Transferrygter

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Åhhh, han kan blive en fugl eller fisk. Blive en dreng eller en pige. Blive flop eller succes.

BARE fordi han er en ung brasilianer er ikke ensbetydende med, at vi har nappet det fineste stykke guld fra frabrikken.
Ja, så har man da ikke sagt for meget :lol:

Jeg har set nok til ham til at være svært begejstret, det må jeg sgu sige og det er langt tid siden, jeg har været så spændt på en ny signing. Til 35 mio euro plus ti i variabler og en løn på 3 mio net, er det samtidig en god handel, der ikke slår bunden ud af økonomien på nogen måde.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

EasyBuddhist skrev:
tors jun 15, 2023 11:41 pm
Jeg har set nok til ham til at være svært begejstret, det må jeg sgu sige og det er langt tid siden, jeg har været så spændt på en ny signing.
Grunden til jeg måske er lidt skeptisk er jo fordi, at vi har haft en del unge offensive flops i de seneste år. Hvem husker fx ikke Trincao som af mange blev udråbt som "den næste Ronaldo", hvor samtlige europæiske topklubber stod i kø for at nappe ham. Vi kunne ikke få armene ned af begejstring, da Barca i sin tid kaprede ham - og hvor er han så i dag? Han er tilbage i portugisisk fodbold.

Et andet eksempel er måske talentet Yusuf Demir. Og jeg ved jo godt, at der altid er en risiko med unge talenter, og Roque er naturligvis ingen undtagelse. Men håber du får ret med ham her.

Noget andet der undrer mig med Roque er - hvis han virkelig er et supertalent, ja nærmest fænomen, som nogle Barca fans måske prøver fremstille ham, hvorfor i alverden har andre storklubber fra Europa så ikke spejdet ham og evt. budt på ham?? Bl.a. engelske storklubber, samt PSG og Bayern, plejer da ellers med fråde i munden, at spejde Sydamerika fra top til tå for seneste talenter, og dét nærmest allerede fra de kommer ud af deres mors mave som babyer.

Men mærkeligt nok, virker det til at Barca hovedsageligt er den eneste klub, som har fundet han seriøst nok til at byde på ham - faktisk virkelig underligt. :roll:

Madameskrald
Indlæg: 1251
Tilmeldt: man aug 31, 2020 9:09 pm
Blevet takket: 203 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Madameskrald »

Nøgleordet her er tålmodighed fra begge sider - senest illustreret med Xavi Simons og Malcolm.

Vninicius havde vel også 2-3 `flop` sæson, før han for alvor bragede i gennem.

Kunsten i Barcelona er som regel: vi giver dem ca. en sæson med begrænset spilletid, og hvis de ikke laver en Araujo/Pedri/Gavi, så sælger vi dem billigt videre…

RM har relativ stor tålmodighed med deres indkøbte spillere, og får stort set altid pengene hjem, eller sælger med profit..Militao var også lettere håbløs i starten, men er rimeligt solid nu.

Hristo
Indlæg: 363
Tilmeldt: fre sep 15, 2017 9:27 am
Har takket: 123 gange
Blevet takket: 155 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Hristo »

Madameskrald skrev:
fre jun 16, 2023 7:14 am
Nøgleordet her er tålmodighed fra begge sider - senest illustreret med Xavi Simons og Malcolm.

Vninicius havde vel også 2-3 `flop` sæson, før han for alvor bragede i gennem.

Kunsten i Barcelona er som regel: vi giver dem ca. en sæson med begrænset spilletid, og hvis de ikke laver en Araujo/Pedri/Gavi, så sælger vi dem billigt videre…

RM har relativ stor tålmodighed med deres indkøbte spillere, og får stort set altid pengene hjem, eller sælger med profit..Militao var også lettere håbløs i starten, men er rimeligt solid nu.
Jeg synes du har fat i noget meget centralt. Tankeeksperiment, så tror jeg hverken Vinicius eller Rodrygo var slået igennem hos os, hvis de havde haft samme forløb.

Ledelsen har ansvaret for at ændre kulturen og arbejdsgange i klubben.

Tilhængerne har også et ansvar. Jeg synes også en del indlæg herinde meget fint afspejler vores store krav og ringe tålmodighed. Trods elendig økonomi forventer mange mirakler i hvert transfervindue og store signings. Vinder vi uden at spille røven ud af bukserne på modstanderen, er der også en del brok.

Det ligger nok i klubbens DNA, hvor smuk fodbold og sejre er indlagte krav. Det er meget charmerende og en klar identitet. Men det er nok ikke det nemmeste åg at løfte i krisetider. Og vi er i stor krise rent økonomisk lige nu, selvom det lysner med ny ledelse, ny lønstruktur, store talenter og et nyt stadion rundt om hjørnet.

Brugeravatar
Barca80
Indlæg: 1771
Tilmeldt: lør feb 22, 2020 8:50 am
Har takket: 71 gange
Blevet takket: 210 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Barca80 »

Madameskrald skrev:
fre jun 16, 2023 7:14 am
Nøgleordet her er tålmodighed fra begge sider - senest illustreret med Xavi Simons og Malcolm.

Vninicius havde vel også 2-3 `flop` sæson, før han for alvor bragede i gennem.

Kunsten i Barcelona er som regel: vi giver dem ca. en sæson med begrænset spilletid, og hvis de ikke laver en Araujo/Pedri/Gavi, så sælger vi dem billigt videre…

RM har relativ stor tålmodighed med deres indkøbte spillere, og får stort set altid pengene hjem, eller sælger med profit..Militao var også lettere håbløs i starten, men er rimeligt solid nu.
Åhhh hvor er det bare smadderfedt at læse, at jeg ikke er den eneste herinde som er bare lidt kritisk over Barca-ledelsens beslutninger og idioti :thumbup:

Forvent dog, at der er risiko for, at du bliver angrebet og anklaget for diverse ting herinde med de pågældende synspunkter. Det har jeg prøvet på egen krop mange gange.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Grunden til jeg måske er lidt skeptisk er jo fordi, at vi har haft en del unge offensive flops i de seneste år. Hvem husker fx ikke Trincao som af mange blev udråbt som "den næste Ronaldo", hvor samtlige europæiske topklubber stod i kø for at nappe ham. Vi kunne ikke få armene ned af begejstring, da Barca i sin tid kaprede ham - og hvor er han så i dag? Han er tilbage i portugisisk fodbold.
Det skal jeg ikke kunne sige om der var, men hvis de gjorde, så havde de ikke set ham særligt godt an inden.
Et andet eksempel er måske talentet Yusuf Demir. Og jeg ved jo godt, at der altid er en risiko med unge talenter, og Roque er naturligvis ingen undtagelse.
Der er forskel på et lejemål som det med Demir og så på at give 35 mio euro. Det tænker jeg, du er klar over. Dertil, så var der ikke mange forventninger til Demir forinden. Der var forhåbninger og efter hans første par optrædener var der også en vis optimisme.
Men håber du får ret med ham her.
Ret i hvad? Hvad har jeg sagt?
Noget andet der undrer mig med Roque er - hvis han virkelig er et supertalent, ja nærmest fænomen, som nogle Barca fans måske prøver fremstille ham, hvorfor i alverden har andre storklubber fra Europa så ikke spejdet ham og evt. budt på ham?? Bl.a. engelske storklubber, samt PSG og Bayern, plejer da ellers med fråde i munden, at spejde Sydamerika fra top til tå for seneste talenter, og dét nærmest allerede fra de kommer ud af deres mors mave som babyer.

Men mærkeligt nok, virker det til at Barca hovedsageligt er den eneste klub, som har fundet han seriøst nok til at byde på ham - faktisk virkelig underligt. :roll:
Hvem fremstiller ham som et supertalent? Det ser jeg ingen gøre. Tværtimod er man meget realistiske med, hvad det er for et potentiale man køber og fremfor alt, hvad man ikke køber.

Dertil har der været masser af interesse for knægten. Hans far var oven i købet på rundtur i europæiske topklubber præcis ligesom Endrick, så jeg ved virkelig ikke, hvor du får den historie fra. Det er dog længe siden, Roque bestemte sig for Barca og derfor hører man ikke til andre bud på nuværende tidspunkt. Simpelthen fordi, han har meldt klart ud, han vil til Barca.

Men interesse og andre bud har der været masser af og det er flere gange også pointeret, han har afvist mere lukrative bud, end det Barca er kommet med.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

Hristo skrev:
fre jun 16, 2023 7:44 am
Madameskrald skrev:
fre jun 16, 2023 7:14 am
Nøgleordet her er tålmodighed fra begge sider - senest illustreret med Xavi Simons og Malcolm.

Vninicius havde vel også 2-3 `flop` sæson, før han for alvor bragede i gennem.

Kunsten i Barcelona er som regel: vi giver dem ca. en sæson med begrænset spilletid, og hvis de ikke laver en Araujo/Pedri/Gavi, så sælger vi dem billigt videre…

RM har relativ stor tålmodighed med deres indkøbte spillere, og får stort set altid pengene hjem, eller sælger med profit..Militao var også lettere håbløs i starten, men er rimeligt solid nu.
Jeg synes du har fat i noget meget centralt. Tankeeksperiment, så tror jeg hverken Vinicius eller Rodrygo var slået igennem hos os, hvis de havde haft samme forløb.

Ledelsen har ansvaret for at ændre kulturen og arbejdsgange i klubben.

Tilhængerne har også et ansvar. Jeg synes også en del indlæg herinde meget fint afspejler vores store krav og ringe tålmodighed. Trods elendig økonomi forventer mange mirakler i hvert transfervindue og store signings. Vinder vi uden at spille røven ud af bukserne på modstanderen, er der også en del brok.

Det ligger nok i klubbens DNA, hvor smuk fodbold og sejre er indlagte krav. Det er meget charmerende og en klar identitet. Men det er nok ikke det nemmeste åg at løfte i krisetider. Og vi er i stor krise rent økonomisk lige nu, selvom det lysner med ny ledelse, ny lønstruktur, store talenter og et nyt stadion rundt om hjørnet.
Nu skiftede Xavi Simons jo aktivt væk fra os pga PSG og det er nok svært at stoppe

Men jeg er helt enig i, det har vist sig svært med overgangen fra ungdom/B-hold til A-hold. Der har været tydelige problemer gennem en del år efterhånden.
De unge spillere skifter simpelthen væk når de bliver 18-19 år. Jeg tænker det er fordi de ikke kan se der er lagt en plan for dem, som giver mening.
I eks tilfældet Barberá skifter han fra Barca til Club Brugge - det skifte laver man nok kun for sin udviklings skyld.

Mange spillere viser sig altså ikke som stjerner før de bliver ældre. Iniesta var indskiftningsspiller da han var 21 år.

Vi skal simpelthen være bedre til at give spillerne relevant spillemæssig erfaring på et passende niveau. Det kan være som indskiftningsspiller hos os selv - hvilket dog ikke er noget jeg synes vi har set meget af fra Xavi. Alternativt kan det være som udlejningsspiller i en relevant klub på et rimeligt niveau. Så taber man dog en del af kontrollen over spillerens udvikling og de skal heller ikke kastes for løverne i en hvilken som helst klub.
Derudover skal træningen være bedre end den har været de sidste mange år, hvilket den dog nok allerede er godt på vej til.

Og så skal vi som Easy siger tilbage til at vi kan købe spillere som ugarte.

Brugeravatar
Isageren
Indlæg: 2649
Tilmeldt: ons sep 23, 2020 10:12 am
Har takket: 251 gange
Blevet takket: 261 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Isageren »

DrGink skrev:
fre jun 16, 2023 10:41 am
Hristo skrev:
fre jun 16, 2023 7:44 am
Madameskrald skrev:
fre jun 16, 2023 7:14 am
Nøgleordet her er tålmodighed fra begge sider - senest illustreret med Xavi Simons og Malcolm.

Vninicius havde vel også 2-3 `flop` sæson, før han for alvor bragede i gennem.

Kunsten i Barcelona er som regel: vi giver dem ca. en sæson med begrænset spilletid, og hvis de ikke laver en Araujo/Pedri/Gavi, så sælger vi dem billigt videre…

RM har relativ stor tålmodighed med deres indkøbte spillere, og får stort set altid pengene hjem, eller sælger med profit..Militao var også lettere håbløs i starten, men er rimeligt solid nu.
Jeg synes du har fat i noget meget centralt. Tankeeksperiment, så tror jeg hverken Vinicius eller Rodrygo var slået igennem hos os, hvis de havde haft samme forløb.

Ledelsen har ansvaret for at ændre kulturen og arbejdsgange i klubben.

Tilhængerne har også et ansvar. Jeg synes også en del indlæg herinde meget fint afspejler vores store krav og ringe tålmodighed. Trods elendig økonomi forventer mange mirakler i hvert transfervindue og store signings. Vinder vi uden at spille røven ud af bukserne på modstanderen, er der også en del brok.

Det ligger nok i klubbens DNA, hvor smuk fodbold og sejre er indlagte krav. Det er meget charmerende og en klar identitet. Men det er nok ikke det nemmeste åg at løfte i krisetider. Og vi er i stor krise rent økonomisk lige nu, selvom det lysner med ny ledelse, ny lønstruktur, store talenter og et nyt stadion rundt om hjørnet.
Nu skiftede Xavi Simons jo aktivt væk fra os pga PSG og det er nok svært at stoppe

Men jeg er helt enig i, det har vist sig svært med overgangen fra ungdom/B-hold til A-hold. Der har været tydelige problemer gennem en del år efterhånden.
De unge spillere skifter simpelthen væk når de bliver 18-19 år. Jeg tænker det er fordi de ikke kan se der er lagt en plan for dem, som giver mening.
I eks tilfældet Barberá skifter han fra Barca til Club Brugge - det skifte laver man nok kun for sin udviklings skyld.

Mange spillere viser sig altså ikke som stjerner før de bliver ældre. Iniesta var indskiftningsspiller da han var 21 år.

Vi skal simpelthen være bedre til at give spillerne relevant spillemæssig erfaring på et passende niveau. Det kan være som indskiftningsspiller hos os selv - hvilket dog ikke er noget jeg synes vi har set meget af fra Xavi. Alternativt kan det være som udlejningsspiller i en relevant klub på et rimeligt niveau. Så taber man dog en del af kontrollen over spillerens udvikling og de skal heller ikke kastes for løverne i en hvilken som helst klub.
Derudover skal træningen være bedre end den har været de sidste mange år, hvilket den dog nok allerede er godt på vej til.

Og så skal vi som Easy siger tilbage til at vi kan købe spillere som ugarte.
Generelt har ungdommen også ændret sig? Som 18 årig skal man i min verden ikke stille krav, for man har ingenting bevist. Der er ingen tålmodighed og kun store egoer. Jeg kan også godt lide i forhold til transfers at kigge på kontekst. Ja, vi har ikke lige så stor tålmodighed og biksen er blevet kørt dårligt i flere år, men det er også tåbeligt bare at kritisere Barca og “Laporte” for alting. Xavi Simons valgte pengene som 16-årig, Ugarte kostede 60 mio euro denne sommer. Vi er ikke en situation, og har stort set ikke været det i flere år, hvor vi kan købe spillere for mange penge. Det er også derfor at jeg er glad for rygter om Geertruida, Roque, Diaz, Faye og andre billigere løsninger. Det sjove er jo, og nu navngiver jeg altså Barca80, da han siger at vi også skal have kvalitet og han tvivler på de unge spillere som Geertruida, Roque og Trincao, men hvem skal vi så signe? Det er som om at forståelsen for klubbens økonomi med vilje lægges til side for at føre en eller anden agenda mod “Laporte” fordi han ikke købte Mbappe og Neymar i dette vindue. Det gælder også den konstante skæven over til RM. Ja, RM kan købe superstjerner, det er sjovt nok fordi at Bartomeu ikke kørte deres forretning i sænk. Skal vi blive ved med at beklage nye mennesker i for dette? Nej, det giver absolut ingen mening. Vi må gøre hvad vi kan, og det indebærer bare ikke transfers til +50 mio euro længere. Jeg er enig i at ledelsen lavede en klar fejl i Ferran transferen, og derudover synes jeg hele Raphinha tingen var noget rod, men udover det kan vi ikke klandre transfers og ledelsen for særlig meget. Jeg håber ikke at dette bliver taget alt for personligt, men jeg forstår bare ikke hvad nogle af folk herinde vil have? Vil I have etablerede stjernespillere for 60+ mio, som jo ikke er muligt, eller vil I have unge projekter som har vist stort potentiale, noget som er muligt.
Messi: "I expect greatness everywhere I go, because I want to be the best. When I began at Barca, my biggest competition was Isageren, I had to overcome him. I was not convinced by Barca, until I saw Franck Kessie. For me, he is one of the greatest.

Antimadridista
Indlæg: 9235
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 926 gange
Blevet takket: 947 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Antimadridista »

Barca80 skrev:
fre jun 16, 2023 7:54 am
Madameskrald skrev:
fre jun 16, 2023 7:14 am
Nøgleordet her er tålmodighed fra begge sider - senest illustreret med Xavi Simons og Malcolm.

Vninicius havde vel også 2-3 `flop` sæson, før han for alvor bragede i gennem.

Kunsten i Barcelona er som regel: vi giver dem ca. en sæson med begrænset spilletid, og hvis de ikke laver en Araujo/Pedri/Gavi, så sælger vi dem billigt videre…

RM har relativ stor tålmodighed med deres indkøbte spillere, og får stort set altid pengene hjem, eller sælger med profit..Militao var også lettere håbløs i starten, men er rimeligt solid nu.
Åhhh hvor er det bare smadderfedt at læse, at jeg ikke er den eneste herinde som er bare lidt kritisk over Barca-ledelsens beslutninger og idioti :thumbup:

Forvent dog, at der er risiko for, at du bliver angrebet og anklaget for diverse ting herinde med de pågældende synspunkter. Det har jeg prøvet på egen krop mange gange.
Åååhh..at leve i en bobbel.. :roll:

Der er mange, der (med udmærkede argumenter) stiller sig kritisk mod visse ledelsesmæssige beslutninger.

Oftest er disse dog med dybde og reelle argumenter og ikke blot luftige, designede opråb for at få opmærksomhed.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Klubbens ungdoms strategi har da været helt i top de sidste to-tre år(siden corona). Hvis man ser på, hvor mange ungdomsspillere, der har fået chancen i den periode, så er man godt ude af trit med virkeligheden, hvis man kritiserer den periode. Rigtig, rigtig mange spillere har fået chancen og nogen også flere, end mange herinde har syntes, de skulle have. Så den kritik klinger unægteligt noget hult.

Man har lige hentet et suverænt mesterskab med suverænt flest spilminutter givet til u-21 spillere af alle mesterhold i top fem ligaerne i det 21. århundrede. Så man skulle måske forsøge, at få sat tingene lidt i perspektiv.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
fre jun 16, 2023 11:56 am
Klubbens ungdoms strategi har da været helt i top de sidste to-tre år(siden corona). Hvis man ser på, hvor mange ungdomsspillere, der har fået chancen i den periode, så er man godt ude af trit med virkeligheden, hvis man kritiserer den periode. Rigtig, rigtig mange spillere har fået chancen og nogen også flere, end mange herinde har syntes, de skulle have. Så den kritik klinger unægteligt noget hult.

Man har lige hentet et suverænt mesterskab med suverænt flest spilminutter givet til u-21 spillere af alle mesterhold i top fem ligaerne i det 21. århundrede. Så man skulle måske forsøge, at få sat tingene lidt i perspektiv.
Ude af trit med virkeligheden ligefrem? :thumbdown: for aggressiv tone.

Du har da selv været fremme og kritisere man ikke fik forlænget med Barberá?

Der er mange gode faste unge spillere, men alle der ikke nærmest er faste spillere får stort set ingen spilletid. Balde brændte lige pludselig banen af og blev så fast mand, men før det spillede han stort set ikke.
Indskiftninger bortset fra Fati er jo ganske ofte de gamle og indkøbte. Der bliver iøvrigt sjældent gjort brug af alle 5 udskiftninger og ofte også kun ganske få minutter. Det er selvfølgelig et tveægget sværd mht at der så risikeres point -omvendt havde vi nok plads til det i den overståede sæson.

Der bliver forhåbentligt rettet op på det, hvis man kommer af med de udlejede, men indtil videre kommer eks lenglet jo i hvert fald tilbage.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

DrGink skrev:
fre jun 16, 2023 1:26 pm
EasyBuddhist skrev:
fre jun 16, 2023 11:56 am
Klubbens ungdoms strategi har da været helt i top de sidste to-tre år(siden corona). Hvis man ser på, hvor mange ungdomsspillere, der har fået chancen i den periode, så er man godt ude af trit med virkeligheden, hvis man kritiserer den periode. Rigtig, rigtig mange spillere har fået chancen og nogen også flere, end mange herinde har syntes, de skulle have. Så den kritik klinger unægteligt noget hult.

Man har lige hentet et suverænt mesterskab med suverænt flest spilminutter givet til u-21 spillere af alle mesterhold i top fem ligaerne i det 21. århundrede. Så man skulle måske forsøge, at få sat tingene lidt i perspektiv.
Ude af trit med virkeligheden ligefrem? :thumbdown: for aggressiv tone.

Du har da selv været fremme og kritisere man ikke fik forlænget med Barberá?

Der er mange gode faste unge spillere, men alle der ikke nærmest er faste spillere får stort set ingen spilletid. Balde brændte lige pludselig banen af og blev så fast mand, men før det spillede han stort set ikke.
Indskiftninger bortset fra Fati er jo ganske ofte de gamle og indkøbte. Der bliver iøvrigt sjældent gjort brug af alle 5 udskiftninger og ofte også kun ganske få minutter. Det er selvfølgelig et tveægget sværd mht at der så risikeres point -omvendt havde vi nok plads til det i den overståede sæson.

Der bliver forhåbentligt rettet op på det, hvis man kommer af med de udlejede, men indtil videre kommer eks lenglet jo i hvert fald tilbage.
Det var bestemt ikke aggressivt ment, men mere for narretivet ikke blev, Barca ikke satser på ungdommen. For hvis man åbenbart mener, Real er gode til at give de unge spillere chancen og Barca er dårlige til det, så er man solidt ude af trit med virkeligheden.

Hvornår har Real f.eks. fået indkørt en spiller fra La Fabrica sidst? Og siden hvornår har Real været tålmodig med indkøbte talenter, der ikke har kostet mindst 45 mio euro? Og glemmer man i så fald ikke dem som bliver sorteret fra? Hvordan er det f.eks. indtil videre gået med dyrt indkøbte talenter som Reiner, Odriozola og Brahim Diaz? Og, hvordan er det gået med stort anlagte talenter som Ødegaard og Kubo?

Barca uden tvivl gjort det ganske fortrinligt i den seneste periode og man har fået inkorporeret ikke mindre end 4 ungdomsspillere solidt i startopstillingen og mere er på vej.
Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Brugeravatar
Dytrax
Indlæg: 7213
Tilmeldt: man dec 05, 2011 1:01 pm
Geografisk sted: Frederiksværk
Har takket: 1880 gange
Blevet takket: 1118 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af Dytrax »

Inter Milan have asked for Eric García. Barça want at least €10m. [Diario Sport]

DrGink
Indlæg: 694
Tilmeldt: tors sep 30, 2021 2:39 pm
Har takket: 663 gange
Blevet takket: 154 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af DrGink »

EasyBuddhist skrev:
fre jun 16, 2023 2:18 pm

Det var bestemt ikke aggressivt ment, men mere for narretivet ikke blev, Barca ikke satser på ungdommen. For hvis man åbenbart mener, Real er gode til at give de unge spillere chancen og Barca er dårlige til det, så er man solidt ude af trit med virkeligheden.

Hvornår har Real f.eks. fået indkørt en spiller fra La Fabrica sidst? Og siden hvornår har Real været tålmodig med indkøbte talenter, der ikke har kostet mindst 45 mio euro? Og glemmer man i så fald ikke dem som bliver sorteret fra? Hvordan er det f.eks. indtil videre gået med dyrt indkøbte talenter som Reiner, Odriozola og Brahim Diaz? Og, hvordan er det gået med stort anlagte talenter som Ødegaard og Kubo?

Barca uden tvivl gjort det ganske fortrinligt i den seneste periode og man har fået inkorporeret ikke mindre end 4 ungdomsspillere solidt i startopstillingen og mere er på vej.
Real har været gode til at få relevante lejeaftaler og derigennem spilletid til deres talenter på højt niveau - det kunne vi lære noget af.
Ikke deres talentudvikling generelt. Både Kubo og Ødegaard blev i øvrigt solgt med overskud, hvilket vi også kunne lære noget af.

Men jeg er da helt enig i at hvis jeg skulle vælge mellem Reals model og vores sådan helt generelt, så ville jeg vælge vores.

EasyBuddhist
Indlæg: 4542
Tilmeldt: tirs feb 23, 2021 9:52 pm
Har takket: 774 gange
Blevet takket: 989 gange

Re: Transferrygter

Indlæg af EasyBuddhist »

Og, Joshu var zen, og Nansen var Zen og Joshu spurgte, hvad er vejen? Og, Nansen svarede, vejen er hver dags liv og Joshu sagde, det vil jeg så studere. Og, Nansen svarede, så kommer du straks meget langt væk fra den

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Antimadridista og 83 gæster