Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
FCBarcelonaChr
Indlæg: 20517
Tilmeldt: man okt 11, 2010 8:32 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 316 gange
Blevet takket: 1092 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af FCBarcelonaChr »

Jeg har ikke set ham spille i lang tid. Er han god nok til Barça?


EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

FCBarcelonaChr skrev:
søn jun 25, 2023 3:59 pm
Hvem er realistisk at hente for den sum? :think:

Fresneda burde være muligt for de penge, hvis de får en spiller med i handlen. Måske kan man også leje Cancelo, men så skal man hen imod slutningen af vinduet og håbe, ingen gider købe ham inden da.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

FCBarcelonaChr skrev:
søn jun 25, 2023 4:12 pm
Jeg har ikke set ham spille i lang tid. Er han god nok til Barça?

Ideelt set vil man hellere have en stærkere spiller, men Oriol har gjort det godt i Girona og også i Southampton før det. Han er ingen Busquets, det er klart, men han er en simpel spiller, der kender sin rolle og så kender jo spillestilen og vil vide præcis, hvad der forlanges af ham. Han vil være rotationsspiller, hvis han kommer og i de store kampe, vil man nok se en dobbeltpivot med Frenkie, hvis Oriol er den eneste DM, man henter. Hvis man henter et talent oveni, så kan man jo håbe, denne udvikler godt nok til at få mere og mere spilletid i anden halvdel af sæsonen.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

hackmann
Indlæg: 391
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af hackmann »

FCBarcelonaChr skrev:
søn jun 25, 2023 4:09 pm
Det er jo lidt modsat hvordan vi har prioriteter indtil: ja vi mangler en højre back men dem der kan spille der går det godt nok. Bode i de store kampe og i de små. Og i stedet forstærket med en backup CF, ekstra interior og erstatning for Busquets

Jeg bliver list varm på Deco, han er ikke bare en tidligere spiller. Jeg trækker tilbage at vi ikke skulle have Deco. Han er en god erstatning for Jordi Cruyff.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

hackmann skrev:
søn jun 25, 2023 6:34 pm
FCBarcelonaChr skrev:
søn jun 25, 2023 4:09 pm
Det er jo lidt modsat hvordan vi har prioriteter indtil: ja vi mangler en højre back men dem der kan spille der går det godt nok. Bode i de store kampe og i de små. Og i stedet forstærket med en backup CF, ekstra interior og erstatning for Busquets

Jeg bliver list varm på Deco, han er ikke bare en tidligere spiller. Jeg trækker tilbage at vi ikke skulle have Deco. Han er en god erstatning for Jordi Cruyff.
Helt enig. Jeg har flere gange kommenteret lignende optimisme og jeg må bare sige, han ser ud til at ramme bulls eye i forhold til, hvad der har været brug for i den sportslige ledelse. Hans profil identificering er ud til at være tæt på spot on, men det bedste er næsten, han ser ud til at kunne give Xavi modspil og det er sindssygt vigtigt, da Xavi netop har vist visse svaghedstegn på det område. Ikke noget man skal være nervøs over på sigt, da det er en evne, der kan og vil udvikles med erfaring, men lige nu og her er det ekstremt vigtigt, fordi man ganske enkelt ikke har råd til at misse skiven ret meget, for ikke at sige intet overhovedet.

Dertil kan man også tilføje, han ser ud til, at have fået Laporta's stemme i forhold til transfers. Det vil sige, han bliver meget magtfuld i forhold til medbestemmelse på transferfronten. Endnu en vigtig faktor og jeg har tidligere været inde på netop de to forhold i min kritik af den tidligere sportslige ledelse, hvor Cruyff virkede svag på magtsiden og tynd på id profilering. Samtidig lod det til, Laporta ikke rigtig kunne lade være med at involvere sig i de sportslige beslutninger, hvilket ikke altid er en god idé. Laporta er ikke dårlig til den del og han tidligere haft stor succes. Men, tiden er en helt anden i dag og Barca´s situation er også en komplet anden. Én ting er, når man mere eller mindre kan vælge og vrage, en anden er, når man skal ud og virkelig scoute spillere.

Så det er yderst positivt, både Xavi og Laporta har fået kompetent modspil og man kan samtidig sige, Xavi har nok at gøre med at træne holdet og Laporta har sandt for dyden også nok at gøre med at styre klubben på andre områder.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
søn jun 25, 2023 7:31 pm

... han ser ud til at kunne give Xavi modspil og det er sindssygt vigtigt, da Xavi netop har vist visse svaghedstegn på det område.
Manglende evne til at give sig selv modspil er nok desværre et vilkår vi må leve med fra vores træners side. :grin:

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

DrGink skrev:
søn jun 25, 2023 7:44 pm
EasyBuddhist skrev:
søn jun 25, 2023 7:31 pm

... han ser ud til at kunne give Xavi modspil og det er sindssygt vigtigt, da Xavi netop har vist visse svaghedstegn på det område.
Manglende evne til at give sig selv modspil er nok desværre et vilkår vi må leve med fra vores træners side. :grin:
:lol: Det var ment som en hel sætning, ikke en halv ;-)
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Prøv lige tjek det her :eek:

Barca har, via La Masia, produceret optil 50 spillere, som har La Liga-niveau (bedste spanske række!!). Med andre ord, er der omk. 50 spillere fra Barca's akademi, som i dag er spredt i diverse La Liga klubber. Og her taler jeg kun om La Liga, og ikke Premier League, Bundesligaen osv. :wtf:

Det er altså pretty vildt, hvor effektiv La Masia har været. Og det er præcis igennem La Masia vi skal konkurrere med stinkende rige klubber.

Ikke sagt, at vi udelukkende skal have unge spillere. Naturligvis skal det kombineres med rutine på holdet. Men som bekendt er det igennem La Masia at spillere som Messi, Iniesta, Xavi, Busquest, Pique, Puyol osv. er opstået. Derfor skal det være en central del af vores trup opbygning igen!

Billede

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Hvad er status på vores wing-spillere??

Dembele - skulle være på vej til at forlænge.

Ansu Fati - ledelsen har besluttet at beholde ham mindst 1 år mere.

Raphinha - ??

Ferran Torres - ??

Hvad er status på de to sidste navne?

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
søn jun 25, 2023 9:18 pm
Hvad er status på vores wing-spillere??

Dembele - skulle være på vej til at forlænge.

Ansu Fati - ledelsen har besluttet at beholde ham mindst 1 år mere.

Raphinha - ??

Ferran Torres - ??

Hvad er status på de to sidste navne?
Ja, normalt plejer man at sige, intet nyt er godt nyt, men i det her tilfælde....
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

hackmann
Indlæg: 391
Tilmeldt: tirs apr 13, 2021 4:26 pm
Har takket: 73 gange
Blevet takket: 87 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af hackmann »

EasyBuddhist skrev:
søn jun 25, 2023 10:04 pm
Barca80 skrev:
søn jun 25, 2023 9:18 pm
Hvad er status på vores wing-spillere??

Dembele - skulle være på vej til at forlænge.

Ansu Fati - ledelsen har besluttet at beholde ham mindst 1 år mere.

Raphinha - ??

Ferran Torres - ??

Hvad er status på de to sidste navne?
Ja, normalt plejer man at sige, intet nyt er godt nyt, men i det her tilfælde....
Jeg så en kommentar i en af aviserne om at Deco ikke syntes de skulle sælges nu til bund pris men skulle gives flere chancer for at genskabe deres værdi.

Apropos, jeg har ændret mening om Deco

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

hackmann skrev:
søn jun 25, 2023 10:54 pm
EasyBuddhist skrev:
søn jun 25, 2023 10:04 pm
Barca80 skrev:
søn jun 25, 2023 9:18 pm
Hvad er status på vores wing-spillere??

Dembele - skulle være på vej til at forlænge.

Ansu Fati - ledelsen har besluttet at beholde ham mindst 1 år mere.

Raphinha - ??

Ferran Torres - ??

Hvad er status på de to sidste navne?
Ja, normalt plejer man at sige, intet nyt er godt nyt, men i det her tilfælde....
Jeg så en kommentar i en af aviserne om at Deco ikke syntes de skulle sælges nu til bund pris men skulle gives flere chancer for at genskabe deres værdi.

Apropos, jeg har ændret mening om Deco
Selvfølgelig, hvis nogen vil have dem, skal de betale for dem. I det her marked burde der være nogen, der vil smide 40 mo euro for Ferran og 30 for Kessie, men man er nok nødt til at vente til vi kommer et stykke ind i vinduet, desværre.

Derimod tror jeg, man snart kan forvente et bud på 30 mio euro for Abde.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

kklaus
Indlæg: 9724
Tilmeldt: lør nov 13, 2010 9:44 pm
Har takket: 631 gange
Blevet takket: 1282 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af kklaus »

Giv mig min sko tilbage, røv!

Ialocin
Indlæg: 732
Tilmeldt: søn aug 17, 2014 11:54 am
Har takket: 118 gange
Blevet takket: 117 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Ialocin »

kklaus skrev:
man jun 26, 2023 9:58 am
Sådan! Jeg er vild med strategien om, at hente verdensklassespillere som Lewan og Gündogan, der skal supplere de unge talenter. Det bliver spændende at se, hvordan vi stiller op i næste sæson, når vi stiller den stærkeste opstilling!

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2811
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 177 gange
Blevet takket: 418 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Norbit »

Ja ja ja TAK
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 83 gæster