smutte, er hans problem. Da der ingen rygter om Dembeles afgang var, ville afgang af Fati ikke gøre noget hos visse fans herinde. Hvorfor pludseligt det her holde fast i en spiller, som man godt kunne undvære?
Det er ikke mig, der skaber dramaet. Jeg er faktisk helt stille og rolig og ville gå langt mere struktureret til værks. Det værste der kunne ske, ved Dembélé bliver solgt, er ikke Dembélé i sig selv, selvom man kommer til at mangle hans kompetencesæt. Nej, det værste er, hvis man kommer til at handle i panik og Neymar stinker langt væk af panik. Han vil underminere den fremgang og det fundament man har fået lagt.

Jeg ville gå efter de emner, man hele tiden har haft på radaren for at komplementere truppen. Dvs. HB og AM. Fresneda, Cancelo, Bernardo, stille og roligt, uden drama og med tro på eget projekt. Hvis det ikke lykkedes med Bernardo, så vil gå videre til de næste på listen, Lo Celso osv. Truppen er rigtig god i forvejen og det meste handler om optimering nu. Man skal ikke ud på nuværende tidspunkt at lave en kæmpe ændring i truppen i det her marked og med den økonomi man render rundt med. Man skal lave velovervejede løsninger, ikke panikhandlinger
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 62 gæster