Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Tello skrev:
man jul 31, 2023 8:12 am
Nogle gange tvivler jeg på hvorvidt PSG egentlig vil have de spillere, eller om de gør det af smålighed.
50 mio euro for en kantspiller af Dembeles kaliber er billigt, Højlund er lige blevet solgt for +70 mio euro, vil nu mene at Dembele kan lidt mere og har vist lidt mere.

Måske er jeg bare naiv, men jeg håber virkelig på at han bliver. Jeg gider ikke se Raphina spille fast, Dembele er dum men han er underholdende at se på og det er hvad der gjorde mig fan af Barca i tidernes morgen, underholdningen.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Dembélé informed his decision to join PSG during dinner with Xavi and the squad. [@JoanPoquiEraso]

Ialocin
Indlæg: 732
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

Uden tvivl en svækkelse af holdet, hvis Dembele smutter, men alligevel er jeg ikke super ærgerlig. Der har været for meget ballade med ham i hans tid hos os, og hele sagaen om hans seneste kontrakt var mildest talt frustrerende. Derudover er han alt for svingende, selvom han er bedre end vores alternativer.

Vi har Abde, der kan lidt af det samme, men han er primært venstre kant. Man kan håbe på, at Ferran Torres kan få forløst sit potentiale i højre side. Det var i hvert fald som højre wing, at han spillede sin bedste kamp for os.

Antimadridista
Indlæg: 9231
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

kklaus skrev:
søn jul 30, 2023 11:18 pm
EasyBuddhist skrev:
søn jul 30, 2023 11:14 pm
Dytrax skrev:
søn jul 30, 2023 9:53 pm
Fedt, så får vi nok Neymar retur :grin:
Mbappe, så kan vi snakke
Spørgsmålet er om Dembele til PSG ikke snarere sender Mbappe til Real.
Tror mere det er Mbappe til Real der sender Demb til PSG..

Antimadridista
Indlæg: 9231
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 946 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Vil bare lige minde folk om de sidste 6 års eskapader med Demb!!

Hvor mange fede, profilerede, afgørende øjeblikke kan I huske…!?

Det er meget tæt på 0. Husker derimod tydeligt afbrænderen på stregen mod Liverpool, der ville have givet 4-0…

Jeg vil ikke savne ham et øjeblik. Han er et luftkastel og jeg vil slå græsset med et stort smil på læben i det danske regnvejr, hvis han smutter.!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Antimadridista skrev:
man jul 31, 2023 12:29 pm
Vil bare lige minde folk om de sidste 6 års eskapader med Demb!!

Hvor mange fede, profilerede, afgørende øjeblikke kan I huske…!?

Det er meget tæt på 0. Husker derimod tydeligt afbrænderen på stregen mod Liverpool, der ville have givet 4-0…

Jeg vil ikke savne ham et øjeblik. Han er et luftkastel og jeg vil slå græsset med et stort smil på læben i det danske regnvejr, hvis han smutter.!
Målet mod Chelsea, målet mod Juve, de mange vilde drible ture (nogle med bedre outcome end andre), farten, skudfinterne, der er mange gode øjeblikke og mange dårlige. Hvis vi havde bedre alternativer, ville jeg ikke savne ham, men når alternativet er Torres/Raphina så vil jeg til enhver tid vælge Dembele.

Det er ikke hans fejl at Liverpool vender et 3-0 opgør, hvis vi skal begynde at klandre ham for at vi røg ud så er der noget helt galt.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Demb har været elendig i Barca, hvis man kigger de 6 år igennem. Og han spiller jo stort set ikke grundet skaderne, men når han gør, er han ikke stabil nok i sine præstationer. Hvad skal man bruge driblerne til? Man har Raphinha, Torres og Jamal. Demb er jo ikke sådan en spiller, der gør, at Barca ikke vil fungere uden ham; altså en spiller med enormt betydning. Jeg taler om, at han ikke er en altafgørende spiller for Barca; det har han i øvrigt aldrig rigtigt været. Måske bliver han den her fantastiske spiller i PSG og endelig viser potentialet, men jeg har mine tvivl, om han overhovedet kommer til at gøre det.

Jeg har en teori om, at Demb ikke har mentaliteten og samme drivkraft som Mbappe, og det har nok været forskellen dem imellem. Måske også kombineret med Mbappe bare har været bedre.
Senest rettet af Kubala man jul 31, 2023 2:08 pm, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
PeterPedal
Indlæg: 627
Tilmeldt: lør feb 08, 2020 10:23 pm
Har takket: 17 gange
Blevet takket: 127 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af PeterPedal »

Jeg læste engang en historie om en fransk (?) lastbilchauffør som kørte direkte ind i et træ i den nordafrikanske ørken ... (og senere døde af sine kvæstelser) ... det var så det eneste træ i 10 km omkreds, og man konkluderede at han måtte være faldet i søvn bag rattet.

Anyway ... det ser sådan jeg ser Dembelé spille. Mere end ofte dribler han direkte ind i en modstander. Som om han ikke aner, hvad han vil, han dribler bare. Nogen gange ikke bare til, men helt ud over baglinien. Han kan så meget med fødderne og de lange ben, men han har ikke et hovede (hvilket hans opførsel, kontraktforhandlinger, mødetider m.v. vel egentlig også meget godt demonstrerer).

Jeg vil ikke savne ham, hvis han smutter - det irriterer mig mere at se ham spille, end det glæder mig. Og jeg er ikke til fals for den de rmed at "han kan gå begge veje", for der er ingen af vejene der fører til noget. Han er hovedløs - men ja, indrømmet, dygtig med fødderne.
I øvrigt mener jeg at Xavi burde overveje en 4-4-4 opstilling til de svære kampe

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Det er ikke Dembélé, jeg vil savne, men mere dét, at der mangler noget X-faktor, når han smutter, hvilket jeg efterhånden tager for givet.
Når det så er sagt, er det ikke udelukket at Fati, med mere spilletid, vil vise sig langt mere værdifuld for os end tilfældet har været med franskmanden med glasbenene.

Med Dembéles afgang, er det også, så vidt jeg lige kan se, et adjø til de spillere, der blev hentet på baggrund af Neymar-salget. Hvilket ikke kan siges at have været en succes. Coutinho, Griezmann & Dembélé, der alle, på papiret, er vildt gode spillere, men som simpelthen ikke har leveret bang for the buck

Som andre skriver har vi Yamal, Pedri, Abde, Fati og ... Ferran. Sidstnævnte har jeg ikke den store fidus til, men han arbejder hårdt og måske, hvis vi er heldige, formår han at veksle potentialet.

Kommer slet ikke til at savne Dembs agent, der i min optik har en grådighed der bedst kan beskrives som en grib på amfetamintrip.

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MarkMenace »

Skal ikke kunne sige om han forlænger eller sælges.

Men tror nu ikke det bliver til frikøbsklausulen. Selv PSG må have lidt ondt af os, med de tæv, som de har givet os på transfermarkedet.

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Når jeg tænker over det, er PSG og den franske liga nok et godt match for ham. Han kommer muligvis til at skinne igennem der. Niveauet er også lavere, og han bliver måske også omdrejningspunktet i PSG efter Mbappe smutter videre.

Jeg undrer mig over de lave klausuler i Dembeles kontrakt. 50 og 100. Det for mig virker som om, at han har haft en fod i klubben og en ude. Dørene har altid været halvt åbne. Og er rygterne rigtige, har Demb jo selv valgt at være åben for skiftet til PSG; kigger man på tweets af journalisterne. Vil man så have sådan en spiller rendende i klubben?

SantJordi
Indlæg: 178
Tilmeldt: tirs dec 29, 2020 7:58 pm
Har takket: 18 gange
Blevet takket: 56 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af SantJordi »

Dembele er en kaosspiller, en individualist som skaber uro for både med og modspillere. Vores alternativer er enten udprægede systemspillere (Ferran) eller hårdarbejdebde fast-rollespillere (Raphinha). Jo mere sammenspillet vi bliver, des mindre kommer vi til at savne Dembele. Faktisk tror jeg, at det bliver befriende og givtigt, at vi tvinges til at gå systemvejen for at nå tilbage til den absolutte top.

Adama er vist desuden fri, hvis man vil have en fast rolle til at give bredde og dybde og som også kan sætte en mand.

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Med Demb afgang, så ryger det sidste X-factor i angrebet (hvis man ikke tæller Abde med, som vi ikke ved om bliver)
Og dermed kommer vores angreb til at være helt tandløst nu, uden nogen form for kvalitet, selvom vi stadig har Lewan, men ham kan vi ikke sætte op til chancer, så har virker ligegyldig.

Vi må håbe at vores defensiv kan fortsætte med at være mindst lige på god de næste mange år frem, men det tandløse angreb vi har.

Men det det sagt, så spiller Demb jo kun 50 af kampene i løbet af en sæson, og 20% af dem, er med kvalitet.
Så enlig kommer vi ikke til at savne ham så meget, og så undgår vi alt det besvær omkring ham, men så har vi igen kun en der kan udfordre, hvis altså Abde bliver.

Tænk vores kanter kan kommer til at hedde Ferran, Raph og Fati, magen til middelmådighed skal man lede læge efter, og det samme bliver Lewan, når vi nærmest ikke kan sætte ham op til mere end en chance pr. kamp :roll:

Jeg håber virkelig at Abde bliver, og han spiller fast, så sker det i det mindste lidt i angrebet, og en der har nogle store spidskompetencer, selvom det selvfølgelig ikke føre hos til titler.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

SantJordi skrev:
man jul 31, 2023 2:02 pm
Dembele er en kaosspiller, en individualist som skaber uro for både med og modspillere. Vores alternativer er enten udprægede systemspillere (Ferran) eller hårdarbejdebde fast-rollespillere (Raphinha). Jo mere sammenspillet vi bliver, des mindre kommer vi til at savne Dembele. Faktisk tror jeg, at det bliver befriende og givtigt, at vi tvinges til at gå systemvejen for at nå tilbage til den absolutte top.

Adama er vist desuden fri, hvis man vil have en fast rolle til at give bredde og dybde og som også kan sætte en mand.
:thumbup:

Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Kan Dembeles afgang ikke muliggøre Vítor Roques tilgang allerede her til start af sæsonen?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 63 gæster