Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
fre jun 16, 2023 7:14 pm
Ok, så fik vi også den sammenligning med..

Billede

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Medie:
Barcelona vil købe Fulham-stjerne til næsten 400 millioner kroner

Ifølge spanske SPORT er Barcelona interesserede i at hente 27-årige João Palhinha til klubben. Den defensive midtbanespiller fra Fulham er efter sigende opsat på et skifte til den catalanske klub.
Manden fylder vanvittige 28-år i næste måned, har sølle 20 landskampe for Portugal og har haft en enkelt god sæson for en midter/bund klub. Ligner OVERHOVEDET ikke en elite spiller, som egner sig til normalt Barca niveau. Og så give hele 400 mio. i disse Barca tider ??

Det jo igen beslutning "med hovedet under armen".

#OnlyInBarcelona :crazy:

https://indkast.dk/nyhed/208409/medie-b ... ner-kroner

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Barca80 skrev:
fre jun 16, 2023 7:33 pm
EasyBuddhist skrev:
fre jun 16, 2023 7:14 pm
Ok, så fik vi også den sammenligning med..

Billede
Det var til din ære, jeg postede den. Jeg vidste, du ville kunne lide den ;-)
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Indlæg: 362
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Barca80 skrev:
fre jun 16, 2023 7:33 pm
EasyBuddhist skrev:
fre jun 16, 2023 7:14 pm
Ok, så fik vi også den sammenligning med..

Billede
En ting vi nok alle kan blive enige om er, at næsten ingen spillere når den ægte Ronaldo til sokkeholderne. Så fred være med den del.

Men hvorfor er det nu, at du er så overbevist om, at Vítor Roque ikke er værd at gå efter?

Det er jo ikke sådan, at den sportslige ledelse kun har adgang til sparsom info om Roque såsom rygter i kantinen på træningsanlægget eller håndskrevne breve fra en fjern fætter i Brasilien.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Hristo skrev:
fre jun 16, 2023 9:25 pm
Men hvorfor er det nu, at du er så overbevist om, at Vítor Roque ikke er værd at gå efter?
Jeg har jo aldrig sagt, at man ikke skal købe ham?

Jeg giver bare udtryk for , at jeg ikke har store forventninger til ham, hvorfor han kun kan overraske mig. Man må gerne købe ham, hvis prisen er korrekt.

Hvis han virkelig er et supertalent med kæmpe potentiale, eller ligefrem den næste "fat ronaldo", kan det undre at ingen andre europæiske giganter byder på ham?

Det altid risikabelt med talenter, hvorfor man skal passe på med at byde for meget eller have høje forventninger.

Se fx denne 10 år gammel artikel fra 2013, som nævner de største og mest hypet brasilianske talenter under 20 år. I dag er samtlige spillere på listen omk. 30 år, og ingen af dem har haft en gloværdig karriere, hvor karrierens højdepunkt er i russisk eller japansk fodbold.

Https://bleacherreport.com/articles/177 ... s-to-watch

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Hvis han virkelig er et supertalent med kæmpe potentiale, eller ligefrem den næste "fat ronaldo", kan det undre at ingen andre europæiske giganter byder på ham?
Hvorfor bliver du ved med at sige, ingen andre europæiske topklubber har budt på ham? Jeg har jo skrevet en gang at mange topklubber var ude efter ham. Det er ligesom om, du bare overhører, hvad andre skriver til dig.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Hristo
Indlæg: 362
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

EasyBuddhist skrev:
lør jun 17, 2023 12:09 am
Hvis han virkelig er et supertalent med kæmpe potentiale, eller ligefrem den næste "fat ronaldo", kan det undre at ingen andre europæiske giganter byder på ham?
Hvorfor bliver du ved med at sige, ingen andre europæiske topklubber har budt på ham? Jeg har jo skrevet en gang at mange topklubber var ude efter ham. Det er ligesom om, du bare overhører, hvad andre skriver til dig.
Altså egentlig gider jeg ikke sidde og finde gamle citater frem men nu endte jeg så alligevel med det. Det er når du helt generelt kaster negative kommentarer om Roque - fx som Easy påpeger ovenstående - eller konkret nedenfor vil jeg da mene at du netop skriver han ikke er et køb værd:
“Smide 40 mio. efter en spiller, som spiller nogle kampe som "lyn og torden" er ikke en overbevisende årsag til købet. Når man laver sådan en stor investering, så skal spilleren have præsteret på et højere niveau i længere tid. Være mere stabil. Og helst i en liga som er bedre end den brasilianske.”
Jeg kunne sikkert finde mange flere. Fair nok du ikke mener han er 40 mio værd. Det ved jeg heller ikke om han er. Men jeg gætter på at Barcelona har adgang til mere end et par YouTube-videoer. Hvor han i øvrigt ser interessant ud. Ligesom alle mulige andre gør.
Og så forstår jeg heller ikke dit argument med en 10 årig gammel liste. Skal vi så aldrig investere i 18-20-årige spillere fordi de aldrig bliver gode, hvis de er på en liste? Det handler jo om et nåleøje og om at investere. Nogle gange kan man købe 10 talenter billigt og en eller to bryde igennem. Andre gange må man betale noget mere for den uslebne diamant man virkelig tror på. Jeg tænker i øvrigt at både Neymar, Ronaldinho og Ronaldo har været på lignende lister. Og de blev da ret gode, ikke?

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
lør jun 17, 2023 12:09 am
Hvorfor bliver du ved med at sige, ingen andre europæiske topklubber har budt på ham? Jeg har jo skrevet en gang at mange topklubber var ude efter ham. Det er ligesom om, du bare overhører, hvad andre skriver til dig.
LOL. Er alt hvad du skriver per definition facts? Jeg husker at du skrev, at andre klubber var interesseret, men erindrer ikke, at du skrev at de ligefrem også bød på ham, og husker slet ikke, at du henviste til kilder.

Ok, jeg har måske misset noget så. Kan du venligst GENSENDE troværdige links på, at andre storklubber har budt på Vitor Roque? Tak.

På stående fod er min opfattelse, at Barca er den eneste klub, som har været interesseret nok til at BYDE på Vitor Roque. Hvilket undrer mig, hvis han er så stort et talent.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Barca80 skrev:
lør jun 17, 2023 1:21 am
Altså egentlig gider jeg ikke sidde og finde gamle citater frem men nu endte jeg så alligevel med det. Det er når du helt generelt kaster negative kommentarer om Roque - fx som Easy påpeger ovenstående - eller konkret nedenfor vil jeg da mene at du netop skriver han ikke er et køb værd:
“Smide 40 mio. efter en spiller, som spiller nogle kampe som "lyn og torden" er ikke en overbevisende årsag til købet. Når man laver sådan en stor investering, så skal spilleren have præsteret på et højere niveau i længere tid. Være mere stabil. Og helst i en liga som er bedre end den brasilianske.”
Jeg kunne sikkert finde mange flere. Fair nok du ikke mener han er 40 mio værd. Det ved jeg heller ikke om han er. Men jeg gætter på at Barcelona har adgang til mere end et par YouTube-videoer. Hvor han i øvrigt ser interessant ud. Ligesom alle mulige andre gør.
Så er det jo godt at det er weekend og du fik tid til at grave mine gamle citater frem :thumbup:

Nej, men jeg fastholder faktisk stadig det citat du refererer til. Har ikke ændret mening på det punkt. Altså 40 mio. er mange penge i disse Barca tider, for et talent fra Brasilien. Han skal virkelig være noget specielt når man smider de penge på bordet.
Hristo skrev:
lør jun 17, 2023 12:42 am
Og så forstår jeg heller ikke dit argument med en 10 årig gammel liste. Skal vi så aldrig investere i 18-20-årige spillere fordi de aldrig bliver gode, hvis de er på en liste? Det handler jo om et nåleøje og om at investere. Nogle gange kan man købe 10 talenter billigt og en eller to bryde igennem. Andre gange må man betale noget mere for den uslebne diamant man virkelig tror på. Jeg tænker i øvrigt at både Neymar, Ronaldinho og Ronaldo har været på lignende lister. Og de blev da ret gode, ikke?
Min pointe med den 10 år gamle liste var bare, at der er mange hypet talenter i Brasilien, som aldrig bliver til noget. Faktisk laaangt de fleste bliver aldrig til noget, uanset hvor hypet de er i deres teenager dage! Derfor skal man nærmest være skråsikker før man investerer penge i en 18-årig talent, som man nu gør med Roque. Man kan naturligvis aldrig være skråsikker, da der altid er en risiko, men så være næsten skråsikker.

Min pointe var IKKE, at man skal undlade at investere i ungdommen, eller undgå køb af talenter. Tværtimod synes jeg faktisk det netop er den vej man bør gå i Barca. Dog med forbehold og omtanke. Og ikke sløse med pengene og betale overpriser, blot fordi et ungt talent i Brasilien har en god periode.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2649
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Barca80 skrev:
lør jun 17, 2023 1:34 am
Barca80 skrev:
lør jun 17, 2023 1:21 am
Altså egentlig gider jeg ikke sidde og finde gamle citater frem men nu endte jeg så alligevel med det. Det er når du helt generelt kaster negative kommentarer om Roque - fx som Easy påpeger ovenstående - eller konkret nedenfor vil jeg da mene at du netop skriver han ikke er et køb værd:
“Smide 40 mio. efter en spiller, som spiller nogle kampe som "lyn og torden" er ikke en overbevisende årsag til købet. Når man laver sådan en stor investering, så skal spilleren have præsteret på et højere niveau i længere tid. Være mere stabil. Og helst i en liga som er bedre end den brasilianske.”
Jeg kunne sikkert finde mange flere. Fair nok du ikke mener han er 40 mio værd. Det ved jeg heller ikke om han er. Men jeg gætter på at Barcelona har adgang til mere end et par YouTube-videoer. Hvor han i øvrigt ser interessant ud. Ligesom alle mulige andre gør.
Så er det jo godt at det er weekend og du fik tid til at grave mine gamle citater frem :thumbup:

Nej, men jeg fastholder faktisk stadig det citat du refererer til. Har ikke ændret mening på det punkt. Altså 40 mio. er mange penge i disse Barca tider, for et talent fra Brasilien. Han skal virkelig være noget specielt når man smider de penge på bordet.
Hristo skrev:
lør jun 17, 2023 12:42 am
Og så forstår jeg heller ikke dit argument med en 10 årig gammel liste. Skal vi så aldrig investere i 18-20-årige spillere fordi de aldrig bliver gode, hvis de er på en liste? Det handler jo om et nåleøje og om at investere. Nogle gange kan man købe 10 talenter billigt og en eller to bryde igennem. Andre gange må man betale noget mere for den uslebne diamant man virkelig tror på. Jeg tænker i øvrigt at både Neymar, Ronaldinho og Ronaldo har været på lignende lister. Og de blev da ret gode, ikke?
Min pointe med den 10 år gamle liste var bare, at der er mange hypet talenter i Brasilien, som aldrig bliver til noget. Faktisk laaangt de fleste bliver aldrig til noget, uanset hvor hypet de er i deres teenager dage! Derfor skal man nærmest være skråsikker før man investerer penge i en 18-årig talent, som man nu gør med Roque. Man kan naturligvis aldrig være skråsikker, da der altid er en risiko, men så være næsten skråsikker.

Min pointe var IKKE, at man skal undlade at investere i ungdommen, eller undgå køb af talenter. Tværtimod synes jeg faktisk det netop er den vej man bør gå i Barca. Dog med forbehold og omtanke. Og ikke sløse med pengene og betale overpriser, blot fordi et ungt talent i Brasilien har en god periode.
Du er umulig. Det er direkte håbløs læsning det der. Hristo har fuldkommen ret, du udplukker og manipulerer med alle oplysninger. Roque har afvist alle andre klubber end Barca, derfor har ingen budt på ham. Der har været stor interesse fra PSG og PL, det er blevet lukket ned. Hans far var rundt i Europa og forelskede sig ligesom sønnen i Barcelona. “Ikke sløse med pengene” der er jo ligesom ikke en garanti for at en spiller bliver en succes vel? Det er simpelt logik, og der burde altså være et minimum niveau af saglighed herinde. Hvis du har set fodbold i mere end et år, så kan du regne ud at for hver Ronaldinho og Neymar så er der en Rochemback eller Keirrison, sådan er livet. Potentialet er der, så er det op til spilleren, træneren og klubben at få mest muligt ud af det. Færdigt. Du behøver ikke at svare tilbage på den her, for jeg gider ikke diskutere.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Isageren skrev:
lør jun 17, 2023 1:42 am
Du er umulig. Det er direkte håbløs læsning det der.
Juhuu, det var lige dig vi manglede. Hvor har du været og hvad har du lavet her til aften? Du er sent på den i dag :wave:
Isageren skrev:
lør jun 17, 2023 1:42 am
Roque har afvist alle andre klubber end Barca, derfor har ingen budt på ham.
Ok, du er uenig med easybudhist, flot så. Der er åbenbart delte meninger herinde, om andre klubber har BUDT på Roque eller ej.
Isageren skrev:
lør jun 17, 2023 1:42 am
“Ikke sløse med pengene” der er jo ligesom ikke en garanti for at en spiller bliver en succes vel? Det er simpelt logik, og der burde altså være et minimum niveau af saglighed herinde. Hvis du har set fodbold i mere end et år, så kan du regne ud at for hver Ronaldinho og Neymar så er der en Rochemback eller Keirrison, sådan er livet.
Ok, lad os bare lege russisk roulette med transfer pengene så. Lad os bare smide en stor sum penge efter en brasiliensk teenager hver anden eller tredje sæson, og så håbe at det ikke bliver en Keirrison, men en Ronaldinho - som du selv formulerer det.

For slet ikke nævne, at dit eksempel er super dårligt når spillere som Neymar og Ronaldinho opstår yderst sjældent, måske enkelt gang i løbet af et årti, mens spillere som Rochemback og Keirrison opstår konstant hver eneste år.

Hallo, har du overhovedet læst alt hvad jeg har skrevet i løbet af tråden - eller er du lige stået op af sengen med det forkerte ben, efter en mega lang middagslur? Jeg har aldrig sagt, at man ikke skal købe Roque. Jeg skriver blot, at jeg ikke har store forventninger til ham, og skal passe på med at betale overpris. Desuden savner jeg kilder på, at andre storklubber har BUDT på ham. That's it.
Isageren skrev:
lør jun 17, 2023 1:42 am
Du behøver ikke at svare tilbage på den her, for jeg gider ikke diskutere.
Siger manden, som kalder mig "umulig". :clap:

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »

Barca80 skrev:
lør jun 17, 2023 2:07 am
Isageren skrev:
lør jun 17, 2023 1:42 am
Roque har afvist alle andre klubber end Barca, derfor har ingen budt på ham.
Ok, du er uenig med easybudhist, flot så. Der er åbenbart delte meninger herinde, om andre klubber har BUDT på Roque eller ej.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Ok, du er uenig med easybudhist, flot så. Der er åbenbart delte meninger herinde, om andre klubber har BUDT på Roque eller ej
.

Nej, det er faktisk kun dig, der er uenig

https://www.football-espana.net/2023/03 ... ague-sides

https://www.fcbarcelonanoticias.com/en/ ... 5_102.html

https://www.sportskeeda.com/football/ru ... er-reports

https://www.goal.com/en-ae/news/vitor-r ... 0f0b3290ad

https://barcauniversal.com/barcelona-no ... on-report/

Du kan selv finde flere af de ca. 1000 artikler, der lavet om Vitor Roque og den interesse, der har været for ham det sidste halve år. Det har nemlig været et yderst veldokumenteret forløb hele vejen igennem. Roque har stort set kunne vælge og vrage mellem Europas topklubber, præcis ligesom Endrick, der var igennem det præcis samme forløb.
Ok, lad os bare lege russisk roulette med transfer pengene så. Lad os bare smide en stor sum penge efter en brasiliensk teenager hver anden eller tredje sæson, og så håbe at det ikke bliver en Keirrison, men en Ronaldinho - som du selv formulerer det.
På dette tidspunkt, er det ikke mere russik roulette at satse på Roque, end det ville være at hente "sikre" investeringer som Kimmich, Gündogan eller Bernardo. Roque er vel den mest gennemscoutede 18 årige, der på nuværende tidspunkt ikke er skiftet til en topklub. Han har spillet 82 seniorkampe med 24 mål og 10 assists til følge og han har fået debut på det brasilianske landshold.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Kvoller
Indlæg: 5160
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 797 gange
Blevet takket: 580 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Kvoller »



Og her igen. Så jeg ved ikke hvor du har dit fra, Barca80.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2649
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

Kvoller skrev:
lør jun 17, 2023 9:02 am


Og her igen. Så jeg ved ikke hvor du har dit fra, Barca80.
Han har det ikke fra nogen steder, det er bare hans egne personlige holdninger. Han SYNES ikke der har været bud fra andre, så jeg glæder mig til at se hvordan han spinner de artikler I har sendt. Jeg kan allerede se: “Nå, men det er jo bare NOGLE artikler, dem kan I nemt selv have fabrikeret. Jeg har stadig ikke set et officielt bud med en kontrakt liggende på bordet og Todd Boehly sige til Fabrizio Romano, at de byder en milliard. Vi er bare uenige her.”
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Google [Bot] og 58 gæster