Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Hutlihut skrev:
fre jul 28, 2023 8:46 pm
Det var alligevel noget af et statement. Men Gnabry, Mahrez, Rodrygo synes jeg alle er bedre spillere. Bernardo Silva er ikke decideret rw, men han spiller pladsen, og også langt bedre end Dembele gør det. Prove me wrong :lol:
Gnabry har spillet elendigt for Bayern de sidste par år, så han er ikke engang i top ti pt. Mahrez har aldrig været lige så god som Dembélé og bliver det heller ikke. Rodrygo er godt på vej, men han er en anden type og kan bedre sammenlignes med Fati.

Så du må op hesten igen ;-)

Hvis man ender med at sælge Dembélé, så ville jeg gå efter en anden profil. Man har i så fald stadig Raphinha, som er et fornuftigt alternativ og så skal man jo også huske, det rent faktisk også er Ferran's favorit position. Så man er godt dækket ind og så har man det måske største RW talent i verden i Yamal. Jeg ville til gengæld gå all inn på at hente Wirtz, hvis Dembouz rykker videre. En 20 årig offensiv midtbane/hængende angriber der har sit udgangspunkt i højre side. God for 10-15 mål pr sæson, samme antal assists og hans loft er ikke tæt på at være nået endnu. Ja, tak!
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

DrGink skrev:
fre jul 28, 2023 9:06 pm
EasyBuddhist skrev:
fre jul 28, 2023 8:11 pm
Jeg forstår slet ikke dem, der vil sælge Dembélé for 50 mio euro. Man kan selvfølgelig blive tvunget, da klausulen er der, men det vil godt nok være en skidt handel for Barca. Både økonomisk, men ikke mindst sportsligt. Der er 3 RW´s i verden, der på niveau med eller bedre end Dembélé og det er Messi, Salah og Saka. Alle der mener andet, må hellere end gerne smide navnene, for jeg kan ikke se dem.
Der er næppe nogen der betvivler dembeles potentiale. Man ser det bare for sjældent. Når dembele er god er jeg enig med dig. Men på hans gennemsnitlige niveau er der mange bedre som hutlihut også kommer ind på.
Barca´s kreative output er mærkbart mindre, når Dembélé ikke er på banen. Han skaber ubalance hos modstanderen og gør dem møre. Det er meget, meget få spillere, der har den evne og dem, der er, koster mange penge. Se på hvad Utd gav for Antony, som ikke tilnærmelsesvis lige så god. Eller hvad med Mudryk? Grealish? er de bedre? Bestemt ikke og det er sådan set min største anke. Man vil få alt, alt for lidt for en spiller med de kompetencer, han har.

Jeg ville sådan set ikke være imod et salg, hvis man fik 100 mio euro for ham, for det er han til enhver tid værd, i dette marked og det er det beløb, man selv skal ud og spendere, hvis man vil have en spiller med det niveau og med det kompetencesæt. Det er sådan et beløb, Barca skal bruge, hvis man vil have en spiller som Wirtz f.eks.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Champione skrev:
fre jul 28, 2023 6:35 pm
Demb har forhandlet 50% videresalgsklausul ind i kontrakten. Så output hedder 25 mio euro, som vel dårligt dækker vores manglende afskrivninger.
Forudsætningen var PSG og 100 millioner, hvis det er et output på 25 millioner, så er sagen selvfølgelig en anden.

Jeg ville i øvrigt gerne `vekslet` Dembele og Raphinha til Guler (el. evt.Wirtz), Torres og Yamal.

Jeg tager Mahrez over Dembele any day.. de to øvrige har jeg ikke set nok til at vurdere ordentligt.
Problemet er jo, at Dembele er lige så ustabil som den danske sommer. Man forventer høj solskin, og man får en snestorm, og omvendt… Jeg vil hellere have en spiller, der kan 80% af Dembeles top niveau, men rammer 80-100 % af det hele tiden, end Dembeles 5-80 % præstationer. Det er så frustrerende, at se på, at han formøbler det talent så håbløst…. Råt talent, så matcher Dembele jo Mbappe, men præstationsmæssigt er der jo ingen diskussion. Jeg brugte de første 3-4 år af Dembeles tid i klubben på at lovprise hans rå talent, og have håb for hans udvikling, men han har simpelthen ikke intellekt til at matche - og jeg har mistet troen på, at han forløser det.
Barca´s kreative output er mærkbart mindre, når Dembélé ikke er på banen.
Målt på hvad?

Sjovt nok score vi tilsyneladende ikke flere mål med Dembele på banen.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

🚨𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆." Barcelona wants to swap Dembele for Neymar.

-Transfermarket🔵🔴
Det er også den allerdummeste valgmulighed. Det helt skudt i låget. Så jeg regner med det sker.

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Barca80 skrev:
lør jul 29, 2023 7:10 am
🚨𝐁𝐑𝐄𝐀𝐊𝐈𝐍𝐆." Barcelona wants to swap Dembele for Neymar.

-Transfermarket🔵🔴
Det er også den allerdummeste valgmulighed. Det helt skudt i låget. Så jeg regner med det sker.
Nu ikke så pessimistisk, Barca80.

Selvfølgelig sker det ikke. Det ville ikke give nogen mening. Heller ikke selvom jeg ikke er udpræget dembele fan.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Michman »

Kan de ikke bare købe Dembele. Så kan vi få ham skiftet ud.. Ikke med Neymar men der må være bedre alternativer derude. For Dembele er pis.
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

:mrgreen:
Michman skrev:
lør jul 29, 2023 10:42 am
Kan de ikke bare købe Dembele. Så kan vi få ham skiftet ud.. Ikke med Neymar men der må være bedre alternativer derude. For Dembele er pis.
Du kan ikke få noget som helst ved at sælge Dembele for 50 mio., prøv at læse tråden igennem. Hvis Dembele bliver solgt for 50, får han selv 50% af den sum. Hvem skal man kunne købe for 25 mio?
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

ladislau
Indlæg: 1264
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af ladislau »

Tænker 50 mill vil give lidt ro økonomisk, hvis vi ikke prompte smider dem væk, som vi plejer.

Tænker holdet og især midtbanen(som ser vanvittig ud på papiret) får tid til at bygge det spil på, som vi higer efter at se. Eftersom bolden ikke er smidt væk, hver gang den ryger ud på højrefløjen.

Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hutlihut »

EasyBuddhist skrev:
fre jul 28, 2023 9:25 pm
Hutlihut skrev:
fre jul 28, 2023 8:46 pm
Det var alligevel noget af et statement. Men Gnabry, Mahrez, Rodrygo synes jeg alle er bedre spillere. Bernardo Silva er ikke decideret rw, men han spiller pladsen, og også langt bedre end Dembele gør det. Prove me wrong :lol:
Gnabry har spillet elendigt for Bayern de sidste par år, så han er ikke engang i top ti pt. Mahrez har aldrig været lige så god som Dembélé og bliver det heller ikke. Rodrygo er godt på vej, men han er en anden type og kan bedre sammenlignes med Fati.

Så du må op hesten igen ;-)

Hvis man ender med at sælge Dembélé, så ville jeg gå efter en anden profil. Man har i så fald stadig Raphinha, som er et fornuftigt alternativ og så skal man jo også huske, det rent faktisk også er Ferran's favorit position. Så man er godt dækket ind og så har man det måske største RW talent i verden i Yamal. Jeg ville til gengæld gå all inn på at hente Wirtz, hvis Dembouz rykker videre. En 20 årig offensiv midtbane/hængende angriber der har sit udgangspunkt i højre side. God for 10-15 mål pr sæson, samme antal assists og hans loft er ikke tæt på at være nået endnu. Ja, tak!
I den netop forgangne sæson(22-23) lavede Gnabry 17 mål og 12 assist på 2572 minutter(g/a pr. 88. minut). I forrige sæson(21-22) lavede han 17 mål og 9 assist på 2749 minutter (g/a pr. 105. minut). Sæsonen før det(20-21) 11 mål og 7 assist på 2375 minutter (g/a pr. 131. minut).

Til sammenligning har Dembele lavet;
22-23: 8 mål og 9 assist på 2169 minutter (g/a pr. 127. minut)
21-22: 2 mål(!!!) og 13 assist på 1942 minutter (g/a pr. 129. minut)
20-21: 11 mål og 5 assist på 2699 minutter (g/a pr. 168. minut)

Det vil altså sige, at Gnabry har ud fra mål og assist haft bedre sæsoner de sidste tre år, end Dembele. Så hvad er det for nogle sæsoner du mener at Gnabry har spillet elendigt? For i så fald, så har Dembele spillet rædselsfuldt i samme sæsoner. Jeg har bevidst ikke taget Gnabrys 19-20 sæson med, fordi der ville han jorde Dembele fuldstændig, og det synes jeg næsten vil være synd for dig ;) Dembele har aldrig haft en sæson der kommer i nærheden af Gnabrys 19-20 sæson, så hvad er det du bygger på at Dembele skulle være bedre end Gnabry? Udover din egen personlige holdning/mavefornemmelse? Det er fair nok at man synes bedre om en anden spiller, men man kan ikke hårdnakket komme med postulater, uden at kunne bakke det op med noget som helst. Du snakker om at Rodrygo er en anden type end Dembele, og derfor affejer Rodrygo som at skulle være bedre. At han er en anden type er totalt irrelevant. Han er RW, hvilket var det du efterspurgte. Jeg kan i samme ombæring også finde spillere der er listet som LW, men som kan spille RW som jeg også finder bedre.

Lad os bare lave samme regnestykke med Mahrez, som du mener aldrig har været lige så god som Dembele;
22-23: 15 mål og 13 assist på 3068 minutter (g/a pr. 109. minut)
21-22: 24 mål og 9 assist på 2931 minutter (g/a pr. 88. minut)
20-21: 14 mål og 9 assist på 3446 minutter (g/a pr. 149. minut)
Så også Mahrez er en bedre spiller end Dembele de sidste 3 sæsoner mål på mål og assist. Nu er det jo selvfølgelig ikke alt, og jeg har kun lige skrabet i overfladen, men finder vi mere statistik, er jeg overbevist om at Dembeles mangler virkelig bliver udstillet. Han er hurtig, ja. 9/10 gange er hans spark helt på månen, og derudover har han ingen spilintelligens.

Så nej, det er dig der må op på hesten igen ;) Jeg venter spændt på at du kommer med en udførlig analyse, bakket op af evidens, til at bevise hvorfor Dembele er en bedre spiller end førnævnte, i stedet for bare at sidde og arrogant tro at du er et orakel, og har ret i alt.

DeanCassady
Indlæg: 1591
Tilmeldt: tirs sep 30, 2014 9:50 pm
Har takket: 84 gange
Blevet takket: 218 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DeanCassady »

I øvrigt har Mahrez netop alle dage været en bedre spiller end Dembélé.
Robert Zimmerman

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Kender sgu ikke nok til Lo Celso, men at slippe af med Lenglet ville være fint.


Kubala
Indlæg: 10061
Tilmeldt: fre apr 13, 2012 12:11 am
Har takket: 108 gange
Blevet takket: 387 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kubala »

Demb for 100 mio. burde være en no brainer. 50 mio. ville være åndssvagt. Ney for Demb ville også være en no brainer. Dembele har efterhånden kun været god på papir. Det vil sige, at man har sagt, at han har det her store talent, men reelt set, har han jo aldrig rigtigt leveret(har været i klubben i 6 år). Skadet stort set hele sin karriere i Barca og har ikke vist det her store talent. Derudover har der også været rygter om at han har været uprofessionelt, hvis man går nogle år tilbage; inden ægteskabet. Jeg synes Raphina får hård kritik, selvom han har scoret 7 mål og lavet 7 assist i 23 kampe pr. 90 min. i la liga, og det er i hans første sæson i klubben. I øvrigt i en sæson, hvor Barca har et ungt hold, og et hold, der ikke har de her store veletablerede profiler. Lige en ting til; Demb har aldrig været så god som Mbappe. Man skulle have gået efter Mbappe dengang end Demb, men sket er sket.

Ney for Demb er mere end fint. Ney er helt oppe i den store liga af spillere i verden og han er vanvittig god. Jeg vil tage det tilbud også, men hvis PSG siger 100 mio. for Dembele, burde man tage imod tilbuddet.

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

DeanCassady skrev:
lør jul 29, 2023 2:08 pm
I øvrigt har Mahrez netop alle dage været en bedre spiller end Dembélé.
Enig!
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBarcelonaChr »


Hutlihut
Indlæg: 57
Tilmeldt: tirs jun 29, 2021 8:55 pm
Har takket: 12 gange
Blevet takket: 14 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hutlihut »

Hvis vi kan få enten Neymar eller Mbappé i én eller anden form for byttehandel, vil jeg alle dage i ugen takke ja. Mbappé er uden tvivl verdens bedste spiller, og vil være fantastisk på vores venstrekant hvor Fati ikke dominerer som vi rælers havde håbet. Jeg ser det dog som urealistisk med tanke på vores økonomi og hans flirteri med Real. Ney er stadig verdensklasse, og kan afgøre store kampe på egen hånd. Hvid han kan gå betydeligt ned i løn, vil han styrke vores angreb voldsomt. Ellers så er ethvert beløb Dembele kunne indbringe glædeligt. Han blev købt ALT for dyrt, har ikke udviklet sig nævneværdigt i den tid han har været hos os, og den eneste grund til at han ikke smuttede på en fri transfer sidste år, var (angiveligt) fordi ingen var interesseret i at hente ham

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Antimadridista og 66 gæster