Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
ons jul 05, 2023 9:58 am
Ingen stiller spørgsmålstegn ved hans potentiale. Det er stort, uden tvivl. Men at bitche over, han skifter til Real, never! At bitche over, man ikke kan konkurrere økonomisk, det har man sgu vidst i lang tid nu og det er åbenbart svært for nogen at få ind i sit hoved. At bitche over denne sportslige ledelse, som åbenlyst kører i den helt rigtige retning er direkte tåbeligt.
Øhh jov. Der er flere Barca fans, også herinde, som nu sætter spørgsmålstegn ved, om han nu også er så stort talent som han er hypet til at være. Og sjovt nok er det startet efter han tilsyneladende har valgt RM som sin kommende klub.

Bitche? Nææ, jeg ærger mig bare og stiller mig bare kritisk over, at Barca ledelsen taber denne vigtige (og billige) transfer, også endda til rivalen. Det skal man da have lov til at bemærke.
EasyBuddhist skrev:
ons jul 05, 2023 9:58 am
Man forsøgte, men det blev ikke denne omgang, så nu handler det om at komme hurtigt videre, for man har ikke tid til at sidde i et hjørne og tude over, et talent ikke valgte Barca. Der er MASSER af andet, der skal håndteres, så alt det forsmåede og forkælede ynk kan man lige så godt pakke væk. Det er ulideligt at høre på
Jamen det er da fair nok, at du simpelthen er blevet immun overfor de kolde klude du har fået i ansigtet igennem mange år, og bare trækker på skuldrene, men jeg bliver sgu aldrig immun over for Barca ledelsens dumheder. Not gonna happen.

Jeg vil vedblive med at kritisere og påpege ledelsen gentagende idiotiske beslutninger. Dumheder ovenpå dumheder , som bare ingen ende har.

Fordi der er MASSER andet som skal håndteres, udelukker altså ikke at Deco fejlede denne transfer: et kæmpe talent som er udråbt som den nye-Özil, og endda til billige penge.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
ons jul 05, 2023 10:25 am
EasyBuddhist skrev:
ons jul 05, 2023 9:58 am
Ingen stiller spørgsmålstegn ved hans potentiale. Det er stort, uden tvivl. Men at bitche over, han skifter til Real, never! At bitche over, man ikke kan konkurrere økonomisk, det har man sgu vidst i lang tid nu og det er åbenbart svært for nogen at få ind i sit hoved. At bitche over denne sportslige ledelse, som åbenlyst kører i den helt rigtige retning er direkte tåbeligt.
Øhh jov. Der er flere Barca fans, også herinde, som nu sætter spørgsmålstegn ved, om han nu også er så stort talent som han er hypet til at være. Og sjovt nok er det startet efter han tilsyneladende har valgt RM som sin kommende klub.

Bitche? Nææ, jeg ærger mig bare og stiller mig bare kritisk over, at Barca ledelsen taber denne vigtige (og billige) transfer, også endda til rivalen. Det skal man da have lov til at bemærke.
EasyBuddhist skrev:
ons jul 05, 2023 9:58 am
Man forsøgte, men det blev ikke denne omgang, så nu handler det om at komme hurtigt videre, for man har ikke tid til at sidde i et hjørne og tude over, et talent ikke valgte Barca. Der er MASSER af andet, der skal håndteres, så alt det forsmåede og forkælede ynk kan man lige så godt pakke væk. Det er ulideligt at høre på
Jamen det er da fair nok, at du simpelthen er blevet immun overfor de kolde klude du har fået i ansigtet igennem mange år, og bare trækker på skuldrene, men jeg bliver sgu aldrig immun over for Barca ledelsens dumheder. Not gonna happen.

Jeg vil vedblive med at kritisere og påpege ledelsen gentagende idiotiske beslutninger. Dumheder ovenpå dumheder , som bare ingen ende har.

Fordi der er MASSER andet som skal håndteres, udelukker altså ikke at Deco fejlede denne transfer: et kæmpe talent som er udråbt som den nye-Özil, og endda til billige penge.
Du misser som sædvanligt alle pointerne og bithcer videre. Mand dig op og kom ud over dig selv
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

MarkMenace
Indlæg: 204
Tilmeldt: man sep 11, 2017 11:05 am
Har takket: 52 gange
Blevet takket: 30 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af MarkMenace »

Hvad er logikken bag Inigo, før Lenglet er skippet?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

MarkMenace skrev:
ons jul 05, 2023 10:47 am
Hvad er logikken bag Inigo, før Lenglet er skippet?
Samme som med Eric og Alonso. De er ikke gode nok som LCB.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

EasyBuddhist skrev:
ons jul 05, 2023 10:51 am
MarkMenace skrev:
ons jul 05, 2023 10:47 am
Hvad er logikken bag Inigo, før Lenglet er skippet?
Samme som med Eric og Alonso. De er ikke gode nok som LCB.
Enig, men fortsat virker det dog lidt pudsigt, at man belaster et begrænset lønbudget yderligere, inden afgange. Ikke så underligt, at Umtiti ikke var salgbar, og Spurs afventer en meget billig/gratis Lenglet.

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af kklaus »

Madameskrald skrev:
ons jul 05, 2023 11:38 am
EasyBuddhist skrev:
ons jul 05, 2023 10:51 am
MarkMenace skrev:
ons jul 05, 2023 10:47 am
Hvad er logikken bag Inigo, før Lenglet er skippet?
Samme som med Eric og Alonso. De er ikke gode nok som LCB.
Enig, men fortsat virker det dog lidt pudsigt, at man belaster et begrænset lønbudget yderligere, inden afgange. Ikke så underligt, at Umtiti ikke var salgbar, og Spurs afventer en meget billig/gratis Lenglet.
Tænker timingen ikke er helt tilfældig - det er nærmest som om, man prøver at fjerne fokus fra noget, fx en anden transfer, ved at offentliggøre Inigo i dag ;-)
Giv mig min sko tilbage, røv!

Ialocin
Indlæg: 732
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

kklaus skrev:
ons jul 05, 2023 1:09 pm
Madameskrald skrev:
ons jul 05, 2023 11:38 am
EasyBuddhist skrev:
ons jul 05, 2023 10:51 am
MarkMenace skrev:
ons jul 05, 2023 10:47 am
Hvad er logikken bag Inigo, før Lenglet er skippet?
Samme som med Eric og Alonso. De er ikke gode nok som LCB.
Enig, men fortsat virker det dog lidt pudsigt, at man belaster et begrænset lønbudget yderligere, inden afgange. Ikke så underligt, at Umtiti ikke var salgbar, og Spurs afventer en meget billig/gratis Lenglet.
Tænker timingen ikke er helt tilfældig - det er nærmest som om, man prøver at fjerne fokus fra noget, fx en anden transfer, ved at offentliggøre Inigo i dag ;-)
Ja det var også min første tanke. Det er typisk Barcelona. Vi har også oplevet en del nederlag i de seneste år. Både på og udenfor banen.

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Eric Garcia does not want to leave FC Barcelona & has decided to stay at the club regardless of the minutes he gets next season.

[@gbsans]
Hvilket formentlig gør bevægelse på transfermarkedet sværere. Håber bestyrelsen tager ved lære og sørger for, at vi ifm. kontrakter, kan finde juridisk ståsted, der tillader os at se bort fra uønskede spillere.

Drake
Indlæg: 4330
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2587 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Drake »

Det er virkelig sørgeligt at vi misser et talent som Guler, som også ville passe perfekt til Barca stil! :thumbdown:

Men vi kan jo bare ikke være med økonomisk, plus at spillere ikke gider væk. Det vil tage en del transfervinduger, før vi har en ordenlig trup, der kan konkurere med om alt, og med fremtid i :roll:

Næste sæson kommer til at blive en næsten lige så kedelig omgang bold, og vi kommer måske kun lige videre fra gruppespillet. Men det er jo også nedre end at ryge ud og ned i EL :problem:

Vi kommer stadig til at have for store mangler, til at kunne være seriøse udfordre til det hele :think:
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af emo »

Drake skrev:
ons jul 05, 2023 2:03 pm
Det er virkelig sørgeligt at vi misser et talent som Guler, som også ville passe perfekt til Barca stil! :thumbdown:

Men vi kan jo bare ikke være med økonomisk, plus at spillere ikke gider væk. Det vil tage en del transfervinduger, før vi har en ordenlig trup, der kan konkurere med om alt, og med fremtid i :roll:

Næste sæson kommer til at blive en næsten lige så kedelig omgang bold, og vi kommer måske kun lige videre fra gruppespillet. Men det er jo også nedre end at ryge ud og ned i EL :problem:

Vi kommer stadig til at have for store mangler, til at kunne være seriøse udfordre til det hele :think:
Men jeg har det helt fint at han fravælger os, for så vil han ikke Barca nok, hvis det er økonomien for en 18 årig der er afgørende nu her. Næppe et elendigt bud vi kom med.
Allez...

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Tror ikke det er økonomien som har været afgørende for Arda Güler, som nogen herinde ellers påstår.

Tror mere det handler om, at RM har været mere overbevisende med deres projekt for Arda Güler, end den som Deco har fremlagt fra Barcelonas lejr.

Jeg læser på diverse mediers sider, at den afgørende faktor, at Arda Güler fravalgte Barca er, at han ikke ønskede at blive i Fenerbahce endnu et år, som Deco og co. ellers foreslog. :?

Jeg læser også fra kilder tæt på Arda Güler, at han faktisk helst ville til Barca, da hans spillestil passer bedre, og oveni hatten, så er han også blevet rådet til at tage til Barca, bl.a. fra den tyrkiske tidligere Barcelona spiller Arda Turan.

emo
Indlæg: 17784
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 804 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af emo »

Planen var ikke at han SKULLE blive i Ferner der var også snak om bare leje ham ud til en anden klub. Han burde blive der og give dem lidt tilbage, han kommer hellere ikke ind og spiller for Real...

Kan lide denne fra Johan!
Johan Cruyff: "If you have second thoughts on playing for Barcelona, you are no longer of service to us."
Allez...

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Det er ærgerligt at Arda ryger til Real, men hvis knægten er tilhænger af de hvide, skal han naturligvis ikke spille for os. Plus, han selv + rådgivere vælger formentlig også ud fra et økonomisk perspektiv. Det ville jeg også gøre, hvis jeg var agent/rådgiver.

Og når det så er sagt, synes jeg ikke, at alt er helt sort. Slet ikke. Tilgangen af Deco og den måde, han ser ud til at arbejde på + visionen for opbygning af holdet, er særdeles positiv. Vi har allerede en bunke unge talenter, der vil kunne bære holdet i en fornuftig årrække - og vi får velsagtens også økonomien under kommando.

Derudover håber jeg ledelsen har forstået at de skal lægge Bartos spenderbukser i en dyb skuffe i klædeskabet og ikke kaste guld efter spillere, udelukkende for at spille smarte på transfermarkedet. Coutinho var alletiders største fejlcasting og han kostede spidsen af et par jetjagere og en højglanspoleret John Deere.

Jeg er godt klar over at vi næppe kommer til at spille med om hele pisset, men når man tænker på de seneste års ørkenvandring, synes jeg det ser fornuftigt ud. Glæder mig til at se Roque ankomme og få spilletid, og ser i dén grad til at se hvordan Yamal udvikler sig.

En sidste ting omkring Güler;
Han er uden tvivl et kæmpetalent, men hvis man kigger i historiebøgerne, er talent ikke ækvivalent med at en spiller udvikler sig til øverste, øverste, øverste hylde på Heick-skalaen. Gabigol, Ødegaard, Bojan osv. er gode eksempler.
(Ikke dermed sagt at de er dårlige...)

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Barcelona felt they had an advantage over all other clubs in the race for Arda Guler.

However, the highly-rated wonderkid preferred to join Real Madrid instead.

What happened? Let us list the reported reasons for his decision.

1, Real’s offer were more Beneficial for both Fenerbache & Arda;

While Barcelona were only able to offer €20m in two instalments, Real Madrid apparently made a bid of €20m fixed plus add-ons, covered taxes, commission fee and a 20 per cent sell-on clause for Fenerbahce.

2, Real might have come up with important guarantees;

At the time when Guler was still at a meeting with the Fenerbahce board (it took place on Tuesday evening) the rumour emerged that he asked Barca to secure him a loan move outside
Turkey.

After the 18-year-old opted for Real Madrid, it was said that he is going to be part of their first team and that a loan exit is almost ruled out. Feeling important is what he actually wanted from his next club.

3, “Two phone calls changed his mind”

Before Guler announced his decision to sign for Real Madrid, he was reportedly phoned by Toni Kroos and Luka Modric.

The latter even promised to hand over his no. 10 jersey to the attacking midfielder in 2024.

4, One ‘under - radar figure’ played key role;

It's their chief scout Juni Calafat.

The 50-year-old Brazilian was also among those who convinced Guler to join them.

Calafat has already pulled off multiple deals to sign players who are now key for Real Madrid – Vinicius Junior, Rodrygo, Federico Valverde, Jude Bellingham, Eduardo Camavinga and Aurelien Tchouameni.

5, Arda Guler ‘dreamed’ of Real Madrid move;

Even before Barca emerged on the horizon, it was said that the youngster was obsessed with the idea of joining the Whites. Idolising Mesut Ozil also played its part, it seems.

(Thx to Blaugrana Live)

✋Now we’ll stop anymore blabla about Arda.
He’s gone and probably it was a purpose by that.
#Tosa
Fantastisk arbejd af Juni Calafat. Der giver han Deco fuldstændig baghjul og total rundbarnering :clap:

Calafat strategi var, at få Güler til at føle sig vigtig.
Derfor bad han Modric og Kroos til at ringe til Güler. Desuden får han tidligere RM spiller Özil i spil. Güler bliver endda lovet nr 10 i fremtiden. Calafat giver Güler en masse garantier ift. udvikling. Og en masse ting, som formentlig slet ikke har været i Deco's overvejelser og strategi. Tak for lort siger jeg bare :?

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 68 gæster