Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Hvis Xavi ønsker en fremskudt CM, som kan skabe spillet, hvorfor i alverden går man så ikke efter Isco?? Han er pt. free agent, og bør ikke koste en bondegård i løn.

Desuden er han jo næsten 32 år, hvilket vil blive fjerde af samme slags i dette transfervindue :clap:

Nej seriously, måske en billig mulighed?

Billede

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af emo »

Barca80 skrev:
ons jul 19, 2023 5:31 am
Hvis Xavi ønsker en fremskudt CM, som kan skabe spillet, hvorfor i alverden går man så ikke efter Isco?? Han er pt. free agent, og bør ikke koste en bondegård i løn.

Desuden er han jo næsten 32 år, hvilket vil blive fjerde af samme slags i dette transfervindue :clap:

Nej seriously, måske en billig mulighed?

Billede
Isco har ikke spillet i et halvt års tid vel, og kunne ikke engang shine for Sevilla. Isco var en dejlig spiller, men han er bare ikke det værd mere ikke engang gratis.
Allez...

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

🚨 BREAKING: Atlético Madrid have given João Félix the go-ahead to move to Barcelona on loan with a buy option. The operation fits in Barça's financial possibilities and it's possible that everything can be completed THIS week. [@Manu_Sainz]

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Dytrax skrev:
ons jul 19, 2023 8:48 am
🚨 BREAKING: Atlético Madrid have given João Félix the go-ahead to move to Barcelona on loan with a buy option. The operation fits in Barça's financial possibilities and it's possible that everything can be completed THIS week. [@Manu_Sainz]
Det fint nok hvis det leje, bare der ikke er en obligatorisk købsoption. Han ville være en god sub.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »



Med en købspris på ca. 30 mio euro giver det 2.25 mio til Barca. I de her tider må det siges at være en sejr :mrgreen:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Norbit skrev:
ons jul 19, 2023 1:13 pm
Dytrax skrev:
ons jul 19, 2023 8:48 am
🚨 BREAKING: Atlético Madrid have given João Félix the go-ahead to move to Barcelona on loan with a buy option. The operation fits in Barça's financial possibilities and it's possible that everything can be completed THIS week. [@Manu_Sainz]
Det fint nok hvis det leje, bare der ikke er en obligatorisk købsoption. Han ville være en god sub.
Barca har ingen brug for Felix. Han er en luksus spiller, hvor Barca tilmed ikke har en rolle til ham. Det bliver et KÆMPE, nej tak, herfra. Ikke engang i bytte for Ferran, som kun vil styrke en rival, der i forvejen ser rigtig stærke ud. Lad dem selv rode rundt med Felix, ikke flere tjenester til dem.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

EasyBuddhist skrev:
ons jul 19, 2023 8:54 pm
Barca har ingen brug for Felix. Han er en luksus spiller, hvor Barca tilmed ikke har en rolle til ham. Det bliver et KÆMPE, nej tak, herfra. Ikke engang i bytte for Ferran, som kun vil styrke en rival, der i forvejen ser rigtig stærke ud. Lad dem selv rode rundt med Felix, ikke flere tjenester til dem.
Luksusspiller? Hvad er det?

Jeg tror Felix kunne blive decideret uhyggelig det rigtige sted. Man så også momenter, da han ankom i Chelsea, og hans Atlético deroute handler i lige så høj grad om Atléticos erkendelse af hans prisskilt og præstationer - ligesom at Simeone og Felix’ forhold skulle være iskoldt.

Kan det forløses hos os? Svært at sige. For han er imo en teknisk 10’er, og fungerer godt i 2-mands angreb, med en partner omkring. Han er mellemrumsspiller og mestrer det meste tekniske. Han indeholder så meget potentiale. Og lige pludselig forløses det. Spørgsmålet er hvor og hvornår.

Han kunne godt agere som backup for Lewa. Og være falsk 9’er. Det er Lewa desuden ringe til.
Alternativt, så kunne vi fortsætte med 4-4-2, og så er han som i skræddersyet som partner til Lewa. Han kunne også fungerere som inderwing, som søger afslutninger og kombinationer.
Under de rette betingelser er jeg fristet af Felix. Tror vi kunne snyde Atlético, nu hvor deres forhandlingsposition omkring ham er som de er.
En dag bliver Felix virkelig vild et sted.
---------------------------------------
Barca is my religion!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Problemet er, han er en taktisk katastrofe. Han har absolut ingen ide om at placere sig rigtigt og hans presspil er frygteligt. Han har tilmed ingen mentale redskaber, der kan hjælpe holdet og ville lynhurtigt blive en klods om benet, ligesom i AM og dem har vi ved gud haft nok af i de senere år. Som jeg sagde, lad AM selv ligge og rode med ham :thumbdown:
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

EasyBuddhist skrev:
ons jul 19, 2023 9:21 pm
Problemet er, han er en taktisk katastrofe. Han har absolut ingen ide om at placere sig rigtigt og hans presspil er frygteligt. Han har tilmed ingen mentale redskaber, der kan hjælpe holdet og ville lynhurtigt blive en klods om benet, ligesom i AM og dem har vi ved gud haft nok af i de senere år. Som jeg sagde, lad AM selv ligge og rode med ham :thumbdown:
Interessant melding. Men du tror ikke Atléticos fastlåste organisation ødelægger ham?
Jeg har altid synes valget af Atlético for Felix var yderst mærkværdigt. Han er alt andet end en Simeone og Atlético spiller.

Er dine meldinger understøttet af stats også? At han presser forfærdeligt, løber færre km, m.m?

Har aldrig tænkt den vinkel af ham, for jeg vurderer offensive folk på x factor og skills. Men din vinkel er interessant (og nødvendig) anno 2023.
---------------------------------------
Barca is my religion!

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Interessant melding. Men du tror ikke Atléticos fastlåste organisation ødelægger ham?
Jeg har altid synes valget af Atlético for Felix var yderst mærkværdigt. Han er alt andet end en Simeone og Atlético spiller.
Det korte svar er, nej. Felix mangler rigtig, rigtig meget. Han har nogle gode kampe ind i mellem, måske tre-fire stykker på en sæson, men det kommer du jo ingen vejene med. Kreative spillere kan sagtens shine i systemer som Simeone´s, hvilket man tydeligt ser hos Grizmann. Man kan også kigge på Dybala i Mourinho´s system, så det er ikke nødvendigvis et dårligt match.
Er dine meldinger understøttet af stats også? At han presser forfærdeligt, løber færre km, m.m?
Ved ikke med stats, det er ikke nemt at finde stats, der viser spillernes presspil, i hvert fald ikke gratis. Derfor er man nødt til at forlade sig på eye tests, hvilket man jo ofte er. Stats kan kun sige noget om, hvordan spilleren præsterer i bestemte rammer og niveauet er også en faktor, der ikke er nem at overføre.
Har aldrig tænkt den vinkel af ham, for jeg vurderer offensive folk på x factor og skills. Men din vinkel er interessant (og nødvendig) anno 2023.
Som jeg ser Felix lige nu, så er han slet ikke klar til en klub som Barca og da slet ikke under Xavi, som jo netop bruger spillere, der kan presse hele kampen igennem. Hvis Felix skulle spille for Barca, så ville han spille ude til venstre, hvor Xavi spiller med den største presmotor i la liga i Gavi og det ville jo slet ikke gå med det bytte.

Jeg siger ikke, Felix ikke kan blive en topspiller, for han har nogle tekniske kvaliteter, der gør, han kan blive det. Men, det er ikke et job for Barca lige nu at rette op på Felix og slet ikke med den økonomi, han ville indebære. Barca skal have spillere, der er klar til at efterlade det hele inde på banen. Derfor bliver det et hårdt, nej tak. Hvis Barca skal ud og brug den slags penge, så vil Bernardo være et hunderede gange bedre valg.

Jeg synes, en klub som Milan vil være en god destination for Felix. Enten en Italiensk eller tysk klub vil gøre ham godt i et par år og så kan man se til den tid.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Jeg læste han ville koste 25 mio euro at have i en sæson. Det er løn og loan fee.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Kvoller skrev:
ons jul 19, 2023 10:29 pm
Jeg læste han ville koste 25 mio euro at have i en sæson. Det er løn og loan fee.
Præcis
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Felix er for mit perspektiv kun relevant, hvis man virkeligt vil satse helhjertet på en højre kantangriber. Vi er for godt besat offensivt kvantitativt og Felix er for dyr til, at han bare blive `endnu` en offensiv spiller.

Mht. presspil, så er Xavi øjensynligt klar til at se gennem fingre med nogle spillere ifht. det, herunder Dembele, men jeg har samme bekymring som Easy ifht. Felix defensive/taktiske niveau. På en kant kan det dog muligvis tolereres / kompenseres for. Mao. Dembele og Felix på samme tid kunne blive spændende offensivt, men svært defensivt.

Brugeravatar
Champione
Indlæg: 1582
Tilmeldt: man jul 02, 2007 3:42 pm
Geografisk sted: København
Har takket: 24 gange
Blevet takket: 172 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Champione »

Mahrez klar til Saudi. Gad vide om City og Raphinha tager til nu?
---------------------------------------
Barca is my religion!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Champione skrev:
ons jul 19, 2023 11:14 pm
Mahrez klar til Saudi. Gad vide om City og Raphinha tager til nu?
Fuck det kunne være fedt!
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 76 gæster