Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Det værste ved Dembele's pludselige flugt fra Barca er ikke engang at vi mister en rigtig god wing-spiller, men at vi nu resten af sommeren skal høre på mediernes potentielle navne som Dembele-erstatning... puhaaa bare tanken :?

Navne som vi får smidt i hovedet på daglig basis, som fx: Felix, Sane, Silva, Alexis Sanchez og jeg skal komme efter dig! Og der er en hel måned til vinduet lukker, suk :sick: :roll:

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

---DEMBELES KONTRAKT KLAUSUL---
Jeg lavede et research og kom frem til følgende oplysninger angående Dembeles klausul som PSG nu vil benytte.

Klausulen på 50 mio. 'udløb' i går , men i Frankrig påpeger man, at denne mulighed stadig er åben. Det skyldes følgende. Ifølge oplysninger fra 'L'Equipe' sendte PSG et brev til Barça i går (mandag, før midnat), hvori de anførte, at de havde til hensigt at betale €50M-klausulen. På den måde (grundet brevet) kan PSG betale klausulen uden problemer på trods af periodens udløb. Grundet brevet (fra mandags) åbner således en periode på 5 dages forhandling mellem begge klubber , og hvis PSG og Barça ikke når til enighed, har det franske hold ret til at betale 50 mio.-klausulen for at have sendt et brev i mandags, hvor de erklærede, at de havde til hensigt at betale nævnte klausul.

Formuleret på en anden måde - PSG har i princippet aktiveret klausulen igår (mandag) på 50 mio. via et officielt brev sendt til Barca, og har nu 5 dage til at få transferen i hus.

Der er altså IKKE tale om nogen "privat klausul" eller en ny klausul eller lignende. Det er den SAMME klausul på 50 mio. fra igår, som stadig lever !!

Og så vidt forstået, så har Dembele STADIG ret til halvdelen af de 50 mio., da det var indskrevet i klausulen. Dermed får Barca altså KUN 25 mio. for Dembele. Hvilket er bund ærgerligt.

Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hutlihut »

Barca80 skrev:
tirs aug 01, 2023 7:14 pm
---DEMBELES KONTRAKT KLAUSUL---
Jeg lavede et research og kom frem til følgende oplysninger angående Dembeles klausul som PSG nu vil benytte.

Klausulen på 50 mio. 'udløb' i går , men i Frankrig påpeger man, at denne mulighed stadig er åben. Det skyldes følgende. Ifølge oplysninger fra 'L'Equipe' sendte PSG et brev til Barça i går (mandag, før midnat), hvori de anførte, at de havde til hensigt at betale €50M-klausulen. På den måde (grundet brevet) kan PSG betale klausulen uden problemer på trods af periodens udløb. Grundet brevet (fra mandags) åbner således en periode på 5 dages forhandling mellem begge klubber , og hvis PSG og Barça ikke når til enighed, har det franske hold ret til at betale 50 mio.-klausulen for at have sendt et brev i mandags, hvor de erklærede, at de havde til hensigt at betale nævnte klausul.

Formuleret på en anden måde - PSG har i princippet aktiveret klausulen igår (mandag) på 50 mio. via et officielt brev sendt til Barca, og har nu 5 dage til at få transferen i hus.

Der er altså IKKE tale om nogen "privat klausul" eller en ny klausul eller lignende. Det er den SAMME klausul på 50 mio. fra igår, som stadig lever !!

Og så vidt forstået, så har Dembele STADIG ret til halvdelen af de 50 mio., da det var indskrevet i klausulen. Dermed får Barca altså KUN 25 mio. for Dembele. Hvilket er bund ærgerligt.
Men hvorfor betaler de så ikke bare de 50 mio? Det må vel være fordi de vil prøve at få ham endnu billigere så? Kan ikke se nogen logik i at PSG skulle forhandle en pris hjem der var dyrere for dem, og tvivler også stærkt på at Dembele skulle være interesseret i at gå glip af 25 mio, fordi han synes at den klub han forlader skal have flere penge for ham. Det var jo trods alt en klausul han fik lavet for kun et enkelt år siden, og kan ikke se hvor den pludselige ridderlighed fra hans side skulle komme fra?

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Hutlihut skrev:
tirs aug 01, 2023 8:26 pm
Men hvorfor betaler de så ikke bare de 50 mio? Det må vel være fordi de vil prøve at få ham endnu billigere så?
PSG vil muligvis gerne forhandle med Barca - det kan evt. være at bytte en spiller med Barca, fx sende Neymar eller Veratti med en lille pose penge (som er noget under de 50 mio.). Hvis Barca ikke vil bytte eller forhandle, så henter PSG ham for 50 mio., og Dembele for sin bid af kagen.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Til alle dem af jer, som lige nu tuder og er grædefærdig over at vi mister Dembele til billige penge, så vil jeg bare sige:

VI HAR SLET IKKE BEHOV FOR EN SPILLER SOM DEMBELE !!

Prøv lige tjek Manchester City, som hentede treble trofæet hjem. De har ingen spiller med fart og driblinger på kanten (wing) magen til Dembele. Fx Jack Grealish er en fin spiller, men hans styrke er ikke super fart og driblinger. Riyad Mahrez, på 32 år, som nu er solgt, har heller ikke super fart længere. Så hvordan formår Guardiola at vinde The Treble UDEN at benytte fartfulde eller driblestærke wing spillere? Han gjorde det takket være fantastiske midtbanespillere som Gündogan, Bruyne, Rodri og B.Silva, samt via en fantastisk målscorer i form af Haaland.

Derfor tror jeg IKKE at Dembele bliver super savnet, så længe det lykkes Xavi at aktivere midtbanen, samt evt. Lewandowski og evt. Roque (når han nu engang ankommer) :thumbup:

Så lykkes det sgu mig at være OPTIMISTISK for en gang skyld - er det ikke godt gået? :wave:

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7072
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 851 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Daluigi »

Barca80 skrev:
tirs aug 01, 2023 8:59 pm
Til alle dem af jer, som lige nu tuder og er grædefærdig over at vi mister Dembele til billige penge, så vil jeg bare sige:

VI HAR SLET IKKE BEHOV FOR EN SPILLER SOM DEMBELE !!

Prøv lige tjek Manchester City, som hentede treble trofæet hjem. De har ingen spiller med fart og driblinger på kanten (wing) magen til Dembele. Fx Jack Grealish er en fin spiller, men hans styrke er ikke super fart og driblinger. Riyad Mahrez, på 32 år, som nu er solgt, har heller ikke super fart længere. Så hvordan formår Guardiola at vinde The Treble UDEN at benytte fartfulde eller driblestærke wing spillere? Han gjorde det takket være fantastiske midtbanespillere som Gündogan, Bruyne, Rodri og B.Silva, samt via en fantastisk målscorer i form af Haaland.

Derfor tror jeg IKKE at Dembele bliver super savnet, så længe det lykkes Xavi at aktivere midtbanen, samt evt. Lewandowski og evt. Roque (når han nu engang ankommer) :thumbup:

Så lykkes det sgu mig at være OPTIMISTISK for en gang skyld - er det ikke godt gået? :wave:
Grealish er en af de bedste driblere i hele verden? Hvad i alverden snakker du om?…. Mahrez er ligeledes eminent til at sætte en mand!…. Det er godt nok noget af det mest besynderlige jeg har læst herinde. Beklager.

I forhold til salget må jeg bare sige, at det virker grotesk man slipper ham til sådan en pris. Jøsses kineser! Og havde han gjort det lidt før, kunne vi måske have fået Messi hjem igen… Jeg er så træt af den her klub disse år! Det er et galehus, og vi skal prise os lykkelig for dette mesterskab - For vi får næppe et igen de kommende par sæsoner uden Camp Nou og en trup med målfarlige spillere.
Forumlegende

Hristo
Indlæg: 363
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Hurtig tanke:
Parallellerne til Neymar er mange og oplagte. Hans frikøbsklausul blev - lidt pludseligt - indløst af den samme, klamme olieklub midt i vores faste tur til USA.

Men der er også store forskelle: Neymar var en decideret vigtig spiller for os og vi fik samtidig et astronomisk beløb, som vi pissede væk alt for hurigt og på de forkerte spillere. Det var på mange måder starten på vores kollaps under Bartomeu og noget som forfulgte os frem til i dag.

Dembele var sjovt nok en af fejlinvesteringerne, og en spiller som kun de seneste år har indfriet en nogenlunde del af det han blev købt til - uden at klokkerne for alvor har ringet. Og nu ryger han til langt under markedspris (vi får vist 25 mio) modsat Neymar, der var meget til opskrue markedet.

Man kunne vælge at se dette som skæbnens ironi og det sidste søm i ligkisten, fordi vi sælger en spiller af tvang bundet i vores dårlige økonomi.

Man kan også vælge at se det som markeringen af en ny tid. Vi får rent faktisk penge for en spiller, som prøvede at presse os sidste sommer til en vanvidsløn uden vi bukkede under, men lavede et kompromis, som 50 mio klausulen viser. Vi havde ham en ekstra sæson, fik lidt penge i sidste ende og slap vigtigst at alt den sidste del af Neymar-forbandelsen.

Jeg tror på den sidste version. Vi har noget som ligner en kompetent ledelse, som komplementerer hinanden rigtig godt. Vi har helt åndssvagt mange unge spillere med et højt niveau og lige om hjørnet en nyt stadion, en fornuftig lønstruktur og en normaliseret økonomi. Alene det at Dembele gerne vil skifte til PSG gør det til en no-brainer at han må væk. Men der er også en poetisk retfærdighed over skiftet, som gør at jeg har det helt fint med at han smutter nu for relativt få penge. Vi skulle aldrig have købt i første omgang. Punktum.

Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hutlihut »

Hristo skrev:
tirs aug 01, 2023 11:50 pm
Hurtig tanke:
Parallellerne til Neymar er mange og oplagte. Hans frikøbsklausul blev - lidt pludseligt - indløst af den samme, klamme olieklub midt i vores faste tur til USA.

Men der er også store forskelle: Neymar var en decideret vigtig spiller for os og vi fik samtidig et astronomisk beløb, som vi pissede væk alt for hurigt og på de forkerte spillere. Det var på mange måder starten på vores kollaps under Bartomeu og noget som forfulgte os frem til i dag.

Dembele var sjovt nok en af fejlinvesteringerne, og en spiller som kun de seneste år har indfriet en nogenlunde del af det han blev købt til - uden at klokkerne for alvor har ringet. Og nu ryger han til langt under markedspris (vi får vist 25 mio) modsat Neymar, der var meget til opskrue markedet.

Man kunne vælge at se dette som skæbnens ironi og det sidste søm i ligkisten, fordi vi sælger en spiller af tvang bundet i vores dårlige økonomi.

Man kan også vælge at se det som markeringen af en ny tid. Vi får rent faktisk penge for en spiller, som prøvede at presse os sidste sommer til en vanvidsløn uden vi bukkede under, men lavede et kompromis, som 50 mio klausulen viser. Vi havde ham en ekstra sæson, fik lidt penge i sidste ende og slap vigtigst at alt den sidste del af Neymar-forbandelsen.

Jeg tror på den sidste version. Vi har noget som ligner en kompetent ledelse, som komplementerer hinanden rigtig godt. Vi har helt åndssvagt mange unge spillere med et højt niveau og lige om hjørnet en nyt stadion, en fornuftig lønstruktur og en normaliseret økonomi. Alene det at Dembele gerne vil skifte til PSG gør det til en no-brainer at han må væk. Men der er også en poetisk retfærdighed over skiftet, som gør at jeg har det helt fint med at han smutter nu for relativt få penge. Vi skulle aldrig have købt i første omgang. Punktum.
:clap: spot on! Noget af det mest fornuftige jeg har læst herinde længe.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Daluigi skrev:
tirs aug 01, 2023 11:40 pm
Grealish er en af de bedste driblere i hele verden? Hvad i alverden snakker du om?….
Daluigi skrev:
tirs aug 01, 2023 11:40 pm
Mahrez er ligeledes eminent til at sætte en mand!…. Det er godt nok noget af det mest besynderlige jeg har læst herinde. Beklager.
Grealish er en fornuftig dribler, men har ikke super speed, altså magen til Dembele. Grealish kan så meget andet, men at sige, at han er verdens bedste dribler er total malplaceret. Sorry.

Mahrez er også en god dribler, men han har heller ikke speed. I hvert fald ikke nu som 32 årig. Mahrez blev heller ikke brugt som fastmand i City's treble sæson.

Min pointe var bare, at Guardiola vandt Premier League, Fa Cuppen og CL uden rigtig at bruge lynhurtige og super driblestærke wing spillere, som Dembele jo er. Derfor bør vi kunne klare os uden ham. Det blot min pointe.
Daluigi skrev:
tirs aug 01, 2023 11:40 pm
I forhold til salget må jeg bare sige, at det virker grotesk man slipper ham til sådan en pris.
Daluigi skrev:
tirs aug 01, 2023 11:40 pm
Jeg er så træt af den her klub disse år! Det er et galehus, og vi skal prise os lykkelig for dette mesterskab
Lige denne her del af det du skriver er jeg meget enig i. Det minder om et galehus nogle gange. Og hvad der mest gør ondt er, når Barca fans finder undskyldninger for ledelsens super dumme beslutninger. Det er ofte træls læsning herinde også.

Jeg er også enig i, at 25 mio. for en spiller som sagtens kunne have indkasseret en 70 mio. gør ondt. Men savner ham gør jeg altså ikke.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Såvidt jeg kan se, fornyede Dembele kontrakt i 2022, hvor han kunne smutte gratis? Ledelsen var jo presset, hvilket har gjort, at de gik med til at lave den der klausul. Nu smutter han for 25 mio., hvilket må være bedre end 0. Måske er det meget godt, at han skrider fra klubben, når han går med til at tage røven på klubben. Hvorfor skal man have sådan en spiller rendende.

I 6 år har klubben været tålmodige med manden og det gengælder han med det her shitshow af en transfer. Dembele har været problematisk hele vejen igennem. Uprofessionel, skadet, ikke præsterende, ballade vedrørende kontrakter og endelig det her. Det er måske meget godt, at Dembele kapitel slutter her denne sommer.

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Fint, hvis drama prinsen er videre. Ærgerligt, hvis det kun giver 25 mil euro på indkomst siden.

Personligt, så er jeg er samme holdning, som sidste år, hvor jeg ville foretrække en af Dembele og Raphinha fremfor dem begge.

Hvis man så henter Roque nu, så syntes jeg, at man er dækket ok ind med Ansu, Lewan, Abde, Torres, Raphinha, Tigrinho suppleret med Yamal og øvrige fra Athletic.

Fuld fokus på at få Ansu, Abde, Torres og Vítor i gang…

Ps. Hvis Laporta er så dreven en forretningsfyr, som han gerne vil fremstå som, så får han fikset en handel med PSG på 35-45 mil Euro, da PSG så spare penge + Barcelona får flere penge op kontoen + Dembeles glubske agent bliver en store taber... Win/win!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Gutter, vi har overlevet at historiens bedste har forladt klubben, vi har overlevet at Ronaldinho stoppede, vi har overlevet Xavi, Iniesta og man kunne blive ved.Vi har overlevet spillere med langt større indvirkning og roller på holdet, mon ikke vi også overlever at Dembele smutter.

Han finder ud af, som alle andre før ham, at græsset ikke altid er grønnere på den anden side - hvis der overhovedet er noget græs, det kan være at der kun er grus og sand.

Jeg ville gerne takke Dembouz for tiden - det har været spændende at følge ham, på godt og ondt.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 627
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 127 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af PeterPedal »

Norbit skrev:
ons aug 02, 2023 2:04 pm
Gutter, vi har overlevet at historiens bedste har forladt klubben, vi har overlevet at Ronaldinho stoppede, vi har overlevet Xavi, Iniesta og man kunne blive ved.Vi har overlevet spillere med langt større indvirkning og roller på holdet, mon ikke vi også overlever at Dembele smutter.

Han finder ud af, som alle andre før ham, at græsset ikke altid er grønnere på den anden side - hvis der overhovedet er noget græs, det kan være at der kun er grus og sand.

Jeg ville gerne takke Dembouz for tiden - det har været spændende at følge ham, på godt og ondt.
Jeg er sådan set enig - bortset fra at jeg afholde rmig fra at takke ham
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Ialocin
Indlæg: 732
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Hvis vi kan få Roque og Fresneda for pengene vil det være rigtig fint. Dembele har været en større kilde til frustration end glæde, og derfor gør det mig ikke så meget, at han forlader os. Det er dog irriterende, at det skal gøres på den måde. Nu bliver der skabt tvivl om det kontraktuelle, da det sker på den her måde. Hvorfor kunne de ikke betale klausulen nogle dage før?

Jeg er træt af, at vi konstant er en del af den slags sager. Retssag mig her, og retssag mig der. Det skader klubbens ry, og det er jeg virkelig træt af.

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Norbit skrev:
ons aug 02, 2023 2:04 pm
Gutter, vi har overlevet at historiens bedste har forladt klubben, vi har overlevet at Ronaldinho stoppede, vi har overlevet Xavi, Iniesta og man kunne blive ved.Vi har overlevet spillere med langt større indvirkning og roller på holdet, mon ikke vi også overlever at Dembele smutter.

Han finder ud af, som alle andre før ham, at græsset ikke altid er grønnere på den anden side - hvis der overhovedet er noget græs, det kan være at der kun er grus og sand.

Jeg ville gerne takke Dembouz for tiden - det har været spændende at følge ham, på godt og ondt.
Vi er altså slet ikke urolige :grin:

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 59 gæster